Toon posts:

Merkbaar verschil tussen geforce 4 en fx?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nog geen jaar lang ben ik in et bezit van een leadtek winfast a250 td (geforce4 4400 ti). Geen slechte kaart ma wil toch graag overstappen naar een wat nieuwere kaart. Ik heb veel gehoord over de 9800pro :*) van ATI, en de 5900 van nvidia 8) , ma die zijn nogal prijzig op het moment. Nu de volgende keuze:

ATI 9800SE 128 mb (wil ik niet upgraden naar pro)
ATI 9600XT 128mb
geforce fx 5600 ult 128 mb

Gaat ff niet over merk.
Wat is nu de beste keus, en is er een merkbaar verschil met mijn oude kaart?
(fx vs. 4)

Een beslissing maken wordt erg moeilijk nadat ik ff had rondgeneusd op tweakers.net( _/-\o_ ) maar misschien dat jullie mij een beetje de weg kunnen wijzen.

Alvast bedankt

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als ik jouw was zou ik die je nu hebt nog ff bewaren :)
over een tijdje zijn de 9800 en de 5900 goedkoper en kan je die voor hetzelfde geld kopen.
je zou er iets op vooruit gaan (mede dankzij dx9) maar niet dat je een gat in de lucht springt als je 1 van die 3 koopt.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Als je niet van plan bent de 9800SE te softmodden, is uit het lijstje dat je op papier hebt gezet de radeon 9600XT absoluut de beste keus.

OP stock snelheid is hij in principe even snel als de 9800SE, iets trager in tests waar het geheugen een grote rol speelt, iets sneller in tests waar de core zelf zwaarder gestressed wordt.

De FX5600 komt niet in de buurt bij de twee ATI chips qua performance.

Bekijk deze link maar even voor een vergelijking tussen de 9600XT en de 9800SE.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 22:26
maar aangezien softmodden wel heel erg makkelijk is snap ik niet waarom je het niet even zo willen proberen als je die kaart daadwerkelijk gekocht hebt. :?
je hebt ca 66% kans dat het lukt en de performance boost is best aanzienlijk. mocht je checkers krijgen kan je altijd nog de gewone snelheid accepteren...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

De FX moet je zeker niet kopen, die heeft mindere beeldkwaliteit dan de FX, is duurder (de ultra versie dan) en presteerd ook nog minder ook. Als je niet gaat softmodden ofzo, ga dan op zoek naar een 9600 XT. Dat zijn erg mooie kaarten. Ik zou iig geen FX kopen. (Ik weet dat ik er zelf eentje heb, maar die kon ik erg goedkoop krijgen en ik zat eerst met een Diamond Stealth :r kaart)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:39

bonzz.netninja

Niente baffi

sokje schreef op 20 november 2003 @ 17:39:
De FX moet je zeker niet kopen, die heeft mindere beeldkwaliteit dan de FX,
mwuh?

dat softmodden goed te doen? en waarnaar mod je dan?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 22:26
de 9800SE is gewoon een R350 maar met 4pipelines uitgeschakeld omdat deze misschien niet goed zijn. de meeste hebben ook gewoon PRO kloksnelheden en zijn na het weer inschakelen praktisch hetzelfde als een 9800PRO.
dit aanzetten van de pipes kan gewoon met een aangepast driver bestandje en het leuke hieraan is dat als het niet werkt (dan krijg je een schaakbord effect in 3D) je dat bestand weer kan vervangen door het origineel en hij dus weer normaal loopt :)

je mod em dus naar 9800PRO :)

zie ook: [rml][ OC | MOD] Radeon 9800SE Mod Topic Deel 2[/rml]

[ Voor 11% gewijzigd door Puppetmaster op 20-11-2003 18:19 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
http://gathering.tweakers...t_messages/610591#welkevk

Lees wat reviews en je kan je vraag zelf beantwoorden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.