Hoi , al de zoveelste post van mij ( ben op stage ) en er staan hier werkelijk pc's uit de steentijd.
De vraag luidt :
Ik heb hier 4 x IBM Personal Computer 300GL
Er zit een Inteltje in van 622 mhz en een reepje van 128 sdram pc133.
Er was echter 1 van die pc's waar geen geheugen in zat , dus ik naar de hardware boer , koop een reepje kingston pc133 sd en ga et in de IBM zetten.
Als ik de pc opstart , blijft hij "steken" op het IBM logo .
En als ik het geheugen van 1 v/d andere IBM's erin zet , start hij wel op. ( heeft dit te maken met closed system? )
En ook als ik de netwerk kaartjes vervang ( die gare Tokenring dingen ) voor E-tech 100mbit kaartjes , herkend hij die kaartjes voor geen meter in WINXP ( hij zegt cable niet inplugged , alles al geprobeerd ; andere kabels andere netwerk kaarten ETC.
Wie kan me helpen met dit vervelende probleem
Greetings
De vraag luidt :
Ik heb hier 4 x IBM Personal Computer 300GL
Er zit een Inteltje in van 622 mhz en een reepje van 128 sdram pc133.
Er was echter 1 van die pc's waar geen geheugen in zat , dus ik naar de hardware boer , koop een reepje kingston pc133 sd en ga et in de IBM zetten.
Als ik de pc opstart , blijft hij "steken" op het IBM logo .
En als ik het geheugen van 1 v/d andere IBM's erin zet , start hij wel op. ( heeft dit te maken met closed system? )
En ook als ik de netwerk kaartjes vervang ( die gare Tokenring dingen ) voor E-tech 100mbit kaartjes , herkend hij die kaartjes voor geen meter in WINXP ( hij zegt cable niet inplugged , alles al geprobeerd ; andere kabels andere netwerk kaarten ETC.
Wie kan me helpen met dit vervelende probleem
Greetings