Toon posts:

Krijg wirless pcmcia card niet geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een edimax wirless router, en heb een sitecom pcmcia netwerk kaartje.

Ik heb op verschillende site's drivers gedownload voor de kaart, maar ik blijf onderstaande melding krijgen. Hij zegt dat het apparaat niet gestart kan worden en geeft "code 10" aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.bouwbedrijfvanderheijden.nl/lloret/error.JPG

Het is een " No Wires Needed 11Mbps WLAN PC CARD" ieee802.11b HR

Iemand die weet wat ik moet/kan doen ?

Hugo

Verwijderd

Ik denk dat je effe moet googlen want het kost mij teveel tijd om jouw probleem goed op te lossen.

Het ligt igg niet aan je drivers, maar probeer maar effe te kloten in de instellingen van je BIOS en kaartje te kloten zoals bv:

Error Code 10

Code 10 Error means the operating system had a problem allocating resources for the Serial Device. The Error Code 10 can be corrected by manually assigning the resources. Follow the procedures below to correct the Code 10 Error.

1. Right click on "My Computer" (It should be on your desktop or in the Start menu)

2. Select Properties

3. Click Hardware

4. Click Device Manager. The Socket Serial Card should show in the "Ports (COM & LPT)" category. *If it has a "+" next to it, click it once so it becomes a "-" and the card should show right below it

5. Double-click on the description; this will open the cards properties

6. Click on "Resources"

7. Click "Set configuration manually". This should assign an I/O range. Make sure there are no conflicts reported in the "Conflicting device list". Your IRQ should show with a "?" over it

8. Double-click on "IRQ". This will come up with a value for you. Make sure it does not show a conflict and then click OK

9. Click OK to set these settings and YES to continue with changes. This should clear your code 10 error

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik dus geprobeerd, ik heb de kaart andere irq's gegeven... maar het mocht niet baten...

Zou de kaart in combinatie met mijn laptop gewoon, NIET werken ?? Aangezien hij in de laptop van een vriend van me perfect werkt ?

Hugo

Verwijderd

Hier door: Laptop met W-lan, ziet wirless router niet.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 11:05 ]

Dit topic is gesloten.