Toon posts:

Zwart/wit beeld Tv-out

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Panasonic Quintrix (TX-28LK1C) televisie waar ik enkel zwart/wit beeld op kan toveren.

Ik heb van m'n Ati 9700 pro een s-video kabel lopen naar de achterkant van m'n televisie, waar hij in een scart verloop blokje gaat. (enigste scart aansluiting overigens). De kabel is 10 meter.

Alles staat op Pal, zowel display settings als de televisie zelf.
In de handleiding van de tv wordt geen woord gerept over s-video.

Is het mogelijk dat de tv (die nog geeneens 2 jaar oud is) totaal geen s-video ondersteund? Is dit eventueel op te lossen door er een dvd-speler tussen te hangen die wel een s-video ingang heeft?

Zou ik ook een videocamera met s-video ingang weer door kunnen lussen naar m'n televisie door middel van de tulpstekkers?

BVD

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

FAQ: De grote tv-out FAQ werkte niet? Waarom niet?
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 18:51:
Is het mogelijk dat de tv (die nog geeneens 2 jaar oud is) totaal geen s-video ondersteund? Is dit eventueel op te lossen door er een dvd-speler tussen te hangen die wel een s-video ingang heeft?
Ja.
Zou ik ook een videocamera met s-video ingang weer door kunnen lussen naar m'n televisie door middel van de tulpstekkers?
Uh, probeer het eens?

[ Voor 73% gewijzigd door Rataplan op 08-11-2003 18:58 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 07:45
ik had eerst ook alleen maar zwart / wit op me GF 2 , en dat heb ik opgelost door in de svid connector een verbinding te maken tussen de Bovenste 2 pinnetjes

pin 3 en 4 in dit plaatje dus
Afbeeldingslocatie: http://www.webinpulz.com/ZO.png

dit heeft bij mij geholpen
:X zal wel niet zo horen maar goed ... het werkt :X

dus ik weet niet OF het werkt .... maar het valt te proberen

[ Voor 1% gewijzigd door eXcyle op 08-11-2003 18:58 . Reden: Typo's ... gotta love e'm ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

eXcyle schreef op 08 november 2003 @ 18:58:
ik had eerst ook alleen maar zwart / wit op me GF 2 , en dat heb ik opgelost door in de svid connector een verbinding te maken tussen de Bovenste 2 pinnetjes
(...)
:X zal wel niet zo horen maar goed ... het werkt :X
Hoort idd niet zo, d'r moet nog een condensatortje tussen. Lees de link uit mijn eerste reply ff :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04

job

lees dit eens: Tv-out> zwart/wit (ja ik heb de hele tv-out FAQ gelezen)

[ Voor 6% gewijzigd door job op 08-11-2003 19:04 ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Het kan ook zo zijn dat niet alle scartingangen op je tv geschikt zijn voor svhs.
Kan bijv. dat svhs alleen op scart1 of 2 werkt.
Soms kun je in het menu svhs aanzetten.

Ow volgens mij heeft dat type maar 1 scart ingang. Maar of die svhs ondersteunt. :?

[ Voor 21% gewijzigd door megaleo op 08-11-2003 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er een videocamera tussen doe, dus de s-video kabel in de camera en de tulpstekkers van camera naar de televisie, krijg ik helemaal geen beeld.

Ik zal eens het tv tooltje proberen om te kijken of ik daar wat geavanceerdere opties kan vinden.

Verwijderd

jouw TV kan geen Super Video signaal aan.
Ik had het eerst ook met de SuperVideo uit op mijn GF2 maar toen ik de Composiet uitgang op mijn GF2 ging gebruiken krijg ik pas kleur.
Je moet gewoon de composiet uitgang gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Whoops, tv-tool is voor nvidia-only kaarten, dat valt dus af.

Ik kan in iedergeval ook geen composite-out gebruiken want die zit niet op mijn videokaart. Slechts een s-video uit.

Dit gaat dus betekenen dat ik OF een nieuwe tv moet kopen OF een dvdspeler of iets dergelijks ertussen moet plaatsen die wel met het signaal overweg kan?

Of zijn er verloop stukken van S-video --> composite?

• megaleo

megaleo

Special member

Er zijn idd verloopjes van svhs naar composite.
Ik heb ze daarstraks nog ergens gezien op een site. Maar waar ook alweer. 8)7

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04

job

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 19:47:
Whoops, tv-tool is voor nvidia-only kaarten, dat valt dus af.

Of zijn er verloop stukken van S-video --> composite?
daarom gaf ik dus ook dat linkje, niet vanwege het programma, maar om duidelijk te maken dat er dus verloopkabeltjes bestaan.

kwestie van kijken wat voor tv-chip je hebt.
hier staat de info wat voor kabel je nodig hebt: http://www.tvtool.info/english/cablefaq3_e.htm

• megaleo

megaleo

Special member

Gevonden:
http://www.electronicaonline.nl/TV%20en%20Video%20Kabels.htm
Daar moet het ergens staan.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In de posts hierboven zin al een aantal zeer bruikbare linkjes gegeven. Kijk daar dus eerst even naar (zoals je dan ook ziet is jouw probleem al aardig wat vaker voor gekomen) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.