Toon posts:

[adviesvraagje] Is mobo ASUS A7V333 gelijk aan MSIKT333

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat op mijn huidige moederbord (MSI KT333 KT3 Ultra serie) een ventilator niet meer goed werkt, bied mijn leverancier aan deze te vervangen door een ASUS A7V333.
Heeft iemand ervaring met het nieuwe moederbord? En is dit een goede 'rui'?

alvast bedankt!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb een asus a7v333 :)
ik ben er zeer tevreden mee, je kan er goed me oc'en en loopt goed stabiel.

en de specs kan je gewoon op de asus site bekijken ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:12
Ventilator op een mainboard is redelijk makkelijk te vervangen, welke dealer gaat daarom een mainboard omwisselen?

Verwijderd

Topicstarter
DataByte uit steenbergen.

Ze gaan hem vervangen, omdat ze hem niet los konden bestellen en het MSI moederbord ook niet op voorraad was.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 18:41:
DataByte uit steenbergen.

Ze gaan hem vervangen, omdat ze hem niet los konden bestellen en het MSI moederbord ook niet op voorraad was.
Wel een leuk service, de gemiddelde elektronica-winkel heeft ventilatoren van alle maten liggen. Zalman chipset koeler is een aanrader, lekker koel en vooral geen fan. Hadden ze mijn Abit KT7-raid (de chipsetkoeler is ooit eens kapot gegaan) om gewisseld voor een Asus, dat Abit-bord is een bekende probleem bord (veel onstabieler dan een andere KT133-chipset-bord).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 18:50:
[...]

Wel een leuk service, de gemiddelde elektronica-winkel heeft ventilatoren van alle maten liggen. Zalman chipset koeler is een aanrader, lekker koel en vooral geen fan. Hadden ze mijn Abit KT7-raid (de chipsetkoeler is ooit eens kapot gegaan) om gewisseld voor een Asus, dat Abit-bord is een bekende probleem bord (veel onstabieler dan een andere KT133-chipset-bord).
Het gaat hier wel om de kleine ventilator, van 3 bij 3 cm die op het bord zelf zit

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Leg de specs naast elkaar en je weet 't :) Qua merk ben je er niet op achteruit gegaan, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Dit had je ook zelf kunnen uitvogelen ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
NitroX_infinity schreef op 11 november 2003 @ 18:48:
AGP valt me meteen op, ASUS is AGP4x, MSI is Universal AGP.
Ehh...wat houdt dit precies in? Welke is beter?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
AGP 4x is beter maar de vraag is of je videokaart er ook in past :)
http://gathering.tweakers...t_message/17919687#agppci

[ Voor 55% gewijzigd door NitroX infinity op 11-11-2003 18:58 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 18:56:
[...]

Ehh...wat houdt dit precies in? Welke is beter?
msi is agp 4x
asus is agp 4x

dus alle 2 hetzelfde :)
alleen de asus is een agp pro slot.
dit is om meer stroom te leveren aan een prof kaart als ie dat nodig heeft.

dus geen verschil

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een Cardexpert Geforce4 MX440 pro-600 64 MB AGP+Tv-out

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in m'n pc nu een memory card van 512 MB zitten, klopt het dat die niet in de nieuwe kan???? (zie onderaan specs van ASUS).
Maar hoe komen ze dan aan de 3 GB max ram?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 19:13:
Ik heb in m'n pc nu een memory card van 512 MB zitten, klopt het dat die niet in de nieuwe kan???? (zie onderaan specs van ASUS).
Maar hoe komen ze dan aan de 3 GB max ram?
kan er wel in want ik heb er ook een 512mb plankje in :)
kunnen zelfs 1 GB plankjes in ;)

alles wat er nu op je moederbord werkt zal ook op de asus werken.
het zijn tenslotte toch alle 2 via kt333 chipset plankjes.

[ Voor 22% gewijzigd door chucky666 op 11-11-2003 19:16 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

chucky666 schreef op 11 november 2003 @ 19:13:
[...]

kan er wel in want ik heb er ook een 512mb plankje in :)
kunnen zelfs 1 GB plankjes in ;)

alles wat er nu op je moederbord werkt zal ook op de asus werken.
het zijn tenslotte toch alle 2 via kt333 chipset plankjes.
Precies en overigens zijn alle KT333 borden vrijwel even snel dus dit topic is redelijk nutteloos :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 11 november 2003 @ 19:17:
[...]

Precies en overigens zijn alle KT333 borden vrijwel even snel dus dit topic is redelijk nutteloos :)
Dat wilde ik dus even bevestigd zien. Wist dat niet zeker.
Allemaal bedankt!

groet,

A.T.

p.s. Als iemand het niet mee eens is laat maar horen, maar voor zover ik hier lees is het een prima ruil.

p.p.s. Nog 1 klein vraagje....Moet het systeem op nieuw worden geinstalleerd (WXPHOME), of werkt dit gelijk goed?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 19:20:
[...]

p.p.s. Nog 1 klein vraagje....Moet het systeem op nieuw worden geinstalleerd (WXPHOME), of werkt dit gelijk goed?
het zou moeten werken omdat het dus alle 2 via kt333 chipsets zijn.
maar om eventuele problemen te voorkomen en om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik het wel doen. (opnieuw installeren).

Verwijderd

kijk wel ff naar de revision van het bord, vanaf rev. 2.x kunnen er dacht ik 2500+ en hoger cpu's op, op de oude rev. maximaal 2400+ (en ik heb dus een oude rev. :( )

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 19:51:
kijk wel ff naar de revision van het bord, vanaf rev. 2.x kunnen er dacht ik 2500+ en hoger cpu's op, op de oude rev. maximaal 2400+ (en ik heb dus een oude rev. :( )
nee, er kan op de 1.01 een 2600+
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Verwijderd

nero355 schreef op 11 november 2003 @ 19:17:
Alleen de stabiliteit kan verschillen, er zijn bepaalde types die je niet wil hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 19:59:
[...]

Alleen de stabiliteit kan verschillen, er zijn bepaalde types die je niet wil hebben...
Maar degene die ik krijg is wel goed?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 20:52:
Maar degene die ik krijg is wel goed?
Check reviews en GoT-topics, mijn KT7-raid is een bekende probleembord, dat ding is veel onstabieler dan de KT133. Stabiliteit testen gebeurt door gebuikservaring, als je een bord maanden hebt draaien dan ken je dat bord goed.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 21:01 ]

Verwijderd

Waarom zo'n moeite doen, trek het stekkertje van dat fannetje gewoon los.
Heb al meerdere malen hetzelfde gedaan met het fannetje wat op de Abit KT7/KG7/KR7A series zat, gaf verder geen enkel probleem.
Die dingen zitten er meer op voor de sier dan voor de werkelijke functionaliteit.

Heb op m'n Abit IC7-G ook vooraf al het fannetje losgetrokken, draait superstabiel

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 22:44:
Waarom zo'n moeite doen, trek het stekkertje van dat fannetje gewoon los.
Heb al meerdere malen hetzelfde gedaan met het fannetje wat op de Abit KT7/KG7/KR7A series zat, gaf verder geen enkel probleem.
Die dingen zitten er meer op voor de sier dan voor de werkelijke functionaliteit.

Heb op m'n Abit IC7-G ook vooraf al het fannetje losgetrokken, draait superstabiel
Heb je ergens officele site waar dat op staat?
Nu valt het namelijk nog binnen garantie en krijg ik gratis nieuw (beter?)moederbord.
Is natuurlijk wel makklijker om dat los te trekken, maar straks draait het in de soep en ben ik de pineut.

Verwijderd

Het is een goede ruil. Er zit, op misschien wat features na die de een wel heeft en de ander niet (maar dat moet je zelf oordelen) geen enkel verschil in de 2 moederborden.

Waar je wél naar moet gaan vragen is, aangezien ik AANNEEM DAT deze A7V333 nieuw is, of de garantie weer opnieuw begint.

Luister ALSJEBLIEFT niet naar de mensen die zeggen de fan te vervangen, of er maar uit te pluggen, dit schend de garantie.

Een andere fan, en er gaat iets anders stuk (bijvoorbeeld het socket wordt ineens blauw, of een gepopte condensator), en dan nemen ze hem NIET terug, hoe weinig het ook met elkaar te maken heeft. Ook is het een béétje verdacht als er een moederbord terugkomt met een vastgeroeste fan, met dikke schroeiplekken die er NIET in 2minuten konden komen.

Ikzelf zou de ruil gewoon aangaan, en re-installen hoeft niet. Zelfde platform, zelfde HAL. Hij detecteerd hooguit wat nieuwe hardware, en uninstalleert wat ouden, door veranderde IRQ's, maar niks significants.
Pagina: 1