Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PSU] Compaq Deskpro 4000

Pagina: 1
Acties:

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Hallo,

De vraag is al eerder gerezen, maar heb met de search niets kunnen vinden wat duidelijk genoeg was om mij antwoord te geven.

Ik heb hier een Compaq Deskpro 4000 5166MMX liggen. Hiervan is de Compaq 200W voeding opgeblazen. Nu heb ik er een andere standaard 235W ATX voeding op aangesloten, maar die doet niets. Het systeem start wel maar post en boot niet (er gaat ook niets piepen).
Onderdelen worden ook niet warm dus denk ik dat de ATX stekker van de originele compaq voeding niet helemaal overeenkomt met die van de nieuwe voeding. :'(

Klopt dit, en zo ja weet iemand hoe ik deze voeding (met overigens even grote stekker) kan aansluiten op mijn Compraq moederbord. :?

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:54
Na wat zoeken kwam ik op:
ATX voeding technisch schema
Abbadon in "atx 24-pin en 6-pin connector"
Search

Ook kan je mischien ff kijken op:
http://www.marktplaats.nl
- Voor een 2e hands compaq voeding

Het is trouwens Compaq ;) suc6 :D

[ Voor 28% gewijzigd door MaNDaRK op 07-11-2003 09:14 ]

Verwijderd

Zou het niet zo kunnen zijn dat je moederbord ook is overleden toen de voeding het begaf?

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Smht schreef op 07 november 2003 @ 08:45:
Hallo,

De vraag is al eerder gerezen, maar heb met de search niets kunnen vinden wat duidelijk genoeg was om mij antwoord te geven.

Ik heb hier een Compaq Deskpro 4000 5166MMX liggen. Hiervan is de Compaq 200W voeding opgeblazen. Nu heb ik er een andere standaard 235W ATX voeding op aangesloten, maar die doet niets. Het systeem start wel maar post en boot niet (er gaat ook niets piepen).
Onderdelen worden ook niet warm dus denk ik dat de ATX stekker van de originele compaq voeding niet helemaal overeenkomt met die van de nieuwe voeding. :'(

Klopt dit, en zo ja weet iemand hoe ik deze voeding (met overigens even grote stekker) kan aansluiten op mijn Compraq moederbord. :?
Volgens mij hebben alle voedingen dezelfde stekkers, behalve als je het beeldscherm ook rechtstreeks aansluit op de voeding. IK heb nog nooit gehoord van een anders soort stekker.

Verwijderd

Volgens mij hebben alle voedingen dezelfde stekkers
Nope, Dell, Compaq, IBM etc hadden in de begintijd van het Pentium-tijdperk afwijkende voedingen. Reden waarvoor ik daarvoor ook waarschuw in [EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts

Smht post eens meer gegevens over die voeding, en dan met name een foto van stekker, de gebruikte kleurcodes van de draden en de gegevens op de sticker van de voeding.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 15:19 ]

• Smht
Ik zal er misschien vanavond wat foto's bijzetten, de voeding ligt nu niet hier.

Ik weet dat er een kans is maar ik geloof niet dat mijn moederbord zo overleden is. Er is geen enkele reactie te bespeuren, maar ook geen visuele schade. De onderdelen worden ook niet warm met die andere voeding, is dat ernstig, of is dat juist goed? 8)7

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als je moederbord stuk is kan je dat niet altijd zien aan de buitenkant hoor (vaak wel)
Als niks warm wordt lijkt mij dat het hele systeem gewoon niet werkt.

Probeer aan een andere Compaq voeding te komen of kijk wat je kan klussen met de pinout schema's. En laat ons weten wat je resultaat is

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 12:54
Argh.

Dat is idd een klote probleem. Ik heb ook een keer de voeding van m'n deskpro 4200 (486 100Mhz) gemold en ik kon meteen de hele PC weggooien of een nieuwe voeding kopen voor 50 euro+verzendkosten. Een pinout was gewoon nergens te vinden :'(.

Je kunt het nog proberen op het forum van hp.

tvw

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 19:33

Diamon

The Weird One

Heb d8 ik nog wel een compaq voeding liggen.
Wat is je type/model nummer van je voeding.

And The Only One

• Smht
Diamon schreef op 07 november 2003 @ 21:47:
Heb d8 ik nog wel een compaq voeding liggen.
Wat is je type/model nummer van je voeding.
Heb hier nu alvast de PSU behuizing. Rest ligt nog ergens anders.

Compaq
Series PS2014
Part no. 270646-001

Ik heb alvast een andere voeding in deze behuizing gemod, dan past ie ook weer in de desktop kast. Niet alleen de ansluiting maar ook het formaat is niet standaard :)

offtopic:
Fijn hè Compaq, hoe is een bedrijf zo groot geworden.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 19:33

Diamon

The Weird One

Smht schreef op 08 november 2003 @ 13:52:
[...]

Heb hier nu alvast de PSU behuizing. Rest ligt nog ergens anders.

Compaq
Series PS2014
Part no. 270646-001
Ik heb effe gekeken, en heb een PS2013 voeding liggen.

And The Only One

Verwijderd

Post eens de bedradingskleuren allebei, grote kans dat ze gewoon hetzelfde zijn ;)

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11 10:35
Je moet gewoon effe naar een zon afval verzamel ding gaan. hier heet dat de cirkel.
ik werk ook daar en er komen een hele boel van die dingen langs bij mij.
ook kosten ze bijna niks. denk zon 5 eurie ofsow.
dus zoek effe op waar bij jou in de buurt zo'n bedrijf ligt en ik geef je 90 % kans dat je hem daar zult vinden :)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:34

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Damn, ik heb ook zo'n beest gehad... (Deskpro 4000) Volgens mij was dat geen standaard ATX voeding... Er liepen wat draadjes via een soort weerstand-achtig iets naar de powerknop bij mij. Misschien mis je zoiets, waardoor het systeem niet aan wil... Helaas werd ik dat ding zo zat dat ik alles wat nog enigszins nuttig was heb weggegeven, inclusief de werkende voeding, anders had je 'm zo mogen hebben...

Hier stond een dode link.

• Smht
Diamon schreef op 08 november 2003 @ 17:31:
[...]

Ik heb effe gekeken, en heb een PS2013 voeding liggen.
Dat zal niet veel schelen, is dat misschien minder dan 200W? Kun je idd even de kleurcodes van de kabel vergelijken. Heb de voeding hier nog steeds niet en weet niet of dat dit weekend nog lukt (beetje stom ben hem ergens vergeten mee te nemen en daar is nu niemand thuis)

• Smht
Ok, ik denk dat ik de moed wel op kan geven. De Compaq voeding lijkt mij namelijk standaard ATX. Al gebruikt Compaq andere keluren voor hun + lijnen, de zwarte ground bedrading heeft dezelfde pinnout. Het gaat dus (durf ik hieruit te concluderen) bij de PS2014 en Deskpro 4000 om een standaard ATX voeding maar van een ander formaat (ivm met 92mm fan)

Dat had ik dus al geprobeerd en dat doet het ook niet.

Heeft hierbij iemand nog interesse in een Intel Pentium 166MHz? Of anders nog een 16MB PC66 SDRAM DIMM ? :)

Pagina: 1