KPN maakt meer centrales ADSL geschikt

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik zag zojuist op wirelessnederland mensen uit hoornaar roepen dat hij vanaf december adsl kan krijgen.

Dus ik gelijk ff gechecked met een postcode van een collega waarvan ik zeker weet dat het vorige week nog niet beschikbaar was/zou komen.

En inderdaad vanaf december inderdaad ADSL :-)

Zijn er nog mensen hier die zitten te wachten op ADSL.?

http://www.kpn.com/br2/ng...D=-18054&site=0&channel=0

[ Voor 12% gewijzigd door raymonvdm op 15-11-2003 01:49 ]

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
KPN maakt een dikke inhaalslag.

Voor december staan er maar liefst 160(!) centrales in de planning.

Meer info hier:

http://www.xs4all.nl/~rhunen/ADSL/KPN.html

Verwijderd

In January krijg ik ook EINDELIJK ADSL!!!! :) Eindelijk van die dure/trage/beperkt aantal uren per maand meuk af.

Nieuwe jaar begint goed!

Er is geen aktie ofzo geweest.

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

raymonvdm schreef op 15 november 2003 @ 01:47:
Ik zag zojuist op wirelessnederland mensen uit hoornaar roepen dat hij vanaf december adsl kan krijgen.

Dus ik gelijk ff gechecked met een postcode van een collega waarvan ik zeker weet dat het vorige week nog niet beschikbaar was/zou komen.

En inderdaad vanaf december inderdaad ADSL :-)

Zijn er nog mensen hier die zitten te wachten op ADSL.?

http://www.kpn.com/br2/ng...D=-18054&site=0&channel=0
Kom jij zelf ook uit hoornaar? En hoe heet je :)

Ik woon namelijk in schelluinenen en heb nog wel fam in hoornaar..

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 19:44
Is XS4ALL soms dood?
Ik kan deze site niet bereiken en www.xs4all.nl ook niet. Kan wel gewoon naar 't domein pingen, maar de website komt er niet...
Verder geen problemen met internet. Meer mensen die www.xs4all.nl niet kunnen bereiken?

Edit:
Nu, na een paar minuutjes doet ie het weer...

[ Voor 11% gewijzigd door cdgrit op 15-11-2003 18:59 ]

Originele startpagina - Stadindex.nl

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:41

DDX

cdgrit schreef op 15 november 2003 @ 18:58:
[...]

Is XS4ALL soms dood?
Ik kan deze site niet bereiken en www.xs4all.nl ook niet. Kan wel gewoon naar 't domein pingen, maar de website komt er niet...
Verder geen problemen met internet. Meer mensen die www.xs4all.nl niet kunnen bereiken?

Edit:
Nu, na een paar minuutjes doet ie het weer...
offtopic:
kan vanaf hier ook bijna niks binnenkrijgen vanaf www.xs4all.nl (soms paar plaatjes)

xs4all adsl verbinding hier)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
_/-\o_ klasse actie van KPN _/-\o_ ik had de hoop voor het gat waar ik in woon al opgegeven! maar goed hiermee maakt KPN een hoop zielen blij! (Dit heeft mijn humeur verbterd, zo na het kijken van Schotland-Nederland 8)7 )

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ook in ons kleine dorpje (+/- 1000 aansluitingen) komt er januari ADSL. Alleen ik heb nu Chello, wat best wel lekker werkt. Dus nu zit ik toch te denken om over te stappen naar XS4ALL 2048/640. Een verstandige keus, buiten de veel hogere upload? :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• harry64
  • Laatst online: 18:31
Hmm,
Ik zie dus dat ik vanaf december hier ook ADSL kan krijgen (er werd eerst augustus 2003 aangegeven ?), nu kan ik wel via KPN, maar via BBned alleen bitstream. De postcode-check bij BBned zegt dit:

DSL is beschikbaar in uw regio!

Uit de postcode-check is gebleken dat de telefooncentrale in uw buurt gebruikt maakt van bitstream lijnen. Dit zijn ingekochte lijnen met een hogere prijsstelling, waardoor ze met name geschikt zijn voor zakelijk gebruik. Consumenten kunnen eventueel gebruik maken van de bitstream lijnen, echter meestal is dit vanwege de prijsstelling niet interessant. Het is nog niet bekend of en wanneer bbned eigen lijnen op uw locatie zal activeren, maar de komende maanden zal dit niet het geval zijn.

Bij een check bij XS4all kwam ik niet voor de 2-8Mbit/1024 verbinding in aanmerking, maar wel voor de rest ? Waar ligt dit aan ? Of komt hier nog verandering in ?

ik woon trouwens maar 100 meter van centrale, dus dat kan het probleem niet zijn.

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:53
harry64 schreef op 15 november 2003 @ 20:20:
Hmm,
Ik zie dus dat ik vanaf december hier ook ADSL kan krijgen (er werd eerst augustus 2003 aangegeven ?), nu kan ik wel via KPN, maar via BBned alleen bitstream. De postcode-check bij BBned zegt dit:

DSL is beschikbaar in uw regio!

Uit de postcode-check is gebleken dat de telefooncentrale in uw buurt gebruikt maakt van bitstream lijnen. Dit zijn ingekochte lijnen met een hogere prijsstelling, waardoor ze met name geschikt zijn voor zakelijk gebruik. Consumenten kunnen eventueel gebruik maken van de bitstream lijnen, echter meestal is dit vanwege de prijsstelling niet interessant. Het is nog niet bekend of en wanneer bbned eigen lijnen op uw locatie zal activeren, maar de komende maanden zal dit niet het geval zijn.
Volgens mij is Bitstream alleen maar zakelijk.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Verwijderd

Ja eindelijk in het dorp ( 1000 aansluitingen) ,waar mijn ouders wonen is nu ook adsl beschikbaar. Eindelijk van always access af (voorheen Rendo dekooi :( ) De bestelling is geplaats en hopenlijk maakt KPN het in december gereed

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Hier ook adsl beschikbaar vanaf december. Maar @home heb ik al en bevalt me prima. Pas als BBNed hier komt ga ik erover denken :)

Raku

Verwijderd

bij ons komt de centrale pas in 2004 aangepast !!
ik denk om van kable naar adsl te gaan is of zegt men dat het stabieler is

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24

AvK

Ready Set Go

Nog niet zo lang geleden heb ik hier al eens melding van gemaakt:

- "KPN streeft 100% dekking na in 2004."
- "Natuurlijk blijft dat waarschijnlijk bij 97% steken ivm St. Juttemis en het huisje op Rottemerplaat."

Ik heb wel de indruk dat er inderdaad haast wordt gemaakt. En waarom zou KPN dat ook niet doen? De concurrentie staat ook niet stil.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

maar wat is dat ik bij ons in Megen als dat iemand kent geen 2-8mb internet kunt krijgen wel de lite ,basis, extra

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:52
Omdat de 2-8mbit verbinding via BBNed gaat en alleen KPN jouw centrale ADSL geschikt maakt.

• Br@m
  • Niet online
Nu heb ik in Juni me al eens aangemeld bij adslaktie.nl (adslmetacrawler.com), maar nu komt er bij ons ADSL in Januari, maar niet door toedoen van deze aktie. Want de teller staat daar nog maar op 14. Ben ik nu verplicht om toch via adslaktie in zee te gaan. Of kan ik lekker zelf mij aanmelden bij xs4all?
Ja ik heb al een mail verstuurd naar hun, maar nog steeds geen antwoord, maar misschien dat één van jullie dit weet. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Br@m op 16-11-2003 13:27 ]

Verwijderd

Br@m schreef op 16 november 2003 @ 13:26:
Nu heb ik in Juni me al eens aangemeld bij adslaktie.nl (adslmetacrawler.com), maar nu komt er bij ons ADSL in Januari, maar niet door toedoen van deze aktie. Want de teller staat daar nog maar op 14. Ben ik nu verplicht om toch via adslaktie in zee te gaan. Of kan ik lekker zelf mij aanmelden bij xs4all?
Ja ik heb al een mail verstuurd naar hun, maar nog steeds geen antwoord, maar misschien dat één van jullie dit weet. :)
Ik heb me ook eerder aangemeld bij adslactie. Maar volgens mij gaat het erom dat je gewoon adsl neemt. Adslactie is zelf geen provider. Ik denk dat je dus gewoon zelf adsl kunt bestellen. Ga ik ook doen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als het niet door de aktie komt, kan je gewoon via een andere provider adsl nemen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Br@m
  • Niet online
chucky666 schreef op 16 november 2003 @ 13:49:
als het niet door de aktie komt, kan je gewoon via een andere provider adsl nemen.
Oké, zal morgenochten nog effe hun mail afwachten. En anders ga ik morgenmiddag ADSL zelf wel aanvragen. Ze kunnen me volgens mij idd niks maken, want het komt niet door die aktie van hun dus.

[edit]
Zo ADSL aanvraag is een feit. Heb gekozen voor XS4ALL, hoop van een goeie keus. Nu maar zien of ADSL werkelijk beter werkt als Chello. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Br@m op 17-11-2003 12:41 ]

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

In bij mij weer niet natuurlijk :(
Waarschijnlijk komt er hier iets via satteliet ofzo, voor 25 euro per maand 64kb down en eventueel 125kb down ofzo als er veel aansluitingen zijn!
Beetje jammer 2gb limiet :+

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Zaagmans
  • Laatst online: 11-05 15:08
Hier in Wilp (GLD) krijgen wij per december 2003 ook ADSL.
Heb me al aangemeld bij HCCnet (heb ik nu ook al ISDN) voor ADSL.
Nu maar hopen dat ze mij een lite abbo willen geven (4,7km van centrale af volgens http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/) :/
Een beter Sinterklaar kado had ik me niet kunnen voorstellen!
EN NU DUIMEN MAAR ;)

- Ruud

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35

qless

...vraag maar...

Zaagmans schreef op 17 november 2003 @ 09:47:
Hier in Wilp (GLD) krijgen wij per december 2003 ook ADSL.
Heb me al aangemeld bij HCCnet (heb ik nu ook al ISDN) voor ADSL.
Nu maar hopen dat ze mij een lite abbo willen geven (4,7km van centrale af volgens http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/) :/
Een beter Sinterklaar kado had ik me niet kunnen voorstellen!
EN NU DUIMEN MAAR ;)
Ik ben bang dat je het kan schudden...4,7 km is al lang, en dan met ISDN is het helemaal een flinke toer aan het worden.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600|Laowa25f2.8-2.5x-5x-macro

• Zaagmans
qless schreef op 17 november 2003 @ 09:53:
[...]

Ik ben bang dat je het kan schudden...4,7 km is al lang, en dan met ISDN is het helemaal een flinke toer aan het worden.
huh? hoe bedoel je met ISDN? wat heeft dat ermee te maken?
Op de kpn postcode check staat dat ik lite of basic kan aanvragen. (gaf mij de aanwijzing dat ze al hadden gekeken naar de afstand tot de centrale en dus geen hoger abbo erbij zetten en dat het dus mogelijk is... maarja we zien wel... :?)

[ Voor 30% gewijzigd door Zaagmans op 17-11-2003 09:56 ]

- Ruud

Verwijderd

Zaagmans schreef op 17 november 2003 @ 09:55:
[...]

huh? hoe bedoel je met ISDN? wat heeft dat ermee te maken?
Op de kpn postcode check staat dat ik lite of basic kan aanvragen. (gaf mij de aanwijzing dat ze al hadden gekeken naar de afstand tot de centrale en dus geen hoger abbo erbij zetten en dat het dus mogelijk is... maarja we zien wel... :?)
Ja klopt, ze weten ongeveer de afstand wel. Maar ze gaan straks bij jou een lijntest uitvoeren en dan weet je pas zeker of het echt mogelijk is.

• Zaagmans
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 10:17:
[...]

Ja klopt, ze weten ongeveer de afstand wel. Maar ze gaan straks bij jou een lijntest uitvoeren en dan weet je pas zeker of het echt mogelijk is.
Van die lijntest had ik inderdaad al begrepen. Mag ik concluderen dat ADSL via ISDN minder snel is/ver komt als ADSL via analoog?

- Ruud

• qless

qless

...vraag maar...

Zaagmans schreef op 17 november 2003 @ 10:21:
[...]

Van die lijntest had ik inderdaad al begrepen. Mag ik concluderen dat ADSL via ISDN minder snel is/ver komt als ADSL via analoog?
Ja dat klopt. Dit omdat ISDN een groter stuk spectrum inneemt dan PSTN, en juist de lager delen van het spectrum (waar de telefoonkabel voor gemaakt is) het beste zijn in lange afstand

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600|Laowa25f2.8-2.5x-5x-macro

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

jaja mijn woonplaats(+-250 aansluitingen) is ook eindelijk aan de beurt, eindelijk ik had de hoop al opgegeven. _/-\o_ _/-\o_

Vanaf December is het zover, ben er nog niet uit met welke provider ik in de spreekwoordelijke "zee" ga :)

Hoeveel is eigenlijk de max. afstand van je gewone anologe tel. lijn (heb geen ISDN) naar de centrale ik had begrepen dat het met ISDN zo'n 4.7 KM is ?
ik heb er even een routeplanner bij gepakt en over de weg zit ik precies 3.0 km van de centrale af.......... (dacht dat ik wel goed zat :*) )

Weet iemand hoe het zit met "Fair Use Policy" , ik snap het idee er wel achter en hoe het werkt maar het is bij geen enkele provider duidelijk hoeveel je daadwerkelijk kan downloaden met een bepaald abonnement....... :?

Voor wat voor Provider en Abonnement gaan jullie ?.................

Smiling as the shit comes down...

• Zaagmans
PlainStupid schreef op 17 november 2003 @ 13:11:
jaja mijn woonplaats(+-250 aansluitingen) is ook eindelijk aan de beurt, eindelijk ik had de hoop al opgegeven. _/-\o_ _/-\o_

Vanaf December is het zover, ben er nog niet uit met welke provider ik in de spreekwoordelijke "zee" ga :)

Hoeveel is eigenlijk de max. afstand van je gewone anologe tel. lijn (heb geen ISDN) naar de centrale ik had begrepen dat het met ISDN zo'n 4.7 KM is ?
ik heb er even een routeplanner bij gepakt en over de weg zit ik precies 3.0 km van de centrale af.......... (dacht dat ik wel goed zat :*) )

Weet iemand hoe het zit met "Fair Use Policy" , ik snap het idee er wel achter en hoe het werkt maar het is bij geen enkele provider duidelijk hoeveel je daadwerkelijk kan downloaden met een bepaald abonnement....... :?

Voor wat voor Provider en Abonnement gaan jullie ?.................
Nou ik zit dus op de 4,7KM grens en ISDN fluit door de lijn heen... dusse dat is geen probleem.
Fair Use Policy = geen data limiet, maar wel redelijkerwijs internetten... oftewel als het gemiddelde per gebruiker 10GB per maand is en jij elke maand VET boven het gemiddelde uitkomt kan je wel eens geknepen worden/meer moeten betalen, wat de provider ook maar in z'n statuten heeft staan.

Ik heb speciaal voor HCCnet gekozen omdat ze bij hun Lite abbo een Fair use hebben, XS4all lite heeft 5Gb limiet... :(

Maarja zoals ik al zei: ik zit op 4,7KM van de centrale dus ik moet nog maar afwachten of het uberhaupt technisch mogelijk is om ADSL lite te krijgen...

[ Voor 2% gewijzigd door Zaagmans op 17-11-2003 14:10 . Reden: typos ]

- Ruud

• qless

qless

...vraag maar...

Bij dit soort afstanden ligt het vooral aan de lijnkwaliteit (ik zou dan ook de splitter echt pal bij waar de lijn binnenkomt leggen, en de ADSL modem er pal bovenop)

Met goede kabels haal je bv op 2,5 km nog netjes 7,8 Mbps!

Verwijderd

Zaagmans schreef op 17 november 2003 @ 14:09:
[...]

Nou ik zit dus op de 4,7KM grens en ISDN fluit door de lijn heen... dusse dat is geen probleem.
Fair Use Policy = geen data limiet, maar wel redelijkerwijs internetten... oftewel als het gemiddelde per gebruiker 10GB per maand is en jij elke maand VET boven het gemiddelde uitkomt kan je wel eens geknepen worden/meer moeten betalen, wat de provider ook maar in z'n statuten heeft staan.

Ik heb speciaal voor HCCnet gekozen omdat ze bij hun Lite abbo een Fair use hebben, XS4all lite heeft 5Gb limiet... :(

Maarja zoals ik al zei: ik zit op 4,7KM van de centrale dus ik moet nog maar afwachten of het uberhaupt technisch mogelijk is om ADSL lite te krijgen...
HCC Net heeft een limiet van 1,5GB, het is maar dat je het even weet ;)

• Zaagmans
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 15:09:
[...]

OW bedankt! :)
http://www3.hccnet.nl/info/adsl/abonnement.cfm zegt toch iets anders.... 8)7

- Ruud

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 15:09:

Dat is toch HETNET dat die limiet van 1.5 gb had, pas geleden nog opgeschroefd van 750 mb dacht ik

.......ik kan het mis hebben :)

Smiling as the shit comes down...

• JB
  • Laatst online: 22:43

JB

Cédric roelt!

PlainStupid schreef op 17 november 2003 @ 17:44:
[...]

Dat is toch HETNET dat die limiet van 1.5 gb had, pas geleden nog opgeschroefd van 750 mb dacht ik

.......ik kan het mis hebben :)
Ligt aan welk Abbo je pakt bij HetNet http://www.hetnet.nl/adslvoordeelsurfen/ of http://www.hetnet.nl/adslsurfen/ bij de laatste geldt idd een limiet van 1,5 GB Ben overigens wel blij voor de mensen die dalijk ook kunnen beschikken over adsl vanwege het gereed maken van nog meer centrale's ik heb ook heel lang moeten w88 tot ik kon overstappen van mijn 56K naar ADSL :(

Mijn boefje is liev!

• rewind.
  • Laatst online: 16-05 22:11
op onderstaande lijst staat het plaatste Blokzijl een klasgennoot woont daar en w8 al heel lang op adsl betekent het dat als je op dit lijstje staat het ooit nog komt of niet ?

http://www.xs4all.nl/~rhunen/ADSL/Overijssel.html

postcode: 8356 DV

• JB

JB

Cédric roelt!

Stoney187 schreef op 17 november 2003 @ 21:41:
op onderstaande lijst staat het plaatste Blokzijl een klasgennoot woont daar en w8 al heel lang op adsl betekent het dat als je op dit lijstje staat het ooit nog komt of niet ?

Dit dient volgens mij alleen als overzicht waar ADSL wel/niet beschikbaar is, heeft verder denk ik nix te maken met of bij hem de centrale gereed gemaakt word of niet.

Mijn boefje is liev!

• Zaagmans
Stoney187 schreef op 17 november 2003 @ 21:41:

Het beste kan je klasgenoot gewoon de postcode check van BBNed of KPN doen...

- Ruud

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:14

slaay

Natuurbeleven.com

Ik krijg steeds meer de indruk dat KPN de kleine concurrentie de kop aan het indrukken is.

Iemand was bij een informatieavond aanwezig waar verteld werd over een initiatief voor draadloos internet. Een man vertelde doodleuk dat hij diezelfde dag mail van KPN had gekregen dat er ADSL beschikbaar zou komen. Tja, die draadloos internet provider kon naar zijn klanten fluiten.

En zo kan ik nog x aantal gevallen opnoemen!

Het leek eerst op een sociale beweging van KPN, maar het blijkt maar weer wat ze willen, een monopolie!

Dich bis echt unne foëzen haas

• JB

JB

Cédric roelt!

slaay schreef op 18 november 2003 @ 10:35:
Ik krijg steeds meer de indruk dat KPN de kleine concurrentie de kop aan het indrukken is.

Iemand was bij een informatieavond aanwezig waar verteld werd over een initiatief voor draadloos internet. Een man vertelde doodleuk dat hij diezelfde dag mail van KPN had gekregen dat er ADSL beschikbaar zou komen. Tja, die draadloos internet provider kon naar zijn klanten fluiten.

En zo kan ik nog x aantal gevallen opnoemen!

Het leek eerst op een sociale beweging van KPN, maar het blijkt maar weer wat ze willen, een monopolie!
Je hebt misschien gelijk maar wat hebben wij als particulier met die providers te maken ik ben al lang blij dat ik eindelijk ADSL heb en dat heb ik zowiezo liever dan draadloos.

Mijn boefje is liev!

• mughato
  • Laatst online: 10-05 21:48
als je die lijst goed bekijkt valt meteen op dat centrales met 700 of 500 aansluitingen nooit een JA erachter hebben staan. dat betekent dat er dus geen ADSL wordt geleverd. Dus ook niet Blokzijl aangezien hier ook maximaal 700 aansluitingen aanwezig zijn.

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

JB schreef op 18 november 2003 @ 10:38:
[...]
Je hebt misschien gelijk maar wat hebben wij als particulier met die providers te maken ik ben al lang blij dat ik eindelijk ADSL heb en dat heb ik zowiezo liever dan draadloos.
Dat is precies waar KPN op in speelt! Ik geef ze geen ongelijk, maar waar was KPN 2 jaar geleden? Diverse actiegroepen klopten tevergeefs bij KPN aan. Ga zelf maar wat opzetten was het antwoord. Indien men wat zelf ging opzetten, stond onze groene vriend opeens voor deur met ADSL.

• JB

JB

Cédric roelt!

slaay schreef op 18 november 2003 @ 10:45:
[...]

Dat is precies waar KPN op in speelt! Ik geef ze geen ongelijk, maar waar was KPN 2 jaar geleden? Diverse actiegroepen klopten tevergeefs bij KPN aan. Ga zelf maar wat opzetten was het antwoord. Indien men wat zelf ging opzetten, stond onze groene vriend opeens voor deur met ADSL.
Je hebt helemaal gelijk wij hebben hier in sevenum/kronenberg ook een actiegroep opgericht toendertijd (www.ikwilbreedband.nl) en daar was het ook elke keer hetzelfde verhaaltje of de gemeente zat ons dwars of kpn of te weinig aanmeldingen er zijn toen verschillende projecten gestart en opeens kwam kpn met het bericht onze centrale gereed te maken beetje flauw allemaal dat ben ik helemaal met je eens maarja ik heb breedband en ben eindelijk van mijn 56K af

Mijn boefje is liev!

Verwijderd

Ik zet nog steeds op te wachten, woon in Bakhuizen (1000 inwoners) :(

• mughato
  • Laatst online: 10-05 21:48
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 11:03:
Ik zet nog steeds op te wachten, woon in Bakhuizen (1000 inwoners) :(
welke centrale en hoeveel aansluitingen?

ik woon in Tollebeek (1400 inwoners). de centrale is ingericht met 700 poorten. Er staan ongeveer 400 huizen in het dorp en 100 in het buitgengebied.

lees: niet rendabel te maken voor ADSL.

ik ben bang dat Bakhuizen in dezelfde categorie valt. Of Bakhuizen moet onder een centrale vallen van een grotere plaats en de afstand is niet te groot. Dan is er nog hoop. Maar als jullie een eigen centrale hebben zijn die 1000 inwoners/300 huizen echt niet voldoende.

Verwijderd

mughato schreef op 18 november 2003 @ 11:17:
[...]

welke centrale en hoeveel aansluitingen?

ik woon in Tollebeek (1400 inwoners). de centrale is ingericht met 700 poorten. Er staan ongeveer 400 huizen in het dorp en 100 in het buitgengebied.

lees: niet rendabel te maken voor ADSL.

ik ben bang dat Bakhuizen in dezelfde categorie valt. Of Bakhuizen moet onder een centrale vallen van een grotere plaats en de afstand is niet te groot. Dan is er nog hoop. Maar als jullie een eigen centrale hebben zijn die 1000 inwoners/300 huizen echt niet voldoende.
er zijn1000 aansluitingen / 400 huizen...... er was eens een actie maar daar melden zich maar 58 mensen voor aan, simpelweg omdat de meerderheid niet weet wat adsl is... er komt misschien draadloos internet maar daar heb ik nog niks aan want ik woon op een boerderij buiten het dorp en er zitten bomen tussen :(... ik hoop dat kpn alsnog overstag gaat als hier draadloos internet er is want dat gebeurden ook bij anderen had ik gelezen, zelfs bij kleine dorpjes met +- 600 inwoners... :O

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 20:25:
[...]

er zijn1000 aansluitingen / 400 huizen...... er was eens een actie maar daar melden zich maar 58 mensen voor aan, simpelweg omdat de meerderheid niet weet wat adsl is...
Ik woon zelf ook in een dorp met iets van 1000 aansluitingen. maar er is hier vanaf januari 2004 toch ADSL. Dus het kan wel. En er was hier geen aktie. Ik heb wel wel eens mezelf aangemeld bij adslaktie.nl. Maar daar waren er maar 14 aangemeld tot nu toe.
Ik heb zelf dan wel Chello, maar toch ga ik Januari over naar ADSL Fast van XS4ALL.

• Zaagmans
Nu maar hopen dat ze de centrale snel hebben omgebouwd, ik heb geen zin om een maand in spanning te zitten! :+

- Ruud

Verwijderd

Br@m schreef op 18 november 2003 @ 21:34:
[...]

Ik woon zelf ook in een dorp met iets van 1000 aansluitingen. maar er is hier vanaf januari 2004 toch ADSL. Dus het kan wel. En er was hier geen aktie. Ik heb wel wel eens mezelf aangemeld bij adslaktie.nl. Maar daar waren er maar 14 aangemeld tot nu toe.
Ik heb zelf dan wel Chello, maar toch ga ik Januari over naar ADSL Fast van XS4ALL.
Jammer dat ze hier niks ombouwen... Lig jij bij een grote plaats in de buurt of zo? Hier is ook chello alleen geen kabelinternet..... dus dat wordt wachten op adsl |:(

• waslijn
  • Laatst online: 16-05 19:14
Snap alleen niet dat de KPN de prijzen van ADSL op die plaatsen waar zij een monopolie hebben wat opkrikken en daar waar zij dat niet hebben wat naar bededen doen. Een gezonde monopolist is toch niet vies van dergelijke praktijken. Zou zelfs nog wel enigzins terrecht zijn, ik woon in een 'grote' stad en heb weinig zin mee te betalen aan de ADSL van mensen op het 'platte land'.

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06-2025
wdekreij schreef op 15 november 2003 @ 11:37:
[...]

Kom jij zelf ook uit hoornaar? En hoe heet je :)

Ik woon namelijk in schelluinenen en heb nog wel fam in hoornaar..
Nee ik kom uit Hardinxveld en kheb al een jaar adsl begonnen met 512/128 geloof ik en nu heb ik 2048/640 :-) groei noemen ze dat :-)

Zit alleen nog te wachten tot de providers meerdere ip`s per aansluiting gaan weggeven. (heb er maar 2 nodig :-) )

[ Voor 31% gewijzigd door raymonvdm op 19-11-2003 17:37 ]

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 16:30:
[...]

Jammer dat ze hier niks ombouwen... Lig jij bij een grote plaats in de buurt of zo? Hier is ook chello alleen geen kabelinternet..... dus dat wordt wachten op adsl |:(
De "grootste" plaats die in de buurt ligt heeft iets van 5000 aansluitingen, dus dat valt wel mee.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Bij ons in het dorp is sinds enkele weken een WiFi netwerk beschikbaar, en "ineens" is de centrale geschikt voor ADSL. Een drop verderop (met net zoveel aansluitingen) kan nog niet ADSL'en, daar is dan ook geen WiFi netwerk beschikbaar.

Ook waren bij ons nog lang geen voldoende aanmeldingen voor de ookadsl.nl aktie.

Als de KPN ziet dat er ergens een concurrerend bedrijf begint wordt snel de centrale geschikt gemaakt voor ADSL. Eerlijk? Misschien niet. Begrijpelijk? Denk het wel. Mooi voor mij? Jazeker ;)

Het is wel zo dat de WiFi aanbieder een 1024/256 verbinding aanbiedt voor 25 eur per maand. (de backbone is echter ook maar 1024 Kbit/s) als je puur naar de snelheid kijkt is het WiFi netwerk sneller. Je hebt wel met een aantal andere problemen te maken (latency van de satelliet, geen publiek IP adres, alle poorten behalve de standaard staan dicht, dus geen P2P programma's, 300 eur initiele kosten)

Ik denk dat veel mensen die nog twijfelden of ze een abo zouden nemen bij de WiFI aanbieder nu toch voor ADSL kiezen.

Trouwens, er zitten maar 1000 aansluitingen op onze centrale

[ Voor 5% gewijzigd door P_de_B op 20-11-2003 08:40 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Ook waren bij ons nog lang geen voldoende aanmeldingen voor de ookadsl.nl aktie.
Hoeveel aanmeldingen waren er dan?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 11:50:
[...]

Hoeveel aanmeldingen waren er dan?
54

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Dat is nog minder dan de actie dan die bij ons gehouden werd --> 58 <--
Dan moet er bij ons ook maar adsl komen.............
NIET Eerlijk van kpn :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 16:45 ]

• Zaagmans
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 16:44:
[...]

Dat is nog minder dan de actie dan die bij ons gehouden werd --> 58 <--
Dan moet er bij ons ook maar adsl komen.............
NIET Eerlijk van kpn :'(
Lijkt het me slim om er voor te zorgen dat er een wireless aanbieder in je dorp komt, dan zal KPN vast ook wel komen.

- Ruud

Verwijderd

Zaagmans schreef op 21 november 2003 @ 11:21:
[...]

Lijkt het me slim om er voor te zorgen dat er een wireless aanbieder in je dorp komt, dan zal KPN vast ook wel komen.
Die komt er ook (waarschijnlijk) in Januari :7, dus er blijft hoop :O
KPN maakt een dikke inhaalslag.

Voor december staan er maar liefst 160(!) centrales in de planning.

Meer info hier:

http://www.xs4all.nl/~rhunen/ADSL/KPN.html
Hoe kom je trouwens aan deze info GraveR :?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 19:47 ]

• GraveR
  • Laatst online: 22-08-2025
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 19:16:
[...]

Die komt er ook (waarschijnlijk) in Januari :7, dus er blijft hoop :O

[...]

Hoe kom je trouwens aan deze info GraveR :?
Deze info wordt wekelijks gedumpt in de nieuwsgroepen van XS4ALL door Roger Hunen (de maker van die site, niet ik :D)

Ik vond het voor sommige mensen wel handig, dus heb hem hier maar gedumpt.

UPDATE ('mijn' centrale is nu gelukkig ook geschikt, terwijl de planning december was :7 :Vroomshoop-Westerhaar):
Goedenavond!

In week 47 heeft KPN in de postcodecheck 26 centrales Beschikbaar
gemeld. De meeste hiervan zijn in week 42 in de postcodecheck
verschenen, maar er zijn ook 2 centrales Beschikbaar gemeld die pas
vorige week in de postcodecheck waren verschenen. Kennelijk was
KPN in die centrales al een hele tijd bezig met de aanleg van ADSL.

In week 47 zijn geen nieuwe centrales in de planning verschenen.
Per vandaag is ADSL van KPN beschikbaar in 767 nummercentrales
en aangekondigd in 191 centrales. Zie mijn homepage voor de details.

Groeten,
-Roger
--
E-mail: rhunen@xs4all.nl
Home: http://www.xs4all.nl/~rhunen

[ Voor 48% gewijzigd door GraveR op 21-11-2003 21:20 ]

• caspergt
  • Laatst online: 21-04-2025
Hela hola ! Witmarsum krijgt ADSL (Friesland) 1000 aansluitingen en volgens mij gaan er maar 40 mensen op ADSL ofzo, dit is echt beter, we staan op de postcode check (me are happy !! whahahaha )

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:55
.

[ Voor 108% gewijzigd door Jassy op 10-11-2014 11:30 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Verwijderd

caspergt schreef op 22 november 2003 @ 16:42:
Hela hola ! Witmarsum krijgt ADSL (Friesland) 1000 aansluitingen en volgens mij gaan er maar 40 mensen op ADSL ofzo, dit is echt beter, we staan op de postcode check (me are happy !! whahahaha )
Witmarsum? :) Dat komt meer in de buurt, het ligt bij Bolsward he ;)?, Ik woon in Bakhuizen. Als je het niet kent caspergt, het ligt +-15 km van Balk. Ik hoop dat ze ook naar Bakhuizen komen daar zijn ook 1000 aansluitingen en 58 aanmeldingen :)
Maarja, ik zal wel weer 5 jaar moeten wachten :(

Verwijderd

Bij ons in het dorp is sinds enkele weken een WiFi netwerk beschikbaar, en "ineens" is de centrale geschikt voor ADSL.
-- > Net of ze overal 'spionnen' hebben. Dit is al bij meerdere dorpen gebeurd :O

Verwijderd

In dec. kunnen wij ook adsl krijgen! Is het bereik van ADSL echt 4,7 km? Ik dacht nl. dat het 3,7 km (en ik woon ca. 3,7 km van de centrale) was. Maakt het uit voor het bereik of het analoog of ISDN is? Ik heb nu analoog, maar huisgenoot belt zo vaak dat ik op ISDN wil overstappen.

Verwijderd

(en ik woon ca. 3,7 km van de centrale)
Dan zou het zeker kunnen, als je bij de postcodecheck staat dan kan het

• caspergt
  • Laatst online: 21-04-2025
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 18:21:
[...]

Witmarsum? :) Dat komt meer in de buurt, het ligt bij Bolsward he ;)?, Ik woon in Bakhuizen. Als je het niet kent caspergt, het ligt +-15 km van Balk. Ik hoop dat ze ook naar Bakhuizen komen daar zijn ook 1000 aansluitingen en 58 aanmeldingen :)
Maarja, ik zal wel weer 5 jaar moeten wachten :(
Idd dat Bakhuizen ken ik niet maar balk wel :P, het komt al dichterbij ja ik weet niet of bakhuizen een eigen centrale heeft maar als je weet op welke centrale je zit maar je kon op zòn site zien of je dan in de planning stond.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Zaagmans
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 14:58:
[...]
Dan zou het zeker kunnen, als je bij de postcodecheck staat dan kan het
Ik vind het wel heel kort door de bocht om zo meteen te zeggen dat als je op de postcode check staat, dat je dan ADSL kan krijgen.

Ik woon nl. ~4,6km van de centrale af en de postcodecheck geeft aan dat ik kan kiezen uit Light of Basic ADSL. Eerst zien, dan geloven.
KPN doet eerst een lijntest en daarna weet je pas ECHT zeker of het mogelijk is om ADSL aan te sluiten.

- Ruud

Verwijderd

Zaagmans schreef op 23 november 2003 @ 17:15:
[...]

Ik vind het wel heel kort door de bocht om zo meteen te zeggen dat als je op de postcode check staat, dat je dan ADSL kan krijgen.

Ik woon nl. ~4,6km van de centrale af en de postcodecheck geeft aan dat ik kan kiezen uit Light of Basic ADSL. Eerst zien, dan geloven.
KPN doet eerst een lijntest en daarna weet je pas ECHT zeker of het mogelijk is om ADSL aan te sluiten.
Ik bedoelde dat het dan THEORETISCH (op papier) mogelijk is , de PRAKTIJK moet nog blijken...

Verwijderd

caspergt schreef op 23 november 2003 @ 15:54:
[...]

ik weet niet of bakhuizen een eigen centrale heeft
Ja die heeft Bakhuizen wel
maar als je weet op welke centrale je zit maar je kon op zòn site zien of je dan in de planning stond.
Wat bedoel je met zòn site ? :)

Verwijderd

Ik kan me niet voorstellen dat het uitmaakt of je ISDN of analoog hebt. Ze veranderen tenslotte niks aan de kabel tussen de centrale en je huis. Dus als ze zeggen dat je op je isdn lijn geen adsl kan krijgen dan stap je toch over naar Analoog. De meeste van ons hebben die isdn alleen om te internetten en die heb je dan toch niet meer nodig.

• Zaagmans
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 17:44:
[...]

Ik bedoelde dat het dan THEORETISCH (op papier) mogelijk is , de PRAKTIJK moet nog blijken...
Ok B) Relax! 8)

- Ruud

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 18:04:
Ik kan me niet voorstellen dat het uitmaakt of je ISDN of analoog hebt. Ze veranderen tenslotte niks aan de kabel tussen de centrale en je huis. Dus als ze zeggen dat je op je isdn lijn geen adsl kan krijgen dan stap je toch over naar Analoog. De meeste van ons hebben die isdn alleen om te internetten en die heb je dan toch niet meer nodig.
Ik las dus eerder in de thread:
qless schreef op 17 november 2003 @ 10:51:
[...]

Ja dat klopt. Dit omdat ISDN een groter stuk spectrum inneemt dan PSTN, en juist de lager delen van het spectrum (waar de telefoonkabel voor gemaakt is) het beste zijn in lange afstand
en vroeg me af wat het verschil in bereik dan uiteindelijk is?

Verwijderd

mag ik de TS hartelijk bedanken :D

ADSL per januari beschikbaar!! :D

gelijk ff bij xs4all besteld :p

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 21:52:
gelijk ff bij xs4all besteld :p
Je hoeft de TS niet te danken, bedankt KPN maar ;)
Jij ook al XS4ALL, waarom toch allemaal XS4ALL. Ik ga bijna denken dat ik een goeie keus heb gemaakt :*)

• Zaagmans
Br@m schreef op 23 november 2003 @ 21:57:
[...]

Je hoeft de TS niet te danken, bedankt KPN maar ;)
Jij ook al XS4ALL, waarom toch allemaal XS4ALL. Ik ga bijna denken dat ik een goeie keus heb gemaakt :*)
Is denk ik gewoon persoonsverbonden, of misschien wel tweakers verbonden.
Ik heb voor een lite abbo gekozen en toen zag ik dat HCCnet (i.t.t. XS4ALL lite [5Gb]) aan Fair Use Policy doet bij elk abbo. Daarom krijgt HCCnet mijn voorkeur (heb nu trouwens ook al ISDN van hun en dat draait perfect).

- Ruud

• IvoB
  • Laatst online: 13-05 15:14

IvoB

Prutst er rustig op los

waar komt deze info vandaan? Heb je de lijst ook?

[ Voor 3% gewijzigd door IvoB op 10-12-2003 11:03 ]

Verwijderd

IvoB schreef op 10 december 2003 @ 10:56:
[...]

waar komt deze info vandaan? Heb je de lijst ook?

Ivo
Inderdaad, waar is de bron?? :)

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:54
Is bitstream ook 8mbit?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Dat is alleen voor zakelijk gebruik, ik zou ff hierover een nieuwe topic openen, wees ontopic hier

• IvoB
  • Laatst online: 13-05 15:14

IvoB

Prutst er rustig op los

De aanbiedingen via Bitstream zijn te vinden bij Business DSL van xs4all, en voor BBned-bitstream bij www.is.nl of BBeyond.nl

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:54
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 11:02:
[...]

Dat is alleen voor zakelijk gebruik, ik zou ff hierover een nieuwe topic openen, wees ontopic hier
Ja sorry hoor, mr moraalriddertje (8>

Ik zie dit staan op de site van XS4ALL, de link van de 1e pagina,
En ik stel gewoon een normale vraag.

niets offtopics aan mag ik aannemen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

Woensdag, 10 december 2003 - Volgend jaar kan bijna iedereen in Nederland een adsl-aansluiting nemen bij KPN. Het telecombedrijf breidt de dekking uit naar 97 procent.
Bij de resterende 3 procent bestaan 'technische beletsels', waardoor adsl daar niet mogelijk is, aldus KPN. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om mensen die te ver van de telefooncentrales af wonen.

Op dit moment kan 87 procent van de Nederlandse huishoudens gebruikmaken van adsl van KPN. In de loop van 2004 maakt KPN de laatste 555 centrales geschikt voor adsl.

De afgelopen jaren heeft KPN meermalen het verwijt gekregen dat het te traag was met het beschikbaar stellen van adsl - met name in plattelandsgebieden. Er werden verscheidene consumentengroepen opgericht die pleitten voor het geschikt maken van de centrales in hun gemeente.

Dit jaar is het aantal adsl-klanten van KPN flink gegroeid. Het aantal adsl-gebruikers steeg van 310.000 naar 710.000. KPN verwacht dat in de tweede helft van volgende jaar meer dan één miljoen mensen adsl van KPN zullen afnemen.
Bron @ webwereld.nl
Alle (nieuwe) centrales; http://www.flatfee.nu/ADSL-kaart/kaart.html

Edit:- Mijn centrale zit erbij, yes :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 16:59 . Reden: Centrale zit erbij :) ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als ze alle centrales beschikbaar maken, dan kan je met en link die je met [search=afstand wijkcentrale] kan vinden eens uitvogelijk hoever jij van jouw centrale afwoont. Is dat minder dan 3km dan kan je zonder problemen adsl aanvragen, daarboven wordt het bij KPN wat tricky, want dan willen ze weleens weigerachtig worden (IVM hun eigen kwaliteitseisen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Dat is zeer mooi nieuws voor ons als Stichting NLflatfee zijnde!

KPN ziet na lange tijd in, dat het niet zo onrendabel is als dat het leek te zijn.

Maar ook alle actiegroepen hebben KPN laten zien dat er meer animo is dan iedereen had durven te denken! _/-\o_

Het gaat er in 2004 zo uit zien: http://www.flatfee.nu/ADSL-kaart/kaart.html

[ Voor 14% gewijzigd door slaay op 10-12-2003 13:25 ]

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

hardstikke mooi dit, maar als ik de postcode check doe op kpn.nl dan staat dit er nog niet?
Op het kaartje is mijn stipje wel geel! en aangezien ik niet al te ver van de centrale af woon... :)

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Verwijderd

Ja dat klopt ik heb hetzelfde bij de postcodecheck
mijn stipje is ook geel :)

Verwijderd

Volgens http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/ woon ik er 700 meter van de centrale af.

Eindelijk na al die jaren eerst met dat dure ISDN straks ADSL. Ook nog heel erg frusti als 200 meter verderop @home internet loopt en 600 meter verderop een andere telefooncentrale loopt die wel ADSL geschikt is! En ik woon gewoon op het 'platteland'

Ben benieuwt hoe lang het gaat duren voordat hier adsl is.... :Y)

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:52
Persbericht KPN: http://www.kpn-corporate....=2.01&taal=nl&pers_id=564

Ik hoop dat BBNed hier rap achteraan komt.
Ooit heb ik eens horen lezen ;) dat iemand van BBNed zei dat ze elke centrale die de KPN geschikt maakt, ook zouden 'doen'.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Verwijderd

Bij de resterende 3 procent bestaan 'technische beletsels', waardoor adsl daar niet mogelijk is, aldus KPN. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om mensen die te ver van de telefooncentrales af wonen
En wat als men op een centrale woont van 700 aansluitingen?

Is dat ook een 'technisch beletsel' ?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lezen is een vak:
Voor het einde van 2004 is de landelijke ADSL-dekking tot 97% (*1) uitgebreid. Hiervoor past KPN in de loop van 2004, de resterende 555 centrales aan.
Nee dus..

Verwijderd

JvS schreef op 10 december 2003 @ 14:44:
Lezen is een vak:

[...]
Nee dus..
er staat toch ook technische beletsels

Het kan zo zijn dat er dus meerdere soorten beletsels zijn. Ik heb ook wel eens gehoord dat een centrale te klein was om adsl apparatuur in te bouwen, daardoor moest kpn de hele centrale echt ombouwen, daarom hebben ze maar niet gedaan.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is wat anders dan het aantal aansluitingen, maar het lijkt me dat de meeste centrales wel groot genoeg zijn voor adsl appartuur, ander heb je wel een heel sneu kastje. Naar mijn weten zijn alle centrales gewoon gebouwtjes/gebouwen. En adsl apparatuur is ook kleiner geworden..

Het aantal aansluitingen zal iig niet gelden als technisch beletsel..

Verwijderd

ok, niets dat eventueel hier nog in de weg kan zitten. Dat wordt genieten in 2004 :)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:31
Oke iedereen weet het al, hier de lijst met nieuwe centrales http://meuk.powercycle.nl/adsl.xls

KPN kondigt aan dat alle centrales in Nederland, die nog niet waren aangepast, in 2004 geschikt worden gemaakt voor ADSL van KPN. Per vandaag wordt de postcode-check voor de 402 resterende centralegebieden aangepast:
* 299 centrales gaan in back-ordering. Oplevering van deze centrales vindt uiterlijk in het tweede kwartaal van 2004 plaats.
* voor 103 centralegebieden komt de melding in de postcode-check dat ADSL in het vierde kwartaal van 2004 beschikbaar komt. Deze centralegebieden gaan nu nog niet in back-ordering.

Voor de 299 centrales die in back-ordering gaan, is het vanaf vandaag mogelijk om een ADSL aansluiting aan te vragen. Deze aansluitingen zullen uiterlijk in het tweede kwartaal van 2004, bij oplevering van de centrale, definitief in behandeling genomen door KPN.

[ Voor 81% gewijzigd door leon1e op 10-12-2003 15:23 . Reden: bron: private ]

Verwijderd

leon1 schreef op 10 december 2003 @ 15:22:
Oke iedereen weet het al, hier de lijst met nieuwe centrales http://meuk.powercycle.nl/adsl.xls

KPN kondigt aan dat alle centrales in Nederland, die nog niet waren aangepast, in 2004 geschikt worden gemaakt voor ADSL van KPN. Per vandaag wordt de postcode-check voor de 402 resterende centralegebieden aangepast:
* 299 centrales gaan in back-ordering. Oplevering van deze centrales vindt uiterlijk in het tweede kwartaal van 2004 plaats.
* voor 103 centralegebieden komt de melding in de postcode-check dat ADSL in het vierde kwartaal van 2004 beschikbaar komt. Deze centralegebieden gaan nu nog niet in back-ordering.

Voor de 299 centrales die in back-ordering gaan, is het vanaf vandaag mogelijk om een ADSL aansluiting aan te vragen. Deze aansluitingen zullen uiterlijk in het tweede kwartaal van 2004, bij oplevering van de centrale, definitief in behandeling genomen door KPN.
Kijk dat is nog eens zwaar goed nieuws allemaal, dat betekent dat ik dus vanaf volgend jaar "ergens" bij ons in het kleine klote dorpje HALLE(GLD) dus eindelijk van mijn ISDN verbinding af zal zijn _/-\o_ lol dat zal een verlichting zijn.... O+

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:31
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 15:30:
[...]

Kijk dat is nog eens zwaar goed nieuws allemaal, dat betekent dat ik dus vanaf volgend jaar "ergens" bij ons in het kleine klote dorpje HALLE(GLD) dus eindelijk van mijn ISDN verbinding af zal zijn _/-\o_ lol dat zal een verlichting zijn.... O+
offtopic:
Halle, dan kan ik het bijna beamen naar je :)

Verwijderd

offtopic:
Ik zie m'n centrale in de back-ordering. KPN site is zojuist net geupdate en zegt dat ik in maart ADSL kan krijgen. })

Gelukkig hoef ik niet te wachten op Q4 2004

Verwijderd

leon1 schreef op 10 december 2003 @ 15:31:
[...]

offtopic:
Halle, dan kan ik het bijna beamen naar je :)
offtopic:
En jij bent? en jij komt waarvandaan? ennuh trouwens als jij een mega zendmast hebt wil ik best een ontvanger kopen hoor :7 , kenne we samen draadloos aan gaan bieden in halle ;)

Ik zie net dat er ADSL beschikbaar zal zijn vanaf April 2004 >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 15:42 ]

• Xof
  • Laatst online: 14-05 13:58

Xof

mja en dan woon je 6km van de adsl centrale af JOEPIE!!!
Hier zou ooit BBned adsl aanleggen, maar dat hebben ze geannuleerd en toen was 6km ook geen prob en bij kpn wel.. sja

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Woei, mijn kleine dorpie krijgt ook ADSL.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Xof
  • Laatst online: 14-05 13:58

Xof

Ga ik even kijken wat de geschatte afstand is via http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/ en dan krijg ik De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 3599 meter
sja lekker is dat... 3500 is de grens.. ik ga es wat postcodes invoeren van de buren :P
Pagina: 1 2 Laatste