Toon posts:

Sluitertijd bij Olympus MJU 400 digital instellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort het ik een Olympus MJU 400 digital tot mijn beschikking. Over de kwaliteit van de foto's ben ik zeer tevreden, maar over de eventuele instellingen minder. Aangezien ik vaak foto's wil maken van volleybalwedstrijden, moet de sluitingstijd van de camera korter worden (anders krijg je van die wazige foto's waar je niets van kunt maken).

In de handleidingen kan ik nergens iets over de sluitingstijden vinden, weet iemand waar ik moet kijken bij de instellingen?

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-01 21:00
Ik weet niet precies hoe het zit met de Olympus MJU 400. Maar ik dacht dat je er niet speciale instellingen voor had.
In ieder geval niet handmatig een waarde invullen, anders had het ongetwijfeld in je handleiding gestaan.

Maar je hebt wel speciale fotografische functies zoals: portret, landschap, nachtscène, filmbeelden, etc.
Voor bewegende beelden kan je het beste de functie filmbeelden selecteren.
De camera zorgt voor de juiste belichting, zelfs als het onderwerp beweegt.

Maar misschien heb je dit al uitgeprobeerd en werkte het alsnog niet? Dat weet ik niet...

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:05
AV -> GT

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij moet je hem, als die stand erop zit, op de sportstand zetten, die setting heeft vaak zo'n rennend mannetje als icoontje. Ik vermoed ook dat zulke camera's vaak een zo snel mogelijke sluitertijd proberen te verkrijgen, dus daar is weinig aan te doen handmatig.

Ik lees op dpreview.com trouwens dit:
Problems

I have experienced some of the low light blurring that others report. Sometimes I find this a desirable characteristic (I like motion blur and the quality of the blur from this camera when taking an image sequence of my daughter dancing around is quite good); other times not so. Would be nice to get some indication of what the likely shutter speed is under current conditions. I also sometimes have trouble getting the camera to focus in macro mode.
Dus er is weinig aan te doen, vrees ik, 't is een bekend probleem :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Bijna alle automatische digitalen hebben een sterke voorkeur voor een snelle sluitertijd om de volgende redenen:
-beperkt het gevaar van bewegingsonscherpte bij die kleine en lichte dingen
-het daarbij horende grotere diafragma is geen bezwaar omdat de scherptediepte toch al relatief groot is.

Het is gewoon een ontwerpkeus ,met handmatige instelling kan je hier niet veel aan verbeteren onder de doorjou geschetste omstandigheden...........