Boxen dolby surround geschikt voor DTS?

Pagina: 1
Acties:

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Topicstarter
Ik heb een paar jaar terug een kenwood 21 series dolby surround setje gekocht. Nu wil ik graag over naar een wat nieuwer systeem maar vroeg me af of ik die boxen nog kon gebruiken.
Bij de nieuwe setjes zie je overal van die kleine boxjes met een actieve sub. Die frequentiewaarden verschillen ook nogal heb ik gezien vandaar mijn vraag.

Kan iemand mij vertellen of ik de boxen met de volgende specs een beetje goed kan gebruiken voor een nieuw systeem? (zijn allemaal 6 ohm)

S-F700 Main Speaker

3-Way Design
Frequency Response: 45Hz - 20kHz
Magnetically Shielded Tower
Configuration Woofer: 5" (2)
Speaker Features
3-Way Design
Built-In Side-Firing Subwoofer: 8"
D'Appolito Driver Arrangement
Finish: Black Ash
Frequency Response: 45Hz - 20kHz
Magnetically Shielded
Ported Enclosure
Power Handling: 100 Watts
Tower Configuration
Tweeter: 1" Balanced Dome
Woofer: 5" (2)
Center Speaker Features
Magnetically Shielded
Surround Speaker Features

S-C700 Center Speaker

Frequency Response: 90Hz - 20kHz
Magnetically Shielded
Speaker Features
Acoustic Suspension Enclosure
D'Appolito Driver Arrangement: Horizontal
Magnetically Shielded
Center Speaker Features
Magnetically Shielded

S-SR700 Surround Speaker

Tower Configuration
Speaker Features
2-Way Design
Dipolar Configuration
Tower Configuration
Center Speaker Features

I'm not as think as you stoned I am

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
Ja dat kan. Als een pc speaker setje van 100,- euro te gebruiken is voor surround geluid dan moet dit ook werken. Maar let op, technisch zal het dus prima werken. Echter een betere set speakers zal ook een beter geluid geven (klinkt logisch, en dat is het ook :) ).

Dolby pro-logic gebruikt alleen een beperkt frequentiegebied voor de rear kanalen. Bij de goedkopere all-in setjes worden voor de rearspeakers dan gewoon breedband units gebruikt (en wel van het goedkoopste soort). Dit is niet zo heel erg, omdat de rearkanalen van prologic toch geen hele hoge of hele lage tonen gebruiken.
In dit geval heb je zelfs 2 weg speakers als rearspeakers. Dus ook op zit punt hoef je je geen zorgen te maken en kun je de boel prima gebruiken voor Dolby Digital of DTS.

Enige kanttekening die ik wil maken is dat het toch eigenlijk wel gewenst is om een subwoofer te gebruiken, gezien de lage tonen in veel films nogal nadrukkelijk aanwezig zijn en zeker wat toevoegen aan de filmbeleving. Je kunt het subwoofer geluid ook door je fronts laten weergeven hoor, althans, als je dat kunt instellen op je versterker. Maar ik kan je voor 98% zeker garanderen dat het beter zal klinken met een degelijke subwoofer er bij. (over subwoofers zijn al redelijk wat topics voorbij gekomen, ik zou zeggen, kijk die eens even door en verdiep je in de materie, dan weet je zelf ook meteen een stuk meer)

Mijn Home Cinema in aanbouw