Ik heb deze vraag ook al gepost op the-forums.nl, maar volgens mij is daar wat mee.... Vroeger kreeg je daar binnen 5 minuten nuttige tips en nu mag je blij zijn als je uberhaupt wat hoort.... Dus ik dacht: ik probeer het hier eens.
Ik ben bezig met een competitie script voor een sportvereniging.
Op een gegeven moment heb ik twee arrays:
$totaalpunten: deze bevat het totaal aan punten waarbij de key correspondeert met een team
$totaalsaldo: deze bevat het totaal van het puntensaldo waarbij de key ook correspondeert met een team
Nu heb ik het voor elkaar met asort om de array te sorteren waarbij de keys behouden blijven. Maar hoe toon ik dat nu op het scherm?
Ik krijg een lijst met:
Teamnummer, teamnaam, totaal punten, totaal saldo
Ik kan natuurlijk deze lijst op punten totaal of op saldo totaal laten tonen, maar de bedoeling is dat hij eerst op punten totaal sorteert, en als er dan een gelijk aantal punten is, vervolgens op saldo totaal gaat sorteren.
Dus: daar waar het punten totaal gelijk is -> sorteren op saldo.
Nu heb ik het volgende en hij toont perfect gesorteerd op totaal punten, maar hoe nu die sub-sortering?
Help!
.modbreak: php tags toegevoegd, denk daar voortaan zelf aan, dat leest wat fijner
Ik ben bezig met een competitie script voor een sportvereniging.
Op een gegeven moment heb ik twee arrays:
$totaalpunten: deze bevat het totaal aan punten waarbij de key correspondeert met een team
$totaalsaldo: deze bevat het totaal van het puntensaldo waarbij de key ook correspondeert met een team
Nu heb ik het voor elkaar met asort om de array te sorteren waarbij de keys behouden blijven. Maar hoe toon ik dat nu op het scherm?
Ik krijg een lijst met:
Teamnummer, teamnaam, totaal punten, totaal saldo
Ik kan natuurlijk deze lijst op punten totaal of op saldo totaal laten tonen, maar de bedoeling is dat hij eerst op punten totaal sorteert, en als er dan een gelijk aantal punten is, vervolgens op saldo totaal gaat sorteren.
Dus: daar waar het punten totaal gelijk is -> sorteren op saldo.
Nu heb ik het volgende en hij toont perfect gesorteerd op totaal punten, maar hoe nu die sub-sortering?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| arsort ($totaalpunten); reset ($totaalpunten); while (list ($tel, $test) = each ($totaalpunten)) { echo "<tr><td class=tabelcel>" , $tel , "</td>\n"; echo "<td class=tabelcel>" , $ma_naam[$tel] , "</td>\n"; echo "<td class=tabelcel>" , $totaalpunten[$tel] , "</td>\n"; echo "<td class=tabelcel>" , $totaalsaldo[$tel] , "</td>\n"; } |
Help!
.modbreak: php tags toegevoegd, denk daar voortaan zelf aan, dat leest wat fijner
[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 10-11-2003 22:48 ]