Toon posts:

AMD Athlon 64 + cool 'n quiet

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 457 views sinds 30-01-2008

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Heb sinds eergister eindelijk mijn Zalman 7000B erin kunnen zetten (na een paar weken geen tijd om te installen) en nu zit ik met het volgende probleem. De CnQ werkt wel en schakelt netjes terug naar 800mhz zoals voorheen met de boxed koeler, alleen nu gaat de koeler niet terug in snelheid. De fan draait constant op 2556rpm en hij zou dus eigenlijk moeten terugschakelen. Ik heb natuurlijk de CPU AMD64 drivers installed. Evenals nieuwe Corecenter (werk met MSI). Verdere gegevens:

-MSI K8T NEO FIS2R
-AMD64 3000
-WinXP

Dus hoe kan ik ervoor zorgen dat de Zalman langzamer gaat draaien?

Digital Media Junkie

Verwijderd

je kan die zalman fan controller er tussenuit halen en de koeler rechtstreeks op het mobo aansluiten... dan kan je hem d8 ik gewoon regelen.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Als ik Cool'n'Quiet inschakel wordt mn PC gigantisch instabiel, al zet ik het aan, dan zit mn pc binnen 2 min's vast, ik denk dat het instabiele voltages van het mobo zijn, want iemand anders met een DFI had er ook al last van :/ Maar kan je er wat tegen doen, of is er hier iemand met een DFI waar Q'n'Q wel op werkt?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• pretorian_nl
Inmiddels heb ik em werkende. Het was de corecenter die auto update had gedaan, maar bij een 2e controle toch nog op oudere versie liep. Toen corecenter geuninstalled en vervolgens de nieuwe gewoon geinstalled. Nu past hij wel zijn snelheid aan. Alleen 1 ding piept jullie zalman ook zo als die langzamer gaat draaien (lijkt zo'n hoge electronica piep), of kan dat komen doordat ie nog moet inlopen...

ps: de fanmate had ik er natuurlijk niet tussen ;)

Digital Media Junkie

Verwijderd

Nog een vraag over CnQ.

Beschik over Asus K8V-X / Athlon 64 3000+, al de laatste drivers, bios 1004.

De cool en quiet functie werkt op het eerste zicht, maar gaat nooit lager dan 1000mhz. Bij activiteit klimt dit wel mooi, maar valt dan terug tot 1000 ipv 800. Ook blijft de cpu fan even hard draaien. Iemand een idee waar dit aan kan liggen ?

Het feit dat de fan even hard blijft draaien, zou dat te maken kunnen hebben doordat het asus k8v-x moederbord geen Q-Fan ondersteunt ?

mvg

• pretorian_nl
Jij hebt een nieuwere versie van de AMD64, deze gebruikt minder stroom en heeft daarbij een hogere kloksnelheid dan de oudere versie stepping. Mijn AMD64 gaat dus terug naar 800, die van jou naar 1000. Is puur versie verschil (waarin die van jou de betere is).
Waar de fan door kan komen zou ik niet weten, kan soms bios kwestie zijn (kijken of het aanstaat), kan een driver kwestie zijn (nieuwe cpu drivers).

[ Voor 23% gewijzigd door pretorian_nl op 15-10-2004 20:44 ]

Digital Media Junkie

Verwijderd

Heb een Asus K8V SE deluxe met AMD Athlon 64 3400+, en een zalman 7000B CU, ook de Antec Sonata kast. Dit werkt echt prachtig. Als je cpu niet echt belast wordt staat de fan gewoon stil :D, het enige wat ik dan nog hoor is het helse lawaai van mijn GF4TI4400 met dubbele fan. Dit zal snel verholpen zijn wanneer ik mijn sapphire x800xt heb. Dan wordt het echt muisstil :).
Hij draait mooi op 800 MHZ idle aan 32C, dan schakelt ie zijn fan uit en loopt de temp heel langzaam op tot een 46C. Wanneer ik ff laat stressen springt de cpu naar 2200 MHz en gaat de fan weer aan op 52gr en brengt de temp zo weer naar de 46C. Wanneer de cpu klaar is springt ie metteen weer naar de 800 MHz en blijft de fan even doordraaien tot hij terug aan 36 a 38C zit en zet hem dan weer uit.

Werkelijk fantastische uitvinding :D :9~

• paerad
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik wil hierbij nog aanvullen, hoe Cool n Quiet aan te zetten. Ik heb hier een shuttle SN85G4V2 - ook deze heeft een Athlon 64 XP3000. Alles goed ingesteld en drivers goed geladen. Maar ik had dus al heel lang, hoe zie ik dat ie terug gaat naar snelheid?? en doet ie dat ook ??

Tegenwoordig zie ik dat je mooi tooltje kan downloaden bij AMD, zie:

http://www.amd.com/us-en/...,,30_182_871_9706,00.html

Belangrijk puntje, wat ik dus in tijdschrift tegenkwam, hoe zet je het AAN/UIT
ga naar Eigenschappen Beeldscherm, Schermbeveiliging, Energie, selecteer energie schema: Minimaal energie verbruik. (net als bij laptop)

Nu zag ik dus herkenbaar in het Dashboard programma dat als de proc weinig gebruikt wordt, voltage dalen en snelheid ook verlaagd werd.

Misschien voor sommige gesneden koek, al lang bekend, ik zit al lang in automatisering maar kon hier lange tijd geen goed antwoord vinden.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja, dit topic is toch wel al een beetje over de datum :) We hebben al genoeg topics over de cool 'n quiet functie van AMD dus deze gaat op slot :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.