I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Echter wil het zo zijn dat je oren minder gevoelig zijn voor de lagere tonen. Bij de mixage van muziek worden lage tonen er dan ook veelal harder ingemixt zodat deze een aantal decibellen harder uit je speakers komen. Met als gevolg dat je wat meer vermogen nodig hebt in vergelijking tot de midden tonen en hoge tonen. Vandaar dat de grotere 'zwaardere' speakers ook wat fijner werken met een krachtige versterker. Dat wil niet zeggen dat die van jou nu niet goed is, ik ken dat hele ding niet namelijk, maar je moet er wel even rekening mee houden en het liefst even kunnen testen voor de aanschaf. (sluit de speakers aan, regel je instellingen zoals jij het lekker vind klinken, draai het volume wat open en je hoort vanzelf wel wanneer de versterker tot z'n maximum gaat. Wees er wel voorzichtig mee.)
Een andere oplossing is om een aktieve subwoofer te kopen welke de lage tonen er uithaalt en vervolgens zijn eigen versterker gebruikt om deze weer te geven. Kost alleen wel meteen weer wat centen (afhankelijk van het type natuurlijk).
Maar in de basis denk ik niet dat je je hoeft te beperken tot sateliet speakers.
Bekijk voor de zekerheid ook even de specificaties van eventuele nieuwe speakers. Een hoge nominale impedantie zal wat gunstiger zijn ( 8 ohm bijv.) en een hoog rendement is ook gunstig (92dB bijv, dan heb je minder vermogen nodig voor eenzelfde geluidsniveau).
Welke speakers je dan moet nemen is geheel aan jezelf. Je zult gewoon modellen moeten gaan beluisteren in de winkels en eventueel daar je verhaal voorleggen. Of het geluid mooi is is geheel smaak afhankelijk. Daar kun je dus weinig zinnige tips voor geven. (zie ook het stuk 'wat moet ik kopen' in de AV policy en nog wat oudere topics (zoeken op 'welke speakers')
[ Voor 10% gewijzigd door ShittyOldMan op 17-11-2003 19:31 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Ik wil namelijk wel die 4 boxen uitgaan benutten op die versterker aangezien ik toch geen 5.1 erop kan hebben maar wel 4 boxen dacht ik met versterker en je hebt dan 4.1 en die center die duw je gewoon dubbel bij de achterste boxen of zo.
Maar JT dank je voor de tip en ik ervoor kijken. Welke kan je me nog meer aanraden of heb jij die Canton speakers? Want ik vond die Sony/Pioneer ook wel aardig die ik bij kieskeurig zag naast het lijstje van die Canton.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Vind jij, het is een mening, mischien vind ik ze wel gigantisch goed.JT schreef op 18 november 2003 @ 08:12:
Sony en Pioneer zijn niet zo goed met speakers.
Is niet zo hoor
Alle proemn in n drek
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Je eens goed in te lezen in de materie en dan een behoorlijke zaak langs gaan. Je zit met zoveel vragen die je zelf gewoon veel beter kan beantwoorden. De AVH Faq lijkt me een goed beginpunt.itsalex schreef op 22 december 2003 @ 00:31:
Wat zouden jullie aanraden?
Omdat je topic nu echt veel te veel op een "wat moet ik kopen" topic gaat lijken, en we je daarmee niet kunnen helpen gaat deze dicht.
Dit topic is gesloten.
![]()