Toon posts:

[turbo c++] Textbestand scannen op een bepaalde text/string

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de search al gebruikt, maar kon hierin niets vinden. Wat ik wil is een textbestand met de volgende opbouw scannen/checken op een bepaalde waarde.

01;var1;var2
02;var1;var2
03;var1;var2

waneer de gebruiker 01(in een string) opgeeft, dan moet in het textbestand gezocht worden naar 01, en wat er dan op de plek van var1 en var2 staat moet in 2 variabelen gezet worden. Ik heb al een beetje lopen prutse met fread e.d. maar het wil niet echt lukken...

bvd, jaap

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoi, welkom op GoT :)
Lees ook even de verplichte kost, namelijk De P&W FAQ en De "quickstart"
Daarin staan algemene richtlijnen over het posten in P&W. De Algemene GoT FAQ is natuurlijk ook belangrijk

Welnu, zoals in de FAQ staat verwachten wij een beetje meer info, zoals bijvoorbeeld wat je zelf al geprobeerd hebt. Zoals het nu is lijkt het enorm op een scriptrequest, ofwel iets waarbij wij jou bij het handje moeten nemen om je probleem op te lossen. Zo werkt het natuurlijk niet :)

Tip: Lees steeds stukjes in, en ga op zoek naar de getallen. Als je die gevonden hebt kun je de 2 ;'s die daarna komen opzoeken, en dan het geheel vervangen door je eigen variabelen. Je kunt echter niet zomaar tekens invoegen in een bestand, daar zul je een nieuwe voor moeten openen, waar je het originele in kopieert

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Dit topic is gesloten.