Toon posts:

computer gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem het gaat hier om een ecs k7som, deze plank heeft een cpu onboard, gisteren wou ik de pc aan zetten en ik hoorde alleen nog maar een fluitend geluidje uit de voeding, dus ik denk voeding kapot. er een a-open 300w voeding achter gedaan uit mijn eigen pc. en weer dat vluitenden geluidje. wat kan dit zijn

ik denk zelf dat de plank r.i.p is maar zeker weten doe ik het niet
help me ;(

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Ik neem aan dat je dit al hebt gevonden ? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter Kijk er even na dan kom je een heel end met het oplosse van je probleem. Veel s6 ermee....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het doorgelezen ja, ik heb hem ook al helemaal kaal geprobeert op te starten met alleen geheugen er in de cpu zit er op gesoldeert dus maar dan nog helemaal niets
under-world schreef op 12 november 2003 @ 20:41:
Ik neem aan dat je dit al hebt gevonden ? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter Kijk er even na dan kom je een heel end met het oplosse van je probleem. Veel s6 ermee....

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:24
Fluitend geluidje? Bedoel je een piep? :?

tvw

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Dan is waarschijnlijk je mobo of je cpu kapot. Het kan echter ook nog je Ram zijn. Misschien kun je je Ram checken in een ander systeem om te kijken of het reepje nog okay is. Kijk ook eens onder een halogeenlampje of goede schemerlamp zonder kap of je op het moederbord iets vreemds kan ontdekken. Denk hierbij aan bolle condesatoren en bruine brandplekjes. Loop het hele circuit even na en/of haal je moederbord uit de kast. Voordat je hem eventueel vervangt kan dit nog de moeite waard zijn...

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
• interpunctie
• spelling
FAQ
• reset je bios (ivm eventuele overclock instellingen)
• controleer je RAM met memtest86 in een andere bak
• check je hardware (mobo voor bad caps, cpu nog goed, kaarten goed erin, etc)
• boot kaal (dus alleen mobo+mem+proc+psu)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan alles kaal mijn eigen geheugen er in, testen met memtest gaat niet wand ik hoor alleen een keer dat geluidtje verder doet hij helemaal niets

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het was dan ook de bedoeling dat je het geheugen in een andere machine zou testen. Ik neem aan dat het geheugen niet op het mobo zit gesoldeerd, of toch?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb thuis 2 machines een 2400+ een deze duron 1000 nu heb ik het geheugen uit de 2400+ gehaald en in de duron gedaan geen reseltaat

Verwijderd

kijk eens goed of er geen kapotte cndensatoren te bekennen zijn.
Bolstaan is al genoeg dat ze kapot zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 18:37:
ik heb thuis 2 machines een 2400+ een deze duron 1000 nu heb ik het geheugen uit de 2400+ gehaald en in de duron gedaan geen reseltaat
Druk die duron dan eens op de 2400 bak, en wat is een onboard CPU nou weer, dr zit toch gewoon een socket A op een ECS K7SOM, dus de proc kun je er toch af halen?
Als die het dan doet is je mobo stuk, doet ie het niet, ja dan is je mobo stuk of je processor

Verwijderd

Topicstarter
nee deze niet hier zit de cpu op de plank gesoldeerd
maar ik heb hem terug gedaan en onder garantie een nieuwe gekregen.

Verwijderd

als je een sissend/fluitend geluid uit je voeding hoort komen en ja bak gaat niet meer aan, is het 99% je voeding die brak is. Effe nieuwe kopuh dus.....

Verwijderd

Hij had er een andere voeding ingedaan, en weer dat fluiten....

Dus ik denk wel dat het aan je mobo zal liggen :)
Pagina: 1