Vraagje, Ik ga mn oude comp vervangen voor een nieuwe.Alleen wil ik wat foto,s en programma's van mn oude computer op mn nieuwe krijgen.Wat is de makkelijkste manier om dit te doen.Ik ben namelijk een leek op dit gebied
Iets meer info zou geen overbodige luze zijn.
Heb je een CD brander?
Heb je een netwerk kaart in beide PCs?
Heb je genoeg kennis on je oude schijf tijdelijk te slaven naast je nieuwe schijf?
Als er geen netwerk kaart in een of beide PCs zitten, heeft die oude PC USB poorten?
Wat heb je tot nog toe gevonden hier op GoT?
Wat vond je op Google?
Heb je een CD brander?
Heb je een netwerk kaart in beide PCs?
Heb je genoeg kennis on je oude schijf tijdelijk te slaven naast je nieuwe schijf?
Als er geen netwerk kaart in een of beide PCs zitten, heeft die oude PC USB poorten?
Wat heb je tot nog toe gevonden hier op GoT?
Wat vond je op Google?
<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>
Device manager, je vergeet natuurlijk te vragen of hij een parallele poort heeft of een seriele, daar kan je nl nog een nulmodem mee maken. Heb heel wat data overgepompt van mijn oiude pc'tje naar mijn nieuwe op die manier!
Mijn oude computer heeft geen cd brander en ik heb wel een netwerkkaart van Zeelandnet die zou ook in mn nieuwe computer moeten komen.Ik heb op mn oude computer wel een usb poort.Enne die harde schijf overzetten heb ik nog nooit gedaan.Ik wou maar niet teveel klooien met die nieuwe als ik er niks van weet.
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 14:42:
Mijn oude computer heeft geen cd brander en ik heb wel een netwerkkaart van Zeelandnet die zou ook in mn nieuwe computer moeten komen.Ik heb op mn oude computer wel een usb poort.Enne die harde schijf overzetten heb ik nog nooit gedaan.Ik wou maar niet teveel klooien met die nieuwe als ik er niks van weet.

Die eerste zit op je moederbord, en die laatste zet je op je harddisk waar windows van boot... Op die middelste kan je dus gewoon je andere harddisk hangen, slave dus.. (Wel errug beginnersstuff, lees eens wat FAQs en dergelijken!)
Als je er zelf niet al te veel van weet, vraag het even bij de winkel waar je je nieuwe pc koopt. ALs jij daar voor veel geld aan apparatuur koopt, willen ze vast wel eventjes je oude HD daar in hangen en wat data overpompen.
Als je het tenminste bij een eerlijke computerwinkel koopt en niet bij een Megapool-dozenschuiver.
Anders: er zijn van die speciale usb-netwerksetjes. Gewoon een kabel met twee standaard USB stekkers er aan. Die hang je tussen de twee computers en overpompen maar.
Verder is dit niet echt GoT niveau en zal deze draad (begrijpelijk) wel snel dichtgegooid worden, maar hopelijk heb je iets aan bovenstaande opmerkingen...
Als je het tenminste bij een eerlijke computerwinkel koopt en niet bij een Megapool-dozenschuiver.
Anders: er zijn van die speciale usb-netwerksetjes. Gewoon een kabel met twee standaard USB stekkers er aan. Die hang je tussen de twee computers en overpompen maar.
Verder is dit niet echt GoT niveau en zal deze draad (begrijpelijk) wel snel dichtgegooid worden, maar hopelijk heb je iets aan bovenstaande opmerkingen...
[ Voor 14% gewijzigd door dreamscape op 12-11-2003 14:49 ]
Punctuality is the politeness of kings
Als je een USB poort hebt kun je het eventueel met een USB stick overzetten van pak en beet 256 mb ofzo, ben je natuurlijk wel even bezig maar heb je voor de rest niks geen gekloot met computer overschroeven enzo
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Thnx Dreamscape, daar heb ik wat aan.Gewoon ff een kabeltje halen dus.Enne sorry voor het lage niveau, ik wist niet dat sommige zich hier te goed voor voelden.
Gr.
Gr.
't is natuurlijk niet erg dat je op GoT komt voor een vraagje, maar tzou wel leuk zijn als je even:Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 14:51:
Thnx Dreamscape, daar heb ik wat aan.Gewoon ff een kabeltje halen dus.Enne sorry voor het lage niveau, ik wist niet dat sommige zich hier te goed voor voelden.
Gr.
http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Door zou willen lezen:
Anyways, veel plezier op GoT, en met dat nieuwe kastjeProbeer het eerst zelf op te lossen. (Google, handleidingen en een gezond verstand zijn goede hulpmiddelen.)
Op Gathering of Tweakers wordt van je verwacht dat je enige basiskennis van computers hebt. Maar wat nog belangrijker is, is dat je zelf in elk geval probeert zelf een antwoord op je vraag te vinden. Lukt dit niet dan kun je een topic openen. In het topic vermeldt je dan wat je allemaal al hebt geprobeerd. Een topicstart maak je altijd zo uitgebreid mogelijk, zodat mensen je kunnen helpen zonder eerst 10 vragen te moeten stellen.
Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()