[WinXP SP1] Bureablad eigenschappen -> crash

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 10:29
Ik heb even ge-googeld en de search alhier gebruikt, echter kon ik niets vinden.
Het volgende doet zich voor:

Gisteren sprong mijn bureaublad achtergrond opeens terug naar het standaard blauwe scherm. Dus ik klik rechts, selecteer eigenschappen krijg het scherm waar ik de diverse TAB-bladen kan aanklikken en kies voor 'achtergrond' , direct krijg ik een foutmelding dat rundll32.exe een probleem heeft veroorzaakt en het eigenschappenscherm word gesloten. Hmmkay. Reboot, nog eens proberen. Zelfde resultaat.
PC nachtje met rust gelaten, vandaag weer eens geprobeerd, nope. Ok ik ben niet voor 1 gat te vangen, ik wil een 'leuke' achtergrond. Door wat mappen geneusd, leuk plaatje gevonden en ingesteld als achtergrond! Het werkt, het staat er, geen probleem. Maar ik kan nogsteeds niet de keuze maken voor het TAB-blad 'achtergrond' in bureaublad eigenschappen. Ook niet als ik deze via het configuratiescherm open. Andere TAB-bladen doen het wel gewoon. Ik heb echt geen flauw idee wat het kan zijn. De afbeelding die er stond en nu weer staat heeft het maanden zonder problemen goed gedaan en blijft na een reboor ook gewoon staan. Punt blijft dus dat ik niet de instellingen op de 'normale' manier kan wijzigen.
Iemand een idee hoe dit kan en nog liever hoe dit verholpen kan worden?

-Pwn the day-

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hier staat een gelijksoortig probleem, met een soort-van workaround:
Verwijderd in "Rundll32.exe Configuratiescherm Read Fou..."

Verwijderd

Deze fout heb ik ook. Ik heb ook al in het volgende topic gepost:

[WinXP]Desktop settings -> tab bureaublad doet het niet *

Ik heb nog geen oplossing voor gevonden :(

Maar het is wel zwaar VERVELEND!!! |:( wordt er een beetje zout van die saaie blauwe achtergrond.

• Nowhereman
Keb zelf nu het volgende geprobeerd:

MSHTML.DLL vervangen --> geen resultaat
sfc gedraait --> geen resultaat.

Workaround van mijzelf:

-Klik rechts op bureablad.
-Kies voor het TAB-blad bureablad
-Error komt op. Klik deze niet weg! maar sleep hem aan de kant.
-Werk nu gewoon verder op het tab-blad zoals je gewend bent :)
-Sluit eerst het tab-blad af en daarna de error ;)

Voor mij werkt dit, ik hoop voor anderen ook

-Pwn the day-

Verwijderd

Dit werkte idd voor mij ook, in het begin. Nu, een paar weken later, verdwijnt eigenschappen voor beeldscherm meteen als ik op de tab bureablad klik. Pas daarna komt de melding naar voren.

Een beetje vreemd. Toch?

• Nowhereman
Ja dat wel, maar hoe kom jij bij de eigenschappen van je beeldscherm dan? Via configscherm?

-Pwn the day-

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:44
ik heb dit ook gehad....maar twas alleen na de installatie van mn XP. En alleen in mn Admin account...toen ik mn eigen account aanmaakte was t er neit meer....kheb in de tussentijd ook mn Nvidia Detonator drivers veranderd...zou ook een optie kunnen zijn....

• Nowhereman
Detonator drivers heb ik opnieuw geinstalleerd na het draaien van sfc.exe helaas geen uitkomst. Ik zal eens proberen om een nieuw profiel aan te maken. (had ik nog niet eens aan gedacht... crap zeg) thnx :)

-Pwn the day-

Pagina: 1