Niet echt een probleem, maar meer aanzet voor een bepaalde aanpak/discussie. Mijn doel is het volgende : ik wil een image via internet beschikbaar stellen dat altijd even groot is in centimeters, ongeacht de resolutie/beeldgrootte/etc. Je hebt bijvoorbeeld een image van een lineaal van 10cm, die moet op elk scherm, op elke resolutie, 10 cm zijn. In principe wil ik dat dat weergeven zo automatisch mogelijk verloopt (zo weinig mogelijk user input).
Een van de punten waar je dan tegenaan loopt, is dat je bijvoorbeeld de monitorgrootte niet kan uitlezen. Ik vraag me dan ook af of er bepaalde trucs zijn om een exacte afmeting 'af te dwingen'.
Het gaat me niet zozeer om de technische uitwerking, maar meer om het idee erachter. Factoren waar ik nu rekening mee houd zijn :
1. resolutie
2. schermgrootte
3. dpi
Zijn er wellicht meer zaken waar ik rekening mee dien te houden, of andere? Iemand een kijk op hoe je dit het beste kan aanpakken, of zit ik vast aan de richting resolutie/schermgrootte/dpi?
Een van de punten waar je dan tegenaan loopt, is dat je bijvoorbeeld de monitorgrootte niet kan uitlezen. Ik vraag me dan ook af of er bepaalde trucs zijn om een exacte afmeting 'af te dwingen'.
Het gaat me niet zozeer om de technische uitwerking, maar meer om het idee erachter. Factoren waar ik nu rekening mee houd zijn :
1. resolutie
2. schermgrootte
3. dpi
Zijn er wellicht meer zaken waar ik rekening mee dien te houden, of andere? Iemand een kijk op hoe je dit het beste kan aanpakken, of zit ik vast aan de richting resolutie/schermgrootte/dpi?