Toon posts:

Adsl met 8 mbit downstream

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Yo, ik ben in overweging om van Chello naar adsl over te stappen. En om het meteen goed te doen pak ik de giga adsl versie (8 mbit down / 1 mbit up ) Nu is mijn vraag haal je in de praktijk goed die snelheden? of blijft de snelheid een stuk lager dan de maximale bandbreedte?

Ik hoor in die advertenties altijd de woorden dat je betere verbinding hebt als je dichter bij de telefoon centrale zit. Hoe zijn de ervaringen hiermee met de gots die ook zon dergelijke verbinding hebben?

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Een beetje zoeken had je hier denk ik al meer dan genoeg over opgeleverd,
ook kan www.speedtest.nl je helpen met de gehaalde snelheden op de abbo's ..

Je haalt nooit de complete bandbreedte, en je snelheid hangt compleet af van de kwaliteit van het koper van jou huis naar de centrale.

Een typisch zoekvraagje dus.

[ Voor 29% gewijzigd door CRiMiNaL op 14-11-2003 17:56 ]

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
CRiMiNaL schreef op 14 november 2003 @ 17:55:
Een beetje zoeken had je hier denk ik al meer dan genoeg over opgeleverd,
ook kan www.speedtest.nl je helpen met de gehaalde snelheden op de abbo's ..

Je haalt nooit de complete bandbreedte, en je snelheid hangt compleet af van de kwaliteit van het koper van jou huis naar de centrale.

Een typisch zoekvraagje dus.
Ja klopt maar ik wil gewoon een persoonlijke mening van de tweakers over deze vorm van Adsl. Het is toch een grote stap om over te stappen naar zon duur internet. You better be sure then sorry zeg ik altijd maar ;).

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

kijk dan is in de Internet & Telefonie sectie van dit forum
de eerste page staat al vol met user ervaringen bij de verschillende providers :)

Ben te aardig : Topic over lijn Kwaliteit ;)

[ Voor 30% gewijzigd door CRiMiNaL op 14-11-2003 18:10 ]

... MMORPG Addict.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

denk dat je maar weinig tweakers zal tegenkomen die dit hebben

als je kijkt naar het totaal aantal users in nederland die dit hebben is het echt heel weinig en acht ik de kans klein dat er hier veel tweakers zijn die het hebben!

Ook moet je in de gaten houden dat de snelheden heel erg verschillen (het abbo van mycom bijvoorbeeld loopt van 76.1kb/s tot 789kb/s)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
dreamer schreef op 14 november 2003 @ 18:16:
denk dat je maar weinig tweakers zal tegenkomen die dit hebben

als je kijkt naar het totaal aantal users in nederland die dit hebben is het echt heel weinig en acht ik de kans klein dat er hier veel tweakers zijn die het hebben!

Ook moet je in de gaten houden dat de snelheden heel erg verschillen (het abbo van mycom bijvoorbeeld loopt van 76.1kb/s tot 789kb/s)
Dat verschil is wel erg groot, als je de kans hebt om met een 8mbit verbinding met maar 76 kB/s te downloaden dan weet ik zonet niet of ik overstap. Zal es gaan onderzoeken hoe snel ik hier ongeveer verbinding zal hebben :P. Als ik 789 kB/s heb is het wel de moeite waard :P

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Die 8Mb down haal je eigenlijk nooit, je hebt te maken met de kwaliteit van het koper zoals eerder vermeld, de afstand tot de centrale, de overhead, de snelheid van de rest van de verbindingen op het web (een trage server zal je echt niet 8MB/sec geven). Je kunt als je als particulier denk ik beter afvragen wat je met een 8MB lijntje moet? Haal je af en toe een filmpje van het web dan kun je toch ook met een "Basis" abonnement af?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

wat stomme vraag, maar wat heb je aan onze ervaringen? wij wonen toch echt nie allemaal bij jou in de straat oid. Iemand met 100meter van de centrale kan top halen, maar is het lijntje bagger, ook weer niet.

Vind het allemaal koffie-dik kijken. Zelf haal ik top van 815KB/s, 1500meter, maar betekend dus niet dat jij op dezelfde afstand het ook haal.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 09:50

E-Rick

I love it :7

http://www.dto.tudelft.nl...ex.htm?tekst=tarieven.htm

Als je adsl hebt via de TU Delft, en je neemt de wide-open versie (minimaal 4 personen) dan garanderen ze 2 mbit:

code:
1
2
snelheid               personen     prijs per persoon      prijs
2048+ / 1024 *)        4 - 16       18,75 - 4,69           75,-

*) Voor studentenhuizen met een capaciteit van 2048 Kb/s, geldt dat dit de gegarandeerde snelheid is. In feite staat deze verbinding "wide open"" hetgeen betekent dat theoretisch een snelheid tussen de 2Mb en 8Mb gehaald kan worden, afhankelijk van de afstand en kwaliteit van de koperlijn naar de centrale.

Je hoeft volgens mij niet per se met 4 personen gebruik te maken van de verbinding maar dat houdt gewoon in dat je dan 4 ip-adressen krijgt.

Moet je wel in het bedieningsgebied wonen...

Choose life

Verwijderd

Sjonge jonge ik word niet goed van die antwoorden "je zit in het verkeerde forum" "wat een stomme vraag" "zoek lekker zelf" je zou haast nix meer durven posten hier.Ik weet dat het ook niet gepast is om hier te melden maar kon het ff niet laten.Help/verwijs elkaar fatsoenlijk!

Verwijderd

E-Rick schreef op 14 november 2003 @ 18:44:
http://www.dto.tudelft.nl...ex.htm?tekst=tarieven.htm

Als je adsl hebt via de TU Delft, en je neemt de wide-open versie (minimaal 4 personen) dan garanderen ze 2 mbit:

Je hoeft volgens mij niet per se met 4 personen gebruik te maken van de verbinding maar dat houdt gewoon in dat je dan 4 ip-adressen krijgt.

Moet je wel in het bedieningsgebied wonen...
Zo kan het dus ook _/-\o_

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 09:50

E-Rick

I love it :7

np. Daar zijn we hier voor, toch??

Choose life

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 18:48:
Sjonge jonge ik word niet goed van die antwoorden "je zit in het verkeerde forum" "wat een stomme vraag" "zoek lekker zelf" je zou haast nix meer durven posten hier.Ik weet dat het ook niet gepast is om hier te melden maar kon het ff niet laten.Help/verwijs elkaar fatsoenlijk!
offtopic:
Als ik je post history doorkijk is mijn mening dat jij niet echt recht van spreken hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door CRiMiNaL op 14-11-2003 19:16 ]

... MMORPG Addict.

Verwijderd

offtopic:
Ben niet eens benieuwd naar wat je bedoeld en dat is het laatste wat ik hierover kwijt wil.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38
www.speedtest.nl
www.mordax.nl

Op oa deze sites is via je postcode te achterhalen wat de gemiddelde snelheden zijn in jou wijk.

En dat is ook met de zoekfunctie prima te achterhalen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.