Ik heb besloten een mini review van deze set te schrijven, omdat ik er even tijdelijk een tot mijn beschikking heb. Ik type deze review dan ook op de set.
De doos:
Wat vind je in de doos: Een Toetsenbord, zonder numpad, een los numpad met wat extra toetsen genaamd de "media pad", een Logitech MX900 muis en een bluetooth ontvanger/cradle voor je muis. Verder vind je voor de muis 2 rechargeable batterijen en genoeg batterijen (6) om de overige apparaten van stroom te voorzien (4 voor het tobo, 2 voor de mediapad). Je vind een adapter, die word aangesloten op de cradle om zo de muis op te laden (hier kom ik nog op terug trouwens) en een installatie CD'tje met de setpoint en overige software (ook hier kom ik nog op terug).
Aansluiten:
Het aansluiten is makkelijk en voor de wat minder technische mensch is er ook een erg duidelijke step by step install guide (in 16 talen) beschikbaar. Het aansluiten komt voor een desktop PC neer op het aansluiten van een USB en een PS2 stekkertje dat van de cradle/ontvanger naar de PC loopt. De adapter word erg slim onderaan de kabel waar ook de USB poort aan zit in ingelugd, scheelt toch weer een draad over de rand van je bureau
Installatie:
De installatie is erg gemakkelijk. Ook als je nog geen bluetooth s/w hebt geinstalleerd werkt de set direct al. CD'tje erin, autorun, paar keer next en natuurlijk de nodige opties (wat neer komt op dir kiezen, kiezen of je al dan niet de bluetooth phone suite/musicmatch wil installen). Hierna verdiend de computer een reboot en worden de Bluetooth apparaten een voor een geconfigged. De muis eerst, dit gebeurt door het indrukken van de connect knop op de onderkant van de muis (wat tegenwoordig gelukkig zonder paperclip kan) en daarna die op de reciever. Voor zowel het toetsenbord als de mediapad moet je een 4 cijferige code intoetsen en die met enter bevestigen, security
Het gebruik.
De Logitech MX900 muis prima en ik kon geen reactieverschillen ontdekken met mijn eigen muis (de MX500) die met een draadje werkt. Het toetsenbord typed goddelijk, maar dit is mega persoonlijk aangezien het ding laptop toetsen heeft en ik daar zwaar op kwijl

Er zitten een aantal sneltoetsen op het toetsenbord en deze zitten alles behalve in de weg en zijn soms zelfs echt handig in het gebruik. Je kan ze natuurlijk ook apart configureren zodat ze doen wat je wilt
The mediapad:
De mediapad is dus het losse numpadje dat je bij het toetsenbord krijgt, voorzien van een LCD display. Het kan eigenlijk ongeveer 4 dingen.
1: Numpad functie, lijkt me duidelijk
2: Media display. Als je nummers afspeelt in de logitech s/w of in WMP9 dan krijg je naam en artiest te zien, op de mediapad zitten knoppen voor volume, back, forward, play/pause en stop. Hiermee kun je dus prima je PC bedienen voor home audio (mede dankzij de prima rijkweidte van het bluetooth signaal).
3: Infocenter: Als je een nieuwe SMS (op je tel met bluetooth) of MSN message krijgt zal deze worden gedisplayed in de LCD van het scherm, dmv de vier en zes kun je erdoorheen scrollen. Het werkt voor MSN alleen als er nog geen chatscherm openstaat en dan alleen voor de eerste message.
4: Calculator: Rekenmachine mode, met plus, min, delen en vermenigvuldigen toch een leuke extra.
Conclusie:
Ik vind het persoonlijk een heerlijke set... Mediapad op zak en ik zie altijd in het huis of ik een MSN message heb en kan als ik in mijn kamer kom direct van nummer switchen als ik dat wil. Als de pad trouwens geen MP3 info of MSN message displayed of zich in numpad functie verkeerd vind je de datum en tijd erop terug. Over de batterijduur kan ik niets zeggen, daarvoor heb ik de set te kort. De batterijen van de muis waren overigens leeg (ik heb hem dan ook niet nieuw, slechts te leen) maar na een kwartiertje laden zijn ze (anderhalf uur verder) nog niet leeg. Het geheel voelt ook stevig aan, is strak afgewerkt en geeft je bureau een mooie finishing touch.
9/10 totaalscore.