Toon posts:

[WIN XP] Is mijn geheugen defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg zo nu en dan de volgende error:

"msmsgs.exe - Toepassingsfout

De instructie op 0x75e5e729 verwijst naar geheugen op Ox0000010c. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

Klik op OK om het programma te beëindigen."

Kan dit betekenen dat mijn geheugen stuk is?? :'(

Alvast bedankt voor de hulp,
Vr. Groeten,
M. de Boer 8)

Verwijderd

Is messenger het enige programma waarmee je problemen hebt?
Dan zou ik gewoon de messenger even opnieuw installeren.
De kans dat het dan aan je geheugen ligt is extreem klein. Als je het ook bij andere programma's krijgt, dan zou het kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 22:51 ]

Verwijderd

iets meer info zou makkelijk zijn. ik kreeg zo'n melding wel eens als ik m'n spel afsloot en dan te haastig iets anders op wou starten.

wat is er bij jou aan de hand? welke programma's draaien/draaiden? werkt de pc nog als je op OK drukt, of moet je dan opnieuw opstarten? enz enz

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 20:38
anders moet je is je geheugen testen met memtest dan weet je meer, dit staat ook op FAQ Processors, Mobo's & Geheugen

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 22:50:
Is MSN Messenger het enige programma waarmee je problemen hebt?
Dan zou ik gewoon de messenger even opnieuw installeren.
De kans dat het dan aan je geheugen ligt is extreem klein. Als je het ook bij andere programma's krijgt, dan zou het kunnen.
Ik draai nu de volgende programma's:
Norton Antivirus + Internet Security 2004
Windows XP Professional SP1
Office 2003

Geheugen: 320 SD-Ram

En verder eigenlijk niets, net een format gedaan.

Maar ik krijg wel vaker vage error meldingen, ook met de wel bekende blauwe schermen. Daarom dacht ik dat het misschien aan m'n geheugen zou liggen. Harddisk vervangen heb ik al geprobeerd, maakte niks uit.

Verwijderd

Topicstarter
mrboomblaster schreef op 20 november 2003 @ 22:51:
anders moet je is je geheugen testen met memtest dan weet je meer, dit staat ook op FAQ Processors, Mobo's & Geheugen
Bedankt! _/-\o_ Zal ik zo even proberen, daar gaat toch wel wat tijd overheen?? En als die geen fouten aangeeft dan weet ik (bijna) ZEKER dat 't niet aan m'n geheugen ligt??

Grtz, Rina 8)

Verwijderd

Dat had ik dus ook. Ook al stond de messenger niet open, het onding bleef constant draaien. Als je ctrl-alt-del drukt en kijkt bij de task manager welke processen er allemaal draaien moet je eens kijken of je dat proces terug vindt. Als je er vanaf wil raken dan kun je wel handmatig de messenger van windows gaan verwijderen. Dit doe je bij add/remove software, links kan je dan kiezen add/remove windows components. Hier kun je de messenger verwijderen. Als je dan achteraf toch de messenger wilt gebruiken raad ik je aan om MSN messenger te nemen.
Ik hoop je hiermee toch iets geholpen te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 23:05:
Dat had ik dus ook. Ook al stond de messenger niet open, het onding bleef constant draaien. Als je ctrl-alt-del drukt en kijkt bij de task manager welke processen er allemaal draaien moet je eens kijken of je dat proces terug vindt. Als je er vanaf wil raken dan kun je wel handmatig de messenger van windows gaan verwijderen. Dit doe je bij add/remove software, links kan je dan kiezen add/remove windows components. Hier kun je de messenger verwijderen. Als je dan achteraf toch de messenger wilt gebruiken raad ik je aan om MSN messenger te nemen.
Ik hoop je hiermee toch iets geholpen te hebben.
Bedankt! Zal even kijken... _/-\o_

Verwijderd

'k weet niet of dat dit al opgelost is maar in mijn geval (zelfde error maar dan van een ander progje) was dat er een bad sector op mijn HD zat...

Verder weet ik niet hoe het precies zit met die messenger zooi (gebruik al tijdje Trillian vanwege dit soort rariteiten) maar winXP heeft ook een service messenger lopen die je gewoon kunt uitschakelen. Verder die messenger gewoon niet met windows laten starten en dan ben je er hopelijk ook vanaf :)
Pagina: 1