Het spijt me zeer om dit topic weer effe te moeten ophalen ,maar ik heb ook weer van jan
Verdorie zeg ,dacht nu toch eens het jaar uit te doen met mijn 4 de Nforce bordje maar het wil gewoon niet meezitten .
Jaar resultaat 2 X Epox 8rda3+ kapot en 2 X NF7-S bordjes.
Ik hou het toch maar effe voor bekeken met Nvidea bordjes en OC 'en ,en heb voor voolopig verder te kunnen een absoluut non OC bordje gekocht dat ik zeker niet kapot krijg (ASUS A7V8X-X van 60 €

) Om altijd een reserve te hebben om op internet te kunnen en al
Rare is dat alle 4 (Epox'en en Abit's ) dezelfde verschijnselen vertonen ,geven een korte kik als je ze wil aanzetten maar slaan direct terug uit ,en op die fractie van een seconde staat de south bridge gloeiend heet .
Wanneer ik de voeding met een draadje opstart terwijl de stekker in het mobo zit word die south bridge op een paar seconden zo heet dat ik vrees dat hij gaat springen als ik niet rap de voeding uitschakel .
PS : men mobo was op het ogenblik van het overleiden voledig ongemod omdat ik men mods met een stekkertje aansluit op de mas van een fan aansluiting ,en die zat er op dat moment niet op ,en processor liep braaf op 2600 mhz aan 1.9 V vcore en een temp van -5 ° en het geheugen liep op het moment op 2.9 v
Dus blijken die bordjes ook te sterven onder niet echt extreme omstandigheden behalve dan dat de cpu goed gekoeld wordt
Heeft er eigelijk ooit al eens met zekerheid een onderdeel gevonden dat effectief kapot is op zo'n bord ?
Ik nog nooit ,heb van dit bord zelfs de soket er af gesoldeerd (pff 6 uur werk) om zeker te zijn dat er geen condens of baantjes gesmolten zijn in de sokket ,maar alles was daar zo proper als maar kan zijn ,dus aan men isolatie mankeerde niets en was perfect in orde .
Maar vind voor de rest niets dat kapot blijkt te zijn

ook al ken ik niets van electronica .
[
Voor 14% gewijzigd door
Smollys op 30-12-2003 15:41
]