Tv-out> zwart/wit (ja ik heb de hele tv-out FAQ gelezen)

Pagina: 1
Acties:

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 20:45
Hoi,

Ik heb een acer tm661lci laptop en daar zit een s-video uitgang op.

Ik heb op mijn eigen pc een gfti4200 met s-video uitgang en omdat mijn tv alleen composite ondersteund heb ik een s-video>pal verloopstekker

iig via mn pc krijg ik gewoon kleur als ik tv-out gebruik.

Met mn laptop dus niet.
En ja ik heb gecheckt of het op Pal staat.. ik weet ook al wel waar het probleem ligt:

bij mijn computer is het zo dat ik ondanks het verloopstukje wel ff in tvtool bij de configuratie moet aangeven dat de aansluiting 'composite' is. Want als ik output gewoon op s-video zet krijg ik zwart/wit ondanks het verloopstukje

Alleen ik weet begod niet hoe ik dat bij mn laptop kan instellen.
Het is een integrated videokaart van intel.

Om precies te zijn:
Integrated 3D AGP Dynamic Video Memory Technology (DVMT) and up to 64 MB of VRAM

Verder nog intel extreme graphics drivers

Oftewel de output moet op een of andere manier composiet zijn of iig compatible met composiet.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
bij mijn computer is het zo dat ik ondanks het verloopstukje wel ff in tvtool bij de configuratie moet aangeven dat de aansluiting 'composite' is. Want als ik output gewoon op s-video zet krijg ik zwart/wit ondanks het verloopstukje
Dit is een feature die gebruikt wordt door sommige fabrikanten om een composiet-signaal via de s-video stekker eruit te gooien, terwijl de s-videostekker daar eigenlijk niet voor bedoeld is. Dan kan men een nog goedkopere s-video->composiet stekker gebruiken.

Senile! Senile Oekaki

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
In de tv-out faq staat ook een schemaatje hoe je wel een goed verloopje van svhs naar composiet kunt maken.. Dat jouw signaal nu zwartwit is komt door het feit dat je slechts een van de twee signalen naar je tv stuurt :)

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 20:45
Je bedoeld dus dat het verloopstukje wat bij mn gtfi4200 zat niet goed is?

Dan zelf maar gaan knutselen..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04

job

wat Twynn zegt, als je via tv-tool de boel in kleur moet forceren gebruik je niet de goede kabel. blijkbaar is het dus niet een goed verloop kabeltje.
bij mijn geforce 4 kreeg ik een verloop kabeltje die het wel goed doet, maar heb ook vaak genoeg kabels in m'n handen gehad die het niet goed deden.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Pagina: 1