Toon posts:

keuze beste muismat

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik ben nieuw op dit forum, atans, ik lees hier al een tijde topics maar wil nu toch zelf ik een topicje starten. K ben een beetje aan het zoeken geweest voor die "beste" muismat, ik weer dat de beste mat natuurlijk niet bestaat, maar dat het aan je mening ligt, wat jij het lekkers vind spelen. Ik ben dus een beetje aan het zoeken gegaan en ben bij deze 3 uitgekomen:

fUnc sUrface 1030
EverGlide Ricochet
Steelpad 4S

Ik heb de laatste tijd zelf met een stoffe mat gespeelt zn ding van 3 euro, die helemaal zwart is, die eigenlijk ook best aardig bevalt. Maar ik wil toch wel tot het toppunt gaan en een nog betere mat zoeken.

Zelf Lijkt mij de fUnc sUrface 1030 de beste mat, maar ik ben nog niemand tegegekomen op inet die dat ook zegt zo heeft gezegt. Nou wat is jullie mening/ervaring hiermee en wat denken jullie dat op dit moment de "beste" muismat?

(ps. plz niet van die re's; ik gebruikgeen muismat omdat... die dingen zijn duur, moet je niet doen man.)(mensen kopen de duurste pc's die er maar te maken zijn, maar gaan besparen en het meer belangrijke deel van echt gamen, killen :))

alvast bedank.

Verwijderd

Ik heb zelf nu de Everglide giganta, ik was er in het begin tevreden over, hij schuifde lekker, ik heb em nu een jaar en laatst ontdekte ik dat ie helemaal bol staat, hij schuift ook al een stuk minder lekker als eerst omdat ie nu zie bol staat.
Ik heb er echt helemaal niks bijzonders mee gedaan licht al een jaar lang op dezelfde plek met dezelfde temperatuur.
En ik ben niet de enige die er last van heeft, ik ken een boel andere mensen die ook een everglide hebben, de ene helft krijgt na een tijdje een bolle mat, en bij de andere helft blijft ie normaal, echt heel vaag.

Ik zit er nu over te denken om de Mousemat icemat original AfterNight Black te gaan kopen.

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik ook een aantal dingetjes over gelezen maar dat ding lijkt me helemaal niets, hij is gemaakt van glas...waardoor hij niet optimaal kan bewegen.

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Voor opticals : snowpad

Voor alles : FUNC \o/

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 18:32
Ik heb een optische muis, en mijn muismat is mijn bureau *D
Ik had altijd alleen maar ruzie met die dingen:
• ze zijn altijd te klein, hoe groot ze ook zijn,
• ze worden vies,
• Het glijdt toch niet lekkerder dan een bureau
• ze zijn niet net zo stabiel als je bureau.

Uiteraard is dit mijn mening, de jouwe kan hiervan afwijken ;)
Als ik mij was, dan kocht ik een "goeie" optische muis, en een groot bureau
Ben ik blij dat ik mij ben :P

[ Voor 7% gewijzigd door FitNiX op 20-11-2003 22:59 ]

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 21:22
* Graham wijs je de weg

Verwijderd

Kermit schreef op 20 november 2003 @ 22:58:
Ik heb een optische muis, en mijn muismat is mijn bureau *D
Ik had altijd alleen maar ruzie met die dingen:
• ze zijn altijd te klein, hoe groot ze ook zijn,
• ze worden vies,
• Het glijdt toch niet lekkerder dan een bureau
• ze zijn niet net zo stabiel als je bureau.

Uiteraard is dit mijn mening, de jouwe kan hiervan afwijken ;)
Als ik mij was, dan kocht ik een "goeie" optische muis, en een groot bureau :D
Ik weet niet of jij vaak naar lan party's gaat, maar soms zijn die tafeltjes daar niet zo lekker glad, en dan ben je toch heel blij dat je een muismat hebt.

Verwijderd

Topicstarter
jah dat heb ik gelezen, maar dat topic komt uit 2002...niet echt up2date...

(2 graham)

gebruik btw ook een mx500 (naar mijn mening, beste muis tot nu toe)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 23:03 ]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 00:25
Bij mijn everglide giganta is de coating afgesleten. Hierdoor is deze in het midden glad geworden, waardoor m'n logitech mx500 minder goed glijd. :|

_██_
(ಠ_ృ)

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 00:29
Wat vind je nou het grotere voordeel van een muismat boven een goed bureau? Die dingen gaan er bij altijd vandoor enzo :(

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Die everglide giganta (helemaal zwart) werkt hier goed samen met m'n Logitech MX900 muis ...

En iedereen die hier over de vloer komt zegt 't zelfde ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Shaidar op 20-11-2003 23:04 ]

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 18:32
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 23:01:
[...]
Ik weet niet of jij vaak naar lan party's gaat, maar soms zijn die tafeltjes daar niet zo lekker glad, en dan ben je toch heel blij dat je een muismat hebt.
Dat geloof ik graag, maar ik ga idd dus vrijwel nooit naar LAN's toe. Ben ooit op eentje bij een maat van me geweest, en die zorgde voor genoeg ruimte 8)

Edit:
cryforhelp schreef op 20 november 2003 @ 23:03:
Wat vind je nou het grotere voordeel van een muismat boven een goed bureau? Die dingen gaan er bij altijd vandoor enzo :(
/me mee eens is...

[ Voor 35% gewijzigd door FitNiX op 20-11-2003 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
gam0r schreef op 20 november 2003 @ 23:07:
Edit:

[...]
/me mee eens is...
ik ook niet echt, ik heb een gr00000t bureau een zelfgemaakt, van mdf, die is gelakt, dat werkt niet, gaat slijten, niet glad enz enz enz... maar dat was ook niet egt de vraag ik wil het in dit topic echt ff alleen over die matjes hebben...

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 18:52
Ik heb nooit last van muismatjes en het rondrijden met een muis als auto op het bureaublad ;) ;)

Wat is het??

Het is een Logitech Trackman :7 :9~

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-03-2025

Mark Lor

...

Dat muismatjes altijd te klein zijn ben ik het niet echt mee eens, de fatpad lijkt mij wel een relax matje (www.fatal1ty.com) omdat ie gewoon ontzettend groot is

Height: 0.50 cm
Width: 44.60 cm
Depth: 35.40 cm

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu erg te twijfelen tussen de everglide en de func over de func heb ik nog geen nadelen gehoord...any1?

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 20:40

mbr

Ik heb zelf meer dan een jaar een Everglide Giganta icm. met een draadloze optische muis. T/m heden geen klachten. Ben erg tevreden want je hebt helemaal geen tegenwrijving tijdens het bewegen van de mouse.

Verwijderd

ik gebruik nu zelf de Everglide giganta optical smoke (versie 3) i.c.m mouseskatez (tape eronder) en een mx700

en ik vind die everglide fantastisch, sommige mensen vinden hem te dik, maar daar heb ik persoonlijk niet zoveel last van (alleen na meer dan 3 uur gamen of fotosjopppen)

dus ik vind het zeker een aanrader

Verwijderd

Topicstarter
is er iemand ervaring heeft met de func mat?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 23:50

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 23:51:
is er iemand ervaring heeft met de func mat?
Func1030:

+Glijd heerlijk
+Heeft handige muiskoordclip

-Slijtgevoelig
-Rubberen rand om de mat heen wil nog al eens vervormen.

Vind de func een prima mat om mee te muizen, maar kheb zelf een icemat, gewoon omdat deze niet slijt en er IMO beter uit ziet :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
kijk ik heb me hand net op me muismat... en de icemat is van glas..ken kan je volgens mij..je hand niet meer bewegen wat toch wel moet.. heb je ze func zelf ook? en hoelang al als je hem heb, thnx

Verwijderd

Misschien iets anders :P
http://www.icemat.com/ :9~

Verwijderd

ik heb een tijdje een geribbelde glazen snijplank (ikea of zo) gebruikt voor een balmuis. Daar zaten 4 kleine rubberen dopjes onder. Die gleed echt fan-tas-tisch! En hij lag als een blok op tafel. En de muisbal had er prima houvast aan.

Nu heb ik de MX700 op een point-of-view gratis opplakmat. Die schuift dus ook niet en glijd best aardig. Was zo'n promoding.

Als je ff op www.hartware.net bij de reviews zoekt staat er ook een hele goede review met alle interessante matten.
En die steelpad wil je dus niet.

al gevonden :)

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 21:22
Ben al een tijdje terug gestapt naar mijn dual optical. De MX500 is een beetje aan de groote lompe kant...iets groot IMHO.

Verwijderd

Topicstarter
gra, de mx500 is wel groot maar cker niet te groot voor je hard (mijne atans).
dat ding ligt echt ontzettend lekker in de hand... ik gebruikte zn half jaartje gelede nog een ballmuis maar ben overgegaan op optical de mx 500 vond ik de eersrte week erg groot wist niet raar ik me ringvinger kwijt moest. dat is nu cker weg. maar ff back2topic ik zit nu weer te kijken voor die steelpad, hij is toch wel aardig mooi en slijt niet het ik uit het topic wat jij ook opnoemde weten te halen

ik er wel langer als een half jaar mee kunnen doen..

Verwijderd

Topicstarter
THW Arie schreef op 21 november 2003 @ 00:07:
[...]

Func1030:

+Glijd heerlijk
+Heeft handige muiskoordclip

-Slijtgevoelig
-Rubberen rand om de mat heen wil nog al eens vervormen.

Vind de func een prima mat om mee te muizen, maar kheb zelf een icemat, gewoon omdat deze niet slijt en er IMO beter uit ziet :)
kunje de voor en nadelen van de ice en de func mat anders even noemen, en ook jouw ervaring met de icemat. zit nu te twijfelen tussen de ice func en steel.. ben ook ban voor slijtage, heb het nu over de func, voor 25 euro wil ik wel langer dan een half jaar met een muismat doen...

alvast bedankt arie!
Pagina: 1