R.I.P. NF7-s

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook raar heh dat die dingen versneld kapot gaan als je er dik mee over de voltage specificaties heen gaat, ik vond 2,9 Vddr al veel 3,5 ?????.
Mja ik heb em nu al weer 3 maanden met een barton 2500+ op 3200+ snelheid 1,75 Vcore en het draait super stabiel, maar sinds korte tijd begint hij weer vaag te doen en ik weet waar het door komt.
Zoals altijd heeft dat spul geen langleven te beschoren als het geOCed word, zowieso worden de OC prestatie van een processor altijd minder aangezien het nu al de 2e ervaring daarmee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:18
w03i! me bordje leeft weer ;)
Kreeg vandaag een mailtje van maxpert dat hij opgehaald kon worden. Bleek dat de bios corrupt was en dat ze een hotflash hebben uitgevoerd :) Ga hem vanavond weer in mijn sysje bouwen. * PhuSioN is weer happy :)Maxpert rulez 8)
Iemand een Asus A7N8X 2.0 Deluxe kopen? :) net een weekje oud :P

[ Voor 22% gewijzigd door PhuSioN op 26-11-2003 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi ik hoop dat die van mij wel heel blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
patryk schreef op 26 november 2003 @ 17:11:
Kreeg vandaag een mailtje van maxpert dat hij opgehaald kon worden. Bleek dat de bios corrupt was en dat ze een hotflash hebben uitgevoerd :) Ga hem vanavond weer in mijn sysje bouwen. * tatata is weer happy :)Maxpert rulez 8)
Bios corrupt heb ik ook gehad.
Ik werd er radeloos van, volgens gistrom was het mijn fout. Had toch echt niks gedaan behalve ocen.

Uiteindelijk gelukt (met bios bootlockflop) na proberen van alle awdflash versies die er bestaan met alle mogelijke biossen (kost veeeeeeeeeeel tijd) en hij doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

patryk schreef op 26 november 2003 @ 17:11:
Kreeg vandaag een mailtje van maxpert dat hij opgehaald kon worden. Bleek dat de bios corrupt was en dat ze een hotflash hebben uitgevoerd :) Ga hem vanavond weer in mijn sysje bouwen. * Garrett is weer happy :)Maxpert rulez 8)
Same here... maXpert ownz ;) :D _/-\o_
Vanavond weer lekker tweaken >:)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Zo'w ,heb ook weer een ander NF7-S uit RMA .
Ik heb deze keer wel geen nieuw gehad denk ik omdat er al bios versie 1.8 opzat .
Men vorige was uitgerust met bios 1.4 dacht ik.
Op men vorige had ik enkel een vdd potloodmod toegepast ,en die zat er niet meer op toen het kapot ging aangezien die toch niets deed .Dus heb niet echt een idee waarom dat kapot is gegaan.mischien condensatie maar daar heb ik geen bewijzen van gevonden :'(

Ik denk niet dat het dood gaan probleem enkel bij de abit bordjes zit hoor.
Heb dit jaar ook al 2 Epox 8rda3+ bordjes kapot gehad door de Vcore beveiligingsmod toe te passen .Een week na de mod geven die het blijkbaar ook op met werken. 2 maal de southbridge die begon te roken en de voeding en al mee liet knallen.

Ik denk dat de Nforce specificaties en standarden waaraan de bordjes moeten voldoen geen ruimte over heeft om voltage's nog wat op te krikken in het algemeen.
Aangezien er al heel veel op kapotte nforce bordjes hebben ziten zoeken en meten naar kapotte onderdeeldjes en geen gevonden hebben,denk ik echt wel dat gewoon de nordbridge of southbridge begeven heeft .

Nforce is snel maar zwak als je ver over de specificaties gaat beginnen spelen ;)

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:18
tatata schreef op 26 november 2003 @ 17:33:
[...]

Bios corrupt heb ik ook gehad.
Ik werd er radeloos van, volgens gistrom was het mijn fout. Had toch echt niks gedaan behalve ocen.

Uiteindelijk gelukt (met bios bootlockflop) na proberen van alle awdflash versies die er bestaan met alle mogelijke biossen (kost veeeeeeeeeeel tijd) en hij doet het weer.
Gistron is kwa garantie echt brak. Had daar ook eerst een nf7-s gekocht en kreeg ook geen garantie. Heb abit gebeld en me bordje werd door hun vervangen. Goede lui daar. Enig nadeel was dat het ff duurde maar het was toch nog goed gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Epox 8RDA+ is vandaag, na 11 maanden overleden :'(
Ik had een tijdje geleden Windows XP erop gezet, maar ik werd XP zat en zette vanmorgen 2k er weer op(schone install). Had ik net Norton Ghost geïnstalleerd om een image te maken, loopt hij spontaan vast :?
Ge-reset, begon de sirene ineens te loeien :/
Comp ff uitgezet, wat gecontroleerd, daarna nog eens aan: nix ;(
Hij gaf de 'FF'-code, wat betekent dat alles in orde zou moeten zijn... maar hij doet niks. 8)7
Binnekort maar es RMA aanvragen d8 ik zo...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 19:42:
Mijn Epox 8RDA+ is vandaag, na 11 maanden overleden :'(
Ik had een tijdje geleden Windows XP erop gezet, maar ik werd XP zat en zette vanmorgen 2k er weer op(schone install). Had ik net Norton Ghost geïnstalleerd om een image te maken, loopt hij spontaan vast :?
Ge-reset, begon de sirene ineens te loeien :/
Comp ff uitgezet, wat gecontroleerd, daarna nog eens aan: nix ;(
Hij gaf de 'FF'-code, wat betekent dat alles in orde zou moeten zijn... maar hij doet niks. 8)7
Binnekort maar es RMA aanvragen d8 ik zo...
Dat is een verne*kte BIOS. Gewoon opsturen en wordt gefikst.

Heb ik vorige week ook meegemaakt met mn nieuwe nForce2 Shuttle Barebone (binnen 1 week :P)

Had ik net mn NF7-S gesloopt, heb ik hier ook weer pech mee, maar volgende week komt de nieuwe! Eerst ff goed inbakken dat bordje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nog een slachtoffer van de nf7-s het zijn goede borden maar ze zeggen wel gauw gedag :(
ik heb over mijn bordje een eigen topic lopen meschien dat een van jullie nog tips heeft!! NF7-S start niet meer op/

thx,

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:44
Sjeezus... 'K was vanmiddag aan't denken om m'n A7N8X-X te verpatsen en zo'n Abitje te kopen, omdat dit ding niet echt lekker oc't, maar als ik dit allemaal lees denk ik da'k maar genoegen neem met fsb199 maar wél een mobo heb dat (hopelijk) nog ff blijft leven o_0

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Idd ik snap het ook niet, ik bak nu iets van 3 maanden op m`n 2de abitje, maar die eerste was m`n eigen domme schuld.
Maar al die bordjes die spontaan ermee kappen vindt ik wel heeel raar, in het begin had niemand dit, ik bedoel dan rev 1.0 tot 1.2 en de vroege rev 2`s maar al die lui die wat later de rev 2.0 hebben gekocht zitten opeens in 1 dag tot maximaal een week met een dood bordje in huis :?
Ik snap ook niet dat Abit hier niets aan doet, tenzij het mischien aan de gebruikers ligt?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Vraagje aan degene die zo'n bord heel weten te houden.

Hoe doe je zoiets :?

Ik ben zelf maar weer terug naar ASUS, geen EPOX vanwege die 1.85 Vcore max en omdatn ik daar wel goede ervaringen mee heb. Draai nu weer 240 max. tot nu toe (5V, Vdd, Vddr en Vcore mod op de plank) en 't ding leeft alweer een paar dagen 8) en ik verwacht dat ie 't nog wel een maand of 2 doet, voordat ik 'm weer helemaal naar de ...... heb getweaked :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Tjah, ik weet het ook niet. Mijn bordje heeft zelfs al lekkage van mijn NB blok overleefd :| . Ik snap niet hoe jullie hem kapot krijgen :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Kijk , hier spreekt de Abit bordjes heel houd master himself :P

Het antwoord op al uw vragen:

Geen : Vcore van 3.4 v
Geen :Vdimm van 5 v
Geen :Vdd van 12 v
Geen: Half reepje ddr in je mobo proppen
En vooral, als je nodig moet doe het in de wc niet in je pc :D

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoupY schreef op 07 december 2003 @ 17:34:
Vraagje aan degene die zo'n bord heel weten te houden.

Hoe doe je zoiets :?

Ik ben zelf maar weer terug naar ASUS, geen EPOX vanwege die 1.85 Vcore max en omdatn ik daar wel goede ervaringen mee heb. Draai nu weer 240 max. tot nu toe (5V, Vdd, Vddr en Vcore mod op de plank) en 't ding leeft alweer een paar dagen 8) en ik verwacht dat ie 't nog wel een maand of 2 doet, voordat ik 'm weer helemaal naar de ...... heb getweaked :P
mijn oude abit (was tijdelijk op intel terug :o ) die bij mijn ouders zit doet het nog prima (rev 2.0) een van de eerste en hij draaid vaak 24/7 en zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:44
Kan het aan mij liggen, of is het sowieso nogal vreemd dat mensen het hier al heel wat vinden als hun bord het 2 maanden uithoudt... Ik ga er nog steeds vanuit dat een mobo toch minimaal z'n garantieperiode (3 jaar bij Asus) uitzingt o_0 Je gaat toch geen bord van 120 euro kopen als je weet dat'ie binnen een paar maanden uitelkaar valt, tenzij je geld teveel hebt (dat je wel aan mij mag geven hoor =])

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Dat ligt eraan wat je ermee doet ;) . Als je je bordje alleen gebruikt zoals het de bedoeling is dan houdt (bijna) elk bordje het wel lang uit, maar je buiten de specificaties, dan gata er wel eens wat kapot :D .

Desondanks dat ik 3 maanden lang op een VDD van 1,8~1,9V en een VDDR van 3,0~3,1V heb gedraaid werkt mijn bordje echt nog perfect. Tussendoor besloot hij weliswaar een weekje rust te nemen, maar hij werkt nu weer zonder probs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 07 december 2003 @ 19:12:
Dat ligt eraan wat je ermee doet ;) . Als je je bordje alleen gebruikt zoals het de bedoeling is dan houdt (bijna) elk bordje het wel lang uit, maar je buiten de specificaties, dan gata er wel eens wat kapot :D .

Desondanks dat ik 3 maanden lang op een VDD van 1,8~1,9V en een VDDR van 3,0~3,1V heb gedraaid werkt mijn bordje echt nog perfect. Tussendoor besloot hij weliswaar een weekje rust te nemen, maar hij werkt nu weer zonder probs.
ik zal die van mij in een nep strand leggen met daarnaast echt zeewater zodat hij een echt vakantie gevoel heeft doet i het dan niet trap ik hem de deur uit terug naar de shop O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Is het enige verschil tussen een nf7 en een nf7-s dat er soudstorm inzit??
Want ik heb toch een audigy2 platinum :9 En die nf7 kan is veel goedkoper...

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Is dit topic eigenlijk niet de plek voor, maar de NF7-S klokt ook beter over als de NF7.

Kijk op de Abit site maar voor de andere verschillen :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als mijn mobo zo snel dood gaat stap ik gelijk over naar asus
dit is wel erg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 07 december 2003 @ 19:41:
Is dit topic eigenlijk niet de plek voor, maar de NF7-S klokt ook beter over als de NF7.

Kijk op de Abit site maar voor de andere verschillen :p .
Als dat zo is denk ik dat ik de NF7-s maar uit mijn broers pc ga trekken :) dan mag hij mijn nf7 hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn bord heeft nogmaals 1dag op reset gestaan mocht weer niet helpen dus morgen gaat hij voor rma en ik hoop dat mijn andere nf7-s die ik eerdaags krijg langer meegaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 18:14:
mijn bord heeft nogmaals 1dag op reset gestaan mocht weer niet helpen dus morgen gaat hij voor rma en ik hoop dat mijn andere nf7-s die ik eerdaags krijg langer meegaat :X
offtopic:
Als je je mobo van de trap gooit moet je ook niet gek opkijken datie na een bios reset nog niet werkt he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens look at this ik word nu echt even :( NF7-S start niet meer op

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
Het spijt me zeer om dit topic weer effe te moeten ophalen ,maar ik heb ook weer van jan :(

Verdorie zeg ,dacht nu toch eens het jaar uit te doen met mijn 4 de Nforce bordje maar het wil gewoon niet meezitten .
Jaar resultaat 2 X Epox 8rda3+ kapot en 2 X NF7-S bordjes.
Ik hou het toch maar effe voor bekeken met Nvidea bordjes en OC 'en ,en heb voor voolopig verder te kunnen een absoluut non OC bordje gekocht dat ik zeker niet kapot krijg (ASUS A7V8X-X van 60 € ;) ) Om altijd een reserve te hebben om op internet te kunnen en al ;)

Rare is dat alle 4 (Epox'en en Abit's ) dezelfde verschijnselen vertonen ,geven een korte kik als je ze wil aanzetten maar slaan direct terug uit ,en op die fractie van een seconde staat de south bridge gloeiend heet .
Wanneer ik de voeding met een draadje opstart terwijl de stekker in het mobo zit word die south bridge op een paar seconden zo heet dat ik vrees dat hij gaat springen als ik niet rap de voeding uitschakel .

PS : men mobo was op het ogenblik van het overleiden voledig ongemod omdat ik men mods met een stekkertje aansluit op de mas van een fan aansluiting ,en die zat er op dat moment niet op ,en processor liep braaf op 2600 mhz aan 1.9 V vcore en een temp van -5 ° en het geheugen liep op het moment op 2.9 v
Dus blijken die bordjes ook te sterven onder niet echt extreme omstandigheden behalve dan dat de cpu goed gekoeld wordt :(

Heeft er eigelijk ooit al eens met zekerheid een onderdeel gevonden dat effectief kapot is op zo'n bord ?
Ik nog nooit ,heb van dit bord zelfs de soket er af gesoldeerd (pff 6 uur werk) om zeker te zijn dat er geen condens of baantjes gesmolten zijn in de sokket ,maar alles was daar zo proper als maar kan zijn ,dus aan men isolatie mankeerde niets en was perfect in orde .
Maar vind voor de rest niets dat kapot blijkt te zijn |:( ook al ken ik niets van electronica .

[ Voor 14% gewijzigd door Smollys op 30-12-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet ook niet wat het allemaal is mijn eerste abit zit in mijn ouders pc en die leeft nog ik hoop dat de NF3 bordjes het wat beter doen.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tja, mijn NF7-s is ruim een week geleden gemod en kachelt nu gewoon nog steeds verder in ieder geval. Dus het gaat niet altijd fout in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
VinnieWeiss schreef op 30 december 2003 @ 22:14:
Tja, mijn NF7-s is ruim een week geleden gemod en kachelt nu gewoon nog steeds verder in ieder geval. Dus het gaat niet altijd fout in ieder geval.
Je moet natuurlijk maar pech hebben ,maar mijn 4 bordjes hebben het allemaal wel een maandje uitgehouden ,gemod of niet gemod ,maar als het het al een week doet wil niets zeggen weet ik al uit ervaring .

Waarschijnlijk als je gewoon niets mod en ook niets of niets OC't zal er niets met die bordjes gebeuren ,maar als je pech hebt gaan sterven ze gewoon waar je bijzit.
Ik vind het ondertussen uiterst fragiele dingen geworden ,en dan waarschijnlijk de stroomvoorziening op die bordjes die te licht bemeten is vrees ik .
Pagina: 1 2 Laatste