hotkeys in windows

Pagina: 1
Acties:

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-04 11:37
weet iemand hier misschien een proggie waarmee ik hotkeys in windows aan een programma kan koppelen?
dat als ik bv X druk winamp start.
en ik wil geen ctrl-alt-shift weet ik wat combinaties.. want t moet in mn mp3 speler komen en daar komt een gemod keyboard aan (zonder ctrl enz.)
zou wel fijn zijn als iemand wist of dat zelfs bestaat. ben al wel aan het zoeken maar vind niets waar ik wat aan heb..

Verwijderd

Heb een keer zo'n proggie WinKey gehad. Kon je de windows toets zelf combineren met een andere toets. Dus bijv. voor Winamp Windows-toets + W. Misschien is dat wat ??

Verwijderd

Ik weet het niet.
Ik hoop dat iemand anders je oplossing heeft. :'(

Verwijderd

dat kan gewoon in windows zelf. Shortcut maken, en daat bij de eigenschappen een shortcut-toetscombi voor ingeven.

Verwijderd

Het moet in ieder geval een programma met de focus zijn, anders kan het sowieso niet met de simpele toetsen.

En de toetsen van winamp zijn heel simpel natuurlijk, dat kun je wel gebruiken. Gewoon zorgen dat winamp actief blijft.

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Misschien is dit iets
http://www.copernic.com/winkey/
,hiermee kun je in combinatie met je windows-toets progjes starten, bv winkey + x is winamp.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• dexx
ja maar het gaat mij er dus om dat ik b.v. winamp kan starten of playlists kan laden met een key.
en een toetsen combo is niet mogelijk want ik gebruik een keyb met alleen het nummerieke gedeelte (is voor een mp3 speler in mn auto)
en als dat proggie focus houd vid ik dat best.. als t maar werkt.. hangt toch geen monitor aan

edit:

hellhoound:
een combo is dus niet handig..
moet met 1 keystroke kunnen

• dexx
Damn..
post je net iets..
IK HEB ER 1 GEVONDEN!

misschien ook voor jullie handig:
www.winmapper.com
die kan het wel..

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Heb sinds kort zo'n Safeway Multimedia Keyboard gekocht.
En wordt automatisch herkend door WinXP.

Er zitten 21 extra knoppen bovenaan de keyboard, waarvan
1-tje 'Media'.

Hiermee start ik dus de "default" speler op wat bij mij Winamp is.
Met de cijfertoetsen rechts van je keyboard hoef je alleen op de 5 te drukken om af te spelen.
De 4 en 6 om volgende track te beluisteren.
De 7 en 9 om in de tracks te spoelen.
de 8 en 2 om het volume hoger of lager te zetten.

Kortom perfect. :)

Heb hem gekocht Bij MultiPC (is in de aanbieding) voor 25 piek of 11 nog wat euro.(zie pricewatch)

Echt een prachtdingetje voor deze prijs. :)

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

En nog iets moois, door nogmaals op de 'Media' knop te drukken zet ie winamp gewoon op de focus (als je per ongeluk eruit bent) :) Perfect dus.

Verwijderd

http://www.dgdr.com/
Het heet Dreamkeys, heeft standaard plugins voor oa winamp en icq. En een hoop zelf te proggen dingen. Gebruik het al een hele tijd en nog nooit problemen mee gehad.
Pagina: 1