[ZM80HP] voldoende ruimte voor koelblokken op geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:37
Ik heb een Radeon 9700pro, en heb ook nog een Zallman ZM80HP koelblok liggen dat ik wil monteren.
Omdat ik echter artifacts heb als het geheugen op standaard specs loopt zal ik het geheugen moeten gaan koelen (de winkel ziet het probleem nl. niet, de kaart kan dus niet retour :( ) en ik vroeg me af of het nog mogelijk is om na montage van zo'n heatpipe nog koelblokjes op het geheugen van een R9Xoo te zetten.

Of: hoe hoog mogen die blokjes nog zijn? Wil dat graag van tevoren (voordat ik de heatpipe monteer) weten omdat ik anders waarschijnlijk niet die heatpipe ga monteren maar wellicht waterkoeling op GPU oid.

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 12-11-2003 13:16 ]

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Ik heb zelf een Hercules 3d prophet 9700 pro. Die had toen ik hem kocht koelblokjes op het geheugen zitten. Toen ging ik ook een 80HP installeren, ik moest toen 2 koelblokjes op geheugen verwijderen en de rest kon prima blijven zitten.

edit:

1 koelblokje dus

[ Voor 6% gewijzigd door MixingMastersM op 13-11-2003 12:06 ]

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
MixingMastersM gaat dat een beetje makkelijk? ik zie er nogal tegen aan om een Zalman er op te zetten...

• Stefke
MixingMastersM schreef op 12 november 2003 @ 13:33:
Ik heb zelf een Hercules 3d prophet 9700 pro. Die had toen ik hem kocht koelblokjes op het geheugen zitten. Toen ging ik ook een 80HP installeren, ik moest toen 2 koelblokjes op geheugen verwijderen en de rest kon prima blijven zitten.
Zou je misschien de ruimte tussen het blok en de chips kunnen opmeten/inschatten?

Hmm..misschien als ik ergens een plaatje vind van een gemonteerd HP dat ik ahv de afmetingen de ruimte kan berekenen anders. Zoek straks wel effe een plaatje.

• willy83
  • Laatst online: 13-06-2024
dus die artifacts heb je al als je niet oc-ed

dan is dat ds echt niet goed.

on topic ik heb zelf een zalman op me 9700 gehad en dan kan je ze echt er niet op krijgen(of hele hele kleine).

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb ook een Zalman op me 9700 ,en er passen geen standaard koelblokjes op het mem...
Ze zijn simpelweg te hoog..,Het monteren van de Zalman gaat me bijgeleverd handleiding heel erg makkelijk...Let wel LEES goed.. :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Dat monteren gaat er makkelijk en ik ga ff wat foto'tjes regelen, in a sec.

edit:

De foto's....

Afbeeldingslocatie: http://www.verbrandings-motor.nl/koelzalman.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.verbrandings-motor.nl/koelzalman1.jpg

Op de foto's zie je dat deze koelblokjes prima kunnen blijven zitten ik heb er alleen 2 verwijderd in de buurt van de core geloof ik omdat daar natuurlijk dat blokje echt op de kaart kwam ipv erboven...daar kan ik lastig een foto van maken zo :|

Edit2:

Ik heb er maar 1 hoeven verwijderen en dat ging er makkelijk een beetje draaien en trekken en hij was er zo vanaf.

[ Voor 103% gewijzigd door MixingMastersM op 13-11-2003 12:04 ]

• Stefke
tnx voor de pics. Op mijn videokaart zitten nog geen koelblokjes, maar ik zie dat je aan de bovenkant van de kaart iig plek zat hebt (moet ook wel moet die condensatoren).

Hoe hoog zijn jouw koelblokjes? 5mm zoiets?

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 13-11-2003 12:16 ]

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Dat durf ik niet te zeggen en het is ook moeilijk meten maar het zijn de standaardblokjes die op me hercules zaten..maar het is om en nabij de 5 mm

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

volgens mij was de max 8 mm.. had ik onderlaatst gelezen in een topic hier in DOC, ff zoeken misschien?

www.google.nl

• Stefke
zoeken op "zalman hp80 koelblok geheugen ruimte" bijvoorbeeld? Krijg je topics van 20 pagina's lang, dat heb ik al geprobeerd

Verwijderd

De zalman ZM80C-HP is makkelijk te installeren. Ik heb hem zelf ook op mijn Club3d 9700pro.
Ik wil alleen ook die geheugen koelblokjes op mijn mem plakken. vanavond maar even meten hoeveel ruimte er tussen zit.

/edit
Na even zoeken op GOT ben ik er dus achter gekomen dat het dus moet kunnen.

Zalman ZM80C-HP + mem heatsinks?

volgens bovenstaande url moeten de Coolermaster CRC-U01 blokjes er wel tussen passen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 13:50 ]

• willy83
  • Laatst online: 13-06-2024
als je op een aantal gehegenblokjes geen koeling doet werkt het toch nog niet(zwakste schakel= zonder koeling) lijkt mij

Verwijderd

Dat lijkt mij ook, vanavond maar even goed mijn kaartje bekijken met de liniaal erlangs

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 19:03
Ik heb een Gigabyte Radeon 9000 Pro II met een Zalman HP80A en Coolermaster heatsinkjes. Dat gaat prima, ik ga nu even een foto zoeken.

Gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/15417/full.jpg
(ik heb ondertussen wel nieuwe IDE kabels :P )

Deze heatsinkjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/15416/full.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door yogy op 13-11-2003 18:04 ]

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 07:52

McBoom

Broem

Ik heb zelf een Geforce 2ti met de heatsinks uit de Thermaltake memory cooling kit (die blauwe) op het geheugen geplakt en die zijn best aan de hoge kant, maar mijn ZM80C-HP paste er prima op :)

Edit: Ik zie nu dat zo'n Radeon ook geheugen aan de 'onderkant' heeft zitten :D

[ Voor 18% gewijzigd door McBoom op 14-11-2003 01:57 ]

The ramblings of an idiot

Verwijderd

Ik heb gisteren avond thuis even gekeken. En het moet volgens mij net passen

• Stefke
In principe moet het dus mogelijk zijn om een dergelijk setje te monteren:

http://www.coolermaster-europe.com/arc-u01.htm

Deze zijn 5mm hoog

Verwijderd

stefijn schreef op 14 november 2003 @ 13:36:
In principe moet het dus mogelijk zijn om een dergelijk setje te monteren:

http://www.coolermaster-europe.com/arc-u01.htm

Deze zijn 5mm hoog
uhm ja, maar die zijn rechthoekig, en geheugen op jouw kaart is vierkant (BGA) :X

• Stefke
is toch niet zo'n probleem als ze er in 1 richting overheen steken? Als het oppervlak van zo'n chip maar volledig bedekt is. Vanaaf effe de afmetingen van zo'n chippie meten :)

Zijn trouwens dezelfde als die hierboven op die kaart zitten

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 14-11-2003 18:33 ]

Pagina: 1