Subzero 4G Tweaking????

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 08:09

henri8096

BIM is not a software!

Topicstarter
Een grote struikelblok van peltier koeling is condens!
De subzero 4G heeft hier geen last van, want de peltier wordt geregeld door de grote zwarte PCI kaart die erbij geleverd wordt.

De peltier op deze unit is echter niet zo zwaar, (76Watt). :( :(
Ik heb met de gedachte zitten spelen om hier een zwaardere peltier op te zetten.
(een 100Watt of zo). :*)
Thermaltake is niet zo makkelijk met informatie. (krijg meestal weinig tot geen reactie).
Heeft iemand hier ideeen over of ervaringen mee, post het dan aub in dit topic.
Heeft iemand suggesties, over eventuele problemen etc. . . . . :? :?

:X Is het uberhaupt mogelijk de subzero 4G te tweaken? :X

(Meer info over subzero 4G op www.thermaltake.com)

Het doel van deze post is dus zoveel mogelijk info over 4G tweaking.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
is een review van geweest op www.casejunkies.com

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Ja dat is heel mooi, maar dat vroeg hij niet. Of is dat een review met een andere peltier dan standaard :? ?

De TS vraagt dus info om er een zwaardere peltier op te zetten.

On-topic: Sorry ik heb geen ervaring met die dingen, maar waarom zou je die controlekaart gebruiken ?

301SQN

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

henri8096 schreef op 13 november 2003 @ 12:29:
Een grote struikelblok van peltier koeling is condens!
De subzero 4G heeft hier geen last van, want de peltier wordt geregeld door de grote zwarte PCI kaart die erbij geleverd wordt.

De peltier op deze unit is echter niet zo zwaar, (76Watt). :( :(
Ik heb met de gedachte zitten spelen om hier een zwaardere peltier op te zetten.
(een 100Watt of zo). :*)
Thermaltake is niet zo makkelijk met informatie. (krijg meestal weinig tot geen reactie).
Heeft iemand hier ideeen over of ervaringen mee, post het dan aub in dit topic.
Heeft iemand suggesties, over eventuele problemen etc. . . . . :? :?

:X Is het uberhaupt mogelijk de subzero 4G te tweaken? :X

(Meer info over subzero 4G op www.thermaltake.com)

Heb ik al eens eerder een heel verhaal over gehouden.
Ten eerste: een peltier met lucht koelen gaat erg moeilijk, alleen bij lichte peltiers, maar dan heb je bijna geen koeling meer, en bij zware peltiers kan de lucht de warmte niet zo snel afvoeren en dus wordt de peltier ook warme. Waardoor het helemaal niet meer werkt. Dus als je hier een zwaardere op zet blijft de performance waarschijnlijk gelijk, of daalt zelfs.
Ten tweede: de voeding komt via die controle kaart. Waarschijnlijk zit daar wel een of andere overbelastigs beveiliging op, dus als je er een zwaardere op zet zal dat waarschijnlijk niet een werken.

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
henri8096 schreef op 13 november 2003 @ 12:29:
vandaar mijn reply

back on topic

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

Topicstarter
geforceddq schreef op 13 november 2003 @ 15:47:
[...]

On-topic: Sorry ik heb geen ervaring met die dingen, maar waarom zou je die controlekaart gebruiken ?
De controle kaart zorgt ervoor dat de cpu niet bevriest.
(bv. buiten is het 2 graden, binnen 25 --> je raam condenseert.)

Dit wil je dus NIET!! bij je cpu.

Dit is wel tegen te gaan maar daarvoor moet je de CPU isoleren (inpakken).
Ik weet niet of je dit wel eens gezien hebt, is ongeveer vergelijkbaar aan hoe je een cpu moet inpakken voor een vapochill kast.

En EERLIJK gezegd: 8)7 Heb ik weinig zin in! 8)7

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Of je koopt een "echte" Peltier van 175W of zo... in combi met een Water setje. Ik snap nog steeds niet waarom Tt met zoiets gaars op de proppen is gekomen als die Subzero 4G dus... en dan ook nog met Luchtkoeling erbij. En daar aprox. 100 euro voor vragen. Schandalig ;)

En nee ik zou niet weten of het zou kunnen, gewoon proberen, daar ben je immers een "tweaker" voor niet waar :P . En idd je hebt er niet veel aan want als je een te dikke Pelt. onder gooit, dan kan je luchtkoelertje het lang niet bijbenen zeg maar. En idd, als je zo hoog gaat komt ook idd het probleem condens om de hoek kijken.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen waar ik een peltier kan kopen dan???
Ik heb nm. geen idee. :?
Ennuh, wat kosten die dingen???

• 418O2
  • Laatst online: 17:06
met peltier's werken is vrij kostbaar. Je bent sowieso vrij veel kwijt voor je waterkoelingsset ( je moet een GOEDE hebben, want peltiers geven veel warmte af) en een Peltier is ook niet goedkoop.

EN er komt nog een voeding bij op, want je kan de meeste >100watt pelt's niet op je reguliere voeding aansluiten omdat ze 24v vragen (soms minder, maar iig meer dan je pc voeding levert.)

Kijk daarvoor even in de FAQ.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik denk niet dat dit gaat werken... Je peltier van 100 watt (nog veeeel te weinig voor een moderne cpu) zal veel meer stroom trekken als dat elementje van 76 watt dus zal waarschijnlijk die grote zwarte pci kaart het niet meer kunnen trekken.

Wat deze doet is volgensmij het voltage aanpassen zodra het warmer of kouder wordt. Als je een peltier kan vinden die zwaarder is en maar op hetzelfde voltage werkt dan zou dit nog te doen zijn. MAAR je peltier zal wel een hoger amperage willen hebben wat de kaart waarschijnlijk gewoon niet zal trekken. Ook zal je voeding van je PC het niet meer aankunnen dus zal je er een losse voeding bij moeten hangen..

Moraal van het verhaal: Mission virtually impossible...

Verder denk ik dat je nog ff verder in het peltier verhaal moet gaan duiken..

kijk:
hier
of
hier

[ Voor 16% gewijzigd door Apen-nootjes op 14-11-2003 08:49 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

henri8096, zie de tips die hier in het topic gegeven zijn, de search binnen DOC en de DOC faq bij het gedeelte over Peltiers. Er staat genoeg info over in om je voorlopig wegwijs te maken, en uit te zoeken wat de plus- en minpunten zijn evenals prijzen (ook in de T.net Pricewatch te vinden). Voortaan even wat meer vooronderzoek doen voordat je een topic opent dus :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.