[TweakDsl] ASUS 6000EV ADSL modem beveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies 3 weken geleden mijn tweakdsl aanvraag ingediend... de lijn zou vandaag opgeleverd worden dus gisterenavond alvast kabeltjes getrokken etc. Voor de grap het modem aangesloten...en de lijn werkte al! Misschien dat het komt omdat het nog een kleine provider is (in aantal abonnees) maar de service is relaxed. Telefoontjes worden direct beantwoord etc. Nou maar hopen dat dat zo blijft!

Ik heb gekozen voor het ASUS 6000EV modem, 1 poorts. Hij is standaard ingesteld als bridge, maar heeft DHCP, NAT etc aan boord. Alleen ik kan hier niet bij, er wordt om een password gevraagd (ik wist dit van tevoren). Nu is dat password prima te vinden, bijvoorbeeld http://www.asus.com.tw/inside/Techref/qa-adsl-200207.htm
maar deze werkt dus niet op mijn modem. In de omschrijving van deze asus site (en ook andere sites) staat dat er eerst een welkomst scherm is, en dat je dan pas dient in te loggen. Maar als ik nu naar 192.168.1.1 ga krijg ik direct een inlog windowtje van mijn browser, zonder welkomst scherm. Het lijkt er dus op dat er NOG security level ofzo ingesteld is voordat het welkomstscherm wordt geopen.

Nu wist ik vantevoren dat vrij weinig mensen dit modem hebben (ik ging eerst voor een tweedehands alcatel 4 poorts maar die deal is afgeketst) maar toch vraag ik me af of er mensen zijn die dit ding kennen en iets weten over de beveiliging ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• singelsma
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2023
Ik had dit ook al gemerkt. Je kunt via HTTP en TELNET inloggen. Maar ook ik weet het wachtwoord niet.

Als je de goede wachtwoord en gebruikersnaam combinatie hebt is het mogelijk om het modem in Router-modus te zetten. Dit staat namelijk ook op de doos.

Dit modem wordt geleverd door meerdere adsl-providers, o.a. NetExpo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• singelsma
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2023
Iemand nog info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

misschien asus bellen? :D

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:23
Nou ik heb daar eens TweakDSL voor opgebeld, er zou een speciale gestripte versie van de firmware in zitten, die dus idd ook een ander type beveiliging geniet -> daardoor dus niet zomaar 123 bij te werken.. Natuurlijk was mijn idee dan om dat ding te flashen op 1 of andere manier.. maarja.. of dat allemaal kan nooit uitgezocht actually...

Maar mochten mensen ideeen hebben :)

Een standaard GoTter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:30
_BladE2k_ schreef op 10 februari 2004 @ 20:03:
Maar mochten mensen ideeen hebben :)
Sorry, ideeën heb ik niet, wel hetzelfde ´probleem´ met MyADSL. TweakDSL en MyASL maken gebruik van dezelfde Cambrium services. Ik wil het ding ook configgen, want Bridging is niet wat ik wil.

Welcome to Titanium

Provider., Software Release 138327A-HL-Cambrium-e
Copyright (c) 2003-2004 by Provider.

login: adsl
password:
Login failed
login:

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
DaCootMeister schreef op 16 februari 2004 @ 22:24:
[...]

Sorry, ideeën heb ik niet, wel hetzelfde ´probleem´ met MyADSL. TweakDSL en MyASL maken gebruik van dezelfde Cambrium services. Ik wil het ding ook configgen, want Bridging is niet wat ik wil.

Welcome to Titanium

Provider., Software Release 138327A-HL-Cambrium-e
Copyright (c) 2003-2004 by Provider.

login: adsl
password:
Login failed
login:
Update :( :( :( :

On Tue, 2004-02-17 at 14:37, Marco Rombout wrote:
> Geachte helpdesk,
>
> Ik heb sinds vorige week een MyADSL MyGiga abbo wat an sich prima werkt. Ik
> heb bij
> Mycom een Asus 6000EV DSL modem bijbesteld, wat standaard aan bridging doet.
> Ik wil echter iets anders dan bridging.....
> Via de webinterface loop ik tegen een username/password validatie aan die
> niet conform de standaard conventies van Asus staan ingesteld.
> (http://www.asus.com.tw/inside/Techref/qa-adsl-200207.htm)
> Ik wil het modem graag zelf configureren als NAT router, en eventueel
> diagnostische lijninfo achterhalen.
>
> Mag ik van u de username/password combi om het modem te configureren?
>

Nee, die hebben we niet. Het modem is in bridge gezet, en kan niet
worden aangepast.

--
Cambrium <info@cambrium.nl>
Cambrium

Update2:

Ik ben enigzins verbaasd van uw reactie. Cambrium is duidelijk leebaar in de headerinformatie van mijn telnet sessie, en dus is een modem wat ik los heb besteld bij MyCom door jullie aangepast. Vooraf configureren voor de eenvoudige gebruiker vind ik oke, maar laat tenminste een deur openstaan voor mensen die gewoonweg de functionaliteit van het modem willen benutten. Ik heb geen 69 Euro betaald voor een gecastreerd modem.

Graag verneem ik hierop uw antwoord, en geen uitweg.

[ Voor 18% gewijzigd door DaCootMeister op 17-02-2004 18:22 ]

Check da Specz

Verwijderd

Topicstarter
Top! ga zo door, ik hou het topic in de gaten...

• DaCootMeister
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 18:01:
Top! ga zo door, ik hou het topic in de gaten...
Nah, ze zwijgen opeens als het graf he. Ik heb ze nogmaals verzocht te reageren.

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:26
*skopje*
Is hier nog wat uitgekomen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hee,
Ik heb datzelfde modem, bij een myadsl abo.
Dat ding staat op bridging maar ik zie dat jij er naar toe kan telnetten..
Heeft dat asus-modem een ip-adres dan als ie in bridge-mode staat? Hoe telnet je naar dat ding toe?
Ik hou dit topic iig in de gaten. Tnx voor alle info.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Apache4u schreef op 23 februari 2004 @ 23:39:
Hee,
Ik heb datzelfde modem, bij een myadsl abo.
Dat ding staat op bridging maar ik zie dat jij er naar toe kan telnetten..
Heeft dat asus-modem een ip-adres dan als ie in bridge-mode staat? Hoe telnet je naar dat ding toe?
Ik hou dit topic iig in de gaten. Tnx voor alle info.
Heel simpel:
Zorg ervoor dat de netwerkkaart waar het modem aanhangt het het ip 192.168.1.2 heeft. Vervolgens kan je het modem bereiken op 192.168.1.1

Ik ga Cambrium ook een email sturen, ik vind het vreemd dat ik mijn eigen modem niet in kan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
GFM schreef op 24 februari 2004 @ 10:58:
[...]

Heel simpel:
Zorg ervoor dat de netwerkkaart waar het modem aanhangt het het ip 192.168.1.2 heeft. Vervolgens kan je het modem bereiken op 192.168.1.1

Ik ga Cambrium ook een email sturen, ik vind het vreemd dat ik mijn eigen modem niet in kan namelijk.
Het modem is als 'modem' verkocht, niet als router. Dat het apparaat dit potentieel zou kunnen is een tweede.

Ik denk dat het password van dat ding een van de beter bewaarde geheimen is.

Je zou eens kunnen overwegen om de pinbezetting van de seriele poort te achterhalen ...

Volgens mij staat daar het password niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zou die niet misschien te hacken zijn net als het NetDSL 1000 modem dat ZonNet vroeger meeleverde ??

Komt dus neer op netwerk verkeer sniffen alvast voordat je het modem aandoet omdat ie tijdens zijn eigen bootproces inlognaam + password verstuurt ;) hoe je die dan decode ben ik effe kwijt staat ergens op weethet.nl ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
IK ben maar ff wat gaan zoeken op google daar ik van Cambrium nog geen antwoord gehad heb..
Op een Duits forum wordt gezegd dat het password te vinden is door naar http://192.168.1.1/userdata te surfen.. Helaas vraagt het modem bij mij dan alsnog om een wachtwoord.
Verder worden er een aantal user/pass combinaties genoemd, namelijk:
adsl/adsl1234
admin/residential
admin/misko
trustno1/trustno1
Helaas werken deze allemaal niet bij mij.. Misschien dat iemand anders meer succes heeft.

.edit: Ik kreeg net een reply van Cambrium:
Het modem is niet door klanten in te stellen. Ook niet met de juiste
inlog gegevens overigens.

Mocht u dit bezwaarlijk vinden dan is MyCom altijd bereid om het modem
in te nemen en door een ander type te vervangen.
Helaas pindakaas dus..

[ Voor 27% gewijzigd door JJapie op 24-02-2004 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
GFM schreef op 23 februari 2004 @ 23:28:
*skopje*
Is hier nog wat uitgekomen??
Nee, helaas. Eigenlijk vind ik het schandalig om je klanten hierover geen verdere informatie te verstrekken.

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
Ghandi schreef op 24 februari 2004 @ 17:13:
[...]

Het modem is als 'modem' verkocht, niet als router. Dat het apparaat dit potentieel zou kunnen is een tweede.

Ik denk dat het password van dat ding een van de beter bewaarde geheimen is.

Je zou eens kunnen overwegen om de pinbezetting van de seriele poort te achterhalen ...

Volgens mij staat daar het password niet op.
Hmm, ja maar dat is ´t m nou juist, het is geen RS232 poort, maar een eigen knutselpoortje. Lastig, voor mij althans, om daar achter te komen.... :(

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan, ik gebruik hier meestal een "brute force" programmatje voor (brutus-aet2.zip). Het kost je dan wel een dag voor dat je het paswoord hebt...

[ Voor 9% gewijzigd door djexplo op 24-02-2004 23:48 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 14:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

djexplo schreef op 24 februari 2004 @ 23:46:
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan, ik gebruik hier meestal een "brute force" programmatje voor (brutus-aet2.zip). Het kost je dan wel een dag voor dat je het paswoord hebt...
Iemand dit inmiddels al gedaan ?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Tomba schreef op 16 maart 2004 @ 13:28:
[...]

Iemand dit inmiddels al gedaan ?
Nee, natuurlijk niet. Reken even mee. Username: 8 karakters, voor het gemak alleen [a-z], en geen uppercase/lowercase. Da's 26^8 mogelijkheden. 208.827.064.576 stuks, dus. Voor elk van die usernames heb je 208827064576 wachtwoorden om te testen. Da's 43608742899428874059776 combinaties. Je hackt heel telecity-2, en zet de 2000 machines die daar staan in om te bruteforcen. Iedere machine doet 10 miljoen combinaties per seconde, en je bent zo geniaal dat dat perfect 'schaalt' over die machines. En het com-poortje op 9600 baud vergeten we voor het gemak even. Dan heb je 2180437144971 seconden nodig voor je brute-force attack, en da's 69141 jaar.

Leuk plan, maar zo haalbaar als de inzet van een helderziende om het wachtwoord te achterhalen.

Voor de lezers thuis: hoe groot wordt het aantal als je ook nog 5 leestekens en 10 cijfers in usernames en wachtwoorden mag gebruiken? Zou die 15 karakters extra om te testen veel uitmaken? Dik 30% meer tekens dus 30% meer tijd nodig? Of anders (omdat er ergens een kwadraat inzit) 30%*30% is 900% meer? Of zou het echt 101.089.280 jaar zijn? (Da's 1462 maal langer...)

Makkelijk? In je dromen.

[ Voor 11% gewijzigd door burne op 17-03-2004 02:27 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 bedoeld deze link om het password te achterhalen van dat Zonnet modem. Werkt goed, ik heb het bij een vriend uitgevoerd :D

Misschien werkt het hier ook bij:

http://www.weethet.nl/dutch/adsl_arescomhacked.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasboerke
  • Laatst online: 28-08 00:11
Ik weet dat de topic al 2 weken oud is,

maar iemand al verder?

Ik wil dat ding van autosense afzetten, wordt niet goed van dat gereset en snelheid begint ook steeds rukker te worden.

Zelf kan ik niet eens inloggen op het modem ik krijg een time-out.,

Groeten

[ Voor 16% gewijzigd door Kaasboerke op 21-07-2004 17:49 . Reden: extra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
ik ben ook benieuwd.
Ik kom dat modem ook niet in, maar wil het wel.
Dus wat mij betreft goed dat dit topic even een schopje heeft gehad...
Boze ex-cambrium medewerkers met een username en password voor dat modem misschien hier aanwezig? ;)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Nee, je krijgt dat password echt niet.
Je kan proberen je modem om te ruilen, dat is wat ze mij hadden aangeboden (niet gedaan verder, die asus werkt best).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho dad
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-04 18:59
Even weer een schopje voor dit draadje...

Ik zit dus met hetzelfde probleem. Wat het alleen voor mij erg vervelend maakt is dat ik bij mijn provider weg ben en dus mijn asus modempje niet kan gebruiken.

Na veel zoeken op internet, bellen met de MyADSL helpdesk ben ik tot de volgende conclusies gekomen:

MyADSL gaat never nooit niet dat wachtwoord geven.
Er zit wel degelijk custom firmware in
Het wachtwoord kan WEL gereset worden !!
Dit kun je doen met een console kabel.
waarvan niemand blijkbaar de pinlayout weet.....

als iemand mij kan vertellen wat de pinlayout is van de 6 pins console port kan ik daarmee mijn modem naar default zetten of flashen met de originele firmware.

Ik heb al gemaild met Asus hierover, maar nog geen antwoord.

greetz,

pSyChO dAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wachtwoord voor het Asus modem met een Cambrium firmware:

login: Ca!SbM5
pass: $4HkcA59

Vraag me niet waar ik het vandaan heb, maar dit is het juiste :)

Bij mijn modem(s) werkte dit password ... maar dat was ook het enige dat werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:35:
Wachtwoord voor het Asus modem met een Cambrium firmware:

login: Ca!SbM5
pass: $4HkcA59

Vraag me niet waar ik het vandaan heb, maar dit is het juiste :)

Bij mijn modem(s) werkte dit password ... maar dat was ook het enige dat werkte :)
Hehehe 2 jaar na dato. Ik vraag me af op de TS het nog nodig heeft :)

Maar niettemin handig voor anderen, ik ga mn oude modem eens opzoeken :)

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 10:44

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

wow .. dat modem heb ik nooit gebruikt.. maar hier kan je wel rete veel op instellen zeg..tering :) gaaf dingetje heb ik in de ouwe rommel doos liggen

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

tweaktubbie in "Het grote TweakDSL topic - Deel 22"

Gezien geregeld vastlopen van dit modem maar eens gereset naar factory standaard.

Zit met volgende vragen:
-volgens specs is upload max 800Kb dus waarom levert TweakDSL deze bij een 1Mb up lijn?
-oude ADSL2-modem kan met 0/34 IPoA bridged connecten; heb in Asus alleen IPoA routed of MPoA bridged; beiden werken niet?

Mooiste zou zijn als iemand een screendump of copy&paste (of configfile) zou willen plaatsen van het 1e scherm met settings van z'n 192.168.1.1, want liever gebruik ik dit modempje eerst en bewaar ik m'n wireless adsl2 router/modem voor de toekomst... :*)

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Pagina: 1