Toon posts:

probleem: internet werkt wel, pingen niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem lijkt een beetje op dit probleem maar is niet ontstaan na een update van windows.
Mijn situatie: kabelmodem --> 3com hub --> 4 verschillende pc's.

Na de installatie van kabelinternet hier in mn huis zit ik met een probleem. Internetten werkt (www, mail, ftp, msn etcetera), wat niet lukt is pingen. Ik kan wel gewoon pingen naar websites (ping www.av.com bijvoorbeeld) maar niet naar een IP-adres van een andere pc (zowel binnen netwerk als over internet). Voor (online) gamen via IP zoals warcraft 3 heb ik dat wel nodig en die spellen werken zo dus niet.

En ja, ik heb de firewalls uitstaan en zelfs gedeinstalleerd en ook op de pc's die ik wil pingen staan ze uit (ook die van win xp zelf) dus daar ligt het niet aan. Oplossingen?

gegevens: mijn pc is Winxp SP1, op de andere pcs binnen mijn netwerk draaien win95 en win98(se). De netwerkkaarten zijn realtek-kaartjes en 1 3com 3c509b kaart, allen 10/100 mbit. De hub is een 3com 8 poorts hub, 10mbit. Kabelmodem is van thompson, weet zo geen type.

Verwijderd

Pingen doet ze dus niet.ijk is via de cmd naar ipconfig of je computers wel ee gateway krijgen een ip adres, en of de subnetmasks,DNS en DHCP wel goed ingesteld staan?

Verwijderd

Heb je een server draaien?.zal de xp machine wel zijn.....Want zoals ik jou situatie zie dan is het idd een kabelmodem rechtreeks op de hub die ingebouwede DHCP heeft en dan heb je vier pc's op de hub. Dus de hub deelt dus het internet maar je heb geen netwerkomgeving of wel?.....pingen doe je naar het ip van een pc of naar de pc naam...als hij die niet pakt dan heb je gewoon geen goede netwerk.....Ik hoor het wel

Verwijderd

Topicstarter
had al in ipconfig gekeken maar alles werkt goed daar verder volgens mij.
Ik heb gisteren (weer) liggen klooien met de instellingen (nic opnieuw geinstalleerd etcetera) en nu pingt ie wel. Ik weet niet waarom maar het werkt, dus nu is het alleen uit interesse wat het zou kunnen zijn :)

maar iig bedankt voor je aandacht!

Verwijderd

Ja mooi zo..ja graag gedaan....Ik heb het ook vaak gehad...het lukt niet en nadat je het 20 keer gedaan heb en iedere keer net iets anders werkt het ineens wel en je weet niet waarom ie het nu wel doet.Ik kan je een ding zeggen denk er niet te lang over na.....wordt je gek en het antwoord vind je toch niet..De groeten ;)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 10:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat voor IP's hebben die computers? Ik heb het vermoeden dat je een router nodig hebt ipv een hub. Omdat je computers allemaal rechtstreeks aan de modem zitten krijgen ze allemaal een extern IP adres. Het kan best zijn dat de ISP wat veiligheden heeft doorgevoerd waardoor je nu niet zomaar van je ene computer op je andere kunt komen. Je netwerk layout geeft namelijk aan dat computers bij jou thuis net zo veel met elkaar verbonden zijn als 1 van jou computers met elke willekeurige computer bij jouw in de buurt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1