OK heb net
PowerADSL (BBNED) over ISDN met een Draytek 2600i (annex-B), zit op 1700m van de centrale en vraag me nu af hoe ik m'n signaal kwaliteit kan inschatten.
De vraag is dus: moet ik (niet) gaan 'zeuren' bij XS4ALL of is het signaal bij mij thuis te verbeteren.
Op m'n online status scherm zie ik dat ik om en nabij 30% corrected blocks heb waarvan weer ca 1% uncorrected blijft. Dit lijkt mij niet echt goed, vooral omdat ik elders met standaard ADSL veel lagere tot nulwaarden heb gezien.
Kan/iemand mij wat uitleg geven evt. met hulp van onderstaand statusscherm dat ik op de Draytek kan toveren middels het telnet commando 'adsl status' :
hints en tips voor juiste intepretatie, is mij zeer welkom
Ik haal dus niet de 8Mbit noch de 1mbit upload. Wat mij ook verbaast dat de upstream dus is gecapped 832000 bps wat eik dus 1024kbit zou moeten zijn.
Heb thuis de Draytek 2600i ipv op 15m, als proef direct achter de splitter gehangen maar dat maakt weinig tot niets uit. Alleen m'n SNR ratio gaat dan van ca 3dB naar 2.5dB. Vreemd is ook dat de SNR ratio zowel met een lang of kort ADSL snoer, een beetje fluctueert tussen de 3.5 en 1.5dB.
Correct me when I', wrong, maar zou de SNR ratio waarde niet minstens 6dB moeten zijn.
De vraag is dus: moet ik (niet) gaan 'zeuren' bij XS4ALL of is het signaal bij mij thuis te verbeteren.
Op m'n online status scherm zie ik dat ik om en nabij 30% corrected blocks heb waarvan weer ca 1% uncorrected blijft. Dit lijkt mij niet echt goed, vooral omdat ik elders met standaard ADSL veel lagere tot nulwaarden heb gezien.
Kan/iemand mij wat uitleg geven evt. met hulp van onderstaand statusscherm dat ik op de Draytek kan toveren middels het telnet commando 'adsl status' :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| -------------------------------- ATU-R Info -------------------------------- Running Mode : G.DMT State : SHOWTIME DS Actual Rate : 6656000 bps US Actual Rate : 768000 bp DS maximum Rate : 8608000 bps US maximum Rate : 832000 bp DS Path Mode : Interleave US Path Mode : Interleave NE Current Attenuation : 18.5 dB Cur SNR Margin : 2.5 dB DS actual PSDM(C) : 00000007 US actual PSDM(R) : 00002e4e -------------------------------- ATU-C Info -------------------------------- Far Current Attenuation : 28.5 dB Far SNR Margin : 6.0 dB CO ITU Version[0] : ffb54753 CO ITU Version[1] : 504e0007 DSLAM CHIPSET VENDOR : < Unknown > ---------------------------------------------------------------------------- INTL, DSTREAM bytes/depth= 16, symbols/codewords = 0, latency= 0*0.25ms , USTREAM bytes/depth= 2, symbols/codewords = 0, latency= 0*0.25ms CODE, DSTREAM fast parity bytes= 0, fast codeword= 0. DSTREAM intl parity bytes= 16, intl codeword= 225. CODE, USTREAM fast parity bytes= 0, fast codeword= 0. USTREAM intl parity bytes= 16, intl codeword= 217. Setting>> FDQ : Enable, TCM : Enable, EC : Disable, Framing Mode : 3. Running>> FDQ : In Use, TCM : In Use, EC : Off. DS : Framing Mode 3, US : Framing Mode 3. ADI ADSL Firmware Version: 40e3be15 |
hints en tips voor juiste intepretatie, is mij zeer welkom
Ik haal dus niet de 8Mbit noch de 1mbit upload. Wat mij ook verbaast dat de upstream dus is gecapped 832000 bps wat eik dus 1024kbit zou moeten zijn.
Heb thuis de Draytek 2600i ipv op 15m, als proef direct achter de splitter gehangen maar dat maakt weinig tot niets uit. Alleen m'n SNR ratio gaat dan van ca 3dB naar 2.5dB. Vreemd is ook dat de SNR ratio zowel met een lang of kort ADSL snoer, een beetje fluctueert tussen de 3.5 en 1.5dB.
Correct me when I', wrong, maar zou de SNR ratio waarde niet minstens 6dB moeten zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door PtrO op 02-11-2003 01:48 . Reden: typo's ]
Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results