Linux op een Asus A7N8X-Deluxe. Welke distro?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik vroeg me af of er mensen zijn die Linux op een Asus A7N8X-Deluxe en welke distributies is daar hetr meest geschikt voor i.v.m. hardware compatibiliteit. Ook kwa installatie gemak want ik weet niets van kernel compilen enzo. Ik ben newbie met linux maar wil graag een tweede partitie op mijn HD maken om eraan te beginnen, echter ik wil de mogelijkheden van mijn mobo volledig kunnen benutten.

Korte samenvatting van het systeem waar ik over praat.

Mobo: Asus A7N8X-Deluxe
CPU: AMD-Athlon 2800+ @3200
MEM: Corsair XMS DDR400 CL2 512MB
HD: Maxtor 80GB IDE (uit te breiden naar SATA)

=/\= System Status =/\=

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik zou maar gauw in de FAQ gaan kijken voordat iemand dit topic op slot doet. Het antwoord dat je zoek staat er in, weet ik toevallig :)

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-04 19:07

MadEgg

Tux is lievvv

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/787806

Stel daar je vraag nog maar eens.

Verder maakt hardware niet veel uit voor welke distro je kiest; ze hebben allemaal dezelfde Linux kernel en dus allemaal even goede/slechte ondersteuning voor hardware als elke andere.

Waar je naar moet kijken is gebruikersgemak, snelheid en configurabiliteit en welke van die drie je belangrijker vind.

Tja

• Remy
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik gebruik op mijn A7N8X Deluxe Mandrake 9.1, en die doet het prima. Voordeel is dat nVidia netjes de nForce2 drivers als rpm op cd heeft gezet, of downloadbaar is :) Verder zullen Redhat en SuSE ook prima erop draaien :). Check ook eens het forum van www.nforcershq.com, daar is een heel gedeelte toegewijd aan Linux op nForce2 moederborden :)

LinkedIn
Instagram

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:41
nVidia netjes de nForce2 drivers als rpm op cd heeft gezet
ze zijn ook van de site af te halen, want ik wist niet eens dat ze op de cd's stonden
toch weer wat geleerd :Y)

• Remy
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

cardinal808 schreef op 16 november 2003 @ 21:11:
[...]

ze zijn ook van de site af te halen, want ik wist niet eens dat ze op de cd's stonden
toch weer wat geleerd :Y)
Dat zeg ik net:
..of downloadbaar is.
:P

LinkedIn
Instagram

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
ReemF schreef op 16 november 2003 @ 21:07:
Ik gebruik op mijn A7N8X Deluxe Mandrake 9.1, en die doet het prima. Voordeel is dat nVidia netjes de nForce2 drivers als rpm op cd heeft gezet, of downloadbaar is :) Verder zullen Redhat en SuSE ook prima erop draaien :). Check ook eens het forum van www.nforcershq.com, daar is een heel gedeelte toegewijd aan Linux op nForce2 moederborden :)
Kijk dit is dus een mooi reply waar ik op stond te wachten want de FAQ heb ik gelezen en kan niets speciefieks vinden met Nforce + linux

=/\= System Status =/\=

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

In de faq, maar trouwens ook in de NOS policy - updated 01/04/03 staat een geinig stukje over waar je je vragen over distro's moet stellen, aangezien wij daar een speciaal topic voor hebben.

Dicht dus.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.