Toon posts:

TV-OUT op pc met 2 LCD-monitoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een klein televisiesysteem, ik wil een pc met 2 LCD-monitoren welke het beeld doorgeven aan 2 breedbeeld televisie`s.

De opzet is dat ik op het linker (of rechter ) LCD-monitor het beeld klaarzet en naar de andere kant sleep zodra ik denk: ja nu is het tijd voor die andere pagina. Maar is het mogelijk om met een TV-OUT en 2 LCD-monitoren maar 1 monitor als "out" te gebruiken?

Ideaal zou het zijn als ik live kan schakelen. Nu wil ik mijn rechter LCD laten zien en nu wil ik verder alles vertonen vanaf mijn linker! Dit laatste is vrees ik echter teveel van het goede. Ik weet wel dat ze van die schakelkastjes hebben tussen bijv. 2 monitoren of 2 printers. Misschien vergelijkbaar icm met TV-OUT?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:25
Ik heb je verhaal gelezen, maar begrijp nog niet helemaal wat je precies wilt. Kun je wat meer info geven ?

-

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus opzoek naar een mogelijkheid om met 2 LCD-monitoren gemakkelijk te kiezen welke ik als "out" wil zien op de 2 breedbeeldmonitoren. Is hier een kaart voor of zoals met bijv. printers een schakelkastje? Sorry voor m`n mogelijk onduidelijke openingspost...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een een signaal van pc naar 2 lcd-monitoren, nu kan je in XP gewoon 2 verschillende monitoren apart een signaal laten vertonen. Nu wil ik een output naar nog een keer 2 breedbeeld-monitoren sturen, maar dan gemakkelijk kiezen of ik dus mijn linker LCD-beeld of rechter LCD-beeld wil vertonen!

Klinkt simpel, maar de oplossing ken ik nog niet :+

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

je linker OF rechterscherm op ALLEBEI de breedbeelds? (offtopic) WAAROMM?? (/offtopic)

Verwijderd

Topicstarter
MellyVille1 schreef op 10 november 2003 @ 21:13:
je linker OF rechterscherm op ALLEBEI de breedbeelds? (offtopic) WAAROMM?? (/offtopic)
Dat wil ik dus kiezen, NOOIT allebei. Enkel rechts of links...
Waarom?

Zo kan ik links kiezen wat ik naar rechts sleep en andersom. Is erg gemakkelijk voor waarvoor ik het wel gebruiken.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Move OH --> VB

Verwijderd

kun je misschien niet in paint of iets dergelijks iets tekenen zodat het WEL duidelijk is wat je precies wilt.

Verwijderd

Topicstarter
www.sexidol.nl/opzet.JPG

PC werkt gewoon met 2 LCD-monitoren. Maar ik wil op ene moment als TV-OUT vanaf de pc alleen op het breedbeeld zien wat ik op LCD 1 zie (zoals in voorbeeld) en op andere moment alleen op het breedbeeld zien wat ik op LCD 2.

Ik zoek dus een mogelijkheid om gemakkelijk de TV-OUT te bepalen. Dus live schakelen tussen mijn linker of rechter LCD welke ik als output gebruik voor naar mijn breedbeelds is een optie.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 19:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 17:04:
www.sexidol.nl/opzet.JPG

PC werkt gewoon met 2 LCD-monitoren. Maar ik wil op ene moment als TV-OUT vanaf de pc alleen op het breedbeeld zien wat ik op LCD 1 zie (zoals in voorbeeld) en op andere moment alleen op het breedbeeld zien wat ik op LCD 2.

Ik zoek dus een mogelijkheid om gemakkelijk de TV-OUT te bepalen. Dus live schakelen tussen mijn linker of rechter LCD welke ik als output gebruik voor naar mijn breedbeelds is een optie.
Ik lees in de FAQ van dit sub-forum:

"tv-out:
Het is niet mogelijk om de 2e monitor uitgang EN de tv-out tegelijkertijd te gebruiken. ATi heeft ook niet te kennen gegeven hier iets aan te willen doen."

Dat is geloof ik waar ik op doelde, dus 2 monitoren heb ik (2x LCD) en dan nog keer TV-out naar breedbeeld. Andere kaarten die dit wel ondersteunen of mogelijk andere oplossing?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 19:31:
Ik lees in de FAQ van dit sub-forum:

"tv-out:
Het is niet mogelijk om de 2e monitor uitgang EN de tv-out tegelijkertijd te gebruiken. ATi heeft ook niet te kennen gegeven hier iets aan te willen doen."
Het is inderdaad zo dat de meeste kaarten die dual head EN TV out ondersteunen niet tegelijk TV out en twee VGA monitoren kunnen aansturen. De reden is simpel: de TV out is niks anders dan het "VGA" signaal van de 2de DAC op een lagere frequentie en eventueel nog door een vies composite of s-video encoder gehaald.

Op bv de Matrox dual head kaarten is het zelfs onmogelijk de tweede head en TV out tegelijk aan te sluiten omdat de signalen zelfs uit dezelfde connector komen.

Wat je kunt doen is:

1) Een Matrox triple head kopen (verschillende mogelijkheden)
2) Naast een dual head AGP (met tv out) een dual head PCI zetten. Bv een Matrox G550 AGP naast een G450 PCI.

De mogelijkheid om je monitor weergave 'exact' op je TV te krijgen heet clone mode. Exact is met een korreltje zout omdat het meestal een geresampelde image van je monitor weergave betreft.

Wellicht dat je bij optie 1) kunt kiezen van welke head je cloned, maar het zou ook goed kunnen dat ie altijd cloned vanaf head 1. (zou ik even navragen in de Matrox forums)

Met optie 2) kun je van je PCI kaartje de 1ste head clonen naar TV out, en dan ook van je AGP kaartje de 1ste head clonen. Je hebt dan 2 TV out signalen. Als je deze om en om (naar keuze) op je TV wilt laten zien kun je eenvoudig* weg een schakelkastje kopen.

* Hou er rekening mee dat je bij Matrox de kabels voor TV out zelf moet maken. Koop ook niet zomaar een schakel kastje, aangezien de meeste slechts op 1 input RGB kunnen schakelen. Als je het leuk vindt om naar storing, ruis, en color bleed te kijken kun je ook gewoon de 2de SCART ingang van je TV gebruiken. Net zoals de goedkope (10 euro) schakelkastjes heeft een TV meestal maar op 1 SCART ingang RGB. Je kunt dan bv 1 kaart via RGB aansluiten en de andere via s-video of (bah) composite.

Merk ook op dat (volgens mij) niet mogelijk is om op de tv out van de ene kaart de VGA head van een ander kaartje te clonen.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaringen met de Matrox Parhelia? Dit als oplossing voor mijn "probleem" TV-OUT op pc met 2 LCD-monitoren

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:22

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Hier staan een hoop ervaringen:
Matrox Parhelia 512 Announcement topic deel 2

Nu terugkomend op je vraag:
Ik heb zelf een parhelia en je kan volgens mij inderdaad 2 monitoren aansluiten + 1 tvout. Ik weet eigenlijk niet wat je dan allemaal met de tvout kan doen; Of het dan alleen een "featuredisplay" (films fullscreen over de tvout) is of een "clone-mode" is waarbij je 1 van de 2 hoofddisplays moet/kan selecteren of dat het zelfs de 3e van een triplehead setup kan zijn (dit laatste lijkt me trouwens niet).

Je zou even kunnen kijken op het support forum van matrox (http://forum.matrox.com/mga/index.php) of op het forum van matroxusers (http://www.matroxusers.com) of daar er iets over gezegd wordt.

Als je wilt kan ik het wel voor je testen, alleen heb ik 2 analoge monitoren en ik weet niet of je dan dezelfde mogelijkheden hebt als bij 2x lcd via dvi (zowiezo kan je met een 3 display setup volgens mij maar 1x dvi gebruiken).

Sys Specs

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

"featuredisplay" (films fullscreen over de tvout) dat is het dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Spice op 24-11-2003 16:52 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Parhelia ervaringen? Parhelia + DVI laat POST 2,5 minuten wachten :X

Maar het is dus niet mogelijk met een Parhelia twee TFT's én twee TV's gelijkertijd aan te sturen. Hiervoor zul je toch echt nog een PCI kaart met TV out bij moeten plaatsen (b.v. een G450 PCI)

Overigens plak ik dit topic vast aan jouw originele topic want dit gaat niet lekker zo, op deze manier een nieuw topic starten ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:22

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Abbadon schreef op 24 november 2003 @ 17:25:
Overigens plak ik dit topic vast aan jouw originele topic want dit gaat niet lekker zo, op deze manier een nieuw topic starten ;)
offtopic:
En ik net een kwartier zoeken waar de post nou is gebleven. Stond niet meer in mijn post history, niet in de search. Dacht dat is getrashed was.
Kun je bij zo'n actie niet een pushmessage sturen naar alle posters ofzo... ;)

Sys Specs

Pagina: 1