Toon posts:

KD 269 Eindversterker op sony receiver?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.069 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik zat op www.conrad.nl te kijken voor een eindversterker.
veel keus is er niet maar mijn ogen vielen eigenlijk gelijk op de KODA KD 269
vanwege de prijs, uiterlijk en redelijk goede prestaties wat ik over deze versterker heb gelezen.

http://www1.nl.conrad.com...L&p_init_ipc=X&~cookies=1

Nou mijn volgende vraag.

Ik heb een SONY STR-DE685 DTS versterker.
kan de eindversterker hierop worden aangesloten en kan ik daarmee dan me FRONT speakers versterker? met behulp van deze KODA eindversterker?

Alvast Bedankt!!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Alleen als je pre outs hebt (denk het niet).

Verwijderd

Topicstarter
Jag schreef op 12 november 2003 @ 18:33:
Alleen als je pre outs hebt (denk het niet).
pre outs?
Waarom zou het anders niet kunnen dan? het is volgens mij toch gewoon een kwestie van verlenging?

Verwijderd

Je wil de voorversteker/ decoder gebruiken van je huidige versterker. Dit is een linelevel signaal die moet je aan de Koda eindversterker voeren.

Verwijderd

Topicstarter
oke dus het is wel mogelijk?
welke uitgang moet ik dan van me sony receiver naar de eindversterker brengen?
volgens mij heb ik geen OUT's die een signaal afgeven

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 19:57:
[...]

pre outs?
Waarom zou het anders niet kunnen dan? het is volgens mij toch gewoon een kwestie van verlenging?
Jag hier: nee, het is niet gewoon een kwestie van verlengen. Je moet die eindversterker (want dat zal het zijn), aan de pre outs hangen. De pre out is een uitgang waarvan het volume meeloopt met de rest en de volumeknop zeg maar.

O ja, en jezelf quoten na 3 minuten is niet nodig ;).

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 12-11-2003 22:05 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn fout :) ik klikt ivp op de edit knop op het quote knopje.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 22:07:
Hij is al weg.

Maar heb je nou pre outs op je receiver zitten?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 22:07:
Mijn Sony STR-DE685 heeft geen PRE-OUT?
dat bevestigd als het ware al dat de bovengenoemde eindversterker hier niet op kan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 22:13:
[...]

Mijn Sony STR-DE685 heeft geen PRE-OUT?
dat bevestigd als het ware al dat de bovengenoemde eindversterker hier niet op kan?
alleen een subwoofer preout maar daar heb ik waarschijnlijk niets aan

http://www.kieskeurig.nl/...h1/Sony%20STR%20DE685.htm
Hier wat specs van de receiver.
Ik zie wel dat hij 1 audio uit heeft.?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
kick << Is het niet mogelijk dat ik het op een andere manier aansluit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 14:18:
kick << Is het niet mogelijk dat ik het op een andere manier aansluit?
Ik wil niet lullig overkomen maar waarom wil je die eindtrap eraan hangen. Als ik me niet vergis levert die eindtrap ongeveer net zoveel vermogen als die van de sony.
maar goed er zit op die sony 1 uitgang in de vorm van een spdif aansluiting. Je zou kunnen proberen om het spdif signaal via een dac analoog te maken en dit signaal aan de koda te voeren. Maar dan nog zal dit voor veel geld je geluid niet echt verbeteren.

Verwijderd

Topicstarter
Oke je komt niet lullig over. Mijn AV receiver zit namelijk al vol met speakers.
Ik dacht deze daarom uittebreiden met een eindversterker waar ik weer twee speakers op kan zetten.
Maar even terug naar het woordje DAC wat houdt dat precies in? ben ik dan veel geld kwijt?
het is toch een kwestie van SPDIF naar TULP?
Er zit inderdaad een DIGITAL aansluiting op en de einigste uitgang is MD/TAPE OUT
de rest is allemaal IN

Maar zou dat genoeg zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 14:54 ]

• Jag

Jag

Nee, daar heb je niets aan. Die MD/Tape out wordt het volume niet van geregeld. Hij stuurt gewoon door wat je als bron geselecteerd hebt. Gewoon altijd op zijn allerhardst zeg maar.

Verwijderd

Helaas het kan niet.

Je hebt geen pre-outs op je versterker dus kan het gewoon weg niet. Een eventuele SPdif naar analoog omzettten zou ik niet aan beginnen (dat doet een DAC dus, van een digitaal signaal een analoog signaal maken, en ja deze zijn duur).

Maar leg nou eens goed uit waarom je het zo graag wilt, misschien hebben we wel een betere oplossing voor je. :)

Verwijderd

Als je gewoon meer speakers wilt aansluiten dan kan dat toch gewoon.
Als je bv nog een setje speakers wilt in bv de badkamer dan hang je daar een setje speakers en zet er een L-pad tussen en sluit ze parallel aan op de speakeruitgang. of is hiermee je probleem nog niet opgelost. Ik geloof namelijk dat die sony echt wel 4 ohm aan kan.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb een 5.1 Opstelling en TWEE large JBL front speakers.
Nou is het zo dat ik nog een paar JBL speakers heb deze wel ik ook als front laten spelen.
Als ik de volume van me versterker zodanig hard zet 70 dan begint het licht van mijn versterker wegtetrekken dus het licht gaat dimmen.
Nu heb ik veel al geprobeerd maar 4 speakers op de front poort is lastig. Dat is dus mijn bedoeling. Zonde van mn paar JBL zuilspeakers.
Dus vandaar dit topic ook. ik dacht namelijk dat je gewoon via de tulp manier Tape/MD output geluid kon overbrengen naar de eindversterker (dus niet de SPDIF uitgang)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ook gewoon mn Hoofdtelefoonaansluiting <> tulp in de eindversterker stoppen. Dan heb je ook regelbaar geluid.

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 15:38:
Ik kan ook gewoon mn Hoofdtelefoonaansluiting <> tulp in de eindversterker stoppen. Dan heb je ook regelbaar geluid.
O ja, dat is een scherpe, dat kan idd wel, had ik niet aan gedacht. Dat volume loopt wel mee met de hoofdvolumeknop waarschijnlijk.

Waarom wil je trouwens 4 front speakers? Gewoon zoveel mogelijk geluid ofzo :P ?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mijn versterker (niet de eerste de beste) schakelt de speakers uit als er een jackplug in de headphone uitgang wordt gestoken... Dus ik betwijfel of dat bij jou wel werkt...

• Jag

Jag

Mijnes niet, maar dat is idd wel iets om even uit te proberen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

niet handig dat ie ze niet uitschakelt... Zit je met je mooie koptelefoon in een bak herrie van je speakers... ken je net zo goed je koptelefoon afzetten he :P

Verwijderd

dat heeft er niet zoveel mee te maken, op mijn versterker kan ik handmatig kiezen voor a, b, a+b of geen speakers.

kan in een geval zoals dit dus wel makkelijk zijn, en als ik bijvoorbeeld aan het opnemen ben op mn laptop vanaf een bron via mn versterker is het makkelijk als ik geluid via de preout kan laten met de de b speakers ingeschakeld (niks opaangesloten maar de inschakeling is gekoppeld aan het functioneren van de preout) en tegelijkertijd ook geluid heb via mn hoofdtelefoon om te luisteren (ik neem vaker snachts op zodoende)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ook A en B kiezen maar ik heb het geprobeerd. en het geluid is nog te horen op de speakers als ik een koptelefoon aansluit.
:) Dus ik kan wel een eindversterker aansluiten
En waarom 4 boxxen? Het lijkt me mooi... + het is zonde om een paar maar te laten wegrotten... ik wil ze ook niet wegdoen :S dus maar een oplossing wat een beetje extra geld kost, dat maakt niet zo heel veel uit.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, dan kan het waarschijnlijk wel... Vraag me alleen af of het voltage van de headphone uitgang genoeg is om de versterker aan te sturen... Dacht me te kunnen herinneren dat een headphone aansluiting maar 0,5 volt uitstuurt, en een line in/uitgang rond de 3 volt...?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:20
Test die hoofdtelefoonuitgang wel eerst even met een andere losse versterker ofzo. Die uitgang moet namelijk wel van dusdanige goeie kwaliteit zijn dat die extra speakers nog wat toevoegen, en niet dat ie het laag af gaat kappen of dat dat rommelig wordt. Want dat gaat gewoon storen.

Een eventuele andere optie is zo'n lijnverzwakker. Die maakt van een high level output een low level output welke je dan weer in de eindversterker kunt steken. Alleen die apparaatjes (heb er persoonlijk geen ervaring mee overigens) werken tot max 20 ~25 W dacht ik (is vrij veel hoor als je er gewoon een speaker aan hebt hangen, maar ik weet dus niet hoe dat werkt met deze dingen). Alleen dan moet je dus 2 eindversterkers halen (4 speakers).
Maar nogmaal voor de duidelijkheid, ik heb totaal geen ervaring met dit soort apparaatjes, heb ze enkel hier en daar zien liggen bij electro zaken voor een gulden of 25. Geen idee hoe mooi of goed het werkt, enkel dat ze van een high level een low level maken.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op 13 november 2003 @ 16:46:
Nouja, dan kan het waarschijnlijk wel... Vraag me alleen af of het voltage van de headphone uitgang genoeg is om de versterker aan te sturen... Dacht me te kunnen herinneren dat een headphone aansluiting maar 0,5 volt uitstuurt, en een line in/uitgang rond de 3 volt...?
Het ene probleem na het andere.
Kan je het ergens opzoeken?
want dat staat volgens mij niet in het boekje.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, denk inderdaad niet dat je dat kunt opzoeken... Je kan het wel meten met een multimeter...
Je zou trouwens ook gewoon die tape/md out kunnen gebruiken en daar een aparte volumeregeling tussen kunnen maken of eventueel het volume van die speakers te regelen...

En met zo'n "lijnverzwakker" zou je natuurlijk ook een 4 kanaals versterker aan kunnen sturen...

Verwijderd

Topicstarter
Oke goede tip ik zal op research gaan naar het "lijnverzwakker systeem" vraag me af of conrad zo iets heeft liggen.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32

JWO

is het niet mogelijk om zelf pre-out's te modden ? dus het punt pakken voor de eindtrap van de sony ?

Verwijderd

Topicstarter
JWO schreef op 13 november 2003 @ 18:18:
is het niet mogelijk om zelf pre-out's te modden ? dus het punt pakken voor de eindtrap van de sony ?
Hier snap ik ff niets van. Zelf een pre-out modden? ik zou niet weten hoe?
De enigste mogelijke uitgangen die ik heb in mn AV Receiver zijn TAPE/MD OUT

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 19:00:
[...]

Hier snap ik ff niets van. Zelf een pre-out modden? ik zou niet weten hoe?
De enigste mogelijke uitgangen die ik heb in mn AV Receiver zijn TAPE/MD OUT
Hij bedoelt je Sony openbreken, linelevel-signaal achter de volumeregeling wegplukken en dat aan een set extra rca-connectoren op de achterplaat bevestigen. Dus gewoon zelf de pre-outs maken. Ik zou dat niet aanraden, maar is zeker wel mogelijk.

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 07:14
Met die lijnverzwakker heb ik van een kennis goede ervaring. Deze heeft een nette stereo-set en daarop via een lijn-verzwakker een sony 780 aan hangen voor de fronts. Werkt prima! En voor HT een goed genoeg geluid. Want let wel op dat je signaal 2 maal door een eindversterker gaat.

Zin.

• Jag

Jag

Dat heb je met de koptelefoon uitgang denk ik ook, maar daar zou ik me niet zo druk over maken eigenlijk :).

Ik zou trouwens niet moeilijk doen met lijn verzwakkers en gewoon die koptelefoon uitgang gebruiken. Wat voor meerwaarde biedt die lijn verzwakker?

Verwijderd

Topicstarter
Geen lelijk voorkantje. Zoals al eerder gezegd het aantal volt dat er door heen wil.
Maar ik heb al een aardig idee over een lijnverzwakker het één en andere gelezen.
Nou kan ik deze lijnverzwakker gewoon bevestiggen op mijn Tape/Md Output? en gewoon een CDtje afspelen en daarvan verwachten dat het geluid ook naar de eindversterker gaat?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:20
De lijn verzwakker moet juist op je gewone luidspreker uitgang, niet op je tape out ;). Maar probeer het eerst eens of je koptelefoon uitgang een fatsoenlijk geluid geeft, dat ding geeft namelijk hetzelfde effect.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op 13 november 2003 @ 21:48:
De lijn verzwakker moet juist op je gewone luidspreker uitgang, niet op je tape out ;). Maar probeer het eerst eens of je koptelefoon uitgang een fatsoenlijk geluid geeft, dat ding geeft namelijk hetzelfde effect.
Het geeft vrij normaal geluid maar volgens mij trekt hij niet vol vermogen.
beetje brom niet dat ik ooit voluit draai, maar het moet te doen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Professionele Lijnverzwakker voor het aanpassen van het luidsprekeruitgangs-signaal van bijvoorbeeld uw autoradio naar een niveau dat geschikt is voor de lijningang van uw versterker. Voorzien van regelbare demping. Aluminium behuizing. Zeer eenvouding te monteren.

http://www.dil.nl/NL/details.asp?artcode=BN202116

Ik dacht juist dat het gewoon een kastje tussen de receiver en de eindversterker was.

je kunt wel een lijnverzwakker kopen. deze zwakt het signaal af zodat je een phono-ingang kunt gebruiken voor je computer. dit apparaat werkt doet precies het tegenovergestelde van wat een voorversterker doet. de lijnverzwakker kun je zelf maken of kopen bij de c*****.
succes!

Als het CONRAD is? Daar heb ik al gekeken maar ik heb niets gevonden?
Misschien heb ik een 3de of 4de oog nodig :S ? iemand alvast bedankt.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 21:55 ]

Verwijderd

MikeyMan schreef op 13 november 2003 @ 16:46:
Ik Hem men Headphone uitgang van men sony voorversterker aan men sphynx eindtrap hangen (Voor wat meer power >:) ). Hij kan genoeg signaal leveren om de eindtrap aan te sturen, dus dit moet wel lukken in dit geval. Als je boxen op de sony samen spelen met de headphone kan het wel zijn dat ze heel hard spelen om die eindtrap aan te sturen, ingang eindtrap gaat dus mee met de volumeknop. Heb ik geen last van.

Je kan bij mij ook zien waneer hij clipt, ook wel handig :9

Btw. heb je er al eens aan gedacht dat een eindtrap lawaai kan maken?
Heb ik me ook wel aan verpakt, weet niet hoedat met deze zit mr die van mij blaast redelijk was lucht en muziek... _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Joh dus er zijn meer mensen met deze vage ideeen om de headphone te gebruiken. :)
En nu ik je korte review(mening) heb gelezen, wil mn M00d weer de goede kant uitgaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag naar de stad geweest in Den Haag en ik heb een lijnversterker gevonden bij een electrozaakje en hij zei dat het specifiek voor auto radio's was. Oke uiteindelijk was hij het er mee eens dat het ook thuis kon. Heeft hij het daar voor me aangezet op een willekeurige versterker en zodra je volume over de helft komt onstond er een akelige brom.
Ik heb gekeken wat voor set het was en het Was AKAI met JVC 2 weg speakers.
hij zei dat ik dat waarschijnlijk thuis niet zal hebben maar voordat ik het aanschaf wil ik eerst mn eindversterker uiteraard en ik wil weten van jullie of het idd beter geluid zal geven thuis dat kunnen jullie natuurlijk nooit weten. Daarom je mening?

• Jag

Jag

Mijn god wat een gedoe allemaal. Hang die amp nou gewoon aan de headphone uit. Mocht je de amp niet op full power krijgen, kan je altijd nog aan de slag met lijn verzwakkers. Je zou desnoods nog kunnen letten op de input sensitivity van de amp die je gaat kopen (dat is de spanning op de ingang waarbij de amp vol vermogen levert).
Pagina: 1