Toon posts:

[XP]Na update geen netwerk meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmorgen de laatste windowsupdates gedownload en geinstalleerd. Onder meer advanced networking dat een ipv6 firewall etc toevoegt. Nu na een reboot bleek dat ik niet meer op mijn LAN kon. Ik heb vanalles geprobeert en uiteindelijk gewoon alles van die advanced networking geuninstalled.
Nu krijg ik terug een normaal ip (met de advanced networking kreeg ik teredo tunnels etc). Ik kan nu nog steeds niet op mijn LAN.
Ik kan perfect op internet. Ik heb pings uitgevoerd, naar mijn eigen ip lukt dit, naar het ip van de router lukt dit ook en internetadressen (tweakers) lukt ook perfect. Echter kan ik niet pingen naar adressen op mijn LAN (computer staat nochthans aan). Omgekeerd kan ik wel van op andere pc's in mijn LAN mijn eigen pc pingen.
Ik vind dit niet aangenaam omdat ik niets deftig uit xp krijg waarom het niet wilt werken. Hulp!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Verwijderd schreef op 17 augustus 2003 @ 12:53:
Ik heb vanmorgen de laatste windowsupdates gedownload en geinstalleerd. Onder meer advanced networking dat een ipv6 firewall etc toevoegt. Nu na een reboot bleek dat ik niet meer op mijn LAN kon. Ik heb vanalles geprobeert en uiteindelijk gewoon alles van die advanced networking geuninstalled.
Nu krijg ik terug een normaal ip (met de advanced networking kreeg ik teredo tunnels etc). Ik kan nu nog steeds niet op mijn LAN.
Ik kan perfect op internet. Ik heb pings uitgevoerd, naar mijn eigen ip lukt dit, naar het ip van de router lukt dit ook en internetadressen (tweakers) lukt ook perfect. Echter kan ik niet pingen naar adressen op mijn LAN (computer staat nochthans aan). Omgekeerd kan ik wel van op andere pc's in mijn LAN mijn eigen pc pingen.
Ik vind dit niet aangenaam omdat ik niets deftig uit xp krijg waarom het niet wilt werken. Hulp!
Heb je op die andere pc's toevallig een firewall staan? En je eigen pc, staat daar een firewall op?

Verwijderd

Topicstarter
Op geen enkele pc staat een firewall geïnstalleerd. We zitten allemaal enkel achter de hardware firewall van de router. Alles op het netwerk ging trouwens perfect tot vanmorgen dan die windowsupdate.

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 15:28

NEK

Dat probleem heb ik dus ook. Om helemaal krankjorum van de worden. Weet iemand of heeft iemand misschien hier een oplossing voor? Ik heb dus na die update geen internetverbinding meer. Zelfs geen ping!

[ Voor 22% gewijzigd door NEK op 21-08-2003 09:19 ]

• googhum
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-05-2022
Welke update is dat? heb vandaag nog geen updates langs zien komen...

/edit
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;817778

hmmm maar die is niet van vandaag :S

[ Voor 47% gewijzigd door googhum op 21-08-2003 13:14 ]

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 12:28

CTVirus

Dexterslab FAN

Het is wel veilig :D, maar heb je alle instellingen gecontroleerd, het zou kunnen dat die gereset zijn.

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Waarschijnlijk hetzelfde probleem hier:

Netwerkmappen:

XP 2 >> W 98 wel
XP 2 >> XP 1 wel
XP 1 >> W 98 niet

Pingen:

XP 2 >><< W 98 wel
XP 1 >> W 98 wel
XP 1 >> XP 2 wel
W 98 >> XP 1 niet
XP 2 >> XP 1 niet

Oftewel, de XP 2 pc en de W 98 pc functioneren allebei goed,
alleen de XP 1 pc(die net die patch heeft gehad)kan:

Wel door de XP 2 benaderd worden en andersom
Kan niet door de W 98 benaderd worden en andersom
Kan wel de XP 2 en W 98 pingen
Kan niet zichzelf, en door de anderen worden gepingd

Alle pc's hebben overigens wel internet, dat door een Sweex router wordt gedeeld, zonder dchp...

Lekker updateje dan :)

Verwijderd

Ook heel irri dat na deze update je guest account niet meer automatisch in kan loggen :@
Is daar al een oplossing voor?
Pagina: 1