Het probleem is dat veel van onze klanten wel eens te maken hebben met Windows hotkeys(sneltoetsen) die per ongelijk aanblijven staan.
De enige manier is dan om te rebooten of een aantal keer op de Windows toets te drukken. Een ander toetsenboard werkt ook niet.
Nu wilde ik dus gewoon de hotkeys disablen zodat het niet voor kan komen.
Waar ik op heb gezocht op got:
Dit heb ik al geprobeerd, maar dit werkte niet.
Ook heb ik geprobeerd om het bij andere onderdelen te veranderen door alles in een *reg te zetten:
Ik weet ook dat er externe programma's zijn om dit te doen maar die wil ik niet gebruiken. Heeft iemand ook dit probleem en er misschien een oplossing voor gevonden?
De enige manier is dan om te rebooten of een aantal keer op de Windows toets te drukken. Een ander toetsenboard werkt ook niet.
Nu wilde ik dus gewoon de hotkeys disablen zodat het niet voor kan komen.
Waar ik op heb gezocht op got:
- [search=disable keyboard shortcuts]
- [search=disable shortcuts]
- [search=sneltoetsen windows 98 -xp]
- [search=windows hotkeys disablen]
- [search=NoWinKeys]
- [google=disable windows hotkeys]
- [google=windows 98 hotkeys restrict]
- [google=disable hotkeys]
- [google=disable keyboard shortcuts]
- [google=NoWinKeys]
- [rml][ XP] Keyboard Hotkeys[/rml]
- hotkeys in windows
- "Windowstoets + E" werkt niet meer
- Uitzetten windows sneltoetsen bij CS
- Windows toetsen uitschakelen op toetsenbord??
komt van http://www.mydesktophelp.com/tips/win105.htmOpen your registry and find the key below.
Create a new DWORD value, or modify the existing value called 'NoWinKeys' set the value to equal '1' to enable the restriction.
Exit your registry, you may need to restart for the changes to take effect.
Key:[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
Value Name: NoWinKeys
Data Type: REG_DWORD
Data:(0 = disable restriction, 1 = enable restriction)
Dit heb ik al geprobeerd, maar dit werkte niet.
Ook heb ik geprobeerd om het bij andere onderdelen te veranderen door alles in een *reg te zetten:
Deze voer ik uit en vervolgens herstart ik de pc, probeer ik hetzelfde met een Windows XP computer, dan werkt het wel.REGEDIT4
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoWinKeys"=dword:00000001
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
[HKEY_CURRENT_CONFIG\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
Ik weet ook dat er externe programma's zijn om dit te doen maar die wil ik niet gebruiken. Heeft iemand ook dit probleem en er misschien een oplossing voor gevonden?