Ultimate BootCD maken....

Pagina: 1
Acties:
  • 617 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 20:09
Ben dus begonnen om een Ultimate BootCD (C) TM te maken.

Deze begint met jo.sys bootloader, om te kiezen tussen HDD & CD-ROM boot.

Daarna een bootmenu waar je kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden:

- kale dos voor Flashen
- DOS incl. mouse & CD-ROM & Smartdrv & Norton
- Partition Magic 7 Pro
- Ghost
- Auto Ghoster (automatisch terugplaatsen van een ghostfile die op de CD staat
- Ghost met networkdrivers
- IBM Tools
- Maxtor Powerdiag
- CMOS pw crack/remover backup
- memtest.exe
- CTMOUSE.EXE, eltorito.sys voor minimaal geheugengebruik etc.
- Ontrack EZrecovery
- NT(5) PW crack/remover
- FreeSCO :P
- koei }:O

Iemand nog ideeën tips/suggesties?
Kan ik dit allemaal laten draaien onder MS-DOS Win98?
Want oa. IBM gebruiken PC-DOS

Ik ga dan proberen om Linux, DR-DOS, PC-DOS, MS-DOS, Caldera DOS, etc. proberen te laten multi-booten vanaf de CD.

Wat ik ook kan doen is een HDD pakken van 640MB en die in veel partities opdelen voor de verschillende disks en functies. Daar vervolgens een bootloader overheen gooien.
En dan met Nero Boot CD HDD Emulation aan zetten.
Het voordeel is dat je dan niet gebonden bent aan de 1,44MB (althans zonder workarounds, weer extra werk), maar wel kan het weer problematisch worden dat Nero de HDD niet goed kan emuleren.

http://www.bootdisk.com
http://www.nu2.nu

Alvast bedankt!

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien een optie om win NT 4.0 te instaleren?

Zou ik wel flex vinden als dat kan want ik ben mijn bootdisks kwijt

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:11

Sick Nick

Drop the top!

Voor zover ik weet kan je hetzelfde alleen met een omweg ook al.
Booten met win98 cd, starten vanaf cd, dos met cdrom ondersteuning. En je bent klaar. Je kan dan alles van cd plukken wat je wilt hebben.

• DarkHelmet
Ik heb geen NT4 dus daar kan/doe ik niets mee.
Denk ook niet dat daar ruimte voor is naast een Ghost image.

Wel maak ik een aparte Win2K Pro bootCD met SP2 erin gesliptstreamt, en een Automated Deploy, zodat ie zichzelf automatisch installeerd.

Zat nog wel te denken aan automated setups draaien als windows geinstalleerd is. Van bijv. VIA4-IN-1, Detonators, WinZIP, WinRAR, Acrobat Reader, TweakUI.

Iemand een idee hoe je zoiets doet? Daar zijn toch ook tools voor van MS? Maar ik heb zoiets niet kunnen vinden.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:06
Kun je niet zo'n cd maken voor XP :?
Lijkt mij opzich wel handig

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

Plaats de (dos) clients erop voor Novell en/of windows NT, voor IPX en IP.

Daar gebruik ik nu een flop voor, maar da's toch lastig om alle drivers voor 10 soorten netwerkkaarten erop te krijgen :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik hou dit topic even in de gaten, klinkt wel interessant :)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
* memtest86 (linux boot) hoort er echt bij,
* easy recovery (ontrack) moet er op (leuk met veel DOS drivers bij het booten)
* NT password recovery progje (ook linux)
Het maken van zo'n disk kost meer tijd dan je ooit zult terugverdienen, dus veel plezier :)

• DarkHelmet
Crash-Override> Deze disk is niet direct bedoelt als bootCD om een OS Setup te draaien. Ik stop er alleen denk ik een ghost bij, of anders een zwik drivers & utils.

Boss> Ja ik heb van www.nu2.nu een Network driver disk gehaald, die ga ik erin verwerken.

robbb> Memtest voor DOS komt er zowiezo op. Weet jij toevallig of er al eentje is voor RIMM?
En het is volgens mij niet mogelijk om een Bootloader te maken om verschillende OS types te ondersteunen (Linux, PC-DOS, MS-DOS, NT). Althans dat wordt mij teveel gedoe, omdat dat als het kan handmatig moet, er is bij mijn weten geen tooltje wat voor jou sim-pel een menutje maakt.
Wat doet ease-recovery van Ontrack? www.ontrack.com?

Het geheel wordt dus Dos-Win98.
Plant er nu ook bij:
- CMOS PW Cracker
- NT(5) PW cracker/remover

En die disk maken zal idd wel wat tijd kosten, maar is gewoon leuk, leer je van enz. Ook voor me werk, er zullen vast meer mensen zo'n schijffie handig vinden.
Er komen dan 2 versies in omloop: lite versie op ISO en cd zelf.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:04

markvt

Peppi Cola

cmos backup/restore kan ook handig wezen

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• AlterEgo
  • Niet online
DarkHelmet,
op http://www.nu2.nu/bootcd/ wordt uitgelegd hoe je multi-OS bootceedees maakt. Menuutje wordt lastig denk ik.
DOS menuprogramma's (powermenu enzo) willen toch wel eens erg vervelend doen in combinatie met Dos-tool-software (crashen enzo).
Memtest86 voor DOS? Da's toch een Linux flop? RIMM: geen idee
Easy recovery (heette vroeger Tiramisu geloof ik): daarmee kun je bestanden terughalen van "beschadigde" harddisks. Eigenlijk wel een must op je CD.
P.S. een joekel van een smartdrv.exe (32 MB) scheelt veel tijd bij het Ghost-en

• DarkHelmet
...Menuutje wordt lastig denk ik...
Maar hoe kun je dan een multi-OS bootsysteem gebruiken vanaf een CD als je geen menu hebt? Volgens mij snap ik het gewoon niet zo :)
...DOS menuprogramma's (powermenu enzo) willen toch wel eens erg vervelend doen in combinatie met Dos-tool-software (crashen enzo)...
Nee ik maak niet echt DOS menu's, maar een Menu in de config.sys. Dat kan toch niet echt problemen opleveren of wel?
...Memtest86 voor DOS? Da's toch een Linux flop? RIMM: geen idee...
De enige memtest die ik ken is memtest.exe voor DOS.
...Easy recovery (heette vroeger Tiramisu geloof ik): daarmee kun je bestanden terughalen van "beschadigde" harddisks. Eigenlijk wel een must op je CD...
Is dit het enige échte programma voor data-recovery?
Hij moet natuurlijk dan compatible zijn met FAT, FAT32, NFS, NTFS (t/m XP), Linux (kan ff niet op naampje komen), etc.

Bedankt iig iedereen voor de feedback! :)

Verwijderd

De bootcd laad een image in, net als je normaal een image als bootable gedeelte vasn de cd gebruikt. Toevallig plaats je ook nog andere images op de cdrom.
De 1e bootimage laadt DiskEMU. diskEMU laadt een menu wat je laat kiezen uit welke image je wilt opstarten.

OM het geheel in werking te zien, download eens beta7 van Freedos (www.freedos.org, bovenaan t scherm).

22MB gezipt, ff unzippen en fikken (of met VMware direct testen door de iso te mounten als cdromdrive)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Make a Bootable Win2k SP1 CD:

1. Make a folder on your C: drive. Name it the same as that of your CDROM. Ex: W2PSEL_EN
2. Copy the Windows 2000 CD to the folder.
3. Download Service Pack 1 from here: http://download.microsoft.com/download/win2000platform/SP/SP1/NT5/EN-US/sp1network.exe

4. When download is done copy sp1network.exe to your C: drive.

5. Do a Start/run/C:\sp1network.exe -X:C:\SP1
Click OK at the screen where it displays "C:\SP1"
When it's done extracting click OK.
Do a Start/Run/C:\SP1\i386\update\update.exe -s:C:\W2PSEL_EN
When it's done it will say "Integrated install has completed successfully". Click OK.
If it does not say this then you have done something wrong.

6. Download CDRWIN from www.goldenhawk.com. Install CDRWIN.
7. Get the CD-ROM boot sector and CD Marker files from here: http://www.angelfire.com/de2/w2kcd/neededfiles.zip
8. Place the appropriate files from neededfiles.zip into the root directory of W2PSEL_EN.
Place CDROM_NT.5 into the root of the CD.
Place:
CDROM_IP.5 - If you are doing 2000 PRO then place this into the root.
CDROM_IS.5 - If you are doing 2000 SERVER then place this into the root.
CDROM_IA.5 - If you are doing 2000 ADVANCED SERVER then place this into the root.

9. The root of the directory should now contain only these files:

Autorun.inf
cdrom_iX.5
cdrom_nt.5
cdrom_sp.tst
read1st.txt
readme.doc
setup.exe

10. Open CDRWIN and choose the File Backup and Tools option
11. In the BACKUP/TOOL Operation Choose the Build an ISO9660 Image File
12. in FILE BACKUP List click the DIRECTORY button and choose the directory where you copied the
Windows 2000 CD. Click OK. Then click the ADD button. You should see the directory in the big box now.
13. Check the INCLUDE HIDDEN FILES,LONG FILENAMES(JOLIET),INCLUDE SYSTEM FILES,RECURSE SUBDIRECTORIES. Uncheck PRESERVE FULL FILE NAMES.
boxes.
14. For IMAGE FILENAME click the three dots at the right and choose a directory and a filename.

Then
click Save. You should see the pathname and the filename of your .ISO in the box.
15. Check the DISABLE VERSION NUMBERS box.
16. Click the ADVANCED OPTIONS button.
17. For Volume Label use the name of the original Windows 2000 CD. Ex: W2PSEL_EN
For Volume Set Name use the bame of the original Windows 2000 CD
Publisher Name: MICROSOFT CORPORATION
PREPARER NAME: MICROSOFT CORPORATION, ONE MICROSOFT WAY,

REDMOND WA 98052, (206) 882-8080
18. Choose the BOOTABLE DISC tab.
19. Check the MAKE BOOTABLE DISC box.
20. For MEDIA EMULATION CHOOSE Custom
21. For Image File name use the boot.bin from the neededfiles.zip.
22. For DEVELOPER NAME use MICROSOFT CORPORATION
23. For Load Sector Count use the number 4.
24. Click OK and then START.
25. When it's done open up any CDR burning program that supports .ISO's to burn your IMAGE to CD.

getrokken van http://www.speedcorp.net/guides/win2ktips/

werkt op elke windows 2000 of xp versie :)) mocht je een geripte cd hebben die niet meer bootable is. Of je wilt het zaakje voor wat anders gebruiken...kan uiteraard ook nog :)

https://discord.com/invite/tweakers

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:19

Nietzman

Woei!

Op zaterdag 08 december 2001 00:01 schreef redfoxert een heel stuk geblaat
het gaat hier meer over images en dergelijke
een geslipstreamde SP1 ( :? doe dan SP2 :? ) CD is niet zo nuttig... die moet je dan nog instaleren :)

enneuh:
werkt op elke windows 2000 of xp versie
Pass mij de link voor SP1 voor winXP us :)

• DarkHelmet
---**Allereerst, heb mijn firstpost ff geupdate**---

BBL the 2nd> bedankt voor de tip
bootemu krijg ik wel aan de praat mbv het voorbeeld op www.nu2.nu

Alleen lukte het mij niet met winimage een goede .ima te maken van Intels CPUID disk.
En met Linux bootdisks zal dit zeker ook nog wel problemen op kunnen leveren of niet?

Werkt dd.exe wel goed onder NT? Hij geeft namelijk een waarschuwing van 'blabla 16-bit blabla'. Geen zin/tijd om te testen, genoeg te doen dacht ik zo :)

En is het mogelijk om jo.sys (CD/HDD bootmenu) te verpakken in DiskEMU? Zodat je start met:
Boot CD-ROM or HDD?

bij kiezen CD-ROM:

*insert compleet menu Ghost, IBM DFT, MS-DOS etc.*

• DarkHelmet
Hmm, nog maar even de Koei (TM) op de CD erbij zetten op elke mogelijke manier :) }:O

En wat wel kan zijn pre-install disks voor al de verschillende Windows versies.
Win 98se, Win2K, WinXP

Maar ik denk dat ik toch voor elk van mijn PC's een aparte Automated Deploy CD maak van elk Win2k en XP.

En Ghosts zal ik toch meer gebruiken uiteindelijk.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Pass mij de link voor SP1 voor winXP us :)
Warez request, XP SP1 is nog beta :+ ;)

Verwijderd

jo.sys mag je toevoegen aan de image die je als eerste bootimage gaat gebruiken, oftewel aan de image die diskEMU laadt.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:19

Nietzman

Woei!

een ghost van een XP installatie op een 700 mb cdtje... succes :P

wachten op de betaalbare DVDbrander :) dan kan je pas leuk spelen met images van meerdere besturingssystemen

Verwijderd

Interessant dit. Ik heb ooit iets soortgelijks gemaakt op 1.44 MB floppy in de oude DOS-tijd.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DarkHelmet, heel veel succes.
Ik ben benieuwd, als je het af hebt laat dan wel ff weten hoe je alles hebt gedaan.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Interessant inderdaad, laat ons weten hoe het afloopt! :)

• AlterEgo
  • Niet online
DarkHelmet, het wordt een stoer project zo!
Wat eigenlijk ook erg handig is:
* een cmd-line virusscannner (F-prot ofzo);
* en een "grafische"explorer zoals NortonCommander of PcTools (beter nog: eentje die long filenames aankan).
*NTFSDOS; een DOS driver waarmee je (readonly voor de shareware versie) NFTS partities mee kan lezen.

Ik dacht aan een officieel menuprogramma, een menu.bat zal wel geen problemen opleveren. Easy Recory leest alles wat je opnoemt (Linux weet ik niet). Memtest voor Dos werkt vast ook prima.

Let erop dat je geplande bootdisk geen freeware-disk is..... *D Succes!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zou kijken of ERD Commander niet ook een optie is.
Met ERD Commander kun je NTFS partities lezen van NT/2K/XP en bestanden ervandaan kopieeren, services op 'manual' zetten als hij niet meer boot, crashende drivers vervangen en nog meer van die hulpjes bij Windows NT/2K/XP rampen.

Ik heb zelf een bootable cd ervan gemaakt op basis van Win2KSP2 zodat ik zelfs ATA100 support heb. Het zou mooi zijn als je er nog ruimte voor hebt, mijn image van de cd is maar 5 MB dus een erg groot probleem hoeft het denk ik niet te zijn.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Misschien een tip: maak een testpartitie aan (die active is uiteraard), en probeer daar op uit, en zet dan je finale versie op CD? Zo moet je niet altijd gaan klooien met CDRWS?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 21:41
Een goede memtester is docmem
Die gebruiken we ook vaak op de TD.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 11:49 schreef TD-er het volgende:
Een goede memtester is docmem
Die gebruiken we ook vaak op de TD.
Beter als http://www.teresaudio.com/memtest86/ ? :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 21:41
de laatste versi van memtest86 heb ik niet gebruikt, maar toen besloten was voor docmem (dat is al > 1 jaar geleden) was docmem verreweg de betere en in elk geval de snelste.

Memtest86 is in combinatie met Badram wel de mooiste oplossing wanneer je rot geheugen wilt gaan gebruiken onder linux.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 11:57 schreef TD-er het volgende:
de laatste versi van memtest86 heb ik niet gebruikt, maar toen besloten was voor docmem (dat is al > 1 jaar geleden) was docmem verreweg de betere en in elk geval de snelste.

Memtest86 is in combinatie met Badram wel de mooiste oplossing wanneer je rot geheugen wilt gaan gebruiken onder linux.
Dan ga ik die even uittesten! Bedankt voor de link.

Verwijderd

ik heb zelf een bootable cd gemaakt:
- werkt onder linux
- vanaf 386
- alle fat32/ntfs partities aanmount op /C /D /E etc.
- lange bestandsnamen ondersteuning
- met midnight commander (a la norton commander)
- recente virusscanners (uvscan en f-prot)
- scripting fdisk
- hardware analyse (pci, cpu, mem)
- DMA ondersteuning
- plaatst w9x-image in 3 minuten op lege hd incl partitionering
- stresstest (CPUburn)
etc.etc.etc. erg leuk project :9~

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Een RAM-drive maken is ook wel handig. Maak die drive dan wel Z: ipv de volgende beschikbare driveletter.
Op die manier kan je makkelijker images terug zetten van verschillende CD's. (ghost en command.com moeten dan natuurlijk op de RAM-drive.)

• I_stealth_I
  • Laatst online: 16-05 19:44

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op vrijdag 07 december 2001 14:49 schreef DarkHelmet het volgende:
Ben dus begonnen om een Ultimate BootCD (C) TM te maken.

- Auto Ghoster (automatisch terugplaatsen van een ghostfile die op de CD staat
Kan je hier wa meer over vertellen? Ik zoek namelijk zoiets voor mijn kennissen, want die zijn zo N00B! als het om computers gaat. Het terugzetten van een ghost kunnen ze al niet meer volgen.

/dev/null

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 14:22 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

Kan je hier wa meer over vertellen? Ik zoek namelijk zoiets voor mijn kennissen, want die zijn zo N00B! als het om computers gaat. Het terugzetten van een ghost kunnen ze al niet meer volgen.
Simpelweg een scriptje bouwen, kan met drive image pro ook.

Ik heb het anders gemaakt: backup op logische partitie, en een extra primaire partitie van 25MB, welke dos laadt en automatisch de backup terugzet.

Deze partitie is alleen te bereiken via pqboot32.exe/vxd (Partition Magic partitie-selectie-tool), welke opgestart wordt dmv een snelkoppeling op het buroblad van windows.

Alleen heb ik nu even niet de pro versie van Drive Image 5 bij de hand. Wel Drive Image 4.0 Pro nog.

De Ghost-executable voor dos is kleiner dan die van PQmagic, waardoor ie op een enkele diskette past.

• DarkHelmet
BootMagic ben ik niet zo'n fan van.

En het aantal gesuggereerde tools is nogal een verzameling.

In eerste instantie was deze CD voor thuis bedoeld of om mee te nemen naar pa of zus om onderhoud e/d uit te voeren.

Al te extreme CD hoeft ie ook niet te worden. Bijv. virusscanner is wel leuk enzo, maar aan virussen doe ik toch niet :P

Redden van gegevens is ook niet zo'n must, aangezien ik nogal erg paranoia backups maak (regelmatig in veelvoud op verschillende media)

Eigenlijk moet ik kijken of dit hele geintje wel voor de belangrijkste PC hier gaat werken: mijn workstation met een 3Ware Escalade 6400 kaart erin... :D

• AlterEgo
  • Niet online
Op zondag 09 december 2001 23:51 schreef DarkHelmet het volgende:
In eerste instantie was deze CD voor thuis bedoeld of om mee te nemen naar pa of zus om onderhoud e/d uit te voeren.

Al te extreme CD hoeft ie ook niet te worden. Bijv. virusscanner is wel leuk enzo, maar aan virussen doe ik toch niet :P

Redden van gegevens is ook niet zo'n must, aangezien ik nogal erg paranoia backups maak (regelmatig in veelvoud op verschillende media)
Denken je pa en zus net zo over backups maken en virussen ? :?

• DarkHelmet
Ja, na enige preken van mij... :P

Anders krijg ik al het gedoe over me heen als ze uiteindelijk spullen kwijt zijn: "die rotdingen kunnen ook niks bla bla"

• DarkHelmet
Kheb een selectie gemaakt van tools die ik nodig denk te hebben, EDR2000 komt er echter niet bij te staan, deze is zo afwijkend. Ik zie niet hoe ik deze met DiskEmu erbij kan schuiven....

Er komt eerst een simpele alpha, die is voor mijn tante zodat ze zelf een compleet schone installatie erop kan zetten.

Daarop ga ik dan verder uitbouwen.

• DarkHelmet
Wat ik me eigenlijk afvraag, of het niet mogelijk is ERD 2000 op een Windows 2000 CD erbij te zetten. Dus bootmenu:
- Windows 2000 setup
- ERD Commander 2000

Of is er geen mogelijkheid om Win2k bootable CD's te editen?

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 19:02

Scharnout

Meuk

Hej

Interresant topic zeg! Hoe staan de vorderingen en weet iemand een goede link voor een autoghost-scriptje onder XP? *D

And Bob's your uncle ...

• DarkHelmet
Kheb nu een bootcd met:

- CMOS Password cracker
- DOS (Smartdrv, CTmouse, eltorito etc)
- F-Prot
- Ghost
- Partition Magic
- IBM DFT, DM, FTOOL
- Maxtor PowerMax
- Memtest & Docmem

Liefst wil ik er ook nog ERD2000 en NT ChangePW erbij.
Maar deze zijn beide afwijkend van OS.
Iemand nog een ID hoe die erbij te krijgen? :?
Met diskEmu kan dit namelijk niet, die pakt alleen BootDisks van 1,44MB, en dat zijn ze niet allen....

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:31

[Jules]

Confusion in confusion

Hier staat iets over het maken van meerdere bootable images op een cd...

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 12:35 schreef [Jules] het volgende:
Hier staat iets over het maken van meerdere bootable images op een cd...
deze is handiger: www.nu2.nu

Dan bootcd of DiskEMU kiezen.

Heb dit van het weekend gedaan.

Je kunt een multibootcd maken.

Wat je doet:
in de root van de cd plaats je diskemu.cmd, diskemu1x.bin

Sorry voor de vage uitleg, maar hier gaat ie:
het bootbestand voor de ced wordt niet een enkele diskette-image van 1.44MB, maar een bestand genaamd loader.bin (zie www.nu2.nu diskEMU pagina).
Deze loader.bin is 2048 bytes groot, dus 4 sectoren van 512bytes (sector count:4 , bv in Nero -> Boot CD)

De Nero instellingen zijn dus:
type: BootCD
bootimage: no-emulation
bootfile: loader.bin
sector load: 07C:00h ofzo
sector count: 4

wat er gebeurt:
loader.bin wordt geboot als je van cd start.
loader.bin zoekt diskemu1x.bin op in de root van je cd.
diskemu1x.bin wordt geladen, en het batchbestand/menu genaamd diskemu.cmd wordt uitgevoerd.
Hier kun je kiezen welke 1.44MB of 2.88MB image/bootdisk je wilt laden.

Als je het in werking wilt zien:
Download eens het volgende ZIP-bestand en brandt de ISO als cdrom:
http://www.ibiblio.org/pub/micro/pc-stuff/freedos/files/distributions/beta7/bootCD/

Of bekijk anders eens mbv DaemonTools (iso-file mounten als cdrom) de inhoud van diskemu.cmd in de root van de iso-file.

vb:
loader.bin -> diskemu1x.bin -> menufile ->

goto begin
rem diskemu.cmd
:begin
print Bootmenu. Maak uw keuze:
print ""
print 1) laadt msdos 6.22
print 2) Windows 98 bootdisk
print 3) Windows 95 bootdisk
print 4) MSDOS Netwerk bootdisk
print 5) Partition Magic 7.0
print 6) Ghost backup terugzetten
getkey
onkey 1 run dos622.img
onkey 2 run win98.ima
onkey 3 run win95osr2.dsk
onkey 4 run tcpip.img
onkey 5 run pm7pro2.bak
onkey 6 run restore.ima
rem What if invalid key: return to menu after screen wipe.
cls
goto begin

Zoiets dus als multibootmenu.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik ben hem aan het downen! werkt ie echt goed? ik wil namelijk testen of me 2e cdrom nog leeft in dos, maar aangezien ik laast me dode diskettedrive eruit gehaald heb :( moest ik dus zoeken naar een alternatief (boot cd) :) dus kwam ik je/dit topic tegen, kan ik met jou boot ding naar dos? inc cdrom drivers enzo?

• Smirnoff
  • Laatst online: 02-05 09:00
Als je hem af hebt zie ik hem graag verschijnen iig de URL ;)

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn