accespoint of ap/router?

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 16:12

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
Hoi,

Het is me nu nog steeds niet duidelijk.
Ik wil een draadloos netwerk. Ik heb een adsl-modem/router en daaraan pc hangen op het moment. Wanneer ik kijk naar de prijzen, zijn de accesspoints altijd een stuk duurder dan een combinatie van AP en router.
Waarom? en de volgende vraag: kan ik zo'n combi geval aanschaffen en alleen de AP-functionaliteit gebruiken? (want ik heb al een router)

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

jvdb1975 schreef op 14 november 2003 @ 13:40:
Hoi,

Het is me nu nog steeds niet duidelijk.
Ik wil een draadloos netwerk. Ik heb een adsl-modem/router en daaraan pc hangen op het moment. Wanneer ik kijk naar de prijzen, zijn de accesspoints altijd een stuk duurder dan een combinatie van AP en router.
Waarom? en de volgende vraag: kan ik zo'n combi geval aanschaffen en alleen de AP-functionaliteit gebruiken? (want ik heb al een router)
Als je de router-functionaliteit kan uitschakelen, is het geen probleem om een ap/router combi aan te schaffen.

Om te kijken of het kan, kan je het beste de manuals doorspitten op de websites van de bedrijven...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Ja, dat viel mij ook al op. Ik snap ook niet echt waarom die combi's goedkoper zijn. Je ziet trouwens wel vaak dat acces points twee antennes hebben en die combi's maar één :? Zal denk ik wel nodig zijn voor bridging, misschien is het daarom wel duurder. :/

Verwijderd

Een wireless router heeft meestal een WAN aansluiting en vier aansluitingen op de ingebouwde switch.
De router werkt alleen op de WAN aansluiting. Als je, je oude modem/router op de switch aansluit, gebruik je vanzelf alleen de AP van de combinatie.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:32

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 21:28:
Een wireless router heeft meestal een WAN aansluiting en vier aansluitingen op de ingebouwde switch.
De router werkt alleen op de WAN aansluiting. Als je, je oude modem/router op de switch aansluit, gebruik je vanzelf alleen de AP van de combinatie.
Ik heb hiero een wireless netwerk router (ook utp) van belkin.

Je kunt je adsl modem (utp) inpluggen in de uplink. Daarnaast zitten er 4 gaten voor een bekabeld netwerk. Ik heb 2 antennes erop zitten, die krengen zijn erg gevoelig voor straling van monitor ensow ik had `m dus bij de monitor staan en kreeg boven op m`n kamer maar een trage verbinding. Nu verplaatst en heb er geen last van.

Het verhaal over de accespoint daat ding dient er alleen maar om als je een grote afstand wilt overbruggen, is een signaal versterker die je er tussen moet zetten.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Neem deze topics eens door, wat jij wil kan namelijk gewoon :) Je omzeilt gewoon de router-functionaliteit door de WAN-poort niet te gebruiken:

Linksys BEFW11S4 ap/router enkel als accesspoint gebruiken
[rml]jeroenr in "[ Wireless] Linksys BEFW11S4 of Linksys W..."[/rml] (vanaf die post)
...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie JSS :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.