[Win2k/XP] .NET Dialogs leeg/verschijnen niet

Pagina: 1
Acties:

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor m'n stage moet ik het 1 en ander met ASP.NET doen, waarvoor het .NET Framework en de bijbehorende SDK uiteraard geïnstalleerd moeten zijn. Dus dat hele zaakje maar eens geïnstalleerd (op Windows 2000 Pro SP4, volledig up2date volgens WindowsUpdate), om vervolgens tot de conclusie te komen dat het niet werkt :(

Vanuit de applicatie die ik moet gebruiken (Clarion/Fenix) verschijnt een bepaalde config dialog (die onderdeel is van .NET) niet. Ook de Security Wizard (Control Panel - Administrative Tools - Microsoft .NET Framework 1.1 Wizards - Adjust .NET Security) doet vreemd, die is namelijk helemaal leeg:
Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~bartk/netwiz.gif

Voor het "Trust an Assembly" dialog hetzelfde verhaal.
Het probleem lijkt dus in de .NET installatie zelf te zitten...

Onder een andere user inloggen hielp niet (beide users die ik geprobeerd heb, hebben Administrator rechten).
Het framework opnieuw installeren hielp niet.
SFC /scannow draaien (Windows File Protection) had geen effect.
Virusscanner uitzetten hielp niet.
GoT Search en Google leverden niks bruikbaars op.

Ik weet het niet meer :/

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Mr. B.
  • Niet online
Nou snap ik d'r helemaal geen f*ck meer van... heb nu onder VMware een schone Win2000 install; .NET framework d'r overheen, precies hetzelfde probleem :( :?

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Mr. B.
  • Niet online
*schop*

StatBar.nl - @GoT

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kleine titeledit, misschien helpt het :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mr. B.
  • Niet online
Mja, inmiddels draai ik WinXP op diezelfde laptop (o.a. vanwege stabiliteitsproblemen met de display driver, maar dat doet niet terzake), en daar heb ik precies hetzelfde probleem mee :(

StatBar.nl - @GoT

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je eens in "Safe mode" inloggen en het nog eens proberen?

Ik weet dat bepaalde programmas een zelfde soortig probleem hebben als de scherm resolutie niet goed is (iets wat in jou geval wel goed is), maar misschien dat door een andere VGA driver te gebruiken, de applicaties wel werken.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:15
Welke versie van het .NET framework heb je ?

Ik heb hier zowel 1.1.4322 en geen problemen.

https://fgheysels.github.io/

• Mr. B.
  • Niet online
Safe mode had ik al geprobeerd, bood geen oplossing (was ik vergeten te vermelden) :/

Heb het framework gewoon via WindowsUpdate geïnstalleerd, en da's idd v1.1.4322.

StatBar.nl - @GoT

Pagina: 1