Toon posts:

Welke twee virus scanners werken het best tegen over elkaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals sommige van jullie misschien wel weten wil ik met een server beginnen.
Maar de vraag is welke twee virus scanners werken het best tegenover elkaar.
De bedoeling is namelijk een zware virus scanner op de server en een lichtere op de pc. maar welke twee virus scanners zouden op die manier het best tegenover elkaar kunnen werken?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?????
:'( :'( :'( :'(

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Misschien zou je wat langer dan 24 uur moeten wachten, dan zou er misschien nog een antwoord uit kunnen rollen. Als je de FAQ had gelezen dan had je gezien dat kicken binnen 24 uur niet op prijs gesteld wordt.

Je zou Norton en McAfee kunnen proberen, zonder proberen kom je er niet :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 22:18

Ryceck

Constants and Variables

Waarom zou je 2 verschillende willen hebben draaien???

Pak gewoon de Corporate versie van Norton of McAfee, je kan dan de server gebruiken als virusscan-server die de clients voorziet van updates. Je server heeft dan een zware taak (distribueren en scannen) en je client is een lichte (de corporate client is lichter dan een normale scanner).

Miscchien is dit een optie :?

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Verwijderd

Topicstarter
btw sorry voor het kicken ik dacht dat je het maar 1 keer mocht doen maar ik wist niet dat het niet in 24 uur niet mocht.

@ Ryceck ik ga het binnenkort proberen thanx.

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:46
Ryceck schreef op 06 november 2003 @ 12:55:

Pak gewoon de Corporate versie van Norton of McAfee, je kan dan de server gebruiken als virusscan-server die de clients voorziet van updates. Je server heeft dan een zware taak (distribueren en scannen) en je client is een lichte (de corporate client is lichter dan een normale scanner).

denk dat bovenstaand idd een erg goede oplossing is. Zelf heb ik ook op verschillende omgevingen Sav 8.1 kunnen distribueren op servers en werkstations en dit werkt feilloos

grote voordelen:

1. gecentraliseerd beheer (alle clients connecten op 1 primary server per groep)
2. logfiles
3. AMS server (=mogelijkheid tot versturen van verscheidene alerts per bv email etc)
4. 1 server hoeft nog maar updates te downen (via script kan je dagelijks de defs downen)
5. centrale systeemscan starten die niet disabled kan worden
6. bij een management client kan je ervoor zorgen dat de gebruiker de antivirus realtime protectie niet kan uitschakelen :)
7. op 1server settings doen en dit realtime distrubueren naar de clients

kortom elke actie 1x instellen en elke connecte client krijgt de settings :)

super programma die corporate versie van Nav :)

I don't drive fast, I only fly low!

Verwijderd

Zelf heb ik veel (en goede!) ervaringen met PandaSoftware
Dagelijkse (automatische!) updates, snel, weinig overhead en betrouwbaar.

Verwijderd

Topicstarter
thanx iedereen, oudakker welke versie gebruik jij dan?

Verwijderd

Ik draai momenteel mcafee virusscan enterprise 7. En een week geleden glipte een trojan door die mcafee scan. Dus ik zoek nu ook naar een 2de virus pakket die ik dan als offline scanner wil draaien.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12 20:00

Masselink

Voor de dorst

Ik heb gewerkt met: Kaspersky, Sophos, Norton, Trend Micro, McAfee, Panda, Sybari, messagelabs, CA, Alladin e.a.

een hele goede combinatie zou zijn.

Op de server: McAfee enterprise 7.1
Op de client: Sophos omdat hij heel erg snel is.

Koffie en meer...

Verwijderd

Norton is goed vind ik, goede gebruiksvriendelijkheid, zuigt amper iets van je cpu gebruik, memory en harddisk en het presteerd goed.

Verwijderd

Ryceck schreef op 06 november 2003 @ 12:55:

Mee eens!!! 2 virusscanners is echt onzin

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12 20:00

Masselink

Voor de dorst

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 12:43:
[...]

Mee eens!!! 2 virusscanners is echt onzin
Dat is zeker niet waar !!!!

Als een virus is ondekt, dan duurt het even voordat een fabrikant een update uitbrengt. Recent hadden we nog een verschil van 24 uur. In die periode ben je dus wel kwetsbaar. Daarnaast zijn er situaties bekend waarbij een scanner na een update niet goed meer werkt.

Bij 2 scanners verklein je de fout aanzienlijk. Het is zelfs aan te raden om verschillende scanners te gaan gebruiken !!

Koffie en meer...

Verwijderd

als je een server is dat echt geen onzin, alles ten goede van enerzijds snelle pc anderzijds virus vrij.

Het best is natuurlijk om gewoon geen dingen te openen waar in virus in kan zitten, werkt prima bij mij.
Pagina: 1