Harm schreef op 11 november 2003 @ 14:13:
Omdat die niet gepresenteerd worden als 'de mening' (bij wijze van spreken) van Tweakers.net. Dat is minder officieel, zogezegd. Als iets als nieuwsbericht geplaatst wordt, dan wordt daarvan - door onder andere de bezoekers - wat van verwacht.
Wanneer je een sectie maakt waarbij je duidelijk aangeeft dat het om 'onofficieel' nieuws gaat bereik je toch het zelfde?
Dit is idd een punt alleen lijkt mij eenvoudig op te lossen door het onofficiële nieuws dan te verwijderen. Maar ik begrijp dat jullie er tegen zijn dus ik laat het hierbij

.
Wouter Tinus schreef op 15 november 2003 @ 20:47:
[...]
Misschien moet jij zelf maar eens gaan nadenken. Natuurlijk heb je de MiB wel nodig als je de MB correct wil gaan gebruiken. Anders zouden wij bijvoorbeeld 134MB moeten gaan schrijven iedere keer wanneer iemand "128MB" roept, omdat ze daarmee 134217728 bytes (en dus 128MiB) bedoelen.
Stel dan desnoods een beleid op waarin je aangeeft wanneer welke eenheid van toepassing is.
Daar wordt het echt niet begrijpelijker van, en zodra iets ten koste gaat van de begrijpelijkheid dan interesseert het "algemeen belang" me echt niet.
Wat is 'niet begrijpelijker'? Zoals ik het al aangeef vind ik het niet begrijpelijk dat 1K = 1024 is. Bovendien zijn de fabrikanten van producten niet de maatstaf, dat zijn namelijk de algemene standaarden (bijv. W3C, ISO, ANSI etc etc).
Ralph Smeets schreef op 15 november 2003 @ 21:12:
Met andere woorden, het is een voorstel. Een voorstel wat in mijn ogen (persoonlijke mening hier, niet persee die van T.net) veel te laat is. Ik ken persoonlijk namelijk geen enkel bedrijf dat deze eenheden gebruikt. Waarom zou Tweakers.net dat dan doen?
Hier moet ik je corrigeren:
In December 1998 the International Electrotechnical Commission (IEC), the leading international organization for worldwide standardization in electrotechnology, approved as an IEC International Standard names and symbols for prefixes for binary multiples for use in the fields of data processing and data transmission.
Daar staat letterlijk dat IEC (volgens mij weer een onderdeel van SI) dit als standaard beschouwd en dat het is aangenomen. Echter er één 'maar', iets dat het minimale gebruik van MiB, GiB etc kan verklaren: het geldt alleen bij (als ik het letterlijk vertaal) dataverwerking en datatransmissie. Dat wekt natuurlijk wat verwarring op omdat het dus niet juist zou zijn wanneer je zegt dat je een geheugenmodule hebt van 256 MiB omdat je op het moment nog niks verwerkt (bijvoorbeeld tijdens de verkoop). Dat is natuurlijk flauw en ik denk dat je de standaard niet op deze manier moet interpreteren maar dat het gewoon een module is van 256 MiB (of 1 GiB indien 256 MiB allang niet stoer mee is

).
Ik stel voor om hier een poll over te houden op de FP. En dan ook een
serieuze poll met een artikel op de achtergrond met uitleg. De standaard wordt niet gebruikt omdat het nut niet goed begrepen wordt.
Ik ben het ook helemaal met AgentSmith eens dat het een 'maatschappelijke' taak is om het juiste voorbeeld te geven. En dat heeft helemaal
niets te maken van opdringen van een standaard, dat heeft te maken met het
correct handhaven van de standaard. Als het gebruik van KiB e.d. opdringen zou zijn ik namelijk ook met een argument aan kunnen komen als: 'jullie dringen de Nederlandse taal op,' of 'waarom dringen jullie mij cm en km op en geen inches of miles?' etc etc.
[
Voor 16% gewijzigd door
LauPro op 17-11-2003 17:13
]