DVD kopie ziet er niet goed uit.

Pagina: 1
Acties:

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 18:17
Hallo mensen.

Ik wilde independance day kopieren naar dvd+r, maar de kwaliteit is om te huilen. Ik doe het met dvd2dvdr + cce (Cinema Craft Encoder SP).

Als ik bij mpeg encoder de optie progressive frames inschakel, dan wordt het beeld heel streperig. D.w.z. dat als er iets beweegt in het beeld, dan zitten er een aantal strepen door het bewegend iets heen.
Als deze optie is uitgeschakelt, dan is het beeld heel schokkerig.
Ik heb via deze guide gewerkt: http://www.dvd2dvd-r.be/

Ik heb the Gladiator ook via deze guide gebrand, maar daar waren geen problemen.

Wat doe ik fout??

[ Voor 3% gewijzigd door CypherMK op 15-11-2003 19:07 ]

Verwijderd

Je kijkt naar de verkeerde films. ;)

Alle gekheid op een stokje. Ik gebruik eigenlijk altijd DVD decrypter icm clonedvd. Werkt hier naar alle tevredenheid.

Het porgramma wat jij gebruikt ken ik niet.

Verwijderd

Probeer DVD Shrink eens? Klein, snel, makkelijk en altijd goede kwaliteit :)

Open disk, re-author, alleen de film + 1 audiospoor, subs naar keuze. Beetje spelen met compression levels indien nodig. Backup disk, output files branden (doe 't zelf met nero) en klaar is kees.
Is ook naar 't nederlands vertaald mocht je daar behoefte aan hebben.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
DVD X Copy Express...
Ideaal voor gebruikers die niets willen instellen etc.
Het enige dat je moet doen is aangeven welke taal gesproken moet worden, welke taal ondertitels je wilt, en of het breedbeeld is of niet. Gebruik het hier zelf bijna altijd, gaat perfect.

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 18:17
Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 09:13:
Probeer DVD Shrink eens? Klein, snel, makkelijk en altijd goede kwaliteit :)

Open disk, re-author, alleen de film + 1 audiospoor, subs naar keuze. Beetje spelen met compression levels indien nodig. Backup disk, output files branden (doe 't zelf met nero) en klaar is kees.
Is ook naar 't nederlands vertaald mocht je daar behoefte aan hebben.
DVD Schrink gebruik ik ook, maar de kwaliteit is niet super, maar met dit programma wel.

Met the Gladiator waren, zoals gezegd, geen problemen. En het kwaliteitsverschil is toch wel groot.

Verwijderd

CypherMK schreef op 15 november 2003 @ 19:06:
DVD Schrink gebruik ik ook, maar de kwaliteit is niet super, maar met dit programma wel.

Met the Gladiator waren, zoals gezegd, geen problemen. En het kwaliteitsverschil is toch wel groot.
Vreemd, ik heb nagenoeg altijd prima kwaliteit met DVD Shrink. Moet wel gezegd worden dat ik zoveel mogelijk van 't origineel weglaat, dus puur de film + 1 audiotrack. Subtitles zijn vaak maar 2MB of zo dus dat heeft niet zo'n impact op 't geheel, hooguit doe ik de nederlandse en engelse erbij.

Ik bedenk me trouwens net dat die strepen op interlacing kunnen duiden. Is die DVD toevallig NTSC of is 't gewoon PAL? Op deze site staat uitgelegd wat (de)interlacing is, met voorbeeld pics. Misschien dat CCE een optie voor deinterlacing heeft? Is 't proberen waard.

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40

Xtremelead