Toon posts:

[XP] Remote desktop gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste luitjes,

Ik heb veel gezocht op het forum maar niet veel gevonden.

Ik heb een vraag.

Ik wil remote desktop gebruiken tussen mijn computer thuis en die op de zaak.

Op de zaak hebben we maar 1 laptop actief en verbonden met internet.
Ik gebruik op de zaak een Linksys wireless router, die aangesloten is op kabelinternet.

Thuis ligt er een netwerk.
Het begint bij een adsl modem van e-tech. Vandaar gaat hij naar een aantal 8 poorts switches van 3com, en vandaar gaat hij weer naar een router van Sitecom.
Van die router gaat hij naar mijn pc.

De bedoeling is om via de pc thuis op de laptop van de zaak te geraken en andersom.

Nu is mijn vraag hoe ik dit moet instellen, welke kabels ik nodig heb e.d.

Groetjes en alvast bedankt.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 12:15

Tux

Je moet in de routers de juiste poorten doormappen en op de computers de rechten voor remote desktop instellen. Dan zal het wel werken denk ik :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Je kunt gebruik maken van Terminal Services (poort 3389) als je een W2K server of hoger hebt of TightVNC (poort 5900) voor clienten.
Gebruik wel een VPN verbinding zoals PPTP (poort 1723) via internet zodat je een veilige verbinding hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 23:26 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Om precies te zijn moet je poort 3389 doorsluizen naar de pc die als host dient voor remote desktop

Maar dit hoort thuis in Network Troubleshooting....

[ Voor 22% gewijzigd door WFvN op 18-11-2003 23:27 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

WFvN schreef op 18 november 2003 @ 23:26:

Maar dit hoort thuis in Network Troubleshooting....
Niet echt... ook niet in Windows Operated Systems in deze vorm.

Welkom op GoT btw :)

Belangrijkste om hier te weten is welke windows versies heb je en welke software wil je gaan gebruiken voor remote desktop.

Ga je met de ingebakken terminal services aan de gang of via VNC of een andere tool?
Heb je al specifiek gezocht met de keuze van je software naar mogelijk topics met oplossingen?

Geef dus even meer info aub, dan kan ik je topic titel ook even aanpassen aan de richtlijnen die je hier kan vinden: Windows Operated Systems - Policy
Neem die even goed door aub, samen met het volgende:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Een beknopte beschrijving van de mogelijkheden die het forum biedt
Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden
Dan krijg je een goed beeld over wat we hier op GoT van iedereen verwachten ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Om het even af te maken: lees vooral ook Het Grote Poortmappingsverhaal :)

Er is inderdaad al gruwelijk veel te lezen op GoT voordat je ook maar je eerste vraag stelt. Geloof me, een groot deel is het lezen waard en anders hoor ik het graag ;) Ik wil je trouwens nog even complimenteren op je topicstart, ondanks dat er nog het een en ander most (zie momania hierboven), geef je al wel een stuk meer info dan 'gemiddeld' bij een allereerste topic/vraag op GoT :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

momania schreef op 18 november 2003 @ 23:41:
[...]

Niet echt... ook niet in Windows Operated Systems in deze vorm.
NIET :X

:P

gezien we hier toch echt met een portmappingsverhaal te maken hebben, denk ik dat het topic meer tot z'n recht komt in NT. Ondanks de topicstart

Hij vraagt naar de instellingen..... portmappig uiteindelijk.... NT dus
Hij vraagt naar de kabels (van het netwerk)..... NT dus...

Check m'n sig O-) (of was het nou m'n ondertitel.... ik kan die krengen maar niet uit elkaar houden :+)

Maar meer ontopic.... Kabels? Als je het mij vraagt heb je alleen maar normale straightkabels nodig.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:25

McMiGHtY

- burp -

Mag je dit wel van je werkgever?

Zolang je geen netwerkbeheerder bent die eventueel een server moet beheren kom je bij mij van buiten niet het netwerk op. En andersom ook niet.

Mooie Roubiax te koop!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op beide pc's windows XP

Het is voor heel simpel gebruik...
Er moeten gewoon bestanden van de ene computer naar de andere computer verzonden worden. Voornamelijk foto's. Dat moet zo makkelijk en zo snel mogelijk gebeuren.

Misschien een FTP programma?

Ik moet het eigenlijk stap voor stap weten, en zo uitgebreid mogelijk met uitleg van hoe wat en waarom.

Het zou heel fijn zijn als er iemand kon helpen.

In principe is het volgens mij het handigst als ik de firewalls op de routers uitzet, en gewoon een softwarematige firewall aanzet. Dat heb ik nu ook al maar ivm dat poorten gedoe is het volgens mij handiger als ik het helemaal uitzet.

Ik ben de zoon van de eigenaar, en ik beheer de computers en netwerken.
Vandaar dat ik op het netwerk mag. Het is onzin als je vanuit buiten je werknemers het verbiedt om op het netwerk te komen. Het is erg veilig in te stellen zonder dat er iets fout gaat. Dat weet ik wel zeker.

Ik ben een beetje een gevorderde, maar van dit heb ik nog geen kaas gegeten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 00:59 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 00:57:
Het is voor heel simpel gebruik...
Er moeten gewoon bestanden van de ene computer naar de andere computer verzonden worden. Voornamelijk foto's. Dat moet zo makkelijk en zo snel mogelijk gebeuren.
Vergeet RDP.
Misschien een FTP programma?
Lijkt me een handiger optie dan, alhoewel je een nogal onhandige netwerk setup hebt (dubbele routers enzo)
Ik moet het eigenlijk stap voor stap weten, en zo uitgebreid mogelijk met uitleg van hoe wat en waarom.

Het zou heel fijn zijn als er iemand kon helpen.

In principe is het volgens mij het handigst als ik de firewalls op de routers uitzet, en gewoon een softwarematige firewall aanzet. Dat heb ik nu ook al maar ivm dat poorten gedoe is het volgens mij handiger als ik het helemaal uitzet.
Jaaaa, zet de boel wijd open.
Goed plan, scoor je echt goed mee.
Ik ben de zoon van de eigenaar, en ik beheer de computers en netwerken.
Vandaar dat ik op het netwerk mag. Het is onzin als je vanuit buiten je werknemers het verbiedt om op het netwerk te komen. Het is erg veilig in te stellen zonder dat er iets fout gaat. Dat weet ik wel zeker.

Ik ben een beetje een gevorderde, maar van dit heb ik nog geen kaas gegeten.
Waarom klinkt me dat zo tegenstrijdig als de pest in de oren?

Vergeef me mijn cynisme...

Als het je gaat om overzetten van bestanden zou ik eerder gaan kijken naar een VPN oplossing en die van een ip ACL voorzien dan RD en alle poorten open zetten + een software firewall.
Wat gebeurt er als die firewall wacht op input van jou en je kan er niet bij?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

na lezen post backslash32 moet TS dan uberhaupt nog met programma als Daweware of vnc of iets dergelijks gaan werken. Een Windows Client ondersteund dit niet zomaar.. Offer Remote Assistant (port 3389 + high ports onderwater random) moet je nog steeds OK op de over te nemen machine klikken...

Verder maak eerst je netwerk eens in orde 2 routers/switches is licht gezegt behoorlijk overkill en maakt het troubleshooting ook te moeilijk.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:56
Voor remote assistant wel, maar "remote desktop" niet hoor

Maar ik zou in dit geval (als het tenminste echt alleen om files heen en weer kopieren gaat) gewoon op de laptop op de zaak (mits die altijd aanstaat) een ftp server draaien, dan zou je gewoon met je pc thuis daar files van een gesharede map af kunnen halen, en daarnaast bestanden uploaden.

In een router kan je vaak of via telnet of via html je settings veranderen (zoals bv de benodigde poortmaps, ik denk dat die linksys wel via IE ingesteld kan worden.
Verder moet je dan een proggje zoals bulletproof FTP server oid draaien op die laptop, hier zijn ook genoeg topics over te vinden en dit is niet heel moeilijk om in te stellen.

(waarom heb je in godsnaam een aantal [b]8]/b] ports switches voor je router hangen in een thuisnetwerk...??? Hoeveel pc's heb je dan wel niet ???

Voor het gemiddelde /bovengemiddelde thuisnetwerk lijkt mij hetvolgende beter:
modem->router->8 ports switch, heb je gelijk 8 computers op LAN en internet...

Strava

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 23:10
Voor een beveiliging kun je het ook via een gateway laten doen

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

Topicstarter
Thuis staan er 18 pc's.
Dan is een modem\router combinatie + 3x 8 poorts switches wel nodig.
Op elke verdieping 1 switch, verdeeld naar de computers

Er moet ook een stukje ondersteuning bijzitten voor mn pa op de zaak
dus vandaar de remote desktop. Met VNC heb ik het al voor elkaar gekregen, maar met remote desktop is het nog niet gelukt.

Verwijderd

Ik persoonlijk zet alleen poort 22 (SSH) open. Via SSH kan je dan ook VNC, FTP, POP3 enz. tunnelen. Secure, en redelijk simpel op te zetten. Als je met een windows server werkt, moet je wel even open SSH installeren.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit :)

• DouweEgberts
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 10:20
Indien je vaste ip's hebt zou ik gebruik maken van Radmin. www.radmin.com

Op die manier kun je ze zowel beheren als bestanden verplaatsen en het enige wat je hoeft te doen is naar mijn mening beide ip's toegang geven in de firewalls.

Of zie ik dat verkeerd?
Pagina: 1