[php] Array sorteer probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplan
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb deze vraag ook al gepost op the-forums.nl, maar volgens mij is daar wat mee.... Vroeger kreeg je daar binnen 5 minuten nuttige tips en nu mag je blij zijn als je uberhaupt wat hoort.... Dus ik dacht: ik probeer het hier eens.

Ik ben bezig met een competitie script voor een sportvereniging.

Op een gegeven moment heb ik twee arrays:

$totaalpunten: deze bevat het totaal aan punten waarbij de key correspondeert met een team

$totaalsaldo: deze bevat het totaal van het puntensaldo waarbij de key ook correspondeert met een team

Nu heb ik het voor elkaar met asort om de array te sorteren waarbij de keys behouden blijven. Maar hoe toon ik dat nu op het scherm?

Ik krijg een lijst met:
Teamnummer, teamnaam, totaal punten, totaal saldo

Ik kan natuurlijk deze lijst op punten totaal of op saldo totaal laten tonen, maar de bedoeling is dat hij eerst op punten totaal sorteert, en als er dan een gelijk aantal punten is, vervolgens op saldo totaal gaat sorteren.

Dus: daar waar het punten totaal gelijk is -> sorteren op saldo.

Nu heb ik het volgende en hij toont perfect gesorteerd op totaal punten, maar hoe nu die sub-sortering?

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
arsort ($totaalpunten); 
reset ($totaalpunten); 

while (list ($tel, $test) = each ($totaalpunten)) 
{ 

echo "<tr><td class=tabelcel>" , $tel , "</td>\n"; 
   echo "<td class=tabelcel>" , $ma_naam[$tel] , "</td>\n"; 
   echo "<td class=tabelcel>" , $totaalpunten[$tel] , "</td>\n"; 
   echo "<td class=tabelcel>" , $totaalsaldo[$tel] , "</td>\n";    

}

Help!

.modbreak: php tags toegevoegd, denk daar voortaan zelf aan, dat leest wat fijner :)

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 10-11-2003 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh, ik heb daarnet je post geedit om php tags toe te voegen, maar ik zie dat je nieuw bent

Welkom op GoT :)
Lees ook even de verplichte kost, namelijk De P&W FAQ en De "quickstart"
Daarin staan algemene richtlijnen over het posten in P&W. De Algemene GoT FAQ is natuurlijk ook belangrijk

Nog even inhoudelijk: je kunt usort () gebruiken, dan kun je een functie specificeren waarmee je zelf kan bepalen of het ene element minder is dan het andere element.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.