Toon posts:

Multi OS Bootcd probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik ben nu 2 dagen bezig met het compileren van een BootCD. Geen normale bootcd waar je gewoon 1 operating system van kan booten, maar ik probeer er een te maken voor windows95/98(se)/ME/2000/XP en als het kan nog wat linux distro's.

Ook wil ik er een aantal programma's opzetten zoals powermax(Maxtor) en zulk soort tooltjes.

Ik heb er een howto over gelezen, maar die zijn er geloof ik alleen voor Linux..
Onder linux weet ik nu hoe ik hem moet maken, maar ik heb geen linuxbak ;(

Weet iemand toevallig hoe ik dit moet maken? of welk programma ik hiervoor nodig heb?

Ik heb de images van alle verschillende bootdisks klaar, maar ik moet nu dus een image maken om te kunnen kiezen via WELKE iso hij opstart..

Hier loop ik dus vast.. Weet iemand hier een oplossingkje voor?
Alvast bedankt.

/edit/ Mocht deze post in een verkeerde topic zijn geplaatsd, mijn excuses maar dit leek me de juiste plek om hem te posten/edit/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 13:59 ]

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

misschien dat je aan deze site iets hebt, ik ben me namelijk ook aan het verdiepen in bootcd's en multiboot.

http://www.nu2.nu

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Verwijderd

Topicstarter
Heel hartelijk bedankt:)

Met de info van beide websites heb ik een BootCD kunnen fabriceren waar je bij het booten kan kiezen van welke image je boot (95,98(se) en ME). Nu nog ff bootimages maken van de 2000 en XP bootdisks en dan nog ff uitvogelen hoe ik het netjes in een menu krijg in plaats van alleen maar "kies (0-5)"..

maar iig bedankt:)

een ieder die over de dingen die ik hierboven noem nog verdere info heeft, gelieve dit even te posten:)

alvast bedankt.

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Geen probleem maar welke andere site heb je gebruikt ???
Misschien ook een tip om partition magic, norton ghost ook op je bootcd te zetten.

Kan je ten minste ook met je bootcd partitioneren en of ghosten.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Verwijderd

Topicstarter
wees gerust, dat komt er ALLEMAAL op te staan:p

Ik was van plan om erop te installeren:
- Harddisktools (ala Powermax) van maxtor en hitachi(IBM) en WD
- partitioningtools e.d. zoals FDISK enzo
- Ghostsoftware ala Norton Ghost
- Memtest86

en als het me lukt, dan maak ik van een XP bootfunctie een preinstall edition (dat stond op die site die je me gaf), zodat je die winPE gui krijgt, waarmee je ook alles kunt..

dan heb je dus een cd waarmee je kunt opstarten in:
win95, 98(se), ME, 2000, XP(preinstall?), memtest, nortonghost, powermax enz

als je nog meer handy tools weet zou ik het graag van je horen:) dan moet je me je email ofzo maar geven, dan stuur ik je de ISO wel zodra ie af is.

De andere site waar ik wat info van had is:
http://www.linuxgazette.com/issue85/sipos.html

weet jij (of iemand anders) misschien info over hoe je het "menu" wat je krijgt zodra ie van cd boot kunt wijzigen?
misschien in iets grafisch als dat mogelijk is (wellicht in assembly maar zo goed is mijn assambly niet meer..) of een tooltje waarmee je zoiets kunt maken?
met Makebt heb ik de iso zodanig kunnen wijzigen zodat je nu kunt kiezen tussen de verschillende images waarvan ie kan booten, maar je ziet verder geen duidelijke info in een soort van menu..
er staat alleen iets van:
choose image to boot (0-5): ...
en ook geen menu erboven wat die opties dan zijn.. dit zou ik graag ff mooi in een menutje hebben..

/edit/
je hebt vast wel eens gehoord van het programma LILO (ofzo), dat wordt met linux geinstalleerd (of werd), en dat vervangt je boot, dan kun je via een menutje kiezen tussen je windows installatie of een linux installatie ofzo.. zo'n soort menutje wil ik dus hebben.. alleen dan voor een 8 meer opties..
/edit/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 00:02 ]

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 20:08
Ik heb een heel hip menutje (met kleurtjes enzo) gemaakt met tools die op www.nu2.nu stonden. Zal wel ff een voorbeeld zoeken.

Zo, m'n cdtje weer gevonden. Hij boot mbv isolinux ofzo (heb deze cd 1,5 jaar geleden gemaakt, dus weet niet alle details nog precies). In die Isolinux dir staan de boot images en een config file: isolinux.cfg. In deze laatste kun je met display een file opgeven die hij moet tonen, bij mij heet deze bootmsg.txt. In deze file kun je kleur codes enz gebruiken.

Ik heb de twee files hier gerard staan: bootcdzut.rar.
(Duidelijkere uitleg: http://www.nu2.nu/bootcd/#multimemdisk)

[ Voor 70% gewijzigd door Kheldar op 17-11-2003 00:43 . Reden: Voorbeeld ]

Verwijderd

Topicstarter
danku:)
kzal het vanavond es gaan proberen:)

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 00:00:
wees gerust, dat komt er ALLEMAAL op te staan:p

Ik was van plan om erop te installeren:
- Harddisktools (ala Powermax) van maxtor en hitachi(IBM) en WD
- partitioningtools e.d. zoals FDISK enzo
- Ghostsoftware ala Norton Ghost
- Memtest86

en als het me lukt, dan maak ik van een XP bootfunctie een preinstall edition (dat stond op die site die je me gaf), zodat je die winPE gui krijgt, waarmee je ook alles kunt..

dan heb je dus een cd waarmee je kunt opstarten in:
win95, 98(se), ME, 2000, XP(preinstall?), memtest, nortonghost, powermax enz

als je nog meer handy tools weet zou ik het graag van je horen:) dan moet je me je email ofzo maar geven, dan stuur ik je de ISO wel zodra ie af is.
Ik zat ff met de search te kijken en ik kwam dit topic tegen Ultimate BootCD maken....

Ik niet alles gelezen maar ziet er interessant uit, btw het topic is anderhalf jaar oud maar misschien heb je er wat aan voor de extra proggies die je erop wilt zetten.

Zou wel relaxed zijn als je mij die iso kunt mailen, en ook korte tutorials van wat je precies hebt gedaan, als je dingen gewijzigd hebt ten opzichte van de tutorials van nu2.nu. Dan kan ik wel verder uitvogelen hoe of wat ... het adres is admin[bij]chen[punt]nl

edit:
Misschien ook handig om die pogrammas en tutorials in een folder op de cd te zetten, kan je meteen alles meefikken. Als je later een andere versie wilt maken van de bootcd dan heb je alle proggies bij de hand.

[ Voor 10% gewijzigd door FongWan op 17-11-2003 10:49 ]

Pagina: 1