Toon posts:

[XP] Map ná verwijdering accnt niet meer bereikbaar*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb het volgende probleem met Windows XP:

Een vriend van mij heeft (perongeluk of express) mijn account gewist van mijn computer, door via gebruikersaccounts de optie verwijder account te kiezen. Gelukkig had ie niet gekozen om ook alle bestanden te wissen.

Echter heb ik al mijn files wel persoonlijk gemaakt. Uiteraard wéét ik wel mijn naam en wachtwoord, maar als ik een nieuw account aanmaak met dezelfde gegevens (naam/wachtwoord) kom ik nóg steeds niet in die map! Op de site van windows las ik dat er naast dat er een account wordt gemaakt, ook een unieke ID wordt aangemaakt die toegang tot bepaalde bestanden mogelijk maakt.

Ook heb ik een of andere tool geïnstalleerd (recovery tool op dos achtige basis) van microsoft, waarbij ik tijdens het opstarten op een ingewikkelde manier wél toegang krijg tot mijn bestanden, en deze een voor een naar een wel toegankelijk map kan kopiëren. Het is nu alleen wel zo dat ik ongeveer 5 GB aan data kwijt ben, en dit dus onmogelijk een voor een kan gaan verplaatsen naar een andere map. (*.* of copy dir werkt niet..)

Weet iemand misschien een manier of een of andere tool waarmee ik alsnog mijn bestanden in een keer terug kan zetten naar een ander deel van mijn harde schijf? En / of nog beter, die map gewoon weer toegankelijk kan maken?

SOrry voor het lange verhaal.. maar wilde het probleem zo goed mogelijk uitleggen..

Grtz,
Serge

Verwijderd

knoppix cd'tje erin en kopieren maar?
anders een win98 ofzow installeren even op een andere partitie (werkt niet als je 'verloren map' op een NTFS-partitie staat)

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als ik je goed begrijp, kan je gewoon Take ownership doen, zie 308421 - HOW TO: Take Ownership of a File or Folder in Windows XP. :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

S3RGE,

Ten eerste maar welkom op GoT :)
Je kan beter iets te veel informatie geven dan te weinig, een lang verhaal is dus geen enkel probleem.

Wat je echter vergeet te melden is welke foutmelding je krijgt als je toch aan die gegevens probeert te komen, krijg je bv. "Access Denied", dan kan je eens in de Windows Operated Systems - FAQ kijken - waar dat probleem beschreven staat.

Verder pas ik je topic titel eventjes aan zodat het voldoet aan de rest van de topics in WOS,

Veel plezier op GoT verder.

Verwijderd

wat dacht je van systeemherstel modus dat ingebouwd in Xp zit? ga naar de vorige herstelpunt aanklikken en misschien viola? ik opper maar wat .....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 16:06 ]

• MDA
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-10-2023

MDA

Lukt het niet om met administrator privileges in de map te komen met b.v. windows explorer en dan dan de boel te copy pasten?

(stond de encrypt directory optie mogelijk aan?)

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de reacties!
Had niet verwacht zo snel reacties te krijgen!
----------
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 16:03:
knoppix cd'tje erin en kopieren maar?
anders een win98 ofzow installeren even op een andere partitie (werkt niet als je 'verloren map' op een NTFS-partitie staat)
Hij staat inderdaad op een NTFS partitie.. dus win98 zal niet echt gaan werken.
Kopieren van die gegevens gaat ook niet, omdat ze gewoon via het systeem zelf niet bereikbaar zijn..
Ok, maar die optie gaat denk ik níet werken, omdat ik niet eens naar de eigenschappen van die map kan gaan. (In C:\docs&settings\bladibla..)
Zie trouwens ook helemaal niet het tabblad beveiliging staat, bij geen enkele map.. :S
elevator schreef op 16 november 2003 @ 16:03:
S3RGE,

Ten eerste maar welkom op GoT :)
Je kan beter iets te veel informatie geven dan te weinig, een lang verhaal is dus geen enkel probleem.

Wat je echter vergeet te melden is welke foutmelding je krijgt als je toch aan die gegevens probeert te komen, krijg je bv. "Access Denied", dan kan je eens in de Windows Operated Systems - FAQ kijken - waar dat probleem beschreven staat.

Verder pas ik je topic titel eventjes aan zodat het voldoet aan de rest van de topics in WOS,

Veel plezier op GoT verder.
De foutmelding is inderdaad 'Toegang geweigerd'. Zowel via cmd.exe als in winxp.
Ok zal dat voortaan erbij zetten.
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 16:04:
wat dacht je van systeemherstel modus dat ingebouwd in Xp zit? ga naar de vorige herstelpunt aanklikken en misschien viola? ik opper maar wat .....
Deze optie staat uitgeschakeld op het systeem, en werkt niet bij het verwijderen van accounts volgens mij..
MDA schreef op 16 november 2003 @ 16:05:
Lukt het niet om met administrator privileges in de map te komen met b.v. windows explorer en dan dan de boel te copy pasten?

(stond de encrypt directory optie mogelijk aan?)
Nee, zelfs niet met een administrator account kom ik bij die files. Heb die gast die dit geflikt heeft inmiddels vermoord :p
Maar er zal toch echt wel een oplossing voor zijn hoop ik...

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 16:16:

[...]

Ok, maar die optie gaat denk ik níet werken, omdat ik niet eens naar de eigenschappen van die map kan gaan. (In C:docs&settingsbladibla..)
Zie trouwens ook helemaal niet het tabblad beveiliging staat, bij geen enkele map.. :S
Hoezo kan je niet naar de eigenschappen van die map gaan? Wat gebeurt er dan als je er met de rechtermuisknop op klikt? Heb je Simple File Sharing wel uitgezet?

Zie ook Hoe kan ik "advanced security settings" enablen in XP? en uit de link die ik je gaf:
NOTE: You must be logged on to the computer using an account that has administrative privileges. If you are running Windows XP Home Edition, in order to have access to the Security tab, you must first start in Safe Mode and log on with an account that has Administrative rights.

If you are using Windows XP Professional, you must disable Simple File Sharing. By default, Windows XP Professional uses Simple File sharing when not joined to a domain. For additional information about how to do this, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:

307874 HOW TO: Disable Simplified Sharing and Password-Protect a Shared Folder in Windows XP

Verwijderd

Topicstarter
Blazer schreef op 16 november 2003 @ 16:23:
[...]

Hoezo kan je niet naar de eigenschappen van die map gaan? Wat gebeurt er dan als je er met de rechtermuisknop op klikt? Heb je Simple File Sharing wel uitgezet?

Zie ook Hoe kan ik "advanced security settings" enablen in XP? en uit de link die ik je gaf:
Weet ik niet, ik krijg dan als ik naar eigenschappen ga weer Toegang geweigerd te zien. Maar ik ga even nu het een en ander proberen, zal later nog een reactie geven wat mijn bevindingen zijn.

Tot nu toe alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Okay,

waar het nu dus precies aan lag weet ik niet. Maar in ieder geval kán ik weer de map in. Heb het gedaan door de simpele bestandsdeling uit te schakelen, en vervolgens die betreffende map met mijn administrator account weer 'eigen' te maken.

Thanks voor alle reacties!
Pagina: 1