Toon posts:

Zalman ZM80C-HP + mem heatsinks?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: ruimte, ZM80C, HP
Hey!

kan je op een club3d radeon 9700 kaart ook nog memory heatsinks (van revoltec of coolermaster ofzo) zetten als er al een ZM80C-HP op zit? Want er zit wel wat ruimte onder het koelblok.

Greetz Dust

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Matched: ruimte
Nee je houdt daar helaas te weinig ruimte voor over. (voor de heatsinks die jij noemt.

Het kán wel, maar dan moet je hele kleine dingetjes hebben. Je hebt nl maar 1 cm ruimte.

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09-2025
Matched: ZM80C, HP
Heb ook een ZM80C-HP, mèt heatsinks. Check: http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=67 Past prima.

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb ook een ZM80C-HP met heatsinks , werkt perfect :).
Ik heb ze wel wel zelf gezaagd van een oude heatsink, dus kon ik ook aan de onderkant, waar de zalman wat lager zat de heatsinks bij kunnen zagen :).

Gewoon proberen dus.

301SQN

Verwijderd

Topicstarter
geforceddq schreef op 21 October 2003 @ 18:24:
Ik heb ook een ZM80C-HP met heatsinks , werkt perfect :).
Ik heb ze wel wel zelf gezaagd van een oude heatsink, dus kon ik ook aan de onderkant, waar de zalman wat lager zat de heatsinks bij kunnen zagen :).

Gewoon proberen dus.
ehm die laatste zin snap ik nie helemaal, kun je die ff herformuleren? 8)7
en heb je maybe een paar pics? ow ja en wat voor heatsink was dat dan?

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Geen matches
Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 19:41:
[...]

die laatste zin is idd vrij creatief ^^ B)

maarre je kan elke 'oude' heatsink zo verzagen als je wilt groot of misschien wel heeeeeel klein, passend dus :>

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Matched: geheugen
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 19:41:
[...]

Ok, die laatste is idd creatief, was dan ook in een vage bui toen ik dat schreef.

Aan de onderkant van mijn videokaart, waar dus ook dat zalman blok boven / onderhangt, hangt datzelfde zalman blok iets lager dan aan de bovenkant van mijn videokaart. Daardoor moest ik mijn heatsinks een stukje afzagen zodat alles paste. Anders kon ik namelijk niet dat zalman blok erop doen.

Ik hoop dat het nu wel een duidelijk verhaal is.

Ik heb nog geen pics maar ik wil ze best wel maken.

Waar ze vandaan kwamen ? Nou ik ben naar de plaatselijke elektronicaboer gefietst en daar naar de grotere heatsinks gevraagd. En dan met name de SMD heatsinks. Toen kreeg ik een klein heatsinkje (qua bodemoppervlak) onder ogen die toch best hoog was.

Deze onderkant past precies op zo'n geheugenchipje van mijn 9700 Pro. Met andere woorden ideaal. Toen ik mijn zalman er weer op wou doen bleek dat niet zo en moest ik van 2 heatsinks een stukje afzagen (eerder stevig schuren ;))

ik heb ze vast gezet door een laagje koelpasta met in elke hoek een druppie secondelijm. (oppassen want dan zitten ze behoorlijk vast ;))

Die oude heatsink waar ik het in mijn eerdere post over had was van een oude (overleden :P) celeron 333 MHz. Die heatsink pronkt nu op mij geluidskaart :D.

Met andere woorden dat totaal heeft mij 8 x 0,95 euro gekost :).
nouja, ik heb er 30 meegenomen :X

[ Voor 13% gewijzigd door GeforceDDQ op 21-10-2003 23:29 ]

301SQN

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59
Geen matches
Hmm, coolermaster heeft ook heatsinkjes die een best laag profiel hebben. ff kijken...
Coolermaster CRC-U01
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/3564bbffe5b025f0768cd4775f5a9e77.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/dfc65deffbcd3d3881a628f9f4384760.jpg
Link

Deze passen perfect onder m'n zm-80c. Als ik vanavond thuis kom zal ik wel ff een foto plaatsen van deze opstelling...

Ik heb ze bij deze zaak gekocht http://www.f1computers.nl

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Verwijderd

Topicstarter
Matched: geheugen, ZM80C, HP
oke, maar zou die warmte die van de mem heatsinks afkomt dan niet direct worden overgebracht naar de zalman? dat zou natuurlijk niet zo handig zijn :+
En zou die optinionele fan die je bij de zm80c-hp kan kopen ook het geheugen koelen? denk het wel want hij blaast op de hele kaart

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09
ik heb ook die coolermaster heatsinks en een club3d radeon 9700, de zm80c-hp komt eraan. Heb je nog die foto's ?

[ Voor 14% gewijzigd door StanTheMan op 17-11-2003 11:59 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Geen matches
[update]

De blokjes passen er met gemak onder! De koeler werkt perfect en is niet al te moeilijk om te installen. Zalman levert er een heus boekwerk bij in 2 talen met plaatjes die alleszeggend zijn :)

De cooler is van goed,stevig materiaal gemaakt en de uiteindelijke constructie is erg solide. Je kaart wordt er wel wat zwaarder van.

Ik ben er erg blij mee :*) echte aanrader!

(Pics worden nog gemaakt)

[ Voor 83% gewijzigd door aramdin op 20-11-2003 18:52 ]

Instagram / YouTube

Pagina: 1