KPN maakt meer centrales ADSL geschikt

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Bij ons in het dorp is sinds enkele weken een WiFi netwerk beschikbaar, en "ineens" is de centrale geschikt voor ADSL.
-- > Net of ze overal 'spionnen' hebben. Dit is al bij meerdere dorpen gebeurd :O

Verwijderd

In dec. kunnen wij ook adsl krijgen! Is het bereik van ADSL echt 4,7 km? Ik dacht nl. dat het 3,7 km (en ik woon ca. 3,7 km van de centrale) was. Maakt het uit voor het bereik of het analoog of ISDN is? Ik heb nu analoog, maar huisgenoot belt zo vaak dat ik op ISDN wil overstappen.

Verwijderd

(en ik woon ca. 3,7 km van de centrale)
Dan zou het zeker kunnen, als je bij de postcodecheck staat dan kan het

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 18:21:
[...]

Witmarsum? :) Dat komt meer in de buurt, het ligt bij Bolsward he ;)?, Ik woon in Bakhuizen. Als je het niet kent caspergt, het ligt +-15 km van Balk. Ik hoop dat ze ook naar Bakhuizen komen daar zijn ook 1000 aansluitingen en 58 aanmeldingen :)
Maarja, ik zal wel weer 5 jaar moeten wachten :(
Idd dat Bakhuizen ken ik niet maar balk wel :P, het komt al dichterbij ja ik weet niet of bakhuizen een eigen centrale heeft maar als je weet op welke centrale je zit maar je kon op zòn site zien of je dan in de planning stond.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 15:08
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 14:58:
[...]
Dan zou het zeker kunnen, als je bij de postcodecheck staat dan kan het
Ik vind het wel heel kort door de bocht om zo meteen te zeggen dat als je op de postcode check staat, dat je dan ADSL kan krijgen.

Ik woon nl. ~4,6km van de centrale af en de postcodecheck geeft aan dat ik kan kiezen uit Light of Basic ADSL. Eerst zien, dan geloven.
KPN doet eerst een lijntest en daarna weet je pas ECHT zeker of het mogelijk is om ADSL aan te sluiten.

- Ruud

Verwijderd

Zaagmans schreef op 23 november 2003 @ 17:15:
[...]

Ik vind het wel heel kort door de bocht om zo meteen te zeggen dat als je op de postcode check staat, dat je dan ADSL kan krijgen.

Ik woon nl. ~4,6km van de centrale af en de postcodecheck geeft aan dat ik kan kiezen uit Light of Basic ADSL. Eerst zien, dan geloven.
KPN doet eerst een lijntest en daarna weet je pas ECHT zeker of het mogelijk is om ADSL aan te sluiten.
Ik bedoelde dat het dan THEORETISCH (op papier) mogelijk is , de PRAKTIJK moet nog blijken...

Verwijderd

caspergt schreef op 23 november 2003 @ 15:54:
[...]

ik weet niet of bakhuizen een eigen centrale heeft
Ja die heeft Bakhuizen wel
maar als je weet op welke centrale je zit maar je kon op zòn site zien of je dan in de planning stond.
Wat bedoel je met zòn site ? :)

Verwijderd

Ik kan me niet voorstellen dat het uitmaakt of je ISDN of analoog hebt. Ze veranderen tenslotte niks aan de kabel tussen de centrale en je huis. Dus als ze zeggen dat je op je isdn lijn geen adsl kan krijgen dan stap je toch over naar Analoog. De meeste van ons hebben die isdn alleen om te internetten en die heb je dan toch niet meer nodig.

• Zaagmans
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 17:44:
[...]

Ik bedoelde dat het dan THEORETISCH (op papier) mogelijk is , de PRAKTIJK moet nog blijken...
Ok B) Relax! 8)

- Ruud

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 18:04:
Ik kan me niet voorstellen dat het uitmaakt of je ISDN of analoog hebt. Ze veranderen tenslotte niks aan de kabel tussen de centrale en je huis. Dus als ze zeggen dat je op je isdn lijn geen adsl kan krijgen dan stap je toch over naar Analoog. De meeste van ons hebben die isdn alleen om te internetten en die heb je dan toch niet meer nodig.
Ik las dus eerder in de thread:
qless schreef op 17 november 2003 @ 10:51:
[...]

Ja dat klopt. Dit omdat ISDN een groter stuk spectrum inneemt dan PSTN, en juist de lager delen van het spectrum (waar de telefoonkabel voor gemaakt is) het beste zijn in lange afstand
en vroeg me af wat het verschil in bereik dan uiteindelijk is?

Verwijderd

mag ik de TS hartelijk bedanken :D

ADSL per januari beschikbaar!! :D

gelijk ff bij xs4all besteld :p

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 21:52:
gelijk ff bij xs4all besteld :p
Je hoeft de TS niet te danken, bedankt KPN maar ;)
Jij ook al XS4ALL, waarom toch allemaal XS4ALL. Ik ga bijna denken dat ik een goeie keus heb gemaakt :*)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Zaagmans
Br@m schreef op 23 november 2003 @ 21:57:
[...]

Je hoeft de TS niet te danken, bedankt KPN maar ;)
Jij ook al XS4ALL, waarom toch allemaal XS4ALL. Ik ga bijna denken dat ik een goeie keus heb gemaakt :*)
Is denk ik gewoon persoonsverbonden, of misschien wel tweakers verbonden.
Ik heb voor een lite abbo gekozen en toen zag ik dat HCCnet (i.t.t. XS4ALL lite [5Gb]) aan Fair Use Policy doet bij elk abbo. Daarom krijgt HCCnet mijn voorkeur (heb nu trouwens ook al ISDN van hun en dat draait perfect).

- Ruud

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 15:14

IvoB

Prutst er rustig op los

waar komt deze info vandaan? Heb je de lijst ook?

[ Voor 3% gewijzigd door IvoB op 10-12-2003 11:03 ]

Verwijderd

IvoB schreef op 10 december 2003 @ 10:56:
[...]

waar komt deze info vandaan? Heb je de lijst ook?

Ivo
Inderdaad, waar is de bron?? :)

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:54
Is bitstream ook 8mbit?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Dat is alleen voor zakelijk gebruik, ik zou ff hierover een nieuwe topic openen, wees ontopic hier

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 15:14

IvoB

Prutst er rustig op los

De aanbiedingen via Bitstream zijn te vinden bij Business DSL van xs4all, en voor BBned-bitstream bij www.is.nl of BBeyond.nl

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:54
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 11:02:
[...]

Dat is alleen voor zakelijk gebruik, ik zou ff hierover een nieuwe topic openen, wees ontopic hier
Ja sorry hoor, mr moraalriddertje (8>

Ik zie dit staan op de site van XS4ALL, de link van de 1e pagina,
En ik stel gewoon een normale vraag.

niets offtopics aan mag ik aannemen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Woensdag, 10 december 2003 - Volgend jaar kan bijna iedereen in Nederland een adsl-aansluiting nemen bij KPN. Het telecombedrijf breidt de dekking uit naar 97 procent.
Bij de resterende 3 procent bestaan 'technische beletsels', waardoor adsl daar niet mogelijk is, aldus KPN. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om mensen die te ver van de telefooncentrales af wonen.

Op dit moment kan 87 procent van de Nederlandse huishoudens gebruikmaken van adsl van KPN. In de loop van 2004 maakt KPN de laatste 555 centrales geschikt voor adsl.

De afgelopen jaren heeft KPN meermalen het verwijt gekregen dat het te traag was met het beschikbaar stellen van adsl - met name in plattelandsgebieden. Er werden verscheidene consumentengroepen opgericht die pleitten voor het geschikt maken van de centrales in hun gemeente.

Dit jaar is het aantal adsl-klanten van KPN flink gegroeid. Het aantal adsl-gebruikers steeg van 310.000 naar 710.000. KPN verwacht dat in de tweede helft van volgende jaar meer dan één miljoen mensen adsl van KPN zullen afnemen.
Bron @ webwereld.nl
Alle (nieuwe) centrales; http://www.flatfee.nu/ADSL-kaart/kaart.html

Edit:- Mijn centrale zit erbij, yes :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 16:59 . Reden: Centrale zit erbij :) ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als ze alle centrales beschikbaar maken, dan kan je met en link die je met [search=afstand wijkcentrale] kan vinden eens uitvogelijk hoever jij van jouw centrale afwoont. Is dat minder dan 3km dan kan je zonder problemen adsl aanvragen, daarboven wordt het bij KPN wat tricky, want dan willen ze weleens weigerachtig worden (IVM hun eigen kwaliteitseisen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:14

slaay

Natuurbeleven.com

Dat is zeer mooi nieuws voor ons als Stichting NLflatfee zijnde!

KPN ziet na lange tijd in, dat het niet zo onrendabel is als dat het leek te zijn.

Maar ook alle actiegroepen hebben KPN laten zien dat er meer animo is dan iedereen had durven te denken! _/-\o_

Het gaat er in 2004 zo uit zien: http://www.flatfee.nu/ADSL-kaart/kaart.html

[ Voor 14% gewijzigd door slaay op 10-12-2003 13:25 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

hardstikke mooi dit, maar als ik de postcode check doe op kpn.nl dan staat dit er nog niet?
Op het kaartje is mijn stipje wel geel! en aangezien ik niet al te ver van de centrale af woon... :)

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Verwijderd

Ja dat klopt ik heb hetzelfde bij de postcodecheck
mijn stipje is ook geel :)

Verwijderd

Volgens http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/ woon ik er 700 meter van de centrale af.

Eindelijk na al die jaren eerst met dat dure ISDN straks ADSL. Ook nog heel erg frusti als 200 meter verderop @home internet loopt en 600 meter verderop een andere telefooncentrale loopt die wel ADSL geschikt is! En ik woon gewoon op het 'platteland'

Ben benieuwt hoe lang het gaat duren voordat hier adsl is.... :Y)

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:52
Persbericht KPN: http://www.kpn-corporate....=2.01&taal=nl&pers_id=564

Ik hoop dat BBNed hier rap achteraan komt.
Ooit heb ik eens horen lezen ;) dat iemand van BBNed zei dat ze elke centrale die de KPN geschikt maakt, ook zouden 'doen'.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Verwijderd

Bij de resterende 3 procent bestaan 'technische beletsels', waardoor adsl daar niet mogelijk is, aldus KPN. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om mensen die te ver van de telefooncentrales af wonen
En wat als men op een centrale woont van 700 aansluitingen?

Is dat ook een 'technisch beletsel' ?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lezen is een vak:
Voor het einde van 2004 is de landelijke ADSL-dekking tot 97% (*1) uitgebreid. Hiervoor past KPN in de loop van 2004, de resterende 555 centrales aan.
Nee dus..

Verwijderd

JvS schreef op 10 december 2003 @ 14:44:
Lezen is een vak:

[...]
Nee dus..
er staat toch ook technische beletsels

Het kan zo zijn dat er dus meerdere soorten beletsels zijn. Ik heb ook wel eens gehoord dat een centrale te klein was om adsl apparatuur in te bouwen, daardoor moest kpn de hele centrale echt ombouwen, daarom hebben ze maar niet gedaan.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is wat anders dan het aantal aansluitingen, maar het lijkt me dat de meeste centrales wel groot genoeg zijn voor adsl appartuur, ander heb je wel een heel sneu kastje. Naar mijn weten zijn alle centrales gewoon gebouwtjes/gebouwen. En adsl apparatuur is ook kleiner geworden..

Het aantal aansluitingen zal iig niet gelden als technisch beletsel..

Verwijderd

ok, niets dat eventueel hier nog in de weg kan zitten. Dat wordt genieten in 2004 :)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:31
Oke iedereen weet het al, hier de lijst met nieuwe centrales http://meuk.powercycle.nl/adsl.xls

KPN kondigt aan dat alle centrales in Nederland, die nog niet waren aangepast, in 2004 geschikt worden gemaakt voor ADSL van KPN. Per vandaag wordt de postcode-check voor de 402 resterende centralegebieden aangepast:
* 299 centrales gaan in back-ordering. Oplevering van deze centrales vindt uiterlijk in het tweede kwartaal van 2004 plaats.
* voor 103 centralegebieden komt de melding in de postcode-check dat ADSL in het vierde kwartaal van 2004 beschikbaar komt. Deze centralegebieden gaan nu nog niet in back-ordering.

Voor de 299 centrales die in back-ordering gaan, is het vanaf vandaag mogelijk om een ADSL aansluiting aan te vragen. Deze aansluitingen zullen uiterlijk in het tweede kwartaal van 2004, bij oplevering van de centrale, definitief in behandeling genomen door KPN.

[ Voor 81% gewijzigd door leon1e op 10-12-2003 15:23 . Reden: bron: private ]

Verwijderd

leon1 schreef op 10 december 2003 @ 15:22:
Oke iedereen weet het al, hier de lijst met nieuwe centrales http://meuk.powercycle.nl/adsl.xls

KPN kondigt aan dat alle centrales in Nederland, die nog niet waren aangepast, in 2004 geschikt worden gemaakt voor ADSL van KPN. Per vandaag wordt de postcode-check voor de 402 resterende centralegebieden aangepast:
* 299 centrales gaan in back-ordering. Oplevering van deze centrales vindt uiterlijk in het tweede kwartaal van 2004 plaats.
* voor 103 centralegebieden komt de melding in de postcode-check dat ADSL in het vierde kwartaal van 2004 beschikbaar komt. Deze centralegebieden gaan nu nog niet in back-ordering.

Voor de 299 centrales die in back-ordering gaan, is het vanaf vandaag mogelijk om een ADSL aansluiting aan te vragen. Deze aansluitingen zullen uiterlijk in het tweede kwartaal van 2004, bij oplevering van de centrale, definitief in behandeling genomen door KPN.
Kijk dat is nog eens zwaar goed nieuws allemaal, dat betekent dat ik dus vanaf volgend jaar "ergens" bij ons in het kleine klote dorpje HALLE(GLD) dus eindelijk van mijn ISDN verbinding af zal zijn _/-\o_ lol dat zal een verlichting zijn.... O+

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:31
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 15:30:
[...]

Kijk dat is nog eens zwaar goed nieuws allemaal, dat betekent dat ik dus vanaf volgend jaar "ergens" bij ons in het kleine klote dorpje HALLE(GLD) dus eindelijk van mijn ISDN verbinding af zal zijn _/-\o_ lol dat zal een verlichting zijn.... O+
offtopic:
Halle, dan kan ik het bijna beamen naar je :)

Verwijderd

offtopic:
Ik zie m'n centrale in de back-ordering. KPN site is zojuist net geupdate en zegt dat ik in maart ADSL kan krijgen. })

Gelukkig hoef ik niet te wachten op Q4 2004

Verwijderd

leon1 schreef op 10 december 2003 @ 15:31:
[...]

offtopic:
Halle, dan kan ik het bijna beamen naar je :)
offtopic:
En jij bent? en jij komt waarvandaan? ennuh trouwens als jij een mega zendmast hebt wil ik best een ontvanger kopen hoor :7 , kenne we samen draadloos aan gaan bieden in halle ;)

Ik zie net dat er ADSL beschikbaar zal zijn vanaf April 2004 >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 15:42 ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

Xof

mja en dan woon je 6km van de adsl centrale af JOEPIE!!!
Hier zou ooit BBned adsl aanleggen, maar dat hebben ze geannuleerd en toen was 6km ook geen prob en bij kpn wel.. sja

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Woei, mijn kleine dorpie krijgt ook ADSL.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Xof

Xof

Ga ik even kijken wat de geschatte afstand is via http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/ en dan krijg ik De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 3599 meter
sja lekker is dat... 3500 is de grens.. ik ga es wat postcodes invoeren van de buren :P

Verwijderd

Xof schreef op 10 december 2003 @ 15:47:
mja en dan woon je 6km van de adsl centrale af JOEPIE!!!
Hier zou ooit BBned adsl aanleggen, maar dat hebben ze geannuleerd en toen was 6km ook geen prob en bij kpn wel.. sja
mijn lieve huisje ligt +/- hemelsbreed op 1,5 kilometer van de centrale. Dus dat moet wel lukken alhoewel ik trouwens ISDN heb....

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 18:24
Als bbned nou ook zo snel gaat met uitrollen kunnen hun ook nog mee plukken van de vruchten dat kpn nu doet. Dan zal de snelheid nog meer gaan stijgen, zoals het moet.

Maar,.... hoe gaan de kabelmaatschappijen ermee om? Ik bedoel ik ga binnen nu en een maand ook over naar ADSL na 4 jaar kabelinternet te hebben gehad.

w00t

Verwijderd

Robbie007 schreef op 10 december 2003 @ 16:27:
Als bbned nou ook zo snel gaat met uitrollen kunnen hun ook nog mee plukken van de vruchten dat kpn nu doet. Dan zal de snelheid nog meer gaan stijgen, zoals het moet.
Dit zal helaas niet echt het geval zijn volgens mij, de ADSL techniek op zich zit bij 8 mbit aan zijn limiet volgens mij. Sneller dan dat kan volgens mij niet, maargoed nogmaals "volgens mij" meen me te herinneren dat ik het ergens gelezen had..

• Xof

Xof

* Xof gaat maar voor de mogelijkheid om bij iemand die ik ken en geen computer heeft om daar adsl aan te vragen en via een draadloze verbinding (grote antenne ed.) het signaal oversturen..
Ben ik iig goedkoper uit dan met ladot @ 165 euro per maand

• Pc123
  • Laatst online: 20:52
Robbie007 schreef op 10 december 2003 @ 16:27:

Maar,.... hoe gaan de kabelmaatschappijen ermee om? Ik bedoel ik ga binnen nu en een maand ook over naar ADSL na 4 jaar kabelinternet te hebben gehad.
BBNed heeft al een enorme achterstand op KPN, en ze hebben het afgelopen half jaar daar nauwelijks iets aan gedaan dus verwacht daar niet te veel van.

KPN heeft zelf ook een persbericht op de KPN-corporate site staan. Lijkt me een zeer verstandige keuze met het oog op de toekomst.

Dit nieuws mag trouwens best op de frontpage.

[ Voor 14% gewijzigd door Pc123 op 10-12-2003 17:17 ]

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:46

Pimmuz

Roar

Xof schreef op 10 december 2003 @ 16:11:
Ga ik even kijken wat de geschatte afstand is via http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/ en dan krijg ik De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 3599 meter
sja lekker is dat... 3500 is de grens.. ik ga es wat postcodes invoeren van de buren :P
Ohhh en waar heb je dat vandaan? ik heb gister nog een vriend van me aangesloten 4.9km vand e centralte LITE op ISDN heeft geen kabel thuis woont echt way uit de hoek :)

KPN doet niet zo alte moeilijk over afstanden meer over kwaliteit van de kabel en de regio's die ze zelf trekken...

• Xof

Xof

juaNto schreef op 10 december 2003 @ 17:22:
[...]

Ohhh en waar heb je dat vandaan? ik heb gister nog een vriend van me aangesloten 4.9km vand e centralte LITE op ISDN heeft geen kabel thuis woont echt way uit de hoek :)

KPN doet niet zo alte moeilijk over afstanden meer over kwaliteit van de kabel en de regio's die ze zelf trekken...
Nou als de postcode check zegt kan niet, dan kan het ook niet.
En je hoeft maar te zoeken op google wat de max afstand is wat kpn doet dan zie je altijd 3500 meter staan.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24

AvK

Ready Set Go

Slechts 3 maanden geleden schreef JvS:
"Nee en ik zit redelijk dicht bij de bron, zeker het "ik heb het van de 1e hand" vind ik echt zo'n aandachtstrekkertje waardoor ik je niet geloof.. Het zou best kunnen dat de snelheid een klein beetje omhoog gaat (naar bijvoorbeeld 1,5 om 3mbit), maar die 100% dekking gaan ze echt niet doen en ook niet naar streven."

AvK reageerde toen: "Zeg JvS: Waarom zou ik dit verzinnen? Ik ben niet achterlijk
Ik geef alleen maar door wat ik gehoord heb en wat voor ons tweakers interessant kan zijn.
Bovendien is het wel zo dat KPN 100% dekking nastreeft. Natuurlijk blijft dat waarschijnlijk bij 97% steken ivm St. Juttemis en het huisje op Rottemerplaat.
Als ik de beste man goed begrepen heb gaat dit binnen enkele maanden gebeuren, waarschijnlijk dit jaar nog."

AvK reageert nu: Tja..............wellicht dat nu een klein excuus eindelijk op zijn plaats is.........Ik bedoel snelheids verhogingen tot 4Mb en ook de dekking naar bijna 100%....... :) :) :)

[ Voor 8% gewijzigd door AvK op 10-12-2003 19:52 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt toen gewoon goed gegokt, die plannen liggen er volgens mij echt niet al maanden en dan dat ze er nu ineens mee naar buiten komen, met het niet willen leveren krijgen ze alleen maar een slechte naam. Ze merken nu gewoon dat ze goed kunnen verdienen en dat ook bij de kleinere gemeentes en centrales adsl goed verkoopt (dat was volgens mij d enige reden dat ze daar niet wilden leveren, dat het onrendabel zou zijn), dus er is wat meer ademruimte om goed te investeren.

Ook die dubbele snelheidsverhoging is eerder een staaltje paniekvoetbal en ineens bedenken dat de breedband portal dat nodig heeft en een markt voor direct dsl creeren dan zorvuldig uitgestippeld beleid waar jij toen al van op de hoogte was.

Daarnaast "binnen enkele maanden en waarscijnlijk is het dit jaar al zover"... Volgens mij gaat het allemaal in de loop van de komende 12 maanden gerealiseerd worden :o.

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 10-12-2003 20:04 ]

• Zaagmans
juaNto schreef op 10 december 2003 @ 17:22:
[...]

Heeft te maken met de terminologie AFSTAND VAN DE CENTRALE.

Mijn voorbeeld:
HEMELSBREED: tussen de 2,2 en 2,5 km van centrale
volgens routeplanner: 4,7Km van centrale.

beschikbaarheid centrale is december 2003, dus nog niet beschikbaar dus nog ff afwachten...

- Ruud

• AvK

AvK

Ready Set Go

JvS schreef op 10 december 2003 @ 20:02:
Je hebt toen gewoon goed gegokt, die plannen liggen er volgens mij echt niet al maanden en dan dat ze er nu ineens mee naar buiten komen, met het niet willen leveren krijgen ze alleen maar een slechte naam. Ze merken nu gewoon dat ze goed kunnen verdienen en dat ook bij de kleinere gemeentes en centrales adsl goed verkoopt (dat was volgens mij d enige reden dat ze daar niet wilden leveren, dat het onrendabel zou zijn), dus er is wat meer ademruimte om goed te investeren.

Ook die dubbele snelheidsverhoging is eerder een staaltje paniekvoetbal en ineens bedenken dat de breedband portal dat nodig heeft en een markt voor direct dsl creeren dan zorvuldig uitgestippeld beleid waar jij toen al van op de hoogte was.

Daarnaast "binnen enkele maanden en waarscijnlijk is het dit jaar al zover"... Volgens mij gaat het allemaal in de loop van de komende 12 maanden gerealiseerd worden :o.
Hoe kom je er nou bij dat ik dit gegokt heb? Denk je nou werkelijk dat ik dat gesprek met een ingewijde verzonnen heb? Ik heb me zelfs ingehouden om niet alles tegelijk te vertellen. Puur om niet ongeloofwaardig over te komen.
Je bent ECHT een slecht verliezer JvS......... ;) >:)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tuurlijk jongen :z. Ik zet er toch gewoon met normale argumenten neer waarom ik je niet geloof? Als dat "slecht verliezer" is dan ben ik dat maar 8)7. (ik zie het niet eens als winnaar of verliezer, maar als je dat graag zo wil zien moet jij dat weten).

Het is gewoon ontzettend ongeloofwaardig als je ergens neer gaat zetten "en ik kan het weten want ik heb het uit de eerste hand" en dat je info niet eens klopt, je meldt namelijk dat het dit jaar nog gedaan zou zijn. Verklaar dan eens waarom er drie snelheidsverhogingen worden aangekondigd, op een zeer onprofessionele en rommelige manier, als dit allemaal allang bekend was?

[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 10-12-2003 21:02 ]

• Pc123
  • Laatst online: 20:52
Snelheidsverhogingen om de concurrentie voor te blijven kan je niet plannen. Zo'n grote uitbreidingsinverstering is niet iets wat je in een paar weken beslist lijkt me. Wat dat betreft klinkt het niet zo ongeloofwaardig. Of het is dit geval klopt weet ik natuurlijk niet maar dat er mensen binnen KPN geweest zijn die hier al langer van wisten lijkt me logisch. En het lijkt me ook niet dat het kwaad kan als het eerder uit zou lekken.

[ Voor 36% gewijzigd door Pc123 op 10-12-2003 20:58 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
KPN gaat BIJNA alle centrales in Nederland in geschikt maken voor ADSL inderdaad in de loop van 2004. Dat betekend dat 97% van de Nederlandse bevolking straks van ADSL gebruik kan maken.

De overige 3% hebben echt pech, want zij kunnen om technische redenen niet voorzien worden van ADSL. Dit zal in de meeste gevallen de afstand tot de centrale zijn, omdat je in het landelijk gebied nogal eens verder dan 5 km van een centrale afwoont, en in een aantal wijken die eind jaren 80/begin jaren 90 zijn gebouwd ligt er glasvezel tussen de centrale en de wijkverdeelkast wat ADSL ook onmogelijk maakt.

Kortom, als je aan het eind van 2004 NOG geen ADSL kunt krijgen, dan wordt het tijd om een verhuizer in te schakelen ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• AvK

AvK

Ready Set Go

Dankje Pc123.......

Laatste opmerking hierover:
JvS: lees mijn aankondiging nog eens wanneer je wat meer innerlijke rust hebt.
Je reageert dusdanig fel dat ik bang ben dat je er nog es in gaat blijven. Da's niet goed voor een moderator, voor niemand trouwens.
Waarom geef je je verlies nou niet toe. Dat is toch niet zo moeilijk? Moderators hebben altijd gelijk, dat is hun macht......daar is ook niks fout aan.
Nogmaals, bij toeval heb ik een gesprek gehad met een ingewijde. Hij wist niet dat ik een Tweaker ben. Waarschijnlijk heeft hij nog nooit van deze site gehoord. Hij heeft mij in vertrouwen een aantal dingen verteld. Die dingen heb ik afgezwakt aangekondigd op got. Ik voelde mij daarbij geen verrader oid, maar wel een vooraankondiger. Met name door jou ben ik behoorlijk aangevallen. Allemaal prima en ik heb daar bijzonder rustig op gereageerd. Nu blijkt: Mijn voorspellingen komen uit. Dat kan je toch gewoon toegeven? Daar is echt niks verkeerds aan.
En dat is echt niet om achteraf mijn gelijk te krijgen. Dat is gewoon om jouw reakties op meerdere topics te nuanceren. Weet je nog? Stap nu eens van die troon af en geef iemand gewoon gelijk als ie dat verdient. Je zal zien dat je daar sterker van wordt. ;) >:)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit heeft niets met een troon te maken. Je had achteraf gezien gelijk over de snelheden, maar de manier waarop je er interessant mee deed maakten je erg ongeloofwaardig. Ook het feit dat je beweerde dat het dit jaar al gebeurt, terwijl het pas over een jaar allemaal gedaan is, doen me twijfelen.

Is het voor jou nou zo erg dat ik niet geloof dat je dit allemaal al echt vantevoren wist? En wat heeft dat nou in vredesnaam met moderator zijn te maken? Ik ben gewoon erg sceptisch en ik beschrijf gewoon waarom ik je niet geloof. Waarom je de "troon" enzo erbij haalt, snap ik niet helemaal. Ik heb je ook nooit een verader genoemd ofzo :?.

Maar als je er blij van wordt: Je hebt destijds gezegd dat heel nederland in 2003 online zou komen, ik geloofde dat niet en nu blijkt dat heel nederland in 2004 wel online komt. Je hebt dus gewonnen en dat heb je verdiend!! (joepie :P).

Maar dan vraag ik nog steeds: Waarom zijn die snelheidsverhogingen zo als paniekvoetbal in 3 slordige stappen naar buiten gekomen? En waarom maakt kpn niet al eerder bekend dat ze die centrales gaan omzetten? Welk voordeel heeft kpn om die verhogingen zo knullig rommelig te laten verlopen en om dat nieuws niet naar buiten te brengen? Gewoon hele logische vragen waar jij als kennis van een insider voor deze verliezer antwoord op hebt? :) Als jij nou in tegenstelling tot mij zo'n grote kerel bent, dan kan je die vragen die ik als scepticus tot jouw "insiderschap" heb toch gewoon beantwoorden? Je beantwoord mijn post namelijk helemaal niet maar gaat gewoon volledig op de "je bent als moderator te trots om het toe te geven" tour en dat ik een hartverzakking krijg enzo (ik reageer ook rustig, al kan je dat helemaal niet zien). Als je nou gewoon op die twee vragen ingaat, geloof ik je :).

[ Voor 38% gewijzigd door JvS op 10-12-2003 21:28 ]

• AvK

AvK

Ready Set Go

Het is bijna chatten dit, vandaar dat ik toch nog even een aanvulling heb (slecht van mij he).......

- Bij mijn weten heb ik niet interessant gedaan. Dat mijn aankondiging uit de 1e hand komt mag je in twijfel trekken maar het klopt (ook achteraf) wel.
- Ik heb niet beweerd dat de 100% dekking dit jaar al zou gebeuren. Ik heb beweerd dat de snelheden fors omhoog zouden gaan.
- Steeds heb ik de woorden 'bij toeval' gebruikt. En zo is het ook. In mijn dagelijks werk heb ik zeer veel met ADSL en de verschillende diensten daarop te maken. Momenteel is dat de nieuwe hype in de retail markt. Wat dat betreft zit ik zo nu en dan dicht bij het vuur. Vandaar dat ik soms ook min of meer bij toeval de juiste mensen spreek.
- Ik zie net dat je je bovenste topic gewijzigd hebt......
- KPN is een groot bedrijf, daar werken veel mensen, daar worden veel verschillende scenario's gemaakt over verloop in de markt. Daar wordt ook gebruik van gemaakt.
Zo simpel is het, dat had je zelf kunnen bedenken.
- Het is niet erg als iemand mij niet gelooft maar als je door die persoon(en) dusdanig wordt afgekraakt dan voel ik mij op dit moment wel gerechtigd om even verhaal te halen. Niet uit kwadens maar gewoon om even weer op gelijke hoogte met elkaar te praten
- Doe er je voordeel mee JvS

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waar kraak ik je af dan? Ik zeg alleen maar dat ik je niet geloofde en zet erbij waarom niet. Pas toen jij mij "slecht verliezer" ging noemen met uitdagend " >:) " erbij werd ik iets pinniger...
zullen we even gezellig via de mail verder babbelen? Het lijkt me voor de rest van GoT niet zo boeiend dat ik je niet geloof en waar jij mij zoal van kent ;).

[ Voor 38% gewijzigd door JvS op 10-12-2003 21:54 ]

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ga eens in op mijn andere argumenten als je wilt.......aub.......bliefjes.
Zeg JvS: ik realiseer me ineens dat het heel goed mogelijk is dat wij elkaar de afgelopen tijd regelmatig aan de telefoon hebben gehad...........
Geinig...........

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
AUB, niet zom offtopic over wie nu de winnaar is en wie nu de loser. ;)
Zaagmans schreef op 10 december 2003 @ 20:24:
[...]

Heeft te maken met de terminologie AFSTAND VAN DE CENTRALE.

Mijn voorbeeld:
HEMELSBREED: tussen de 2,2 en 2,5 km van centrale
volgens routeplanner: 4,7Km van centrale.

beschikbaarheid centrale is december 2003, dus nog niet beschikbaar dus nog ff afwachten...
Wat jij meet als afstand tussen centrale en je huis is meest waarschijnlijk een heel andere route dan je telefoonlijn aflegt. Je telefoonlijn naar de centrale kan bij wijze van spreke wel een omleiding van 4KM maken ;) :P
Dus om het echt zeker te weten moet je of een kaart met leidingen opvragen of zelf gaan graven en je telefonlijn volgen :+

Het heeft dus op zich maar weinig nut om met een routeplanner of zelf hemelsbreed te gaan meten hoever je van je centrale af zit. ;)
Zo woon ik hier zelf gemeten over de normale doorgaande wegen plm. 2,5KM van de telefooncentrale af, maar de telefoonlijn schijnt iets van 3,3KM lang te zijn.

Snapt u? ;) :P

• AvK

AvK

Ready Set Go

Sorry, je hebt gelijk.
Ik kon de verleiding niet weerstaan.
JvS heeft me nu via mijn mail te pakken......
Ook prima trouwens.

Dit zal niet weer gebeuren (hoop ik).

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Ik vergeef het je :> :9
Jeetje, zelfs een mod die zo veel offtopic verteld :P Dat zie ik ook niet vaak haha.

Ontopic:
de vriend van mn zusje zit altijd erg veel bij ons op de pC en soms is het zelfs zo: ff bij ons, internette, en weer naar huis :P
Puur en alleen omdat zij geen breedband kunnen krijgen en wij al wel ADSL hebben.
Nu kunnen zij dus vanaf mei 2004 ook over ADSl beschikken, dus is het geen excuus meer om bij ons thuis te komen internetten }) :P

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Effe simpel rekensommetje:
KPN zegt 555 wijkcentrales in minder druk bevolkte gebieden van Nederland ADSL-geschikt te gaan makengemaakt.
[sowieso al rare zin :/ ]

volgens site van R Hunen:
Totaal NL: 1355
geschikt NL: 830

830+555 = 1385 :?

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Verwijderd

elvis84 schreef op 11 december 2003 @ 00:38:

[...]

Bekijk http://www.flatfee.nu/ADSL-kaart/kaart.html en doe de postcodecheck op kpnadsl.nl ;)

• Zaagmans
JeroenM_tbs schreef op 10 december 2003 @ 22:29:
AUB, niet zom offtopic over wie nu de winnaar is en wie nu de loser. ;)

[...]

Wat jij meet als afstand tussen centrale en je huis is meest waarschijnlijk een heel andere route dan je telefoonlijn aflegt. Je telefoonlijn naar de centrale kan bij wijze van spreke wel een omleiding van 4KM maken ;) :P
Dus om het echt zeker te weten moet je of een kaart met leidingen opvragen of zelf gaan graven en je telefonlijn volgen :+

Het heeft dus op zich maar weinig nut om met een routeplanner of zelf hemelsbreed te gaan meten hoever je van je centrale af zit. ;)
Zo woon ik hier zelf gemeten over de normale doorgaande wegen plm. 2,5KM van de telefooncentrale af, maar de telefoonlijn schijnt iets van 3,3KM lang te zijn.

Snapt u? ;) :P
Was misschien een beetje een vaag bericht van mij, maar wat ik bedoelde te zeggen dat de 1 weer zegt: ik woon X km van de centrale.
en wat hij dan bedoelt moet je dan maar weer raden....
hemelsbreed?
via een afstandscheck naar je centrale toe?
wtf bedoel je eigenlijk met X km. Het is dus een vaag begrip.

Dát probeerde ik duidelijk te maken.
Ik snap precies wat jij bedoelt omdat ik dat ook al wist, maar het kwam bij mij niet zo goed uit de verf ;)

- Ruud

Verwijderd

offtopic:
Anders ontketenen we hier ff een ellenlange discussie tussen 2 mensen? :X Maargoed blijkbaar zijn ze nu al gezellie aan het mailen met zn 2en.

Ik kreeg net 1,5 week geleden een folder in de bus van een lokale computerboer, daarin stond: "MELD JE AAN VOOR ADSL OP www.ookadsl.nl en vermeld daarbij dit mail adres: computerboer@xs4all.nl(lees:onzin)" dat had ik dus maar es ff gedaan omdat ik al 1,5 jaar bezig was alle instanties wakker te schudden. Ik had me dus netjes aangemeld op die site met vermelding van die gast als campagneleider, daarbij moest je dus ook een abbo opgeven voor het geval adsl beschikbaar zou zijn, daarbij had ik dus ADSL comfort van planet geselecteerd.. maar nu heb ik nog steeds geen gegevens gekregen via email ofzo, nou vroeg ik me af kan ik nog annuleren... ??? zijn er meer mensen die dit mee gemaakt hebben?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 09:33:
offtopic:
Anders ontketenen we hier ff een ellenlange discussie tussen 2 mensen? :X Maargoed blijkbaar zijn ze nu al gezellie aan het mailen met zn 2en.

Ik kreeg net 1,5 week geleden een folder in de bus van een lokale computerboer, daarin stond: "MELD JE AAN VOOR ADSL OP www.ookadsl.nl en vermeld daarbij dit mail adres: computerboer@xs4all.nl(lees:onzin)" dat had ik dus maar es ff gedaan omdat ik al 1,5 jaar bezig was alle instanties wakker te schudden. Ik had me dus netjes aangemeld op die site met vermelding van die gast als campagneleider, daarbij moest je dus ook een abbo opgeven voor het geval adsl beschikbaar zou zijn, daarbij had ik dus ADSL comfort van planet geselecteerd.. maar nu heb ik nog steeds geen gegevens gekregen via email ofzo, nou vroeg ik me af kan ik nog annuleren... ??? zijn er meer mensen die dit mee gemaakt hebben?
Ja, doe nog eens de check daar bovenin en dan zie je dat je direct kunt bestellen ;)

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

whoei, in april krijg ik adsl, het moet niet gekker worden :D
tegen die tijd woon ik hopelijk al in bbned wereld, maar goed :P

offtopic:
lekker die persoonlijke discussie hier, en dat nog wel met een modje ook, onbegrijpelijk...

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:27
Wie zegt dat die afstand tot de centralen maximaal 3500 meter mag zijn, wat ik heb gehoord van iemand van kpn dat die afstand vergroot is naar 5000 meter.
beetje vreemd woon namelijk 4,7 km van centrale af en adsl is nu hier ook eindelijk beschikbaar :9

Verwijderd

Die afstanden zijn gewoon technisch beperkt, als je in de search kijkt vind je er genoeg over bijv.. Hoeveel mag je nou van de adslcentrale afzitten?

• Doane
  • Laatst online: 17:52
Shipz....!

Geachte heer

bbned breidt haar netwerk voorlopig niet uit, de focus ligt eerst op andere zaken. Wellicht dat hier met een half jaar wel weer verandering in komt.

Ik hoop dat ik hiermee uw vraag voldoende heb beantwoord.

Met vriendelijke groet,
bbned

Vandaag werd bekend dat KPN de dekking gaat uitbreiden naar 97% en bij de
PC-check bleek dat wij in mei 2004 gereed gemaakt worden.
Omdat ik veel liever een Demon-abo zou nemen, is mijn vraag of BBNed hierin
meegaat?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Verwijderd

Ik woon +- 1.8 km rijden van de centrale met ongeveer 7 grote bochten. Verder is de telefoonlijn van kwaliteit redelijk. dat mag geen probleem zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 15:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 15:38:
Ik woon +- 1.8 km rijden van de centrale met ongeveer 7 grote bochten. Verder is de telefoonlijn van kwaliteit redelijk. dat mag geen probleem zijn?
Nee hoor dat is ook in 1000 en 1 topics hiero te lezen....

• Xof

Xof

Sjonge jonge.. wat hou ik toch van kpn..
Stuur ik ze een mail of het mogelijk is adsl ergens anders aan te vragen, maar de kosten op een aparte factuur worden gezet zodat diegene niet elke maand een kpn factuur krijgt met de adsl kosten..
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Hiervoor adviseren wij u contact op te nemen met de Doe-Het-Zelf helpdesk via het telefoonnummer 0900-8085 (0,20 per minuut).

Bereikbaar:
Maandag t/m vrijdag 8.00-22.00 uur.
Zaterdag 8.00-18.00 uur.
Zondag 10.00-17.00 uur.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Jahoor ik ben voldoende geinformeerd.. NOT :D

Verwijderd

hehe ik denk dat het nog wel ff duurt voordat jij adsl aan kunt vragen bij een buurman van je en dan de rekening op je eigen laat afschrijven.... je wou die adsl verbinding vervolgens van je buurman naar jezelf stralen, wifi enzow? is het misschien niet handiger om een kabel door de grond te graven???? weet natuurlijk niet hoever je moet maar dat zou mij toch beter lijken..

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 16:05:
hehe ik denk dat het nog wel ff duurt voordat jij adsl aan kunt vragen bij een buurman van je en dan de rekening op je eigen laat afschrijven.... je wou die adsl verbinding vervolgens van je buurman naar jezelf stralen, wifi enzow? is het misschien niet handiger om een kabel door de grond te graven???? weet natuurlijk niet hoever je moet maar dat zou mij toch beter lijken..
Was het maar de buurman dan zou ik idd zo een utp kabeltje gaan trekken :D
Nee maar de buren zitten ook tever van de centrale af dus dat gaat niet werken. Het adres waar ik adsl aan wil vragen ligt 2050 meter verderop (hemelsbreed) en daar tussen is bijna geen boom te bekennen alleen maar weiland :D
Even een mailtje gestuurd naar wifishop of ik de 2km bundelpakket moest nemen of de 6km en ze raden toch de 6km pakket aan.. kost iets van 500 euro oid maarja beter dan de kosten die ik nu voor internet betaal :D (160 euro per maand ladot isdn all day). Maar het gaat idd via wifi :)
Maar de centrale word toch pas in maart 2004 omgezet dus ach ik heb nog wel even de tijd om alles te regelen bij KPN ed. :D

Verwijderd

hehe dit ziet er goed uit, het zou eens een keer tijd worden.
Dat ze ook bij ons in het boerengat nog ADSL gaan aanleggen (Overberg)
Een 6 maanden geleden gaven de meedewerkers van de KPN ons nog geen hoop.
op www.kpnadsl.nl zeggen ze dat het er in april moet zijn :)
Ik woon alleen 4,2 Km van de centrale, hemelsbreed 2. ik hoop niet dat ze daarom moeilijk gaan doen :(

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:14

Korakal

Up up up!

Ik heb even "{KPN} in 2004 adsl in bijna heel Nederland" aan dit topic vastgeplakt; 2 topics over hetzelfde onderwerp was een beetje overdone :+

Verwijderd

Is er ook de mogelijkheid als de kabel niet geschikt is een nieuwe kabel aan te vragen / te laten vragen?

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 19:58:
hehe dit ziet er goed uit, het zou eens een keer tijd worden.
Dat ze ook bij ons in het boerengat nog ADSL gaan aanleggen (Overberg)
Een 6 maanden geleden gaven de meedewerkers van de KPN ons nog geen hoop.
op www.kpnadsl.nl zeggen ze dat het er in april moet zijn :)
Ik woon alleen 4,2 Km van de centrale, hemelsbreed 2. ik hoop niet dat ze daarom moeilijk gaan doen :(
4,2KM... dat wordt in het gunstigste geval een lijnmeting, waarna eventueel ADSL volgt.

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Het gaat er mij niet om dat ik adsl kan krijgen...da heb ik al bijna een jaar, sinds de eerste grote uitrol zowat...

het gaat er om dat er gewoon iets niet klopt...of er moeten in de tussentijd wat centrales zijn bijgekomen in wat gebieden, wat me ook raar lijkt, of die cijfers van aantal centrales die geupgrade gaan worden kloppen niet, of het aantal gerede centrales klopt niet...

nou wat is het betrouwbaarst...ik weet dat de cijfers wat verouderd zijn, maar hoe vaak gebeurd het nu dat er een nieuwe telefooncentrale wordt gebouwd?

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Perhaps nieuwbouwwijken centrale te vol eey die locatie is leuk veel dichterbij voor die mensen...

daar al eens aangedacht?

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

juaNto schreef op 12 december 2003 @ 13:37:
Perhaps nieuwbouwwijken centrale te vol eey die locatie is leuk veel dichterbij voor die mensen...

daar al eens aangedacht?
Ja maar ze maken niet voor elke nieuwbouw wijk een nieuwe centrale :/

volgus alleen bij hele grote projecten, en die zouden er dan in 3 jaar tijd zo'n 30 moeten zijn geweest... zou nog enigszins kunnen kloppen, maar dan is wel ook ECHT 100% van de centrales gereed gemaakt voor adsl...

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Ehm wat klopt er dan niet? kan zo niet terug vinden waar jij je druk om maakt :)

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

elvis84 schreef op 11 december 2003 @ 00:38:

KPN zegt 555 wijkcentrales in minder druk bevolkte gebieden van Nederland ADSL-geschikt te gaan maken.

Dit

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:42

Wokschotel

Op 6 wielen

Misschien is er in die 555 centrales al een aantal meegenomen die sowieso geschikt gemaakt zouden worden? Misschien kloppen de gegevens van Roger Hunen niet helemaal? Misschien is er een aantal nieuwe centrales bijgekomen? Misschien klinkt 555 wel lekker?

Het zal wel een combinatie van bovenstaande factoren zijn ;)

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

We houden het maar op mierengenuek of meneer elvis84 gaat er zelf maar achter aan sjz dat iemand zich omziets druk kan maken ;)

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

juaNto schreef op 12 december 2003 @ 14:57:
We houden het maar op mierengenuek of meneer elvis84 gaat er zelf maar achter aan sjz dat iemand zich omziets druk kan maken ;)
het feit dat jij je opwind dat ik hier een opmerking over maakt zegt meer over jou dan over mij... :D

Verwijderd

Wokschotel schreef op 12 december 2003 @ 14:37:
[...]

Misschien is er in die 555 centrales al een aantal meegenomen die sowieso geschikt gemaakt zouden worden? Misschien kloppen de gegevens van Roger Hunen niet helemaal? Misschien is er een aantal nieuwe centrales bijgekomen? Misschien klinkt 555 wel lekker?

Het zal wel een combinatie van bovenstaande factoren zijn ;)
KPN komt in 97% van nederland in 2004, ik denk niet dat hij verder gaat met de site voor de overige 3 procent...

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 19:37:
[...]

KPN komt in 97% van nederland in 2004, ik denk niet dat hij verder gaat met de site voor de overige 3 procent...
Volgens mij in principe 100% van alle centrales en 97% van de aansluitingen. Iemand in een hutje op de hei of op het platteland van Slubberkutteveen kan gewoon geen aansluiting krijgen omdat hij te ver van de centrale woont. Daarnaast zijn er de nieuwbouwwijken die verglaasd zijn en dus geen ADSL mogelijk is.

Verwijderd

Daarnaast zijn er de nieuwbouwwijken die verglaasd zijn en dus geen ADSL mogelijk is.
Dus iederen tot en met 1998 hebben geen glasvezel?? :?

Verwijderd

Wokschotel schreef op 12 december 2003 @ 19:54:
[...]
Volgens mij in principe 100% van alle centrales en 97% van de aansluitingen. Iemand in een hutje op de hei of op het platteland van Slubberkutteveen kan gewoon geen aansluiting krijgen omdat hij te ver van de centrale woont. Daarnaast zijn er de nieuwbouwwijken die verglaasd zijn en dus geen ADSL mogelijk is.
De huidige nieuwbouwwijken worden voorzien van een trinet, gewoon koper met later een mogelijkheid voor glas ( net zoals die van mij ) kijk hier www.trilink.nl voor meer info

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 21:36:
[...]

De huidige nieuwbouwwijken worden voorzien van een trinet, gewoon koper met later een mogelijkheid voor glas ( net zoals die van mij ) kijk hier www.trilink.nl voor meer info
Mja, ik weet dat er bv in Amersfoort (Nieuwland) en Houten aansluitingen waren waarop geen ADSL mogelijk was. Had te maken met een stukje glas tussen centrale en wijkverdeelkast meen ik.

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

ahh kijk, de site van R. Hunen is geupdated...

volgens hem worden er 'maar' 395 centrales geupgrade...
bijna alles staat nu op 100%, er zijn 2 centrales die niet geupgrade gaan worden...
dus adsl voor bijna iedereen :) (behalve de mensen die te ver weg wonen)

Verwijderd

Wokschotel schreef op 13 december 2003 @ 10:14:
[...]
Mja, ik weet dat er bv in Amersfoort (Nieuwland) en Houten aansluitingen waren waarop geen ADSL mogelijk was. Had te maken met een stukje glas tussen centrale en wijkverdeelkast meen ik.
Ja dat klopt, tegenwoordig heeft trinet de voorkeur.

• Br@m
  • Niet online
Sorry voor de kick, maar ADSL zou eerst vanaf Januari pas beschikbaar zijn. Maar nu zie ik op KPN dat het nu al leverbaar is.. :P Dus misschien dit jaar nog ADSL... :)
KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.

[ Voor 51% gewijzigd door Br@m op 16-12-2003 18:03 ]

• GraveR
  • Laatst online: 22-08-2025
Br@m schreef op 15 december 2003 @ 19:37:
Sorry voor de kick, maar ADSL zou eerst vanaf Januari pas beschikbaar zijn. Maar nu zie ik op KPN dat het nu al leverbaar is.. :P Dus misschien dit jaar nog ADSL... :)
Ja, dat klopt. 'Mijn' centrale stond ook geplanned voor december, maar 22 november was-ie al opgeleverd. 5 Werkdagen daarna al een werkende verbinding. Dus dat gaat vrij rap dan.

• Br@m
  • Niet online
Vanmorgen mijn pakketje binnen, en nu lekker snel ADSL.. :P Ik had gehoopt gelijk de hogere (4Mb) snelheid te hebben maar toch nog niet. Maar dat mag de pret niet drukken :)

• Zaagmans
Zooo... hier in Wilp (centrale van klarenbeek) eindelijk ook ADSL!
Vandaag pakketje gekregen van KPN.
Echt wel beter!

Trouwens... kan het kloppen dat de splitter de telefoonlijn meer ruis geeft?
Wij hebben ISDN thuis...

- Ruud

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zaagmans schreef op 27 december 2003 @ 13:35:
Trouwens... kan het kloppen dat de splitter de telefoonlijn meer ruis geeft?
Wij hebben ISDN thuis...
Nee, de splitter zorgt er juist voor dat er minder ruis/storing is door de signalen van spraak en data te scheiden.
Pagina: 1 2 Laatste