Toon posts:

Ibm Computer probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi , al de zoveelste post van mij ( ben op stage ) en er staan hier werkelijk pc's uit de steentijd.

De vraag luidt :

Ik heb hier 4 x IBM Personal Computer 300GL

Er zit een Inteltje in van 622 mhz en een reepje van 128 sdram pc133.

Er was echter 1 van die pc's waar geen geheugen in zat , dus ik naar de hardware boer , koop een reepje kingston pc133 sd en ga et in de IBM zetten.

Als ik de pc opstart , blijft hij "steken" op het IBM logo .
En als ik het geheugen van 1 v/d andere IBM's erin zet , start hij wel op. ( heeft dit te maken met closed system? )

En ook als ik de netwerk kaartjes vervang ( die gare Tokenring dingen ) voor E-tech 100mbit kaartjes , herkend hij die kaartjes voor geen meter in WINXP ( hij zegt cable niet inplugged , alles al geprobeerd ; andere kabels andere netwerk kaarten ETC.

Wie kan me helpen met dit vervelende probleem :(

Greetings

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wie kan me helpen met dit vervelende probleem
Wat betreft het geheugen, dit kan jou verder helpen :)
Kijk onder het kopje "Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?"

Voor de networkingtroubles moet je in Network Troubleshooting wezen.

• -=bas=-
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ik ben ook wel eens een moederbord tegengekomen dat geen PC-133 geheugen wilde accepteren. HEt heeft te maken met de CPU-bussnelheid geloof ik. Een stuk PC-100 geheugen werkte wel zonder problemen.

Ik dacht dat bij IBM PC's er niet veel aan geheugentimings veranderd kon worden.
PC-100 geheugen was redelijk vaak CAS2 geheugen terwijl veel PC-133 CAS3 geheugen was. Mogelijk dat de CAS_latency standaard op 2 staat, maar dat is speculeren.

Ook wil niet elke geheugenreep in combinatie met een andere functioneren. Er lastig als er geheugen op het moederbord gesoldeerd zit. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 21 november 2003 @ 10:28:
[...]
Wat betreft het geheugen, dit kan jou verder helpen :)
Kijk onder het kopje "Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?"

Voor de networkingtroubles moet je in Network Troubleshooting wezen.
Leuk maar aan dit soort antwoorden heb ik dus niks , en ik neem aan dat 128 sd gewoon op elk moederbord kan , dus beetje onzin dan.

En ik heb de moed maar opgegeven , stomme gare IBM dingen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 13:01:
en ik neem aan dat 128 sd gewoon op elk moederbord kan
Aannames zijn fataal :) Sla de FAQ maar op na.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:30

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 13:01:
[...]

Leuk maar aan dit soort antwoorden heb ik dus niks , en ik neem aan dat 128 sd gewoon op elk moederbord kan , dus beetje onzin dan.

En ik heb de moed maar opgegeven , stomme gare IBM dingen.
Stomme gare IBM dingen? PC's met 622mhz uit de steentijd? Ben jij soms met je studie begonnen toen er Pentium 4 op de PC's stonden? Voor mijn dagelijkse PC gebeuren is een 500mhz al ruim genoeg. Bedrijven die PC's gebruiken voor tekstverwerken hebben niets aan een P4 3.2ghz met Radeon 9800xt.

Owjah, en IBM's zijn niet gaar, vooral de toetsenborden niet :p

Maar aangezien je de moed al hebt opgegeven, zal verder hulp niet meer nodig zijn :z :o

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

mentalmadnizz schreef op 21 november 2003 @ 14:16:
[...]

Owjah, en IBM's zijn niet gaar, vooral de toetsenborden niet :p
Zekers, ik zit ook nog steeds met zo'n loodzware IBM US-105 klikker, uit het einde van de 80'er jaren of zo ;)

offtopic:
Weet jij nog een plek/winkel/toko die ze heeft?
(Deze begint wel erg vol met stof en koffie te worden..)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 17:58 ]

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:30

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 17:56:
[...]

offtopic:
Weet jij nog een plek/winkel/toko die ze heeft?
(Deze begint wel erg vol met stof en koffie te worden..)
stof en koffie? kan ie wel hebben, bij mij zijn er honderden glazen druivensap/wijn/cola en weet ik wat overheen gegaan...

mijn keyboard is trouwens een model 1396790 uit 1985. gebruik em nog steeds dagelijks..

offtopic:
dit begint wel erg offtopic te worden... zullen we "het grote IBM-keyboard topic " beginnen????

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Pagina: 1