Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CiP] Project 'Appelbak'

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 762 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11 13:15

Stoney3K

Flatsehats!

Dark Blue schreef op 19 december 2003 @ 17:48:
Oeloe!!! Jij monster!!! :P

nee, de foto's mogen blijven staan. En jááá, het logo is duidelijk omgedraaid.
Dit omdat ik zo slim was bij de printshop dus voor beide zijkanten een appel op A3 uit te printen, met zwarte lijntjes. En voor de netheid heb ik m dus uitgesneden en ja... die zwarte lijntjes aan de binnenkant gedaan... waardoor het logo in spiegelbeeld kwam - wat ik verdomde goed wist!
Maargoed, mijn Appeltje is dan ook geen echte Apple, het is eerder een NEpple :P

Morgen ga ik eens kijken naar de isolering van het moederbord, want ik vond het toch wel erg frappant dat het ding op zaterdagavond plots is uitgevallen. Hij wilde dan niet meer direct rebooten, ja, wel opstarten, drive spinde op enzo, maar de monitor bleef zwart. Bij andere pogingen weer, kwam hij wel tot het Windows scherm maar bleef dan hangen.
Het voor vijf minuten uitzetten met powercable eruit werkte vaak.
Ding werd niet te heet (dwz CPU, voeding en geheugen), de voeding daar twijfelde ik wel wat aan.

Er komt in de toekomst zeker een P4 mobo in (ja die zijn breder dat weet ik al) en natuurlijk dan een P4 proc. En niet te vergeten een dikke hd erbij van 120 gig ofzo :9 O-) , 20 gig is wat weinig :X

Morgen dus de isolatie, en dan komen de kappen weer aan de beurt. Deze keer met het Apple logo in de goede richting!!! (hoewel het toch altijd wel een Nepple zal blijven, oeh, ruik ik hier een naam voor mijn bak? of Wapple? Windows-Apple?)
Isoleren van het moederbord van mijn metalen kassie doe ik altijd door er domweg een oude muismat onder te smijten... simpel doch effectief. In ieder geval geen risico meer voor kortsluiting en je ziet er weinig van. Wel even kijken om gaatjes te knippen voor de standoffs. (Gewoon met een potlood erdoorheen jassen. :)) Als je wat stillere zooi wil hebben kun je noppenschuim nemen, maar dan zit je inderdaad wel met de temperatuur die oploopt in je toch al kleine kastje.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Zo ik heb even lopen brainstormen wat betreft namen voor deze applemod;) sommige slaan helemaal nergens op in mijn (en misschien ook wel jullie) ogen, maar misschien vind je ze goed ofzow...

Applemania
PacMac
Applebred (origineel he:P)
Appelgebroed (vraag me niet waarom)
Applemagnet
Apple iMod ;)

Dit is m'n inspiratie tot nu toe... verzin er straks nog wel een paar..ofzo..;)

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ReseTTim schreef op 19 december 2003 @ 18:01:
als je een p4 gaat kopen moet je ook een p4 voeding kopen..
mwah, hoeft neit perse. je kunt ook gewoon 2 12V en 2 ground lijntjes pakken een daar een P4 connector op maken (bijv een molex splittertje waar je de 2 gele en 2 zwarte draadjes van pakt).
Is in dit geval wel aan te raden als de voeding afdoende is. Scheelt weer een compleet nieuwe voeding in het geval modden.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:38
Krewcial schreef op 20 december 2003 @ 19:14:
Zo ik heb even lopen brainstormen wat betreft namen voor deze applemod;) sommige slaan helemaal nergens op in mijn (en misschien ook wel jullie) ogen, maar misschien vind je ze goed ofzow...

Applemania
PacMac
Applebred (origineel he:P)
Appelgebroed (vraag me niet waarom)
Applemagnet
Apple iMod ;)

Dit is m'n inspiratie tot nu toe... verzin er straks nog wel een paar..ofzo..;)
of elppa, past mooi bij logo ;)

Verwijderd

appaëlia ?? en daar dan verschillende leuke variaties opzoeken.. als in paëlia ?? of hoe je het ook schrijft :?

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 19:51:
appaëlia ?? en daar dan verschillende leuke variaties opzoeken.. als in paëlia ?? of hoe je het ook schrijft :?
Mja Appaëlla (van dat spaanse gerecht dus:P) of gewoon "voor iedereen normale en begrijpelijke hardware in een zwaar overdreven designkast;)" 8)7

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Verwijderd

Jah mijn chinees en me spaans zijn de laatste tijd niet meer dat wat het geweest is :P ook mijn russisch en wat andere talen lijken af te zwakken.. dus dan weet je het ff.. ;)

Verwijderd

geinspireerd door Krewcial kwam ik op de volgende naam: VINEBHIEZOD ;)

afkorting van zijn verzinsel, vooral de knipoog smiley is errug belangrijk! :D

• Stoney3K
  • Laatst online: 25-11 13:15

Stoney3K

Flatsehats!

* Stoney3K schreeuwt om een update!!!

Dark Blue, hoe ver ben je inmiddels????

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:29

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

* Ethnocentrix geeft dit topic een schop.

Zijn er al updates???

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Fallout
  • Laatst online: 16:32
* Fallout geeft Ethnocentrix een schop... niet zo ongeduldig joh! :Y)

Maarre, hoe zit het met die CiP? :P

[ Voor 11% gewijzigd door Fallout op 04-01-2004 02:19 ]

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

ik zie dat je schuimrubber onder je cd-rom speler hebt gedaan maar what about je harde schijven kan zo niet zien welke types dat zijn maar je zou tussen die m3 boutjes en je HD-rack wat rubber ringetjes kunnen doen ( en/of tussen je hd's en het rack natuurlijk als als dat past)

[ Voor 4% gewijzigd door snooze op 04-01-2004 03:17 ]

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Allereerst een kleine kick want ik ben toch wel benieuwd en meteen een vraagje aan de toppicstartster :)

Jij wilde op je plexiglas gaan spuiten (of hebt dit al gedaan) maar krijg je niet dat de verf dan de plexi aan tast? Of valt dit allemaal wel mee?

Ik zelf heb nml een divxbox gemaakt waarvan het deksel ook van plexi is en hierop wou ik ook wat spuiten maar ik wil wel eerst zeker weten of mn deksel dan niet ver***** word, alvast bedankt..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 12:21:
Allereerst een kleine kick want ik ben toch wel benieuwd en meteen een vraagje aan de toppicstartster :)

Jij wilde op je plexiglas gaan spuiten (of hebt dit al gedaan) maar krijg je niet dat de verf dan de plexi aan tast? Of valt dit allemaal wel mee?

Ik zelf heb nml een divxbox gemaakt waarvan het deksel ook van plexi is en hierop wou ik ook wat spuiten maar ik wil wel eerst zeker weten of mn deksel dan niet ver***** word, alvast bedankt..
Je kunt gewoon lexaanverf voor modelbouw gebruiken.
Kappen van (bv. Tamiya) modelauto's zijn van lexaan en er zijn geweldig veel kleurtjes te krijgen, zelfs metallic... :9

Het resultaat is echt geweldig en krasvast omdat de verf aan de binnenkant gespoten wordt... B)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 14:45:
[...]

Je kunt gewoon lexaanverf voor modelbouw gebruiken.
Kappen van (bv. Tamiya) modelauto's zijn van lexaan en er zijn geweldig veel kleurtjes te krijgen, zelfs metallic... :9

Het resultaat is echt geweldig en krasvast omdat de verf aan de binnenkant gespoten wordt... B)
Oow mooi maar dat is die verf die je dus in speelgoed winkels kan krijgen?? Is deze dan ook in spuitbusvorm te verkrijgen?

Verder moet dit aan de binnenkant van het plexiglas gespoten worden of hoe zit dit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 15:33:
[...]

Oow mooi maar dat is die verf die je dus in speelgoed winkels kan krijgen?? Is deze dan ook in spuitbusvorm te verkrijgen?

Verder moet dit aan de binnenkant van het plexiglas gespoten worden of hoe zit dit?
Verf is te krijgen bij modelbouwzaken en de betere speelgoedwinkels.
Tamiya maakt (volgens mij) de beste modelbouwverf en is gewoon in spuitbusvorm te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tamiyausa.com/product/paints/images/ps-3-cans.jpg
een busje kost ongeveer €7,50 ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/paint.jpg
Allemaal kleurtjes... :9~

Je spuit deze verf aan de binnenkant van je plexi.. B)

ps. DarkBlue, waar blijft de update.... :P :9

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 13:12

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ow Oeloe, wat lief (eerst vond ik je nog een monster) je houdt mn topic alive!

Aan de ene kant wilde ik net komen melden dat ie voor een tijdje dichtkan, aan de andere kant... ik heb vandaag de nieuwe hardware ontvangen:

Shuttle MK35VN KM266 µATX
AMD Duron 1800 MHz Socket A
512 MB DDR/400 PC3200 Infineon
Power Supply 350W ATX Powerman
80.00 / 7.200 Maxtor 6Y080P0 8 MB
Powercolor ATI Radeon 9200 SE 64MB

--> die Powerman voeding komt dus uit mijn huidige kast, ik had een 400W. Q-Tec besteld omdat mijn eigen pc's monitor dood blijft bij normaal starten... helaas verhielp de nieuwe voeding dit niet :'( - maar ik heb geen zin weer zo'n goudkleurige voeding in mijn kleine Applebak te frotten.

Mijn vorige voeding was trouwens 135 watt :o vandaar dat het misschien ook wel instabiel was... (had ik verteld toch?) Wel vreemd, want dat systeem met dat mobo, die voeding etc.. heeft gewoon jarenlang en zelfs een maand of 2 geleden nog prima gedraaid maar dan in een wat ruimere kast :? (ja en met ander geheugen... could be it). Dus waar het m aan ligt, al sla je me dood.

Mijn 350 watt voeding heeft gelukkig zijn luchtuitlaat aan de voorkant zitten _O_ inplaats van die 135 watt, aan de zijkant (tegen de plaat van de kast aan).

Het schilderen moet nog steeds gebeuren (en die enge omgekeerde apple heb ik er nog steeds niet afghaald, gaat zo gebeuren :P ) dus eigk niks nieuws...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Ontzettend goede uitleg :)
Hartelijk bedankt hier kan ik wat mee!!

En dark blue, jammer dat het toppic even dicht gaat, ik vondt het een monsterachtig mooi plan!!! Suc6 iig
Pagina: 1 2 Laatste