Steeds minder Frontpage news per dag

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01-2025
Ik heb gemerkt dat er de laatste tijd steeds minder frontpage nieuws headlines/artikelen geplaatst worden op de frontpage.

Erg jammer.
Het is zeker niet zo dat de laatste tijd er minder nieuws was, er wordt gewoon minder geplaatst.

Ik weet niet of het zo is dat je minder page-hits krijgt als je minder nieuws plaatst, maar dat zou best eens kunnen.
Ikzelf merk dat ik de laatste tijd steeds minder de frontpage bezoek, omdat er gewoonweg minder artikelen te lezen zijn.

Dat wilde ik ff melden.

Thanks.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Bedankt voor het melden dan maar ;).

Professioneel Hyves-weigeraar

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Arcane Apex
Ben je zelf ergens een interessant nieuwtje of een meukupdate tegen gekomen, dan kun je die op deze pagina in de submitqueue plaatsen. De Tweakers.net redactie zal bekijken of jouw suggestie voldoende nieuwswaarde heeft voor een plaatstje op de site. Houdt er rekening mee dat wij dagelijks zeer veel suggesties krijgen ingestuurd, die onmogelijk allemaal geplaatst kunnen worden.
Ik kan me tijden herinneren dat er elke dag 3x zoveel nieuws berichten per weekdag geplaatst werden dan de laatste tijd het geval is.
Ik snap dat niet alles geplaatst kan worden en dat het waarschijnlijk een hoop werk is.
Maar het zou eventueel wel redelijk zijn om terug te gaan naar die "3x zoveel nieuwsberichten plaatsen per dag als dat nu gebeurt".
Als het toen kon, waarom nu dan niet meer?

Het is niet zo dat ik ontevreden ben ofzo, maar de frontpage is wel mijn favoriet in dit bepaald genre en ik vind het jammer dat ik steeds vaker de (buitenlandse)concurrenten moet afgaan om het nieuws van de dag te weten te komen in dit bepaalde genre.
Vroeger was het tweakers pats boem en dat was het, als je langs de frontpage kwam dan was je weer up to date.
Dit is steeds minder het geval en dat komt met name naar mijn mening omdat er minder artikelen per dag op de frontpage staan.

Vroegah.... ;)

Heeft niemand anders dit toevallig opgemerkt?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:47
Hmm, bekijk het zo; veel nieuws betekent minder tijd per artikel en minder kwalitatief. Minder nieuws betekent meer tijd per artikel, en over het algemeen kwalitatiever.

Zie het als een positief iets ;)

|>

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Arcane schreef op 10 november 2003 @ 17:38:
Ik kan me tijden herinneren dat er elke dag 3x zoveel nieuws berichten per weekdag geplaatst werden dan de laatste tijd het geval is.

Ik snap dat niet alles geplaatst kan worden en dat het waarschijnlijk een hoop werk is.
Maar het zou eventueel wel redelijk zijn om terug te gaan naar die "3x zoveel nieuwsberichten plaatsen per dag als dat nu gebeurt".
Als het toen kon, waarom nu dan niet meer?
Die tijden liggen vier jaar achter ons, toen artikelen van 1 tot 3 zinnen doodnormaal waren en er over de grootst mogelijk onzin geschreven werd. Tegenwoordig is de kwaliteit zoveel beter dat je nooit meer aan zoveel nieuws komt, zelfs niet als je genoeg mensen zou aannemen om zoveel te schrijven.
Heeft niemand anders dit toevallig opgemerkt?
Als je niet zegt over welk genre je het hebt zul je waarschijnlijk weinig medestanders vinden.

• Arcane Apex
Ik bedoelde het genre dat tweakers.net in het algemeen bestrijkt, gewoon al de headlines die per dag geplaatst worden.

Ik moet toegeven dat de kwaliteit wel verbeterd is.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Arcane schreef op 10 november 2003 @ 17:54:
Ik bedoelde het genre dat tweakers.net in het algemeen bestrijkt, gewoon al de headlines die per dag geplaatst worden.
Kortom, er verschijnt te weinig nieuws. Want dat is toch wat je wil zeggen? :)

Dat is ook binnen de crew bekend en er wordt ook op gehamerd dat er gewoon gepost wordt, maar als dat niet gebeurt dan wordt het een stuk moeilijker...

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:14
Harm schreef op 10 november 2003 @ 18:15:
[...]
Dat is ook binnen de crew bekend en er wordt ook op gehamerd dat er gewoon gepost wordt, maar als dat niet gebeurt dan wordt het een stuk moeilijker...
Waar kan ik solliciteren?
Ik bombardeer die hele FP wel plat met nieuwsposts als ik wordt aangenomen >:)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

NitroX_infinity schreef op 10 november 2003 @ 18:17:
[...]

Waar kan ik solliciteren?
Ik bombardeer die hele FP wel plat met nieuwsposts als ik wordt aangenomen >:)
Als je "ik wordt" schrijft dan nemen we je alleen niet aan :P

[ Voor 68% gewijzigd door Wouter Tinus op 10-11-2003 18:22 ]

• Harm
  • Niet online
Lees dit maar even door: plan: Wanted: nieuwsposters (M/V).

• NitroX infinity
:X :+
Ik heb nooit beweerd dat m'n nederlands goed is :P
Maar daar is toch zo'n ventje voor die de boel beoordeeld??? (en MS Word spellingscontrole >:)) :D

[ Voor 7% gewijzigd door NitroX infinity op 10-11-2003 18:24 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

NitroX_infinity schreef op 10 november 2003 @ 18:24:
:X :+
Ik heb nooit beweerd dat m'n nederlands goed is :P
Da's dan heel jammer, want een goed Nederlands verhaal schrijven is nou net de essentie van nieuwsposten.
Maar daar is toch zo'n ventje voor die de boel beoordeeld??? (en MS Word spellingscontrole >:)) :D
Nee, zo'n ventje is er niet. Zelfstandig kunnen werken is ook een eis.

• Cardinal
  • Laatst online: 16:17
stomme vraag, maar is het misschien een idee om de mailadressen(of zoiets) van de nieuwsposters beschikbaar te stellen?

op die manier kunnen mensen nieuws submitten naar de mensen die nieuws mogen posten. zo kan ook de kwaliteit in het oog worden gehouden en heb je misschien meer nieuws.

of een soort van nieuws submitknop waarmee je nieuws kan posten, wat door de nieuwsposters nagkeken kan worden op relelvantie en misschien daarna door een van de nieuwsposters gepost kan worden

idee :?

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-03 22:43
[dit moet vast al veel meer gezegd zijn modus]
Ik mis eigenlijk meer de eigen stukken van t.net zelf. Zoals de columns vroegah, dat vond ik echt leuk om te lezen. Of een eigen geschreven reviewtje. Hoeft opzich niet eens zo heel lang te zijn. Nieuwsberichten kijk ik eigenlijk zelden nog naar, of er moet echt een titel staan die me enorm aantrekt.

Nu had ik dacht ik gelezen dat er na de introductie van de abonnementen meer van dit soort eigen stukken kwamen, maar dat heb ik nog niet gemerkt eigenlijk. Kan de FP-crew daar toevallig niet eens naar kijken, die columns vond ik echt prachtig altijd _/-\o_
[/dit moet vast al veel meer gezegd zijn modus]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
cardinal808 schreef op 10 november 2003 @ 18:29:
stomme vraag, maar is het misschien een idee om de mailadressen(of zoiets) van de nieuwsposters beschikbaar te stellen?
Iedereen van de crew is voor 99% te bereiken op [nick](at)tweakers.net
of een soort van nieuws submitknop waarmee je nieuws kan posten, wat door de nieuwsposters nagkeken kan worden op relelvantie en misschien daarna door een van de nieuwsposters gepost kan worden
Dat idee bestaat ook al jaren: http://www.tweakers.net/etc/?Action=Newssubmit

Jep, lezen is nog steeds een kunst :+.

• Cardinal
  • Laatst online: 16:17
Jep, lezen is nog steeds een kunst
duidelijk mededelen is ook een kunst
en de knop van de submit is ook niet bijster goed te vinden

• Harm
  • Niet online
Vroeger (met de vorige lay-out) zat die knop een veel duidelijker aanwezige plaats, maar we kregen toen ook veel en veel meer rotzooi binnen dan nu. Dus er is toen besloten om die knop wat minder opbvious op de FP te zetten. tegenwoordig zit hij onder het eerste tabblad boven de nieuwsberichten :).

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Dat over die columns ben ik het totaal mee eens, alhoewel ik wel eens opgevangen heb dat de Redactie niet om columns zit te springen omdat de mening van de columnist voor een halve rel kan zorgen in een community met een grote als T.net.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wouter Tinus schreef op 10 november 2003 @ 18:27:
[...]
Da's dan heel jammer, want een goed Nederlands verhaal schrijven is nou net de essentie van nieuwsposten.
Dat vind ik nogal een discutabel punt. Ik heb liever nieuws met inhoud dan nieuws waar 100% Nederlands-correcte zinnen in zitten - dit betekent niet dat ik geen waarde hecht aan correct taalgebruik. In principe zoals jij het nu stelt kan iedereen die 'goed' voor Nederlands staat hier aan de slag en dat lijkt me geen goed plan. Er komt namelijk op het ICT-gebied ook een stuk kennis aan te pas. Daarnaast is het goed kunnen omgaan van termen en begrippen in de ICT (Mb <> MB e.d.) imo ook iets waar je op moet letten.

Bovendien zijn er zoveel 'ontwikkelingen op ICT-gebied' dat ik liever wat meer nieuws zie dan minder beter nieuws. Wellicht dat de 'short-news' vlag weer terug moet/meer moet worden gebruikt? Of desnoods een extra sectie waar users zelf nieuws kunnen posten?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• NitroX infinity
Mwa, dat van die rel vind ik een slap excuus. Het weerhoudt de personen van THG er ook niet van om columns te schrijven.

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
NitroX_infinity schreef op 10 november 2003 @ 19:59:
Mwa, dat van die rel vind ik een slap excuus. Het weerhoudt de personen van THG er ook niet van om columns te schrijven.
Dat is wat ik eruit begreep...
En als ik erover nedenk, dan krijg je straks 300 reacties in de vorm van een mening eronder, de vraga is of dat dat de bedoeling is.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

LauPro schreef op 10 november 2003 @ 19:57:
Dat vind ik nogal een discutabel punt. Ik heb liever nieuws met inhoud dan nieuws waar 100% Nederlands-correcte zinnen in zitten - dit betekent niet dat ik geen waarde hecht aan correct taalgebruik. In principe zoals jij het nu stelt kan iedereen die 'goed' voor Nederlands staat hier aan de slag en dat lijkt me geen goed plan. Er komt namelijk op het ICT-gebied ook een stuk kennis aan te pas. Daarnaast is het goed kunnen omgaan van termen en begrippen in de ICT (Mb <> MB e.d.) imo ook iets waar je op moet letten.
Iemand die 30 uur per week voor een site die over computers wil werken heeft bijna per definitie een bepaalde basiskennis op het gebied van ICT. De rest kan gaandeweg opgepikt worden, zoals iedere nieuwsposter doet als hij/zij ergens over schrijft. Nieuws is per definitie nieuw, dus je moet continu (bij)leren over verschillende onderwerpen. Met de juiste mentaliteit (dingen opzoeken etc.) heb je nauwelijks tot geen voorkennis nodig, en ervaring wordt vanzelf opgebouwd.
Bovendien zijn er zoveel 'ontwikkelingen op ICT-gebied' dat ik liever wat meer nieuws zie dan minder beter nieuws. Wellicht dat de 'short-news' vlag weer terug moet/meer moet worden gebruikt?
Die is niet voor niets weggehaald, dat werkte gewoon niet.
Of desnoods een extra sectie waar users zelf nieuws kunnen posten?
Haha :D

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter Tinus op 10-11-2003 20:17 ]

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wouter Tinus schreef op 10 november 2003 @ 20:16:
[...]
Iemand die 30 uur per week voor een site die over computers wil werken heeft bijna per definitie een bepaalde basiskennis op het gebied van ICT. De rest kan gaandeweg opgepikt worden, zoals iedere nieuwsposter doet als hij/zij ergens over schrijft. Nieuws is per definitie nieuw, dus je moet continu (bij)leren over verschillende onderwerpen. Met de juiste mentaliteit (dingen opzoeken etc.) heb je nauwelijks tot geen voorkennis nodig, en ervaring wordt vanzelf opgebouwd.
Ik kan me er behoorlijk aan ergeren wanneer ik dingen in een nieuwspost zie staan die onwaar/onjuist zijn. Veelal worden deze dingen verbeterd nadat een attente user daar op wijst. Al geef ik toe dat ik een mierenneuker ben met sommige dingen.

Wellicht is het daarom tijd (dan ga ik wat off-topic) om een bepaald beleid te voeren waarin bijvoorbeeld alleen de nieuwe SI-eenheden gebruikt mogen worden zodat daar geen verwarring meer over kan ontstaan. Daarnaast misschien geen nieuws meer posten dat ouder is dan een week (al hoewel ik de laastte tijd geen 'oud nieuws' gezien heb, mijn complimenten ;) ) etc.
Haha :D
Tot nu toe is het zelf nieuws posten mogelijk op het forum, waarom dan niet een apart gedeelte daarvoor op de FP? Imo is een forum niet echt geschikt om nieuws te posten maar meer om discussie te voeren. Natuurlijk moet er even een ander titel boven e.d. maar ik vind het zelf nog niet zo'n gek idee :P.

• Robin
  • Niet online
De SI-eenheden zijn helemaal niet van toepassing op Tweakers.net omdat wij ten eerste helemaal geen wetenschappelijke site zijn. We gebruiken eenheden en grootheden zoals deze gebruikt worden in de volksmond. Zo gebruikt de tweaker bijvoorbeeld megabyte en terabit, maar geen megabinary en terabinary. Het gebruik van de termen volgens de SI zou alleen maar verwarring scheppen onder de bezoekers, omdat er opeens een derde eenheid wordt gebruikt om de opslagcapaciteit of verbindingssnelheid van iets aan te geven.

Content op de frontpage zetten dat direct afkomstig is van bezoekers gaat denk ik niet lukken. Sterker nog, ik denk dat dat nooit doorgevoerd zal worden. Wie controleert of iets voldoet aan de eisen van T.net, of dat het item überhaupt T.net waardig is? Gebruik daar maar het forum voor, want daar is de content voor iedereen beschikbaar en hoeft ook niet eens door de onnodige keuring van de nieuwsposters (tijfverdrijf enzo). * Robin moet denken aan de spreekwoorden met een vinger en hand, en wind en storm....

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

LauPro schreef op 10 november 2003 @ 23:38:
Tot nu toe is het zelf nieuws posten mogelijk op het forum, waarom dan niet een apart gedeelte daarvoor op de FP? Imo is een forum niet echt geschikt om nieuws te posten maar meer om discussie te voeren. Natuurlijk moet er even een ander titel boven e.d. maar ik vind het zelf nog niet zo'n gek idee :P.
Omdat de frontpage ons visitekaartje is en we niet willen dat iedere halve zool met een account er z'n spam, rants en offtopic geblaat kwijt kan. Daarom niet.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 21:17

Remy

I usually get 100% accuracy

Er moet natuurlijk een goeie afweging worden gemaakt tussen een gevulde frontpage en kwaliteitsposts. Wil men 30 nieuwsposts op de FP, waarvan er een paar niet helemaal toppie zijn, of 15 a 20 waarvan de kwaliteit aanzienlijk hoger ligt, omdat er meer tijd in is gaan zitten ;). Ik ga graag voor het laatste, omdat kwaliteit nog altijd boven kwantiteit gaat.

Ik post sinds kort ook op de T.net Frontpage en ik kan zeggen dat het in elkaar zetten van een goeie nieuwspost toch zeker wel wat tijd kost :). Nu komt dat omdat ik 'er nog in moet komen', maar ook later zet je echt niet binnen 5 minuten een nieuwsitem online, behalve als deze 1 tot 3 regels zou zijn :P. En dan komen we weer op het verhaal kwaliteit versus kwantiteit, waarbij kwaliteit dus zwaarder weegt :)

LinkedIn
Instagram

• tkorrel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
ReemF schreef op 11 november 2003 @ 08:40:
Er moet natuurlijk een goeie afweging worden gemaakt tussen een gevulde frontpage en kwaliteitsposts. Wil men 30 nieuwsposts op de FP, waarvan er een paar niet helemaal toppie zijn, of 15 a 20 waarvan de kwaliteit aanzienlijk hoger ligt, omdat er meer tijd in is gaan zitten ;). Ik ga graag voor het laatste, omdat kwaliteit nog altijd boven kwantiteit gaat.

Ik post sinds kort ook op de T.net Frontpage en ik kan zeggen dat het in elkaar zetten van een goeie nieuwspost toch zeker wel wat tijd kost :). Nu komt dat omdat ik 'er nog in moet komen', maar ook later zet je echt niet binnen 5 minuten een nieuwsitem online, behalve als deze 1 tot 3 regels zou zijn :P. En dan komen we weer op het verhaal kwaliteit versus kwantiteit, waarbij kwaliteit dus zwaarder weegt :)
ik moet wel zeggen , dat titels vaak niet helemaal kloppen ,..
voorbeeld : tue heeft rechtzaak tegen toschiba verloren

na wat onderzoek blijkt dat de rechtzaak door is geschoven naar een hogere rechter omdat de rechtzaak te groot is , op zulke momenten heb ik het idee dat er te weinig onderzoek is gedaan voor het bericht , daarom is het ook belangrijk dat niet iedereen zomaal news poster kan worden , ( is overigens niks voor mij aangezien ik dt en d al door elkaar haal :P )

ik vind dat ik tegenwoordig veel meer op de frontpage aan kennis opdoe als voorheen .

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Ik wil daarbij opmerken dat er in de bronsite soms ook fouten staan die wij dan per ongelijk overnemen. Meestal proberen we daar wel op te letten en dit te checken maar dit is ook een tijdrovend probleem.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Robin Vreuls schreef op 10 november 2003 @ 23:56:
De SI-eenheden zijn helemaal niet van toepassing op Tweakers.net omdat wij ten eerste helemaal geen wetenschappelijke site zijn. We gebruiken eenheden en grootheden zoals deze gebruikt worden in de volksmond. Zo gebruikt de tweaker bijvoorbeeld megabyte en terabit, maar geen megabinary en terabinary.
Hoe kom je erbij dat SI-eenheden alleen maar voor 'wetenschappers' zijn? Afaik zijn de SI-eenheden hier net zo officieel als de Nederlandse taal. Daarnaast vind ik het juist verwarring brengen dat het blijkbaar 'normaal' is dat 1 K 1024 is, dat krijg je er bij de groetenboer echt niet in hor... Daarnaast hoef je het niet meteen aan de KiB, MiB of GiB te gaan maar bijvoorbeeld altijd er voor zorgen dat altijd 1K 1000 is, dan ben je er ook al.
Content op de frontpage zetten dat direct afkomstig is van bezoekers gaat denk ik niet lukken. Sterker nog, ik denk dat dat nooit doorgevoerd zal worden. Wie controleert of iets voldoet aan de eisen van T.net, of dat het item überhaupt T.net waardig is?
Wouter Tinus schreef op 11 november 2003 @ 08:11:
Omdat de frontpage ons visitekaartje is en we niet willen dat iedere halve zool met een account er z'n spam, rants en offtopic geblaat kwijt kan. Daarom niet.
Dan zou ik graag dezelfde vraag willen stellen aan je collega: waarom is het dan wel mogelijk om te reageren op nieuwsitems of om een eigen profiel in te richten?

• Harm
  • Niet online
LauPro schreef op 11 november 2003 @ 14:06:
Dan zou ik graag dezelfde vraag willen stellen aan je collega: waarom is het dan wel mogelijk om te reageren op nieuwsitems of om een eigen profiel in te richten?
Omdat die niet gepresenteerd worden als 'de mening' (bij wijze van spreken) van Tweakers.net. Dat is minder officieel, zogezegd. Als iets als nieuwsbericht geplaatst wordt, dan wordt daarvan - door onder andere de bezoekers - wat van verwacht. Bijvoorbeeld dat het een kwalitatief goed stuk is en dat het zo objectief mogelijk gebracht wordt. Deze beide punten zijn voor bijvoorbeeld de nieuwsreacties geen absolute noodzaak. In zekere zin kun je daar alles inzetten en wordt je alleen afgestrafd door het modsysteem; je moet het heel bont maken wil je een mailtje krijgen enzo. Waarom je een Gallery-pagina in kunt richten? Voor mijn idee is dat vooral om het communitygevoel vast te houden en de community hechter te maken.

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025

[...]
Omdat dit ten eerste dan niet als Tweakers.net-nieuws te boek komt te staan, en reacties worden uiteindelijk ook onderworpen aan huisregels, c.q. gemodereerd. Mensen die graag een ei willen leggen op de FP als nieuwsposter kunnen daartoe solliciteren. Andere schrijfambities kunnen worden uitgeleefd in GoT, of probeer het eens bij Slashdot :) . Op de FP gaan we dat niet doen. Dan zou het bijvoorbeel zo maar kunnen gebeuren dat een belangrijk nieuwsitem - in plaats van lekker uitgebreid behandeld te worden door een meer ervaren redacteur - al om zeep geholpen is omdat een vluggert dat wat eerder op de FP heeft geknald in 4 slecht geschreven regeltjes. Nee dank je feestelijk...

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Robin
  • Niet online
Hoe kom je erbij dat SI-eenheden alleen maar voor 'wetenschappers' zijn? Afaik zijn de SI-eenheden hier net zo officieel als de Nederlandse taal. Daarnaast vind ik het juist verwarring brengen dat het blijkbaar 'nogmaal' is dat 1 K 1024 is, dat krijg je er bij de groetenboer echt niet in hor... Daarnaast hoef je het niet meteen aan de KiB, MiB of GiB te gaan maar bijvoorbeeld altijd er voor zorgen dat altijd 1K 1000 is, dan ben je er ook al.
Een groenteboer is ook geen pc-dealer of een persoon die werkzaam is in de ICT. De computerbranche gebruikt al jaren de termen zoals kilobyte en byte om iets aan te geven. Het lijkt mij dan erg onlogisch om als een van de weinige sites de SI-eenheden te gebruiken als de rest van de concullega-sites de maatschappelijk aanvaarde termen gebruiken.

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Ik vind het wel meevallen met de hoeveelheid nieuws op de FP. In het weekend is er gewoon minder nieuws, dat ondervind ik aan den lijve als submitter.
Maandag komt alles weer een beetje op gang, maar dinsdag komt het pas echt goed weer los. Daarnaast is de kwaliteit van de berichten veel hoger geworden. Onbelangrijkere berichten komen nu gewoon in de nieuwslinks.
Kijk maar eens bij anandtech/tom's hardware, die hebben ook niet zo veel nieuws als tweakers. Volgens mij gaat het prima. :)

overigens: men kan pas artikelen schrijven als ze bronnen hebben, dus submitten! Ik moet ook wel eens werken ;)

Modjes: wat ik wel interessant zou vinden is een (éénmalig) grafiekje van het aantal geplaatste berichten per dag, het aantal submits per dag en misschien ook nog het aantal nieuwslinks? Ohja, en dan nog een overzichtje van wie hoeveel posten en submitten 8)
Pretty Please :9~

[ Voor 34% gewijzigd door T.T. op 11-11-2003 19:53 ]

Verwijderd

Robin Vreuls schreef op 11 november 2003 @ 18:18:
[...]
Een groenteboer is ook geen pc-dealer of een persoon die werkzaam is in de ICT. De computerbranche gebruikt al jaren de termen zoals kilobyte en byte om iets aan te geven. Het lijkt mij dan erg onlogisch om als een van de weinige sites de SI-eenheden te gebruiken als de rest van de concullega-sites de maatschappelijk aanvaarde termen gebruiken.
Je spreekt hier over maatschappelijk aanvaarde termen alsof `MB' en `GB' wijdverbreid bekende termen zijn. Houd a.j.b. in je achterhoofd dat het meeste computerjargon bij `de massa' totaal onbekend is.

Ik pleit er overigens voor om altijd en overal zoveel mogelijk standaarden aan te houden. Tweakers dwepen altijd met standaarden zoals door het W3C opgesteld. Dan is het inconsequent om de SI-eenheden maar overboord te zetten. Als beroepswetenschapper (in spé) kan ik mij dat in ieder geval niet veroorloven. Ik geef LauPro overigens gelijk dat we niet meteen aan eenheden als MiB en GiB hoeven te beginnen (zijn het eigenlijk wel officiele eenheden?), maar 1 K is per definitie 1000 en niet 1024, geen discussie. En dat 'de maatschappij' hier anders over denkt, hoeft geen reden te zijn voor tweakers.net om dit ook incorrect te doen. Sterker nog, tweakers.net vervult hierin een voorlichters- en misschien zelfs een beetje een opvoedkundige rol waardoor verwacht mag worden dat de site triviale zaken als eenheden simpelweg correct hanteert. De `maatschappij' (zijnde de tweakers community) komt uiteindelijk vanzelf wel mee.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Je spreekt hier over maatschappelijk aanvaarde termen alsof `MB' en `GB' wijdverbreid bekende termen zijn. Houd a.j.b. in je achterhoofd dat het meeste computerjargon bij `de massa' totaal onbekend is.
Wij richten ons niet op 'de massa'. Verder spreek je jezelf gewoon ontzettend tegen, de MiB en GiB zijn al sinds december 1998 officiële SI-eenheden. Wij moeten het over "mebibytes" geheugen hebben volgens dit prachtige instituut :D.

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 04:06:
Ik pleit er overigens voor om altijd en overal zoveel mogelijk standaarden aan te houden.
Uiteindelijk is het de doelstelling van Tweakers om te berichten over nieuws. Het is niet een doelstelling taalvernieuwend bezig te zijn.
Nieuwsberichten moeten duidelijk zijn, als dat betekent dat niet 100% wetenschapelijk wordt gewerkt, dan moet dat zo zijn. Tweakers houdt zich aan een notatie die de meerderheid van de bezoekers begrijpt.
Wanneer het gaat over wetenschappelijke artikelen dan worden wel de juiste grootheden gebruikt. Je spreekt dus jezelf een beetje tegen: er wordt al zoveel mogelijk gebruik gemaakt van standaarden, alleen niet waar de standaarden vervangen kunnen worden door ingeburgerde begrippen.

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
T.T. schreef op 12 november 2003 @ 10:05:
Uiteindelijk is het de doelstelling van Tweakers om te berichten over nieuws. Het is niet een doelstelling taalvernieuwend bezig te zijn.
Ik zal het je nog sterker vertellen. Als we wel taalvernieuwend zijn, is het ook niet goed :+
Wanneer het gaat over wetenschappelijke artikelen dan worden wel de juiste grootheden gebruikt. Je spreekt dus jezelf een beetje tegen: er wordt al zoveel mogelijk gebruik gemaakt van standaarden, alleen niet waar de standaarden vervangen kunnen worden door ingeburgerde begrippen.
Mjah, dat klopt gedeeltelijk wel. Maar ik kan vrijwel iedere ICT'er (wereldwijd) vragen hoeveel een kilobyte is en het antwoord zal 1024 bytes zijn. Mij is dat zelfs op school zo geleerd. Het complete systeem is daarop gebaseerd, en bijvoorbeeld HD-fabrikanten maken daar dankbaar misbruik van.

Het W3C wordt als voorbeeld genoemd, terwijl wij ook gewoon de algemeen gebruikte standaarden ondersteunen (IE anyone? :)). Juist omdat iedereen dat gebruikt blijven wij daarin ook niet achter. Dat betekent niet dat we er niet naar streven om zoveel conform de standaard te werken, maar in sommige gevallen ontkom je er niet aan. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Wouter Tinus schreef op 12 november 2003 @ 09:01:
Wij richten ons niet op 'de massa'. Verder spreek je jezelf gewoon ontzettend tegen, de MiB en GiB zijn al sinds december 1998 officiële SI-eenheden. Wij moeten het over "mebibytes" geheugen hebben volgens dit prachtige instituut :D.
Dat tweakers.net zich niet op 'de massa' richt, benadrukte ik alleen maar, omdat er over maatschappelijk aanvaarde termen werd gesproken. Tweakers.net is immers niet hetzelfde als 'de maatschappij'! En ik spreek mezelf helemaal nergens tegen. Dat van die GiB en aanverwante eenheden vroeg ik me alleen maar af. Er staat niet voor niks een vraagteken achter! Nogmaals, deze eenheden hoef je helemaal niet te gebruiken, maar pas de eenheden die je wél gebruikt (MB, GB enz.) in ieder geval correct toe.
Je spreekt dus jezelf een beetje tegen: er wordt al zoveel mogelijk gebruik gemaakt van standaarden, alleen niet waar de standaarden vervangen kunnen worden door ingeburgerde begrippen.
Wat ik duidelijk probeerde te maken, is dat voor tweakers.net misschien wel een rol is weggelegd om die ingeburgerde begrippen te corrigeren. In ieder geval een poging waard. En waar spreek ik mijzelf overigens tegen??
Nieuwsberichten moeten duidelijk zijn, als dat betekent dat niet 100% wetenschapelijk wordt gewerkt, dan moet dat zo zijn. Tweakers houdt zich aan een notatie die de meerderheid van de bezoekers begrijpt.
Ik denk dat het gemiddelde IQ van de bezoekers van tweakers.net wat hoger ligt dan die van de gemiddelde Nederlander, of overschat ik de mensen hier nou ;). Als je als nieuwssite meent dat je bezoekers bepaalde begrippen niet zullen begrijpen en deze dus maar vermijdt, dan neem je in mijn ogen je bezoekers niet serieus. Daarbij moet je taalvernieuwing niet verwarren met voorkómen van onjuistheden zoals die maar al te vaak (ook in gerenommeerde kranten) voorkomen.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 17:32 ]

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 17:09:
Ik denk dat het gemiddelde IQ van de bezoekers van tweakers.net wat hoger ligt dan die van de gemiddelde Nederlander, of overschat ik de mensen hier nou ;). Als je als nieuwssite meent dat je bezoekers bepaalde begrippen niet zullen begrijpen en deze dus maar vermijdt, dan neem je in mijn ogen je bezoekers niet serieus. Daarbij moet je taalvernieuwing niet verwarren met voorkómen van onjuistheden zoals die maar al te vaak (ook in gerenommeerde kranten) voorkomen.
Daarbij zit je ook met een probleem dat je bezoekers veroorzaken. Mensen lezen vaak een nieuwsposting maar half of scannen het artikel door en denken niet even verder na. Bij een artikel als dit zie je nog steeds mensen erover klagen dat hun MSN het niet meer zou doen terwijl nota bene in de nieuwspost staat dat het daar niet om handelt.

Natuurlijk zijn niet alle bezoekers zo, maar het ligt er imo maar net aan wat je als referentiepunt neemt. Vanuit het standpunt van ICT land is een K gelijk aan 1024. Bekijkt je het vanuit een ander perspectief dan staat het gelijk aan duizend. Imo komt dit in de richting van 'een ton'. Daarbij kun je het hebben over bijvoorbeeld 1000 Kg, of over €100.000,-. Vaak kun je dan uit een zin wel halen wat er bedoeld wordt. Ook in tijdschriften, reclames en in het algemeen kom je die term tegen. Dan kun je als blad/site inderdaad de keuze maken om één standaard te hanteren, maar de vraag is of er wat mee bewerkstelligt.

Dat je zo accuraat mogelijk moet zijn met het schrijven van eenheden e.d. ben ik met je eens, maar ik vermoed dat je meer verwarring zou scheppen dan iets anders door op t.net ineens K als 1000 te gaan gebruiken bij bijvoorbeeld datahoeveelheden. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dat tweakers.net zich niet op 'de massa' richt, benadrukte ik alleen maar, omdat er over maatschappelijk aanvaarde termen werd gesproken. Tweakers.net is immers niet hetzelfde als 'de maatschappij'! En ik spreek mezelf helemaal nergens tegen. Dat van die GiB en aanverwante eenheden vroeg ik me alleen maar af. Er staat niet voor niks een vraagteken achter! Nogmaals, deze eenheden hoef je helemaal niet te gebruiken, maar pas de eenheden die je wél gebruikt (MB, GB enz.) in ieder geval correct toe.
Je spreekt jezelf wel degelijk tegen, want je vindt het niet nodig dat we GiB en MiB gebruiken, maar wil wel dat we MB en GB "goed" gebruiken. Het feit dat 1048576 bytes officieel 1 MiB (mebibyte) is, betekent ook dat 1 MB officieel 1000000 bytes is, en dat wij het dus fout doen door 1MB = 1048576 bytes (de algemeen geaccepteerde definitie) te hanteren.
Wat ik duidelijk probeerde te maken, is dat voor tweakers.net misschien wel een rol is weggelegd om die ingeburgerde begrippen te corrigeren. In ieder geval een poging waard.
Waarom zou dat een poging waard zijn? Wat winnen wij ermee door mensen een bepaalde notering op te dringen?

Verwijderd

Wouter Tinus schreef op 12 november 2003 @ 19:13:
[...]

Je spreekt jezelf wel degelijk tegen, want je vindt het niet nodig dat we GiB en MiB gebruiken, maar wil wel dat we MB en GB "goed" gebruiken. Het feit dat 1048576 bytes officieel 1 MiB (mebibyte) is, betekent ook dat 1 MB officieel 1000000 bytes is, en dat wij het dus fout doen door 1MB = 1048576 bytes (de algemeen geaccepteerde definitie) te hanteren.

[...]

Waarom zou dat een poging waard zijn? Wat winnen wij ermee door mensen een bepaalde notering op te dringen?
Ik zie nog steeds niet in waar ik mezelf volgens jou tegenspreek als ik zeg dat MiB en GiB niet gebruikt hoeven te worden, maar dat MB en GB correct gebruikt zouden moeten worden. Eenheden zijn 'maar' eenheden en je bent volledig vrij te kiezen welke je gebruikt. Als je ze inderdaad maar goed gebruikt en niet door elkaar haalt.

Waarom moet het meteen een kwestie van winnen of verliezen zijn? En sinds wanneer is goede voorlichting geven hetzelfde als opdringen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 00:47 ]

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 00:45:
Ik zie nog steeds niet in waar ik mezelf volgens jou tegenspreek als ik zeg dat MiB en GiB niet gebruikt hoeven te worden, maar dat MB en GB correct gebruikt zouden moeten worden. Eenheden zijn 'maar' eenheden en je bent volledig vrij te kiezen welke je gebruikt. Als je ze inderdaad maar goed gebruikt en niet door elkaar haalt.
:/ misschien moet je dan eens keer lezen wat ik zeg. Als je MB correct wil gebruiken kom je niet onder de MiB uit.
Waarom moet het meteen een kwestie van winnen of verliezen zijn?
Jij zegt dat het de moeite waard is, waarmee je aangeeft je aan dat er iets waar wij waarde aan zouden kunnen hechten uit te halen valt. De vraag is heel simpel, wat?
En sinds wanneer is goede voorlichting geven hetzelfde als opdringen?
Je hebt het nooit over voorlichten gehad, je zei "altijd en overal zoveel mogelijk standaarden aanhouden" en "ingeburgerde begrippen corrigeren", en dat noem ik opdringen ja.

Verwijderd

Wouter Tinus schreef op 13 november 2003 @ 10:30:
[...]
:/ misschien moet je dan eens keer lezen wat ik zeg. Als je MB correct wil gebruiken kom je niet onder de MiB uit.

[...]
Jij zegt dat het de moeite <i>waard</i> is, waarmee je aangeeft je aan dat er iets waar wij waarde aan zouden kunnen hechten uit te halen valt. De vraag is heel simpel, wat?
[...]
Je hebt het nooit over voorlichten gehad, je zei "altijd en overal zoveel mogelijk standaarden aanhouden" en "ingeburgerde begrippen corrigeren", en dat noem ik opdringen ja.
Punt 1
Met MB correct gebruiken bedoel ik uiteraard dat je zegt 1MB=1000MB en niet 1024 MB. Zoals ik al zei: je bent vrij om te kiezen welke eenheid je gebruikt, maar gebruik deze wel correct. De MiB is absoluut niet noodzakelijk, net zoals voor een Amerikaan bijv. de cm niet noodzakelijk is omdat hij alles in inches uitdrukt (feit dat dit geen IS-eenheid is buiten beschouwing latend). Misschien moet je eerst nadenken voordat je zegt dat ik niet goed lees.

Punt 2
Er valt inderdaad wat te 'winnen', namelijk algemene kennis van tweakers op gebied van IT. Het is dus geen kwestie van iets te winnen hebben door tweakers.net zelf, maar een kwestie van algemeen belang.

Punt 3
Standaarden zijn nou eenmaal bedoeld om misstanden te voorkomen en om zaken makkelijker te maken. Net zoals ooit de meter is ingevoerd als algemene lengtemaat, de euro als Europese eenheidsmunt en zo kunnen we nog wel een uurtje doorgaan. Bij invoering van standaarden is altijd wel sprake van enige vorm van 'opdringen' maar daar ontkom je niet aan. Kijk, het zal mij een zorg zijn dat de gemiddelde IT'er MB gebruikt als zijnde MiB, maar ergens weet deze IT'er wel in zijn achterhoofd dat het eigenlijk niet correct is. Van de gemiddelde computerbezitter durf ik wel te stellen dat dat niet zo is. Vandaar dat een beetje voorlichting nooit kwaad kan. Niks meer, niks minder. En laten we het nou niet groter maken dan het is.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 17:52:
Punt 1
Met MB correct gebruiken bedoel ik uiteraard dat je zegt 1MB=1000MB en niet 1024 MB. Zoals ik al zei: je bent vrij om te kiezen welke eenheid je gebruikt, maar gebruik deze wel correct. De MiB is absoluut niet noodzakelijk, net zoals voor een Amerikaan bijv. de cm niet noodzakelijk is omdat hij alles in inches uitdrukt (feit dat dit geen IS-eenheid is buiten beschouwing latend). Misschien moet je eerst nadenken voordat je zegt dat ik niet goed lees.
Misschien moet jij zelf maar eens gaan nadenken. Natuurlijk heb je de MiB wel nodig als je de MB correct wil gaan gebruiken. Anders zouden wij bijvoorbeeld 134MB moeten gaan schrijven iedere keer wanneer iemand "128MB" roept, omdat ze daarmee 134217728 bytes (en dus 128MiB) bedoelen. Daar wordt het echt niet begrijpelijker van, en zodra iets ten koste gaat van de begrijpelijkheid dan interesseert het "algemeen belang" me echt niet.

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:39

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 17:52:
[...]

Punt 1

Punt 2
Er valt inderdaad wat te 'winnen', namelijk algemene kennis van tweakers op gebied van IT. Het is dus geen kwestie van iets te winnen hebben door tweakers.net zelf, maar een kwestie van algemeen belang.

Punt 3
Standaarden zijn nou eenmaal bedoeld om misstanden te voorkomen en om zaken makkelijker te maken. Net zoals ooit de meter is ingevoerd als algemene lengtemaat, de euro als Europese eenheidsmunt en zo kunnen we nog wel een uurtje doorgaan. Bij invoering van standaarden is altijd wel sprake van enige vorm van 'opdringen' maar daar ontkom je niet aan. Kijk, het zal mij een zorg zijn dat de gemiddelde IT'er MB gebruikt als zijnde MiB, maar ergens weet deze IT'er wel in zijn achterhoofd dat het eigenlijk niet correct is. Van de gemiddelde computerbezitter durf ik wel te stellen dat dat niet zo is. Vandaar dat een beetje voorlichting nooit kwaad kan. Niks meer, niks minder. En laten we het nou niet groter maken dan het is.
Ik zou zeggen, lees als eerste eens dit artikel. Dan kun je zien dat kibi, mebi, gigi en soortgenoten al een lange tijd bestaan, maar dat ze bij het grote publiek nog niet bekend zijn. Als Tweakers.net zijnde hebben we hierover bericht. Maar voordat we de discussie doorzetten, quote ik heel even een zin die wel heel erg belangrijk is:
Het systeem heeft echter nog geen officiële status:
Met andere woorden, het is een voorstel. Een voorstel wat in mijn ogen (persoonlijke mening hier, niet persee die van T.net) veel te laat is. Ik ken persoonlijk namelijk geen enkel bedrijf dat deze eenheden gebruikt. Waarom zou Tweakers.net dat dan doen?

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Verwijderd

Wouter Tinus schreef op 15 november 2003 @ 20:47:
[...]

Misschien moet jij zelf maar eens gaan nadenken. Natuurlijk heb je de MiB wel nodig als je de MB correct wil gaan gebruiken. Anders zouden wij bijvoorbeeld 134MB moeten gaan schrijven iedere keer wanneer iemand "128MB" roept, omdat ze daarmee 134217728 bytes (en dus 128MiB) bedoelen. Daar wordt het echt niet begrijpelijker van, en zodra iets ten koste gaat van de begrijpelijkheid dan interesseert het "algemeen belang" me echt niet.
Dat begrijp ik, maar in nieuwsberichten op tweakers.net wordt niet zomaar iets geroepen. Dus als nieuwsposters zouden jullie het wel consequent juist kunnen doen, snap je ;) ?
Ralph Smeets schreef op 15 november 2003 @ 21:12:
[...]

Ik zou zeggen, lees als eerste eens dit artikel. Dan kun je zien dat kibi, mebi, gigi en soortgenoten al een lange tijd bestaan, maar dat ze bij het grote publiek nog niet bekend zijn. Als Tweakers.net zijnde hebben we hierover bericht. Maar voordat we de discussie doorzetten, quote ik heel even een zin die wel heel erg belangrijk is:

[...]

Met andere woorden, het is een voorstel. Een voorstel wat in mijn ogen (persoonlijke mening hier, niet persee die van T.net) veel te laat is. Ik ken persoonlijk namelijk geen enkel bedrijf dat deze eenheden gebruikt. Waarom zou Tweakers.net dat dan doen?
KiB en MiB zijn zeker niet bij het grote publiek bekend. Daar hoef ik geen nieuwsberichten over te lezen :). Overigens zou Wouter Tinus dit bericht dan ook wel eens mogen lezen, omdat hij beweert dat KiB etc. wel SI-eenheden zijn. Wat wel standaard is, zijn voorvoegsels als kilo, mega etc. en dat is het enige dat bij mij telt. Want strikt genomen: waarom zou 1KB = 1024 B en 1KM = 1000 m ? Inderdaad, onlogisch en inconsequent :). En dat is echt het enige dat ik in deze hele discussie belangrijk vind. Behelpen dus zolang KiB, MiB geen officiele eenheid is. Punt :).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2003 23:34 ]

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Harm schreef op 11 november 2003 @ 14:13:
Omdat die niet gepresenteerd worden als 'de mening' (bij wijze van spreken) van Tweakers.net. Dat is minder officieel, zogezegd. Als iets als nieuwsbericht geplaatst wordt, dan wordt daarvan - door onder andere de bezoekers - wat van verwacht.
Wanneer je een sectie maakt waarbij je duidelijk aangeeft dat het om 'onofficieel' nieuws gaat bereik je toch het zelfde?
Dit is idd een punt alleen lijkt mij eenvoudig op te lossen door het onofficiële nieuws dan te verwijderen. Maar ik begrijp dat jullie er tegen zijn dus ik laat het hierbij ;).
Wouter Tinus schreef op 15 november 2003 @ 20:47:
[...]
Misschien moet jij zelf maar eens gaan nadenken. Natuurlijk heb je de MiB wel nodig als je de MB correct wil gaan gebruiken. Anders zouden wij bijvoorbeeld 134MB moeten gaan schrijven iedere keer wanneer iemand "128MB" roept, omdat ze daarmee 134217728 bytes (en dus 128MiB) bedoelen.
Stel dan desnoods een beleid op waarin je aangeeft wanneer welke eenheid van toepassing is.
Daar wordt het echt niet begrijpelijker van, en zodra iets ten koste gaat van de begrijpelijkheid dan interesseert het "algemeen belang" me echt niet.
Wat is 'niet begrijpelijker'? Zoals ik het al aangeef vind ik het niet begrijpelijk dat 1K = 1024 is. Bovendien zijn de fabrikanten van producten niet de maatstaf, dat zijn namelijk de algemene standaarden (bijv. W3C, ISO, ANSI etc etc).
Ralph Smeets schreef op 15 november 2003 @ 21:12:
Hier moet ik je corrigeren:
In December 1998 the International Electrotechnical Commission (IEC), the leading international organization for worldwide standardization in electrotechnology, approved as an IEC International Standard names and symbols for prefixes for binary multiples for use in the fields of data processing and data transmission.
Daar staat letterlijk dat IEC (volgens mij weer een onderdeel van SI) dit als standaard beschouwd en dat het is aangenomen. Echter er één 'maar', iets dat het minimale gebruik van MiB, GiB etc kan verklaren: het geldt alleen bij (als ik het letterlijk vertaal) dataverwerking en datatransmissie. Dat wekt natuurlijk wat verwarring op omdat het dus niet juist zou zijn wanneer je zegt dat je een geheugenmodule hebt van 256 MiB omdat je op het moment nog niks verwerkt (bijvoorbeeld tijdens de verkoop). Dat is natuurlijk flauw en ik denk dat je de standaard niet op deze manier moet interpreteren maar dat het gewoon een module is van 256 MiB (of 1 GiB indien 256 MiB allang niet stoer mee is ;) ).

Ik stel voor om hier een poll over te houden op de FP. En dan ook een serieuze poll met een artikel op de achtergrond met uitleg. De standaard wordt niet gebruikt omdat het nut niet goed begrepen wordt.
Wouter Tinus schreef op 12 november 2003 @ 19:13:

Ik ben het ook helemaal met AgentSmith eens dat het een 'maatschappelijke' taak is om het juiste voorbeeld te geven. En dat heeft helemaal niets te maken van opdringen van een standaard, dat heeft te maken met het correct handhaven van de standaard. Als het gebruik van KiB e.d. opdringen zou zijn ik namelijk ook met een argument aan kunnen komen als: 'jullie dringen de Nederlandse taal op,' of 'waarom dringen jullie mij cm en km op en geen inches of miles?' etc etc.

[ Voor 16% gewijzigd door LauPro op 17-11-2003 17:13 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.