[w2k3]Traag inloggen

Pagina: 1
Acties:

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:31
Ik heb sinds kort windows 2003 standard edition erop zitten. Maar nadat ik inlog moet ik ongeveer een kwartier wachten voordat desktop komt en dan doet de computer op dat punt helemaal niet geen cpu gebruik of hardeschijf. Ik heb in de event logger gekeken daar staat dit:

The device, \Device\Ide\IdePort1, did not respond within the timeout period.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Op windows 2000 doet hij wel normaal.
Als je de Secondary ide aansluiting uit zet in het bios doet hij wel normaal.
Wat ik al geprobeerd heb:
- 2 verschillende SIS chipset drivers geinstalleerd
- Jumper instellingen verandert
- Gekeken of het een IRQ conflict is
- CD-rom speler op een andere computer geprobeerd
- Op google gezocht naar dit probleem(event 9)
- Op GOT gezocht waarbij ik alleen dit topic tegenkwam waar geen oplossing bij stond:
[rml][ Win 2003] Zeer langzaam starten[/rml]

Het systeem is een:
Asus P4S533 met een sis 645DX chipset
2,26Ghz Pentium 4
Geforce 4 TI4200
AOPEN DVD 1648
AOPEN CDRW 40X12X48

[ Voor 6% gewijzigd door ismael86 op 14-11-2003 15:43 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik heb het hier gehad op het netwerk met gewoon Win2K clients.
Draai je een virusscanner? Die willen wel een moeilijk de boel vertragen als je inlogged. Disable of uninstall die eens en probeer het opnieuw :)

edit:
typo's

offtopic:
Frank112, ach ja.. op het werk, werk ik hoofdzakelijk met Windows. Thuis als Desktop GNU/Linux. Maar idd wel vaag dit :o :P

[ Voor 37% gewijzigd door DeMoN op 14-11-2003 15:53 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

offtopic:

Aviatar van linux en hier druk over windows te lullen:)

Verwijderd

Moet je ff je DNS installen en een Forward en een Reverse zone configen.

Zo is het bnij mij toen ooit over gegaan

• ismael86
Lege install zonder virusscanner of andere progjes.

offtopic:
Is ook niet mijn bak ;) .

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Meer informatie over jou Windows 2003 installatie zou zeer welkom zijn.

Is het een member server of een Domain Controller bijvoorbeeld.

Staan alle netwerkinstellingen goed is je gateway goed je subnet je dns instellingen.

Met active directory moeten de newerkinstellinge bv naar zich zelf verwijzen zodat de server zichzelf kan resolven. Dit bespoedigd het opstarten hopelijk voor je.

• ismael86
Hij is in een werkgroep(wordt gebruikt in als desktop }) ). De gateway staat ingesteld naar mijn adsl modem. Subnet gewoon van het netwerk en dns naar demon provider.
Maar als het een netwerk probleem is zou hij toch niet deze foutmelding geven:

The device, \Device\Ide\IdePort1, did not respond within the timeout period.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

[ Voor 45% gewijzigd door ismael86 op 14-11-2003 16:59 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Het lijkt me een chipset/IDE driver probleem. In mijn geval werd mij verteld toen ik de Intel Chipset drivers wilde installeren dat dit voor Windows Server 2003 niet nodig was, dus dat heb ik ook niet gedaan.

Maar nu hebben Intel en Microsoft een behoorlijke nauwe band, dus die chipsets worden wel ondersteund.

Let op dat Windows Server 2003 niet altijd goed werkt met Windows XP drivers. Bij veel drivers gaat het fantastisch (NVidia werkt perfect bijvoorbeeld) maar er zijn XP drivers die gewoon niet goed werken. Wees er dus zeker van - zeker bij belangrijke hardware zoals je chipset - dat je altijd de drivers voor het JUISTE OS gebruikt. Ik weet niet in hoeverre de ondersteuning van SiS rijkt als het gaat om chipset ondersteuning, maar Windows Server 2003 drivers raad ik dus echt wel aan!

Disk Access ligt echt heel dicht bij de kernel als we kijken naar het OS. De kernel versie van Windows Server 2003 is een versie hoger dan die van XP (5.2 ipv 5.1) dus ik kan me voorstellen dat er wat wijzigingen in zitten t.o.v. XP. Ik weet van de eerste Windows XP installaties in 2001 ook nog donders goed dat Ultra ATA drivers voor Windows 2000 nooit goed werkten, (je weet wel....F6 bij installatie en juiste drivers geven) dus ik kan me voorstellen dat in dit geval ook een driver van een ouder OS niet goed zal werken op een nieuw OS.

Windows Server 2003 staat niet tot Windows XP zoals Windows 2000 Pro en Server welke beiden dezelfde kernel hebben en dezelfde drivers kunnen draaien.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1