Toon posts:

Laptop met W-lan, ziet wirless router niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis een draadloos netwerk met een router met draadloos accespoint. Dit werkt allemaal prima, en m'n laptop vangt het singaal van de router goed op.

Als ik nu bij m'n vriendin thuis zit, (die ook een router met acces point hebben) dan zegt m'n laptop dat ie geen netwerk singaal opvangt.

Het vreemde is, dat hun netwerk verder niet beveiligd is....

Dus in principe moet ie het singaal toch opvangen ??

Hugo

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Krijg wirless pcmcia card niet geinstalleerd

Had makkelijk daar gekunt,

Tevens, vervang je wel je ssid door dat van je andere router, of zet hem eens op ANY

[ Voor 47% gewijzigd door Icey op 16-11-2003 10:54 ]

Verwijderd

Ik heb je andere maar op slot gezet. We gaan hier door.

Heb je inderdaad je SSID ingesteld en al eens alle kanalen langsgelopen :?

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Op wireless gebied ben ik helemaal nieuw.... De ssid is gewoon de naam van de verbinding ?!

En hoe loop ik de verschillende kanalen af ? Kan ik in windows xp pro niet gewoon scannen naar de beschikbare netwerken en me hier dan op aanmelden ?

Hugo

Verwijderd

Topicstarter
* kick

Verwijderd

kick? mag dat?

Wat bij WiFi ook belangrijk is , is het protocol dat gebruikt word. 802.11a gebruikt 2.4 Ghz en de 802.11b gebruikt de 4Ghz band (even uit mijn blote hoofd) Een 802.11a zal dus nooit met de 802.11b versie kunnen communiceren en vice versa.

offtopic: er zijn inmiddels producenten bezig met het ontwikkelen van een chip die beide frequenties aan zou kunnen

Verwijderd

Yup, na 24 uur :)
Wat bij WiFi ook belangrijk is , is het protocol dat gebruikt word. 802.11a gebruikt 2.4 Ghz en de 802.11b gebruikt de 4Ghz band (even uit mijn blote hoofd) Een 802.11a zal dus nooit met de 802.11b versie kunnen communiceren en vice versa.
Precies andersom ;) En het is 5GHz in plaats van 4GHz :)

Maar ik denk niet dat dit het probleem is. Ik denk dat je even moet kijken naar het SSID :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 16:31:
Maar ik denk niet dat dit het probleem is. Ik denk dat je even moet kijken naar het SSID :)
even alles optellen, HvGO zegt dat hij geen verstand heeft van WiFi, hij zal dus waarschijnlijk zijn SSID niet hebben veranderd, waarschijnlijk zijn vriendin ook niet....standaard staat dit op ANY

802.11a of b zou dus degelijk het probleem wel kunnen zijn.

Misschien is het handig dat HvGO even post om welke routers (merk/model) het gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Weet het type router niet, maar nik denk idd dat ze daar een "a" hebben.... Bij een paar vrienden van me hebben ze "b" en daar kom ik er wel netjes op..

Helaas word ik dan wel vaak van de verbinding gekickt, maar dat ligt volgens mij aan m'n pcmcia kaartje...

Hugo
Pagina: 1