Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CiP] Project 'Appelbak'

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 762 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 13:12

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
* Dark Blue *

Het is een vrij droge naam, maar believe me, ik heb nog geen spectaculaire benaming kunnen verzinnen voor mijn kastje. Dus die houden jullie tegoed.

Wat het moet worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DarkBlue-prevrender1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DarkBlue-prevrender2.jpg
Even zonder frontplate / harddisks
Wat er nu al is:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DarkBlue-appelbak005.jpg

Het Waarom...
Ik ben aan deze casemod begonnen omdat ik mijn huidige pc niet mee kan nemen naar lanparties. Ik heb een Sweex miditower en hoewel er nu een handvat bovenop gemonteerd zit, is hij erg lastig mee te slepen. Daarom wilde ik een klein, simpel maar stylish ogend bakje, dat makkelijk meegaat naar lanparties.
Ik ga hem in stijl van de Apple G4 case uitvoeren omdat ik helemaal dol ben op dat shiny gedoe. Simpelweg, dat is de reden. En wat te duur is om te kopen maak ik zelf. Ik zou een G4 case toch te kostbaar en te log vinden om mee naar lanparties te sjouwen. Geen G5 model, die kun je wel mooi van aluminium maken maar ik zou de handvaten nooit zo mooi kunnen maken en ook de gatenkaas-voorkant vind ik niet mooi, dus dan blijft er van die stijl weinig over. Desalniettemin wordt er in mijn mod toch nog alu verwerkt. Dat later.

Het Hoe...
Ik heb een oud frame van een AT kastje van ReseTTim kunnen overnemen. Na een middagje passen en meten bij hem kwam ik tot de conclusie dat alles erin past wat ik erin wil hebben, mits ik wat vreemde toeren uithaal en het bakje iets 'modificeer' O-) Ik heb de kappen al gelijk maar bij hem achtergelaten, want ik ga zij- en bovenpanelen van plexiglas maken. Dat plexiglas heb ik inmiddels ook in huis, eveneens te danken aan bovenstaande Tweaker :D Ik heb het via hem bij de groothandel gekocht, toch even iets goedkoper dan de Praxis :X

Ik heb op twee stukjes plexi van mn vader even uitgetest hoe het effect werd met grijs plakplastic aan de binnenkant of zilver gespoten met een spuitbus. Eerst leek het plakplastic mooier, maar toen de zilververf opgedroogd was zag het er echt stukken beter uit! Ik ga zijplaten en bovenplaat bespuiten dus, en uit beide zijplaten laat ik in het midden een appeltje weg. Achter dat appeltje ga ik wit vliegerpapier of twee lagen kalkpapier plakken, ik denk met dubbelzijdig tape. Het moet ongeveer de werking hebben van dat diffuse-papier.
Midden onderop de bodem van de kast ga ik een witte ccfl leggen, deze wil ik nog bestellen en anders koop ik hem in een winkel.
Geplakt: http://www.stylite.nl/my/appelbak/appelbak004.jpg
Gespoten: http://www.stylite.nl/my/appelbak/appelbak004c.jpg

Front- en backplate worden van aluminium. Mijn pa kan het waarschijnlijk nog wel van zijn werk meekrijgen en aangezien hij metaalbewerker is zal het uitzagen van gaten ook geen probleem zijn! Ik zit nog te denken over een klein rolluikje voor in de kast omdat er nu zo'n mooi gat in zit waar vroeger de hd's uit konden schuiven, maar ik weet niet of dat zal passen en ook zo praktisch is.

Op de hoeken tussen de bovenplaat en de zijplaten komt een witte kwartronde strip. Een mooie afwerking en erg Apple-like, al zou je dat zo niet zeggen. Ik heb de strip (2 meter witte bovenkant afdekrichel voor badkamertegels) hier al staan.
Geen foto nog.

De Indeling...
De kast is natuurlijk een stuk kleiner, en minder hoog, dus lang niet alles past. Omdat ik niet de gelukkige eigenaresse van een Epia-bordje ben en die ook niet wil kopen hiervoor, heb ik besloten mijn oerdegelijke oude Aopen AX6BC er in te zetten. Op zijn kant. Wat eigenlijk de achterplaat hoort te zijn ligt nu horizontaal naar boven in mijn kast. Ik wil alle kabels doorlussen naar achteren, omdat ik boven eruit of aan de zijkant (door de plexi heen :'() geen nette manier vind. De voeding komt rechts achteraan in de hoek op de bodem, daar zat origineel ook de voeding en daar komt ie dus ook weer. Hij past precies!
Vanwege ruimtegebrek, denk je in, de pci-kaarten komen tot vooraan onderin de bak, moet ik de harddisks bovenin hangen. Zondag 9 nov. ga ik daar een rekje van hoeklijn voor maken om ze gemakkelijk erin en eruit te kunnen halen. Ik zit al te denken aan koploze schroeven die ik aan de ene kant (links) erin draai en de harddisk zo in het frame 'steek' en dat ik ze aan de andere kant wel schroefjes erin draai om het vast te maken, want ik kan door dat mobo daar niet met een schroevendraaier aan de linkerkant erbij. En ik heb hier 2 harddisks en die moeten telkens wisselen tussen lanbak en werkstation, en dat moet snel gaan.
Een diskettedrive komt er niet in een een cdromdrive standaard ook niet, wel laat ik een losse IDE + power kabel uit de bak komen aan de voorkant om dus iets snel aan te kunnen sluiten. CDrom komt er in als ik plaats over heb... maar dan wel op zn kant rechts vooraan denk ik. Ik heb er geen over en hoef in het begin alleen ff Windows + games te installeren, dus daar laat ik het even bij.
Mijn mobo heeft geen onboard sound (schijnt toch bagger te zijn) dus moet ik én een NIC, een soundcard én een VGA kaart erin steken :| . Ik denk erover om over een tijd het mobo te gaan vervangen door een Pentium 4 beestje met snellere proc. Nu geen geld, nu geen zorg. Eerst die kast.

Verder heb ik geloof ik geen uitleg over de kast tot nu toe... Ik heb foto's, en er komen hopelijk elke dag/ elke week foto's en geblaat bij van mn vorderingen, dus stay tuned :)

Pics, specs en updates op deze pagina: http://www.stylite.nl/my/appelbak

Update 1: [rml]Dark Blue in "[ CiP] Project 'Appelbak'"[/rml]
Update 2: [rml]Dark Blue in "[ CiP] Project 'Appelbak'"[/rml]
Update 3: [rml]Dark Blue in "[ CiP] Project 'Appelbak'"[/rml]

Bedankt AcouSE voor het mogen openen van dit topic!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 01:16 . Reden: plaatje gesplit ivm layout + realthumb ipv IMG resize ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 16:49

Turkish

zhé germans

Hé idee is wel goed, ga je hem helemaal alleen maken of ook af en toe de hulp van Resettim inroepen? Hopen dat het zo strak wordt als je nu schrijft ;)

Succes er mee

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Niet direct, hij is natuurlijk wel de pro ;) maar ik maak de kast hier thuis en dan helpt mijn vader me toch het meest.
Ik hoop idd dat de uitwerking net zo mooi wordt als het idee - ik doe zoveel mogelijk zelf maar mocht alles finaal mislukken dan kan mijn vader altijd nog toveren ;) dus ik heb er wel vertrouwen in. :Y)

Thnx voor de aanmoediging, morgen komen er zeker weer updates ivm. het harddiskrack! :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Het idee ziet er goed uit. Ik hoop dat het er mooi uit komt te zien :) .
Keep up the good work

Bookmarked ;)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

ik ben benieuwd hoe die gaat worden.. tweakse.. :) het gaat je wel lukken..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik ben benieuwd :D nog niet veel pics, maar wel een goeie uitleg :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Het logo van Apple is erg mooi en stijlvol, maar ik vind het toch jammer dat ie te pas en te onpas op zoveel kasten wordt geplakt, dan wel gespoten. Apple logo's moeten, vind ik, echt iets blijven die je vindt op Apple gerelateerde dingen, dus geen normale PC.

Ik vind het design van de meeste Apple producten ook altijd erg mooi, netjes en strak en daarom is het natuurlijk erg cool om het na te bouwen, maar een eigen logo erop zou het toch meer een eigen tintje eraan geven :)

Maar desalniettemin ben ik benieuwd naar het eindresultaat en dan vooral naar de afwerking, aangezien die bij Apple producten altijd erg hoogstaand zijn en en alles goed bij elkaar past.

The devil is in the details.

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Midden onderop de bodem van de kast ga ik een witte ccfl leggen, deze wil ik nog bestellen en anders koop ik hem in een winkel.
Zou ik mogen weten waar je die koopt? :) Wit kan ik bij mijn webwinkles in mn bookmarks niet vinden.

Verwijderd

Heej leuk initiatief, het 'mooie design' (dat is persoonlijk natuurlijk) van apple maar dan met ECHTE hardware!!!! Opteron erin ofzo zou helemaal geil zijn natuurlijk :7

En dan naar een of andere idiote mac meeting gaan en even benchmarke tegen van die geeks met echte apples, en zij zich maar afvragen waarom je ZOOOOOO veel sneller bent :9~

Cool concept man, ik ga dit in de gaten houden (pas op dat je apples 'copyrights' niet schend, straks sue ze je nog, want ja ze hebben niks anders dan hun design O-) )

Verwijderd

Math2k schreef op 08 november 2003 @ 23:31:
[...]

Zou ik mogen weten waar je die koopt? :) Wit kan ik bij mijn webwinkles in mn bookmarks niet vinden.
trek een oude flatbed scanner open en voila, een (melk)witte ccfl :Y)
oh en hier een witte te koop: Alternate -> case modding -> caselights -> whit ccfl

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ja? Phew _/-\o_ je maakte me al bijna bang dat die dingen niet bestonden, nouja, dan had ik er een vierkantje van witte leds in gemaakt ofzo, dat gloeit ook wel genoeg om die appel wit doorschijnend te krijgen. (Zoek het icon van Hydraulic_Phunk ofzo maar es op, die heeft nu geloof ik een gloeiende appel _O_ )
En een oude scanner kan ik helemaal wel vinden...

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/my/appelbak/gfx/previnside.jpg

Aangezien ik normaliter meer visueel ingesteld ben en ik laat op de avond toch niets kan doen aan de kast :| ben ik even met die preview verder gegaan. Heel ruwweg heb ik nu de indeling staan (en ja dat mobo'tje heb ik zelf in elkaar geknutseld, het zal dus niet helemaal op de juiste plek staan).
Ik moet voor de PCI sloten nog een goede verstevigende rand zien te vinden, die moet denk ik horizontaal door de hele kast lopen. Het lijkt nu net alsof de processor (zo'n slot A ofzo jah :{) tegen de voeding aan zal komen maar dit is allemaal heel globaal gemaakt, ik heb het opgemeten en ze komen niet tegen elkaar. Morgen ga ik mn moederbord uit de oude kast loshalen en er in zetten om alles precies uit te meten. Links bovenin zie je de 3 harddisks, het zijn er in princiep 2 maar er moet natuurlijk altijd ruimte zijn voor een 3e, je weet maar nooit!
Ik heb nu ook de kabels uit de voeding nog niet meegerekend, de IDE kabels :| om ziek van te worden, die hele kast ligt straks vol.

Geeft een CCFL eigenlijk koud licht of mag je daar zeker geen kabels op leggen vanwege mogelijk smelten enzo? Dan denk ik daaraan en maak ik er van kippengaas een kooitje omheen... :)

• Hahn
  • Nu online
Geeft een CCFL eigenlijk koud licht of mag je daar zeker geen kabels op leggen vanwege mogelijk smelten enzo? Dan denk ik daaraan en maak ik er van kippengaas een kooitje omheen...
CCFL is niet voor niks een afkorting van Cold Cathode Fluoriscing Light. Het is natuurlijk niet zo dat een CCFL echt koud blijft, maar kabels mogen er in iedergeval niet door smelten als je ze er langs legt :)

The devil is in the details.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
MaRc0 schreef op 08 november 2003 @ 23:54:
[...]
CCFL is niet voor niks een afkorting van Cold Cathode Fluoriscing Light. Het is natuurlijk niet zo dat een CCFL echt koud blijft, maar kabels mogen er in iedergeval niet door smelten als je ze er langs legt :)
Wrong :P

Het is Cold Cathode Fluorecent Licht, Als in onverwarmde kathode dus.

Dat het buisje ook koud blijft valt niet onder die omschrijving

Repareren doe je zo.

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Volgens mij gaat dat een mooie kast worden. (wel netjes blijven werken natuurlijk)

Het Apple-logo hoort natuurlijk eigenlijk alleen op een echte Apple hè? ;)

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Met dat spuitren met6 zilververf... Ga je ook lakken? na 2 tot 3 lagen zilver? anders word het zeer waarschijnlijk erg breekbaar...

succes verder

Electronics development

• zakalwe
  • Laatst online: 22-11 15:03
Ik zou een G4 case toch te kostbaar en te log vinden om mee naar lanparties te sjouwen.

Als ik naar je 3d render kijk dan is een G4 tower een flink stuk kleiner dan de kast die je nu gaat bouwen. Log is de G4 dus niet, maar kostbaar.... tja...

Heb je wel eens goed naar de G4 kasten gekeken? Het kan je veel inspiratie geven voor je eigen casemod. Het leuke van de G4 towers vind ik dat je er standaard 5 HDs in kwijt kan (in de modellen tot de modellen met 2 optische drives) en met een beetje tweaken kan je er 7 HDs ik kwijt... 8)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Zakalwe schreef op 09 november 2003 @ 12:12:
Ik zou een G4 case toch te kostbaar en te log vinden om mee naar lanparties te sjouwen.

Als ik naar je 3d render kijk dan is een G4 tower een flink stuk kleiner dan de kast die je nu gaat bouwen. Log is de G4 dus niet, maar kostbaar.... tja...

Heb je wel eens goed naar de G4 kasten gekeken? Het kan je veel inspiratie geven voor je eigen casemod. Het leuke van de G4 towers vind ik dat je er standaard 5 HDs in kwijt kan (in de modellen tot de modellen met 2 optische drives) en met een beetje tweaken kan je er 7 HDs ik kwijt... 8)
Ja maar kijk ook eens naar de foto bovenaan ipv. de render. Die render is heel globaal gemaakt en ook nog eens vanuit een verkeerd perspectief waardoor de kast onmundig groot lijkt. Is niet zo. Als je je al bedenkt dat het mobo er op zn kant in moet liggen omdat ie dus niet rechtop kan, weet je denk ik al genoeg ;)

Ik zou eigenlijk viavia een G4 kopen maar die is door wat achterbaks gehandel aan een andere Tweaker verkocht, k heb er nog steeds spijt van, daarom wil ik zelf zo'n bakje. Een G4 is een stuk groter dan deze kast, en hoewel ik de hengsels erg mooi vind zal ik die toch niet zelf na kunnen maken, dus dat laat ik er gewoon af.

Mijn pa heeft nu al sneaky zn houtbewerkingsspul erbij gepakt maar hij zou me helpen bij het hd-rack! aargh! :P Ik begin wel zelf dan komt ie snel genoeg naar de garage rennen om zn gereedschap in veiligheid te stellen >:)

elmowww: die zilververf ga ik ws. nog met fixeer of haarlak aflakken, aan de kant van het mobo zal er nooit meer een vinger tegenaan komen - desalniettemin kan het ook gaan afbladderen door de warmte - en van de bovenplaat en rechter zijplaat hoop ik gewoon het beste.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Arghhh...

haarlak :X dat is niet echt DE oplossing he? :P
ik denk dat een bus blanke lak van de hema ala 3 euro toch echt 100 keer beter is...

maja :P doe wat je neit laten kan...

Electronics development

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:00

Bjk

Ziet er tot nu toe goed uit, ik vind die G4 bakken ook mooi bij mij op school staan ze ook. Naja, alleen voor de leraren dan :). Ik ben benieuwd, houd hem wel in de gaten, trouwens mooie foto pagina en scherpe foto's.

• Hexyl
  • Laatst online: 28-09 21:27
leuk design ik zag dat je wit plexi gebruikt, hoe vul je het gat van de appel op?
ik las dat je er papier oid achter wil plakken, maar is het niet mooier om die appel uit te zagen, en dan uit doorzichtig plexi ook een appel te zagen (die appel bewaar je) (je kan hem ook helemaal mooi opschuren zodat je er niet meer door heen kan kijken, maar dan kan je hem dmv witte led op laten lichten) of je plakt die doorzichtige appel in het gat in het witte plexi dan zit er geen gat meer in je case en kan je er toch doorheen kijken

Verwijderd

ja leuk idee!! aleen vind ik niks mis aan een sweex carry omdat ik hem zelf ook heb :p
ik heb altijd eerder problemen met me 19" meenemen, maargoed! suc6!

Verwijderd

Phant0m schreef op 09 november 2003 @ 14:43:
leuk design ik zag dat je wit plexi gebruikt, hoe vul je het gat van de appel op?
ik las dat je er papier oid achter wil plakken, maar is het niet mooier om die appel uit te zagen, en dan uit doorzichtig plexi ook een appel te zagen (die appel bewaar je) (je kan hem ook helemaal mooi opschuren zodat je er niet meer door heen kan kijken, maar dan kan je hem dmv witte led op laten lichten) of je plakt die doorzichtige appel in het gat in het witte plexi dan zit er geen gat meer in je case en kan je er toch doorheen kijken
volgens mij was het idee om die appel af te plakken en dan de case vanbinnen verven, en dan het afplaksel er weer afhalen.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Update...
Het moederbord was op zijn kant zoals ik het in dit plaatje heb uitgebouwd niet te bevestigen. Mijn vader besloot daarop heel actief de bevestigingsplaat uit mijn oude kast te boren en die als achterplaat te gebruiken. Deze was echter veel te hoog:
Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/my/appelbak/gfx/tekbackplatetegroot.jpg

Want bedenk je dat de pci-sloten dan ongeveer tegen het plafond aan zullen uitkomen. En dan kan ik met verlengkabeltjes de bocht niet meer maken. Shit dus.
De voeding moet op dezelfde plek achterin rechts blijven want pap meldde mij vriendelijk dat hij geen apparatuur heeft om die metalen achterplaat te veranderen, gaten uit te zagen enzo. :| En ook al zou hij de apparatuur hebben dat ik daar niet mee om kon gaan dus dat ik dat plannetje mooi kon laten varen. Op zich had ie wel gelijk want ik wil zoveel mogelijk zelf doen.
Enfin, ik besloot het mobo op zn kant te zetten maar dan steekt de backplate helemaal een loei eind boven de kast uit, en dat is ondoenlijk. Een centimeter hoger mag wel aangezien ik met die witte hoekstrip nog aardig wat in hoogte erbij kan smokkelen.
Ik dacht er over om dus het mobo tóch rechtop te zetten, zonder backplate, waarbij ik dus het voordeel heb dat de pci sloten naar achteren eindigen; en laat er schuin boven de voeding (links boven achter) in de achterkant van de kast nou net een groot vierkant stuk ruimte zitten wat eigenlijk voor pci en isa sloten is (geen sleuven, gewoon een vierkant gat).
Ik plaats het mobo iets naar voren op zn kant dus, de pci sloten komen zo iets van de achterkant af mooi voor dat gat uit (nou boeiend moet ik mn kabels iets dieper de kast in steken maar iig niet verlengen :Y))
Mijn tobo en muis komen dan nét achter een dicht stuk en pap zei dat er niks aan uit te boren viel, dus die zal ik alsnog moeten verlengen. Vooruit met de geit dan maar.
Ik kan nu geen hele backplate meer gebruiken dus ik zal alu latjes moeten maken en die op de bodemplaat van de kast verticaal omhoogstaand vastmaken. Daarop moet ik dan 2 schroefgaten aftekenen, boren en met afstandsbusjes het mobo vastzetten. Lijkt me geen hels karwei, als ik de alu maar weet te vinden... en kan buigen enzo :|

Ik ga eens kijken of me dat lukt, pa en ma zijn nu van huis maar pa heeft eigenlijk liever niet dat ik in de garage bezig ga zonder zijn toezicht (zei ie heel leuk toen ik al alles voor mn mod gereed had) enfin, genoeg gezeurd, ik heb hem niet nodig dus jullie zien straks de vorderingen!!

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 09-11-2003 15:13 ]

Verwijderd

Uit de plaatjes kan ik opmaken dat je voeding onderin staat, op de voeding zit meestal een ventilator die naar buiten blaast en die horen eigenlijk bovenaan te zitten (zie de faq)

verder is het leuke mod

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ja, dat is ook zo hoor, de voedingsfan blaast naar buiten :Y)
Uhm ja, maar die zit dus wel onderaan, dwz. dat de warme lucht dus langs de hele kast opstijgt. Voor de stabiliteit van de kast is deze opstelling juist weer beter.
Er zitten echter nog wel andere ontluchtingsgaten (sleuven) aan de zijkant, en die komen net aan de kant van de zijplaat... :|

Trouwens de hele indeling is atm. veranderd op de voeding na, want het bleek dus niet zo te passen zoals het moest. Mobo staat nu rechtop vastgezet aan 3 punten met afstandsbusjes er tussen :Y) en er is nu weer plek voorin voor een harddiskrekje, niet zelf gemaakt maar uit mn oude drakenkast geschroefd (zal niet bekend zijn maar iig, die kast is nu exit). Ja, wat moet er eigenlijk nog meer in. Er is nu zelfs plek voor een cdromspeler :D dus ik ga eens even aan het schuiven misschien dat dat ook nog kan, ik bedoel, HCC dagen here I come! *D

Er moet iig een stuk hoeklijn nog achterin om de pci kaarten steun te geven maar dat komt erin. Wanneer weet ik nog niet. Foto's maybe later op de avond. En ik ga nadenken over de bevestiging van de platen. Ook wil ik nog één grote koeler recht voor de voeding en de processor zetten, 2 vliegen in één klap, de warme lucht waait aan de achterkant de voeding wel weer uit, en voor de processor; de warme lucht stijgt op en kan dan tussen de pci sloten er wel uit, daar zit toch een fikse inham tussen buitenkant kast en sloten.

Enfin... verder maar weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Dark Blue op 09-11-2003 18:11 ]

• Seesar
  • Laatst online: 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ziet er niet slecht uit, en voor je naam: project Appel-gebak ;)

T60P Widescreen

Verwijderd

natuurlijk afmaken met zo'n Imac style slot-in dvd/cd speler (eventueel met plexy frontje zodat de drive zelf niet opvalt :9~ ) :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ja, over die cd/dvd/brander dinges zit ik nu even na te denken... want ik heb nu en dat zul je straks aan de foto's wel zien, een ruimte over die precies opgevuld kan worden door zo'n ding. Ik heb even een bestaande cdromspeler uit mn kast gehaald (wist je dat die dingen niet hotpluggable zijn en je windows dan in een freeze komt? nou, ik nu wel :( :+)
Enfin, ik die drive precies door het gat in de voorkant over mijn harddiskrekje heengeschoven en dat paste! ...helaas paste het geheugen dan niet meer in de bankjes op het moederbord, en zou ook mijn plannetje met een rolluikje in duigen vallen. Too bad, een standaard cdromspeler is dus te groot.
• Laptopcdromspelers zijn natuurlijk kleiner, maar zijn die aan te sluiten zonder al te veel toeren?
• zgn. slimline cdromspelers, zoals hier, zijn die echt zoveel kleiner, en op welke manier zijn die aan te sluiten? En duur, op de HCC?
• die slot-in dvd/cdspelers zullen wel een standaard behuizing hebben en zijn dus net als een standaard cdromspeler te groot voor de kast, dus too bad...
Iemand een idee? Hij moet voornamelijk minder diep zijn (lang dus) dan een standaard, 2 tot 3 cm. is al genoeg. Als het niet kan, gaat het over, en laat ik gewoon een IDE + powercable uit mn kast komen daar zodat ik een cdromspeler tijdelijk aan kan sluiten.

Verwijderd

die Pioneer Slot-in (120S): Dimensions (W x H x D) 146 x 41.3 x 198 mm
de ene speler is de andere niet, mijn cd speler is iets groter, en ik had er nog een en die was ruim 2 cm langer.
Je kan zo'n slimline (=laptop) cdrom speler aansluiten op de IDE poort dmv. een convertor plaatje. Die printjes zijn al een aantal keer gebruikt in casemods hier in o.a. Kleinste case (pics)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

slot-in cd-rom spelers zijn goed te verkrijgen op de hcc dagen. oeloe heeft er daar ook 1 gekocht vorig jaar. je moet als je zon slim-line cdrom speler koopt ook nog een IDE converter hebben. hiervoor heb ik evt nog een adresje voor die er nog 1 heeft.
je hebt btw voor slim-line cdrom spelers ook slot-in versies van.
op de hcc dagen zal je dus gewoon moeten kijken naar 2de hands slot-in spelers. en als je slim bent koop je een dvd speler.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
ReseTTim schreef op 09 november 2003 @ 19:29:
slot-in cd-rom spelers zijn goed te verkrijgen op de hcc dagen. oeloe heeft er daar ook 1 gekocht vorig jaar. je moet als je zon slim-line cdrom speler koopt ook nog een IDE converter hebben. hiervoor heb ik evt nog een adresje voor die er nog 1 heeft.
je hebt btw voor slim-line cdrom spelers ook slot-in versies van.
op de hcc dagen zal je dus gewoon moeten kijken naar 2de hands slot-in spelers. en als je slim bent koop je een dvd speler.
Ja, eigenlijk wel, alles in één he ;) ik bedoel, met een DVD speler kun je ook gewone cd's afspelen neem ik aan dus kun je er ook Windows mee installeren ;)

Ik weet alleen niet hoe duur ze zijn :| Ik heb al een beetje rondgekeken via dat van mini-itx, en Teac cdromspelertjes, slimline, komen zo rond de 50 euro en dat vind ik eigenlijk wel genoeg voor zo'n ding :X straks heb ik dat ding helemaal niet vaak nodig en zit ik daar met zo'n oel van een ding. Ik heb hier nog wel een dooie flaptop liggen maar die heeft alleen een diskdrive, helaas :|

Daarentegen wil k op een lanparty niet telkens een cdromspeler willen lenen. En hoeveel heeft dit kastje me nou al gekost? Als ik op de HCC wat leuks kan vinden gaat dat erin! :Y)

Ook nog even een ander plan: ik wil dus voorin een opening gaan maken. En die opening zit er al, maar het is een groot gapend gat van maarliefst 3 CDrombehuizingen hoog. Nou weet ik dat ze toevallig dat ze bij het warenhuis hiero van die leuke cd roll-top boxes verkopen. Juist, cd-formaat 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.rolykit.com/images/cdromboxhead.jpg
Dit is er dus een van rolykit, maar die ik wil kopen is van veel cheaper plastic. Goed genoeg om te slopen, en de rail in de kast te monteren of een eigen te bevestigen... :) en die is dan zwart, maar ff kijken of ik m eveneens zilver kan spuiten.

Update: er zijn nieuwe foto's bij op de pagina!
http://www.stylite.nl/my/appelbak

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Blue op 09-11-2003 23:32 ]

Verwijderd

way the go girl ziet er top uit
wel nummer de je met idols?
ik bookmark gelijk je topic even ben wel beniewd

• Sine
Dark Blue schreef op 09 november 2003 @ 15:09:
Update...

[*knip*]
De voeding moet op dezelfde plek achterin rechts blijven want pap meldde mij vriendelijk dat hij geen apparatuur heeft om die metalen achterplaat te veranderen, gaten uit te zagen enzo. :| En ook al zou hij de apparatuur hebben dat ik daar niet mee om kon gaan dus dat ik dat plannetje mooi kon laten varen. Op zich had ie wel gelijk want ik wil zoveel mogelijk zelf doen.
Veel apparatuur heb je daar niet voor nodig ....

Met een decoupeerzaag met een blad voor metaal kom je al een heel eind. Heb je die niet (of kun je die niet lenen van de buurman) dan kun je nog altijd in de vorm die je wilt hebben gaatjes naast elkaar boren. Die gaatjes maak je steeds groter totdat ze elkaar raken en het middenstuk valt er dan zo uit (eventueel met een beetje buigwerk) dan met de vijl erover om het netjes recht te maken.

Repareren doe je zo.

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:57
Dark Blue schreef op 09 november 2003 @ 20:35:
afbeelding]
Dit is er dus een van rolykit, maar die ik wil kopen is van veel cheaper plastic. Goed genoeg om te slopen, en de rail in de kast te monteren of een eigen te bevestigen... :) en die is dan zwart, maar ff kijken of ik m eveneens zilver kan spuiten.
Waar koop jij hem dan, en hoe duur ?

offtopic:
Op welke dag ga jij naar de HCC ik op zaterdag

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dark Blue schreef op 08 november 2003 @ 23:49:
...

(Zoek het icon van Hydraulic_Phunk ofzo maar es op, die heeft nu geloof ik een gloeiende appel _O_ )

...
:>

Ik heb het topic snel ff doorgelezen, maar wat dacht je van een opgloeiend logo ? Net zoals wanneer je (en mijn :P) iBookje in slaap gevallen is, ik ben nog bezig met een HTPC'tje ala Apple Xserve waar ik zoiets in wil maken met een witte led.

edit; en net zoals mijn icoon ja :P

Als het niet te veel werk is zal ik es een schema gaan zoeken en bouwen.
En wanneer dat wat wordt zal ik je nog wel ff op de hoogte houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 10-11-2003 11:18 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op 10 november 2003 @ 11:17:
[...]

:>

Ik heb het topic snel ff doorgelezen, maar wat dacht je van een opgloeiend logo ? Net zoals wanneer je (en mijn :P) iBookje in slaap gevallen is, ik ben nog bezig met een HTPC'tje ala Apple Xserve waar ik zoiets in wil maken met een witte led.

edit; en net zoals mijn icoon ja :P

Als het niet te veel werk is zal ik es een schema gaan zoeken en bouwen.
En wanneer dat wat wordt zal ik je nog wel ff op de hoogte houden.
Dat zou natuurlijk wel een stylisch idee zijn 8)
Ben benieuwd hoe ie er verder uit gaat zien :)

• sebastius
  • Laatst online: 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Er zijn standaard CCFL glowers, en als je met LED's gaat werken wil ik wel een microcontroller voor je programmeren.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hoeveel moet je voor zoiets hebben ? Als je er een schemaatje bij hebt kan ik zelf wel de boel aan elkaar bakken, maar MC'tjes programmeren kan ik niet B)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Wat een tof idee!!! Ik ken dat idd ja het ledje op de kopsekant van een iBook (ik heb er zelf geen maar ik leen m vaak van mn werk) dat zo gaat 'pulseren' als ie in slaap is. Geweldig.

Ik zit alleen nog een beetje in over het plaatsen van een ccfl, want ik heb mijn proefplaatje gespoten plexi eens tegen de lamp gehouden en dat ding is dus vlekkerig doorschijnend :X
M.a.w. als ik een felle ccfl midden in mn kast leg, zal dat hele verrekte ding wel vlekkerig door gaan schijnen. Dát is niet mn bedoeling!
Ik zit er nu dus over te denken dat als ik mn plexi gespoten heb ik een randje tochtstrip of iig buigbaar wit rubber (heel plat) om de vorm van dat appeltje heen leg, papier erachter en dán een wit ledje, zodat het niet mn hele kast doorschijnt want dat gaat er lelijk uitzien.
Ik zou ook nog gewoon mn kast na het sprayen met zilver nog een extra beurt met grijze verf kunnen geven, maar ik ben bang dat je dat toch gaat zien :|

Het programmeergedeelte zal het moeilijkste worden, printplaatjes kan ik als ik pap heel lief aankijk en een waterdicht schema heb, hier zelf maken... en dan zou ie dus kunnen opgloeien en doven bedenk ik me. Want, je hebt toch potmetertjes die je zelf kunt instellen, maar je hebt ze toch vast ook wel die vanzelf een loopje lageweerstand - hogeweerstand etc. kunnen doorlopen? (mijn goeie ouwe elektronicaset O+ :Y)

Vanavond wordt er niet gemod iig, onrust in de keet, en ik zie dat hoeklijntje voor mn pci-sloten nog niet zo zitten. Hoewel, pap houdt zich vanavond toch in de woonkamer en ik kan net zo goed dan de garage kapen... :Y)

Er komen misschien nog wel foto's bij! :Y)

Verwijderd

WOEI !!! :D

Nog een apple look-a-like mod..
/me is er ook mee bezig, maar dat wist je al... ;)

Ben benieuwd wat t einderesultaat mag worden.. :9

Veel suc6 en ik hou je in de gaten... B)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 21:16
Nou nou, een pa is verdraaid handig, maar om er nou continu zo expliciet naar te verwijzen vind ik redelijk... uhm, sjah.... :X 8)7

Verwijderd

Dark Blue schreef op 10 november 2003 @ 20:12:
Wat een tof idee!!! Ik ken dat idd ja het ledje op de kopsekant van een iBook (ik heb er zelf geen maar ik leen m vaak van mn werk) dat zo gaat 'pulseren' als ie in slaap is. Geweldig.

Ik zit alleen nog een beetje in over het plaatsen van een ccfl, want ik heb mijn proefplaatje gespoten plexi eens tegen de lamp gehouden en dat ding is dus vlekkerig doorschijnend :X
M.a.w. als ik een felle ccfl midden in mn kast leg, zal dat hele verrekte ding wel vlekkerig door gaan schijnen. Dát is niet mn bedoeling!
Ik zit er nu dus over te denken dat als ik mn plexi gespoten heb ik een randje tochtstrip of iig buigbaar wit rubber (heel plat) om de vorm van dat appeltje heen leg, papier erachter en dán een wit ledje, zodat het niet mn hele kast doorschijnt want dat gaat er lelijk uitzien.
Ik zou ook nog gewoon mn kast na het sprayen met zilver nog een extra beurt met grijze verf kunnen geven, maar ik ben bang dat je dat toch gaat zien :|
probeer een teststukje 2x te spuiten, en daarna een dikke grondlaag eroverheen (en dan evt. weer grijs als je de binnenkant perse grijs wilt hebben). Je zou ook de ccfl in een alu hoekprofieltje kunnen plakken zodat ie niet direct op de zijkant schijnt maar meer erlangs.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

...Blah..
Ik heb vanmiddag ff m'n iBookje uit elkaar gehaald, schoon gemaakt om de randen van het scherm, en de oplichtende appel is gewoon een stukje gematteerd plexi, met een stukje doorschijnend wit kunststof er achter.
Zou je dus ook kunnen doen, stukje plexi schuren met idd dat witte papier er achter waar je het al eerder over had.
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 20:34:
WOEI !!! :D

Nog een apple look-a-like mod..
/me is er ook mee bezig, maar dat wist je al... ;)

Ben benieuwd wat t einderesultaat mag worden.. :9

Veel suc6 en ik hou je in de gaten... B)
He Oeloe, ik heb laatst eens een mailtje van je gereplyed, maar niks van je terug gehoord, nog belangstelling in m'n Photosoep kunsten ? :o :P

• sebastius

sebastius

Hydraulik-Phunk schreef op 10 november 2003 @ 19:54:
Hoeveel moet je voor zoiets hebben ? Als je er een schemaatje bij hebt kan ik zelf wel de boel aan elkaar bakken, maar MC'tjes programmeren kan ik niet B)
De microcontrollers die ik gebruik zijn niet zo duur, en een programmeerkabel kun je zelf maken (zijn 3 weerstanden en 5 draadjes).

• sebastius

sebastius

[...]Het programmeergedeelte zal het moeilijkste worden, printplaatjes kan ik als ik pap heel lief aankijk en een waterdicht schema heb, hier zelf maken... en dan zou ie dus kunnen opgloeien en doven bedenk ik me. Want, je hebt toch potmetertjes die je zelf kunt instellen, maar je hebt ze toch vast ook wel die vanzelf een loopje lageweerstand - hogeweerstand etc. kunnen doorlopen? (mijn goeie ouwe elektronicaset O+ :Y) [...]
Als je netjes een glow wilt hebben zit je of aan een complex schema of aan een microcontroller vast. Zijn helemaal niet zo moeilijk hoor, tis alleen effe wennen.

• floriske.nl
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

top idee!! ben erg benieuwd en ga as usual dit topic nauwlettend in de gaten houden (mits ik er tijd voor kan maken :( )

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:29

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

ik heb nog een tip voor een cd-rom drive.
Ik heb hier in mn pc een lite-on brander zitten, en die is +- 3 centimeter korter dan een gewone cd-rom speler..
specs volgens de site van lite-on:
170.0 ( D ) x 145.8 ( W ) x 41.3 ( H ) mm

mss dat je daar wat aan hebt?

edit: oja, succes met het project :D
/bookmarked

[ Voor 10% gewijzigd door Ethnocentrix op 11-11-2003 14:09 ]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

Dit ziet er veel belovend uit _/-\o_
Zal dit topic zeker in de gaten gaan houden, bookmark :*)
Veel succes ;)

• Sine
sebastius schreef op 11 november 2003 @ 07:32:
[...]

Als je netjes een glow wilt hebben zit je of aan een complex schema of aan een microcontroller vast. Zijn helemaal niet zo moeilijk hoor, tis alleen effe wennen.
Wat is er mis met goeie ouwe analoge electronica ?? Een semi- sinus/driehoek generator is ook iets van 3 torren en wat klein grut ... :Y)

Repareren doe je zo.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ok teken es uit en ik ga aan het solderen B)

• Sine
Hydraulik-Phunk schreef op 11 november 2003 @ 22:22:
Ok teken es uit en ik ga aan het solderen B)
No problemo...

Zoals dat icoon van je ?

Krijg je morgenavond tekeningetje van me :)

Repareren doe je zo.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Sine schreef op 11 november 2003 @ 23:31:
[...]

No problemo...

Zoals dat icoon van je ?

Krijg je morgenavond tekeningetje van me :)
Thx, tof :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
*UPDATE*

zie ook http://www.stylite.nl/my/appelbak/

Vandaag heb ik 2 dingen gedaan, waarvan één met medeweten van mijn vader, en één waar hij nog geen weet van heeft en waarvan hij flauw gaat vallen als hij hoort dat ik dat in elkaar wil zetten (ik heb er zoals gewoonlijk weer eens zijn werkbank voor nodig).

Het eerste deel: Ik heb vanmiddag het moederbord eens vastgeschroefd in de kast en er op goed geluk een PCI kaart in gezet. Tot mijn grote schrik zit het moederbord te dicht tegen de achterplaat (zelfs met afstandsbusjes) waardoor het uiterste lipje van een PCI kaart dus nét tegen de achterplaat komt en ik de kaart niet goed in zijn slot kan drukken. Bummer!

Daarvoor heeft pa dus even geholpen O-) hij heeft een sleuf uit de kast gezaagd. Ik kan nu 3 van mn PCI sloten gebruiken en de twee bovenste niet, maar ik wilde niet te lastig zijn voor pa dus ik heb het zo gelaten. Ik heb alleen een nic en een soundcard, en de vga zit eronder en is ook te gebruiken dus dat is prima zo.
Daarna heb ik de PCI en VGA kaart erin gemaakt (geluidskaart moet ik nog kopen @ HCC) en dit alles vastgezet met een reepje hoeklijn. Daar was ik ook meteen de hele middag mee bezig.

Dan mijn 'Plan B', iets waarmee ik pap dus echt in de gordijnen zou krijgen vermoed ik. Ik wil aan de voorkant van mijn kast dit luikje gaan maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/my/appelbak/gfx/prevrolydisc.jpg
Ik heb het vanavond gekocht voor 5 eurootjes :Y) en nu al het deurtje eruit gesloopt :P Ik denk dat ik het wit houd, ik kan het ook wel zilver spuiten, even zien wat het mooiste wordt. De hoekstrips op de kast worden ook al wit... :)

Ik moet een railtje aan gaan leggen, ik dacht dat smalle gordijnrail misschien wel wat was... ik heb hier aan mijn raam brede hangen maar wie weet is er nog smaller spul. Er zit aan dat deurtje namelijk aan weerszijden nog een kartelrand die dus door de sleuf rolt, en dat randje is maar een milimeter, hooguit 2 dik. Het railtje gaat recht omhoog en met een bocht tegen de bovenkant van mn case. Jaja :P

Op deze page: http://www.stylite.nl/my/appelbak/ kun je weer de foto's en updates (uitgebeider dan dit verhaal hierboven) lezen. Enjoy!

Mijn zojuist gesloopte Rolydisc is dus wél een echte van Rolykit :X ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Blue op 14-11-2003 22:03 ]

Verwijderd

au, het lijkt erop dat je cpu akelig dichtbij je voeding zit. misschien is het slim om daar nog een keer over na te denken ivm. airflow/cooling e.d.?

• bredend
Ziet er goed uit. Ik vraag me alleen wel af waar je je rolluik wil plaatsen :?

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
PreatORiAn_ ... ik wil rechtopstaand voor de voeding en de cpu dus nog een grote fan gaan plaatsen, geen lieverdje O-) maar gewoon fiks rechtop en dat hij dan de lucht een beetje bij die plek wegblaast. Hoewel, daar moest ook mn ccfl liggen :|
Hij moet het dus naar achter de kast uit blazen...
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DarkBlue-appelbak017.jpg
Zoals je hier ziet blijft er tussen de VGA kaart en de backplate een ruimte, die zal open blijven of iets met gaatjes krijgen...zodat de warme lucht die naar achteren gestuwd wordt, hier eruit kan.

Ik zit er toch over na te denken die appeltjes met 2 witte leds te doen, dus over die ccfl even niets. Ik wil om die witte led wel een ring leggen, zodat ik zo min mogelijk van de rest van de plexi plaat zal verlichten.

Dat roldeurtje wil ik dus voorin maken, op de laatste pic zie je ze gewoon naast elkaar staan, daar wil ik m ook achter gaan bouwen. Tussen de frontplate van de kast en het HD-rekje is nog ong. 8 mm. ruimte waar ik nog een profieltje tussen kan wringen.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DarkBlue-appelbak014.jpg
Hier ook te zien. Hij moet dus dit grote vierkante gat afdichten. Er komt overall nog een backplate voor van alu, dus de randjes kan ik mooi afwerken.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 05:42 ]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Kleine update:
Ik heb vandaag geprobeerd met twee repen aluminium een geleider voor het deurtje in mijn kast te zetten, maar dat ging mis omdat het ding langs de moertjes van de bevestiging moest schuiven en daar tegenop botste. Door de plaatsing van de schroefgaten kon ik dat ook niet opschuiven. Helaas. Pap adviseerde U-profiel in een kleine maat.
Ik ben dus de hele stad door geweest, Ijzerhandel, Hubo, en modelbouwwinkel maar ze hadden het niet in de juiste maat. Volgende week eens naar de Praxis ofzo toe.

Tot die tijd ga ik me bezighouden met de bevestiging van de platen aan de zijkant... als die eenmaal vastzitten, kan ik ze gaan schilderen :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Dark Blue op 16-11-2003 00:57 ]

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

@Dark Blue

Begint al echt iets te worden ;) Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat van je zijpanelen trouwens!!
Proefstukje ziet er echt vet uit, wie weet heb je wel een nieuwe trend gezet :*)

* floriske.nl heeft het druk met vanalles en nog wat, maar maakt voor dit soort mods tussendoor graag even tijd om opmerkingen te plaatsen :D

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
* UPDATE! *

Het roldeurtje zit erin! :Y)

Zie ook hier weer het verhaal in etappes:
http://www.stylite.nl/my/appelbak

Ik heb eerst bij de lokale Hubo, Provak en modelbouwwinkel naar smal u-profiel gezocht, maar daar hadden ze dus niks van. Dus pa en ik op naar de Gamma (mijn pa is guru daar, en bovendien reed hij de auto :Y) ).

Ook hier hadden ze niet het u-profiel in de maat die ik zocht. Was ik toch al bijna weer met lege handen naar huis gegaan... gelukkig hadden ze wel zgn. 1 meter Guy Rail Kunststof
Don't ask me waar het precies voor dient, maar mn roldeurtje paste er precies tussendoor! Meenemen die handel, dus.

Toen kwam het inbouwen. Twee stukken van 27 cm gezaagd. Ik had van die twee alu repen nog de schroefjes en moertjes over, dus ik heb zo'n beetje zitten aftekenen en heb de gaten geboord in de rail. Eerst de rechter rail (van voren af gezien) want die kon alleen maar strak in de hoek, dus daar mocht ik geen problemen mee krijgen. Toen die erin zat het deurtje erin geschoven, en tweede rail er tegenaan. Dat allemaal vastgehouden, :P en toen met de boor er nog twee gaten in het frame bijgeboord omdat die er natuurlijk weer niet van zichzelf in zaten op die plek O-)

De rails moest eigenlijk met parkertjes vast, maar die bleven niet zitten dus de gaten werden wat ruimer uitgeboord en ik heb er M3 schroefjes met moertjes in gestoken. Alweer die moertjes...mn hele kast is dus ook weer uit elkaar te schroeven met wat geduld :P

Het HD rekje heeft even moeten wijken, want het zat niet alleen danig in de weg voor die rail, ik heb ook besloten dat er in de zijkant (zie sleuf) nog wel een slimline cdromspeler past, ik ga kijken op de HCC dagen of ik er dus gewoon zo een met gleuf kan vinden. Geen DVD dus, mij te duur. Past de hele zut niet omdat die slimlines toch nog te dik zijn, dan leg ik m gewoon plat in de kast, en dan moet ik het deurtje maar openrollen voor het inserten van een cdrom! :D

ik heb inmiddels ook al 2 witte microlampjes besteld bij de Conrad... 12 volt, hoe fel ze zijn weet ik nog niet maar ze waren maar 54 €ct (met kabeltjes eraan!) en dat tegen 2,54 ofzo voor een wit ledje... dan denk ik toch hola, eerst dit proberen!
Hier: http://www1.nl.conrad.com...age=4&price=Geen+prijs%21

mod-remark: linken naar Conrad werkt niet. Gebruik het artikelnummer om een product aan te duiden (in dit geval art.nr. 727091 - Die lampjes worden vaak in de modelbouw en in poppenhuisjes gebruikt.)

Dit was het dan weer voor deze keer... ik ga me nu bezighouden met het ophangen van de zijplaten en het schilderen... ik heb besloten ze 2x met zilververf te spuiten, en er als die droog is, er nog een laagje grijze verf overheen te rolleren met een rollertje 8)7 zodat de kast niet doorschijnend wordt ... :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 05:48 ]

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Dark Blue schreef op 24 november 2003 @ 00:46:
* UPDATE! *

een heel verhaal... :)
ik weet niet of het aan mij ligt, maar als ik op je link klik is de laatste update van 14-11 en zie ik niets over je deurtje staan, ben wel erg benieuwd naar het resultaat :D

Verwijderd

floriske.nl schreef op 24 november 2003 @ 11:54:
[...]

ik weet niet of het aan mij ligt, maar als ik op je link klik is de laatste update van 14-11 en zie ik niets over je deurtje staan, ben wel erg benieuwd naar het resultaat :D
Dan ligt het aan jou, ik zie iig wel de update.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/appelbak024.jpg

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Whehe origineel bedacht Dark Blue, gaat zo tezien een leuk modje worden.

Ben benieuwd naar ut eindresultaat *D :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 12:32:
[...]

Dan ligt het aan jou, ik zie iig wel de update.

[afbeelding]
vreemd, als ik op de link klik kom ik idd op de pagina, maar de laatste update die ik zie is toch echt van 14-11 :'(

Verwijderd

floriske.nl schreef op 25 november 2003 @ 12:03:
[...]
vreemd, als ik op de link klik kom ik idd op de pagina, maar de laatste update die ik zie is toch echt van 14-11 :'(
Dat gebeurde bij mij ook steeds, maar toen ik CTRL + F5 probeerde kon ik wel de rest van de updates zien.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik kan tijdelijk niet op mijn ftp... door al mijn gepost @ got had ik een beetje de limiet overschreden. mag dus even niks uppen. :|

Wel een update: Ik heb op de HCC een hoop troep gekocht.
1) 2 PS/2 verlengkabels die ik ws niet nodig ga hebben
2) een slimline cdromdrivetje, met een convertertje voor ide (thanx talin, er wordt nog iets voor geregeld!)
3) een diskettedrive (1 euro, jeuj)
4) rounded zilverkleurige ide's, 2x
5) een mac-style muisje (groenblauw kleurig, maar what the hek)
6) Sweex geluidskaart

dit alles wilde ik vanavond dus inbouwen, ik begon met de PS/2 kabel. Helaas begon die PS/2 kabel niet met meewerken. Hij moet achterin de kast een heel krap u-bochtje maken, en dat wilde ie niet. Ik was echt ten einde raad, want ik kan het mobo niet meer verder naar achteren plaatsen en de kabel kon gewoon op een kleine cm. na dat bochtje niet maken.
Dus ik naar pap... die met wat grover gereedschap omgaat dan ik... en hem dat voorgelegd. Hij zei heel simpel dat hij met een boor en vijl wel een gat in de kast kon maken. d:)b . Omdat ik dat ofkors niet aan hem over wil laten ga ik lekker na het gaten boren aan het vijlen, maargoed, hij helpt me er mee zodat ik mn case niet in een klap verwoest.

Morgen of zaterdag ga ik ws. ook de kappen schilderen. Het moet nu wel snel af zijn want de 13e moet ie op een lanparty staan... fully functional. (terwijl ik zovaak met mn poot tegen het mobo aangeknald ben dat ik me afvraag of ie an sich nog gaat werken ... )

De geluidskaart zit erin iig :X *goh wat moeilijk* en de rounded cables gaan zo ook maar eens even een testdrive maken. (het is nu eindelijk weer weekend voor mij... vandaar).

@ ReseTTim:
Ik heb inmiddels webspace van een vriend van me gekregen en ik kan ook weer zelf uploaden. Morgen pics van het gat achterin de kast en ws. ook het maken van de platen :D

Kleine Update:
Pap kwam vandaag aan met mooie zilveren 'knopen' ... halfronde holle dopjes met aan de binnenkant vier lipjes. Je klikt ze als een paddestoelhoed over een schroef heen (8 mm doorsnee) - ze kunnen dan niet meer los. Pap had er acht, die ga ik ook alle 8 gebruiken, mocht er een schroef met dopje sneuvelen dan kan ie nieuwe meebrengen deze week nog. Het zijn wel w00te dingen :D hoewel niet helemaal wat ik bedoelde.

Na het opklikken van het dopje kun je dus niet meer bij de inkeping van de schroef en ze ook niet meer los of vastzetten, maar aan de mobokant wil ik ze toch met moertjes binnen vastzetten, aan de andere kant maak ik een strip die ik weer aan de zijkant van de kast wil 'vasthangen' ... iets van sleufjes in elkaar laten zakken, zo'n idee. Dus de schroeven zelf zullen er alleen voor de sier en voor het vasthouden van metalen strips aan de binnenkant zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door Dark Blue op 06-12-2003 00:19 ]

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

je kan de foto's ook uppen op theforumisdown
je moet alleen wel aandenken dat de foto's max 50kb mogen zijn per stuk.

• Ed.
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

We wachten met spanning af naar je foto's. Die 3d tekeningen die ik op de vorige pagina zag zagen er erg mooi uit trouwens Afbeeldingslocatie: http://www.divxstart.com/forum/images/smiles/sjoerule.gif

• Sine
Het kan wel met een paar torren, maar ik ben weer eens te lui geweest om het geheel uit te werken.

een wien-brug oscillator zorgt voor een sinus, daar een uitgangs trapje en een lec achter en je zou klaar zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.techlib.com/electronics/graphics/psosc.gif

Maar op de site van exter kwam ik een simpelere kant en klare oplossing tegen.

http://members.home.nl/lodio/fadeled.htm

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lodio/images/fadeled/fadingled_schema.png

Dat is iig simpeler dan een uC

[ Voor 8% gewijzigd door Sine op 07-12-2003 14:46 ]

Repareren doe je zo.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Update
Daar ben ik dan weer. Ik kan jullie slechts een paar foto's beloven, als ik ze niet vergeet.
Hoewel ik zelf weet dat foto's gewoon een must zijn en :9 om naar te kijken en veel leuker dan tekst.

De haast is erin geschoten! Het ding moest eigenlijk 'af' mee naar Networkingday a.s. vrijdag, maar hij gaat dus niet-af mee helaas :|

Wat heb ik gedaan:
• met een soort brug-idee heb ik floppydrive en cdromdrive op de bodem vastgeschroefd. Schroefgaten zaten er al van het oude hardeschijf rekje.
• Ik heb de IDE kabels voor de test aangesloten, want ik wist niet zeker of alles wel zou passen; de aansluiting van de voedingskabel op het mobo zit erg strak tegen de achterkant van de floppyvoeding aan. Daar heb ik nog geen kabel voor (ja, kan k ergens wel bietsen oké) maar dies alleen voor nood. Dus die biets ik wel :P
• De IDE kabels passen, zowel op het mobo vastgestoken als in de cdromdrive (met converter!, power kan er ook nét aan).

? Vraag: Mag ik een IDE connector ook met de middelste connector op het mobo vast maken en dan een lange en een korte laten uitsteken, waarvan ik de korte in mn cdromdrive plug en de lange ergens onder wegstop? Of moet een IDE kabel altijd op een uiteinde vastgeprikt in je mobo zitten?

Toen kwam het ophangen van de zijplaten.
• Het ophangen van de zijplaat achter het mobo leek mij het moeilijkst, maar mn vader het makkelijkst. Die mag namelijk 'voorgoed' vast. Ala, schroeven erdoorheen jassen en dat past toch? Nou, nee, want die schroeven moesten wel mooi in een vierkant zitten. Dus, gaten op de achterplaat gezocht die matchten, we vonden er 3 en hebben er een vierde bij geboord, waardoor ik dus 4 bevestigingspunten in een vierkant heb gekregen.

Met wat hang en schroefwerk kan dit allemaal goed fixi.
• De zijplaat aan de open kant moet eraf kunnen. Nou, lekker hoor. De schroefgaten stonden min of meer al vast door de andere kant (kastje moet wel zoveel mogelijk symmetrisch zijn) en omdat er hier gewoon 1 groot gapend gat was, hadden we geen bevestigingspunten. Die moesten dus gemaakt worden.
Pa (die mij nu erg veel helpt omdat ik anders vrijdag geen ready kastje heb) besloot er twee verticale metalen buisjes in te zetten, en die boven en onder vast te schroeven. Op die buisjes worden met het idee van slangklemmen uitgefreesde blokjes geklikt, die weer aan de buitenplaat vast gaan. Ik kan het nu allemaal nog niet laten zien, het ligt nog allemaal los, maar het past allemaal al wel. Het klemmen gaat nog veel te stroef (ik zou mn plaat in tweeën breken nu) maar we vijlen ze nog wat uit waardoor ze wat makkelijker klikken.

De bovenkant is open. :o
Ik heb hier nog papier en dat ga ik er denk ik overheen spannen. Moet maar even. Ook de front- en backplate hebben de deadline niet gehaald dus ook daar gaat ff papier op.
Het hardeschijfrekje gaat er a.s. donderdag in. Morgenavond ga ik testen of het systeem proper werkt, ik neem aan van wel - het mobo raakt de achterplaat niet en voor de rest zitten er geen dingen verkeerd (om) of op vreemde plekken aangesloten.

Ik was alleen de powerbutton vergeten!! :X
Die heb ik inmiddels uit mn drakenkast gesloopt en gestript, en hij kan nu los hangen in de case (hij blijft tijdens de lanparty achter het deurtje, nou, bij een normale case steekt ie uit en kan je er tegenaan lopen, wat wil je nou nog meer).

De zijplaten zijn zoals misschien duidelijk werd nog lang niet gespoten. Geen tijd voor. Pa raadde het me af omdat ik in deze haast toch de boel lelijk zou spuiten en het misschien vrijdag nog af zou geven en dat moet ik helemaal niet hebben. Er zit nu nog wit folie op de platen (zie eerste pics) en dat blijft er nog op zitten. Ach, een melkglas idee is toch ook leuk? :P

Foto's ben ik nu aan het uploaden op
http://www.stylite.nl/my/appelbak . Ik zal zo even editten om er wat relevante in te zetten.

• chemmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

Dark Blue schreef op 09 december 2003 @ 23:43:
Update
? Vraag: Mag ik een IDE connector ook met de middelste connector op het mobo vast maken en dan een lange en een korte laten uitsteken, waarvan ik de korte in mn cdromdrive plug [b]en de lange ergens onder wegstop[b]? Of moet een IDE kabel altijd op een uiteinde vastgeprikt in je mobo zitten?
Van mij mag je :+

Maar reken op vage foutmeldingen.

Blauw; IDE Controller
Grijs; Slave
Zwart; Master

edit:
Aha, je wilt dus maar 1 apparaat er op aansluiten.
Je hebt inderdaad ook single-device kabels, heb ze iig ooit wel eens ergens gezien.
Mbv een mesje heel goed zelf te maken :)

[ Voor 16% gewijzigd door chemmie op 10-12-2003 00:33 ]

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

• Turkish

Turkish

zhé germans

Je kan hem ook gewoon afknippen bij het midden en zo een IDE kabel overhouden met maar één aansluitmogelijkheid, die kan je ook kant en klaar rounded kopen als je wilt (zijn bedoeld voor IDE RAID ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Turkish op 10-12-2003 00:10 ]

Verwijderd

Dark Blue schreef op 09 december 2003 @ 23:43:
? Vraag: Mag ik een IDE connector ook met de middelste connector op het mobo vast maken en dan een lange en een korte laten uitsteken, waarvan ik de korte in mn cdromdrive plug en de lange ergens onder wegstop? Of moet een IDE kabel altijd op een uiteinde vastgeprikt in je mobo zitten?
Ik heb voor mijn casemod gewoon het stukje IDE kabel afgeknipt wat tussen de primary en secundary device zit en dat gebruikt, dan heb je dus een IDE kabeltje van ong. 10 cm.. :P
/me Gaat al maanden prima, nog geen rare dingen gehad... :)

Als het goed is moet t dus gewoon kunnen, maar test t eerst ff voordat je wat afknipt... ;)

Afknippen is volgens mij beter dat gewoon het resterende stuk kabel er aan laten hangen, ivm met reflecties aan het uiteinde van de kabel.... (8>

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:19

Bob Popcorn

Plop!

Hoezo zou dit voor problemen zorgen? Het blijft gewoon een 1 op 1 kabel met allemaal geleidende draden? Dr wordt niets getwist ofzo, dus met alleen jumpersettings kun je de master of slave bepalen.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Sine
nope, bij de slave kabel is wel degelijk een ader onderbroken.

Repareren doe je zo.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:57
Sine schreef op 10 december 2003 @ 18:06:
nope, bij de slave kabel is wel degelijk een ader onderbroken.
Ja, maar die is voor Cable Select. Voor de rest maakt het niets uit.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Euh, hallo? :? :?

Ik heb een kabel met 3 connectoren, 1 lange band en 1 korte band. Ik heb die kabels voor 5 euro gekocht, vind het een beetje zonde om ze zomaar af te gaan knippen :P maar als het beter is... tja.
Ruimte is er wel in mn kast, ik nadeel is dat ie gewoon ergens in de middle of nowhwere uitsteekt, ik heb geen raam in de kast dus je ziet m niet maar ik vind het gewoon irritant.

Ik zie nog wel. Ik ga nu mijn kleine 20 Gb harddisk (ooit mijn alles en everything tot ik mn 80 gb kreeg O+ ) backuppen (na een half jaar, eindelijk) en er een frissen Windows... XP installatie op zetten :D
(Ik ben Win2k pro purist maar op Lanparties wil ik minder gezeur met 'verplicht rebooten' hebben).

Ik zal mn eigen cdromdrive maar even meenemen want ik vrees dat dat laptopbeestje niet gelijk herkend zal worden?

Verwijderd

Je "laptopbeestje" doet het ook gewoon meteen... ;)

Kabel laat ik je dit weekend anders nog wel ff zien.. :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hij doet het, hij doet het!!!! :D :D
Ik heb gisteren voor de zekerheid dus even mijn immer werkloze brandertje :+ erop aangesloten (k heb m nog nooit voor zn doel in mijn kast gebruikt :P )
en daarmee dus met wat omwegen Windows XP geinstalleerd.

Wel een rotpunt was het aansluiten van de powerbutton... tijdens het hele ontwerp van de kast ben ik dat ding vergeten... :o gelukkig was bij nog snel makkelijk uit mijn drakenkast te slopen, erg makkelijk zelfs, hij zat vast op een klein plexi stukje met hdled, resetknop en powerled erbij dus dat hangt nu te bungeejumpen in mijn kast,...
boeiend als bij het aanzetten een schokje krijg, meer dan 12 volt zal het niet wezen.

Enfin, we gaan nu (that means, als ik over vijf minuten niet beneden ben is mn pa ingedut) de kast 'finally' in elkaar zetten, hij is echter nog niet af!.
Dit weekend blijft de witte folie erop zitten, ik plak er wel 2 geprinte appels op :+
en ook de bovenkant zal nog provisorisch afgedicht zijn. Muis en tobo regel ik zo even.

Of de laptopcdromspeler goed herkend zal worden wéét ik niet, ik heb m dus aangesloten zoals ik dacht dat het hoorde maar hij wordt niet herkend bij het booten :'( ???
Ik heb de converter erop, een floppy-powerkabeltje (dat past, dus dat heb ik erop gezet, er zit geen molex aan... doe ik nu iets doms?) iig... hij werd niet herkend en ik moet nog even kijken onder Windows of hij überhaupt herkend wordt dus :|

Verder heb ik gisteren om elf uur vrolijk Windows XP zitten installeren, werkt allemaal heerlijk, ik hoop dat ik morgen dus wel die monitor van Philip kan lenen want hier op een schermpje dat niet hoger kan dan 800x600 @ 256 kleuren is geen pretje (het van zolder slepen van dat ding was al een levensbedreigende toer)...

Misschien vanavond nog pics :D .. en anders krijgen enkele van jullie m morgen alvast als 'sneak peak' in het echt te zien... dit weekend dus lanparty maar volgende week mod ik weer vrolijk verder!!! :D

• Stoney3K
  • Laatst online: 13:15

Stoney3K

Flatsehats!

Toch wel weer leuk om de tweakgirl in actie te zien :)

Inmiddels al nieuwe plaatjes geschoten? Ik wil nou wel zien hoe 'ie geworden is.

Edit: Misschien een beetje TE vlug, laatste post van Dark Blue was 2 min. geleden :X

[ Voor 26% gewijzigd door Stoney3K op 11-12-2003 19:23 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Oh wat een NUTCASE ben ik!!

Toen ik gisteren ging testdraaien had ik mn slimline cdspeler er helemaal niet aan zitten |:(

Update ff:
het harddiskrekje is 2x !! verhangen omdat hij de eerste keer dus er helemaal uit was (vanwege het deurtje) en nu net de tweede keer met veel moeite :P omdat er dus een bevestigingspaaltje récht voor dat hd rekje zat :X |:(

dus nou hangen mn hd's op zn kant :P

ennn verder... de platen zijn ff voor de test vastgeschroefd, morgen ga ik even een provisorische bekleding fixen op mn werk, ik kan ze nog niet schilderen.. maar wel iets met wit papier doen. Helaas vindt pap het nu te laat om nog even snel me te helpen die lampjes erin te leggen :| al zou het wel mooi zijn als die zouden werken morgen :| Helaas...

Ik ben nu weer alles aan aan het sluiten, deze keer sluit ik dus WEL mn slimline aan :+ en ik heb gisteren al ondervonden dat mn floppydrive hoogstwaarschijnlijk dood is (mag wel voor die ene euro) ...

relatief gezien post je snel Stoney, maar het is ergens goed voor, er komen zsm pics... hoop ik.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

psst het idee van een CiP is dat je progress foto's post en niet lappen tekst... ;)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Dat staat nergens. :P

mod-remark: policy :Y)
Vergelijk het maar eens met de andere CiP topics, het zou sowieso door veel bezoekers gewaardeerd :> worden. Een modtopic zonder plaatjes is als een bloem zonder geur :)

Een foto zegt meer dan een berg tekst maar ik kan nu ff geen pics maken, ik ben gewoon te druk. Dus niet nuil'n, je krijgt m morgen te zien :D

Ik moet nu de powercable uit deze kast halen :+ waarmee deze bak offline gaat, want ik moet de monitor weer aansturen.

Tim » Ik ben er morgen dus om 21.00 of iets eerder, ik check die site van nwd nog wel even want ik snap niks meer van die tijdsmeldingen van jou :+ ... en hoe en waar krijg ik die monitor van Philip te leen (Enterprice? of is dat em niet?) :? mail anders ff, ik ben met een uurtje weer online - dr zit een zieke mij hier ontzettend te missen, lol

Edit:
Joepie! Ik heb even de netwerkverbinding van mn ouders gestolen hier beneden en ik post nu vanaf mijn appelbakje :P (and still no pics :o )

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 09:13 ]

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 20:20

_WgV_

It's a magical world!

offtopic:
Dark Blue en ReseTTim doen aan synchroon updaten :P
En Dark Blue is nou eenmaal iemand die in elk topic lappen tekst weet te posten...

Mooie CiP tot nu toe!
Zal wel mooi gezicht worden strax een 'echte' G4 en een G4 Custom built naast elkaar(?)

#StopBurningStuff

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
_WgV_ schreef op 11 december 2003 @ 23:25:
offtopic:
Dark Blue en ReseTTim doen aan synchroon updaten :P
En Dark Blue is nou eenmaal iemand die in elk topic lappen tekst weet te posten...

Mooie CiP tot nu toe!
Zal wel mooi gezicht worden strax een 'echte' G4 en een G4 Custom built naast elkaar(?)
De vraag is of dit bakje en de G4 nog wel naast elkaar komen te staan...
ik heb gemerkt dat er ook prima lanparties in Gelderland zijn, en dat ik niet telkens naar het westen hoef te karren. Ik bedoel, ik ben morgen 2 uur onderweg met deze bak dus (hij gaat in mijn MSI tas van van de zomer, die zilveren, vast bekend) en dan nog met een rugzak spullen + een luchtbed + een slaapzak achterop. Nou, ik weet wel wat leukers. :|

Maargoed, mn pa is erg trots op het echte werken van mijn casemod (vooral omdat ik hier nu gewoon zit te internetten :+ ) mn moeder ook... ik plak de voorkant zo ff af met zilvermat papier, ja lullig maar ik heb nog geen front of backplate... :o

Verwijderd

Je bent niet de enige waarvan de mod nog niet af is voor de LAN van vannavond... ;)
Mijn frontpanel bestaat nu uit enkele meters ducktape omdat ik nog geen plexi heb voor het front... :P

Dat wordt vannavond, 1 echte apple en 2 apple wannabe's op een rijtje... 8)7

Verwijderd

*kickje*

Hey girl, hoe is het met je casemod :?

Al platen beschikbaar?

Verwijderd

Kijk eens wat ik heb, een sneak preview van Dark Blue en haar mod... :P

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/appelbak.jpg
Alleen vraag ik me af of je wel weet hoe het apple logo er uit ziet... :X

8)7

Sorry Dark Blue, ik moest t gewoon posten, als het niet goed is laat het dan ff weten, dan haal ik m weg... O-)

• Turkish

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 13:03:
Kijk eens wat ik heb, een sneak preview van Dark Blue en haar mod... :P

[afbeelding]
Alleen vraag ik me af of je wel weet hoe het apple logo er uit ziet... :X

8)7

Sorry Dark Blue, ik moest t gewoon posten, als het niet goed is laat het dan ff weten, dan haal ik m weg... O-)
Die hand ook , van onder die tafel ff een stekkertje insteken :P

Volgens mij is er ook iets mis met dat logo, weet alleen nog neit wat ....

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
thhh ... tsjongen :P

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/appelbak3.JPG
:P

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59

Exigence

dnkroz

Is gewoon helemaal in spiegelbeeld :P

Het is toch plexi? Misschien moet ie nog wel gewoon omgedraaid worden, en is dit door de vluggigheid (:?) zo erop gezet.

Enneh, G4E-PARAD0X, dat klopt niet hoor ;) Check die aansluitingen van die computer daarachter maar eens 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Exigence op 19-12-2003 13:21 ]

• OnTracK
  • Laatst online: 20:38
nou, hij staat in spiegelbeeld...
ik hoop voor je dat dat een binnenkant is

edit:
misschien eerst ff refreshen voordat je gaat posten...

[ Voor 31% gewijzigd door OnTracK op 19-12-2003 13:21 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Paradox
hahah :) lol .. en als dat allemaal niet zoow is .. :X een verkeerd-om-Appel-LoGo :P

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Het begint teminste al wel wat te worden...

Show us the screenies :)

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ze bouwt ook geen apple, maar een appel :p
zo voorkomt ze gezeik met apple, want die kunnen nu niet zeiken dat ze hun logo oneigenlijk gebruikt :D

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

G4E-PARAD0X schreef op 19 december 2003 @ 13:21:
hahah :) lol .. en als dat allemaal niet zoow is .. :X een verkeerd-om-Appel-LoGo :P
interwork schreef op 19 december 2003 @ 13:22:
Het begint teminste al wel wat te worden...

Show us the screenies :)
U vraagt wij draaien... >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/denk.jpg

Ik vraag me af of het logo opzettelijk was... :z

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Oeloe!!! Jij monster!!! :P

nee, de foto's mogen blijven staan. En jááá, het logo is duidelijk omgedraaid.
Dit omdat ik zo slim was bij de printshop dus voor beide zijkanten een appel op A3 uit te printen, met zwarte lijntjes. En voor de netheid heb ik m dus uitgesneden en ja... die zwarte lijntjes aan de binnenkant gedaan... waardoor het logo in spiegelbeeld kwam - wat ik verdomde goed wist!
Maargoed, mijn Appeltje is dan ook geen echte Apple, het is eerder een NEpple :P

Morgen ga ik eens kijken naar de isolering van het moederbord, want ik vond het toch wel erg frappant dat het ding op zaterdagavond plots is uitgevallen. Hij wilde dan niet meer direct rebooten, ja, wel opstarten, drive spinde op enzo, maar de monitor bleef zwart. Bij andere pogingen weer, kwam hij wel tot het Windows scherm maar bleef dan hangen.
Het voor vijf minuten uitzetten met powercable eruit werkte vaak.
Ding werd niet te heet (dwz CPU, voeding en geheugen), de voeding daar twijfelde ik wel wat aan.

Er komt in de toekomst zeker een P4 mobo in (ja die zijn breder dat weet ik al) en natuurlijk dan een P4 proc. En niet te vergeten een dikke hd erbij van 120 gig ofzo :9 O-) , 20 gig is wat weinig :X

Morgen dus de isolatie, en dan komen de kappen weer aan de beurt. Deze keer met het Apple logo in de goede richting!!! (hoewel het toch altijd wel een Nepple zal blijven, oeh, ruik ik hier een naam voor mijn bak? of Wapple? Windows-Apple?)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

als je een p4 gaat kopen moet je ook een p4 voeding kopen..

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
ReseTTim schreef op 19 december 2003 @ 18:01:
als je een p4 gaat kopen moet je ook een p4 voeding kopen..
He, eerst maar es uitvinden hoeveel watt die van nu is :X
Ik ga maar eens even opzoeken hoe je veilig een voeding kunt doormeten, als mn pa mij met een multimeter en een voeding ziet lopen kan ik het wel vergeten ;)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:39
leuke bak... De symptomen die je nu noemt kunnen idd kortsluiting zijn, maar voordat je alles gaat isoleren (en de temperatuur dus opdrijven) kun je ook eerst ff de spanning van je Bios batterij meten met je multimeter... Dit heeft bij mij dit weekend 2 dagen geduurd totdat ik er achter kwam dat dit de reden was dat mijn halflife server niet meer booten wou |:(

• bredend
"Apple-dows"

Applebak vond ik zo plat klinken ;)
Pagina: 1 2 Laatste