under-world schreef op 06 november 2003 @ 11:11:
Als je geen defintie voor iets hebt en iets niet empirisch kan staven moet je je mond houden en al helemaal over een onderwerp als dit. De "onderzoekers" hier sla ik niet hoger aan als de onderzoekers van Becel-pro active. Ongeveer hetzelfde niveau, en dan bij zo'n beladen onderwerp. Wat willen ze nu bewijzen dan ? Wij zij SUPERIEUR aan negers... willen ze dat horen ?
Hoe groter de bewering hoe sluitender het bewijs dient te zijn. Hier zie ik dat nergens en dat vind ik gevaarlijk met dit soort dingen, want er is altijd weer 1 of andere racistische idioot die hiermee zijn gram probeert te halen. De KKK grijp dit onderzoek aan en wij moeten dit serieus nemen >

Zijn we er nu ??
[...]
Geef jij mij het empirisch bewijs dat we het hier beter voor elkaar hebben. beperk je conclusies niet tot de overdadige welvaart van de laatste 30 jaar maar neem in je overwegingen ook maar even WOI, WOII, (Met toetjes als Hiroshima en de KZkampen) mee.
edit:
Ik herinner me een uitsprak van een zwarte professor, vechter voor mensenrechten in Alabama (waar op grond van dit soort onderzoeken de gem. neger anno 2003 nog steeds als een "aap" wordt gezien) : "IK geloof niet in de duivel dus ben ik er niet bang voor, integendeel, maar als de duivel bestaat dan moet hij ongeveer overeenkomen met de zichzelf superieur achtende blanke mens, zo groot is de angst onder de zwarte bevolking altijd geweest.
Je klinkt nogal kwaad, ik hoop niet dat dit het geval is, zou nogal onterrecht zijn namelijk.
Het is niet alleen ik die niet weet wat intelligentie inhoudt, dat is voor de wetenschap nog steeds een groot raadsel. Niemand is het erover eens, dus als jij het wel denkt te weten, houdt de wetenschap niet langer in spanning. (btw hoef ik voor niks en niemand mijn mond te houden, ik krijg altijd nogal bedreigende gevoelens als iemand dat zo zegt).
Verder kan ik je op het volgende punt niet helemaal volgen
De "onderzoekers" hier sla ik niet hoger aan als de onderzoekers van Becel-pro active.
Welke onderzoekers bedoel je

Ik heb niet de intentie me daar ook maar enigsinds mee te vergelijken, ik discussier gewoon.
En sla alsjeblieft van die war taal uit, wat wij zouden willen horen. Jij bent juist een van die mensen die intelligentie koppelt aan beter zijn. Ik denk dat je alleen maar tot een dergelijke veronderstelling kan komen als je zelf met die gedachten zit.
Over het tweede empirische bewijs dat ik je moet geven het volgende. (wat is empirisch precies , ja een vorm van bewijzen, maar hoe precies ?).
Er lijkt me geen vaste definite van welvaart, of een definitie als ‘hoe gelukkig mensen zijn’ die niet te meten valt. Economische definties; in hoeverre mensen met hun middelen in hun behoefte kunnen voorzien. Tsjah daar hoeven we hopelijk niet over te discussieren. Dat is bij ons in het westen een stuk hoger. Zelfs inclusief oorlogen, in afrika kennen ze gedurende de hele eeuw al slepende burgeroorlogen. Tuurlijk heb ik hier geen bewijs voor, maar je voelt hopelijk zelf aan dat wij het hier beter hebben. Wij hebben de mogelijkheid om onze talenten te ontplooien, ons sterftecijfer is lager. Wat denk je dat erger is overmatige welvaart of AIDS. Lijkt het je leuk, iedere dag blij zijn met een kommetje rijst ? Kom op zeg, relativeer even. We hebben het hier 1000 x zo goed. Waarom zouden we hulp bieden aan een ras / mensensoort die het volgens jou beter heeft dan wij.
@ christiaan
Je snapt het probleem geloof ik niet. Je kunt best kijken of mensen die een andere huidskleur hebben een andere lichaamsbouw hebben. Als je dat doet terwijl ze net uit de baarmoeder komen, dan weet je redelijk zeker dat verschillen door de genen veroorzaakt worden. Bij intelligentie, waar dit topic over gaat, spelen echter veel meer andere factoren een invloed. Bij een baby kun je geen IQ testen, die moet eerst naar school en de kans krijgen zich te ontwikkelen. Als die kansen al verschillen tussen zwarte en blanke mensen, dan is het veel logischer dat latere verschillen in IQ ook daardoor veroorzaakt worden.
ik dacht het probleem toch wel te snappen. Ik had het in betreffende post namelijk niet of een andere mensen soort, maar over mensen met een andere religie. Waar het raar bij zou zijn genetische veranderingen te constateren.
edit; een tweede discussie hier over het DNA enzo. IS het niet zo dat jullie een beetje genotype en fenotype door elkaar halen. In het dna is vastgelegd hoe groot een plan kan worden, maar niet hoe groot hij daadwerkelijk wordt. Intelligentie is m.i. hoe dat is vastgelegd in zijn of haar genotype. Iets wat al bij de geboorte gelijk al in dezelfde mate aanwezig is, als 20 jaar later. Ontplooiing enzo staan daar ook denk ik los van.
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 06-11-2003 16:48
. Reden: over dna enzo ]